Risorgimento
Reina, Padelli, Skorupski. 3 starters och en toppklubbsmålvakt. Det räcker jävligt långt.
5/5.
Albiol har imponerat enormt på mig i år. Men annars är det sådär i ezzelinos backlinje. Digne har underpresterat, Ranocchia är svag, Santon är petad. Resten är okej i sämre klubbar.
3/5.
Hamsik tillsammans med ett gäng fotbollsarbetare. Det kan mycket väl funka. Orosmolnet är att det är en del osäkra spelare gällande om de är tilltänkta som starters eller bänkers. Vem gör poäng bakom Hamsik?
3/5.
Här är det inga tveksamheter. Higuain kan smälta båda polerna på en nanosekund. Överpris för Icardi förvisso, men i kölvattnet bakom Eder kan han explodera igen. Jovetic, Maccarone, Kalinic, egyptiern. Ja, ni hör. Här finns det mål i överflöd.
5/5.
Totalt: 16/20.
eurogol
Både Fiorentinas och Romas förstakeeper. Det är såklart maffigt.
5/5.
Jag gillar backlinjen. Alex Sandro och Barzagli är super. Ghoulam och Mari Rui är perfekta där bakom. Fin bredd i övrigt.
5/5.
Lulic, Migliaccio och Armero är skräp. Det är synd för mittfältet i övrigt är bra. Bra bas i Allan, Baselli, Florenzi och Zielinski. Pogba är mittfältets diamant. Problemet är att han är lite för viktig.
4/5.
Det blir sämre och sämre. Anfallet saknar någon tydlig stjärna. Pavoletti kan lika gärna sluta göra mål. Callejon kan lika gärna vara höstdålig. Berardi har mycket i sig, men är labil både från straffunkten och i psyket. Trötta reserver.
3/5. Och då är jag snäll.
Totalt: 17/20.
Il Buffone
Målvaktsbrist deluxe. Två bänkspelare, plus en betänkligt svag Marchetti.
2/5.
Bra backlinje. Det finns mycket att laborera med. Det är en bra lagspridning, och det är många stora klubbar representerade.
5/5.
Det går inte att klaga på mittfältet heller. Namnen talar för sig själva. När Lazio-trion väl kommer igång, så kan det samlas poäng på hög. Marchisio trivs något enormt i sin nya roll. Problemen i den här lagdelen är vilka som ska få se matcherna från läktaren...
5/5.
Anfallet ser fantastiskt ut. På pappret. Verkligheten är något skild från vad som varit. Morata tror jag visserligen kommer börja leverera. Däremot är Dzeko iskall. Di Natale och Toni har gjort sitt. Luiz Adriano gör inte mål, medan Mandzukic är okej.
3/5.
Totalt: 15/20.