2016-02-11, 16:05
Medlem
snillet_1s avatar
Känns så fel att inte ha en enda Napoli-spelare i min trupp efter höstens succé med Higuain, Allan och Hamsik.
Citera
2016-02-11, 16:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är match redan ikväll. Lazio tar emot Hellas. Skynda er att ändra i era elvor!

Som sagt...

Trolig elva för egen del:

Marchetti

Lichtsteiner - Alex - Glik - Astori - Evra

Marchisio - Biglia - Bertolacci

Dzeko - Morata

Defensivt sett är det här ett riktigt bra lag men snålt med poängspelare. Mercaton...
Senast redigerad av snillet_1 2016-02-11 kl. 16:16.
Citera
2016-02-11, 16:44
Medlem
anteri17s avatar
AC Bosman

Bra målvakter. Tre starters, där Perin och Donarumma är målvakter som ensamt kan hålla sitt lag kvar en match. Milan ser ut att vara på gång så Donarumma får ses som en topplagsmålvakt. 4/5.
Gedigen backlinje. Koulibaly, Alonso och Paletta är klass. Där bakom är Vrsaljko toppklubbsmaterial, medan resten funkar att kasta in vid skador och avstängningar. 4/5.
Många fina spelare på mitten. Missiroli och Bonaventura är riktigt nyttiga för sina lag. Valero kan bättre än den senaste månaden. Paredes och Croce kan spela fotboll i ett fint Empoli, medan Cuadrado och Khedira kommer samla poäng när de väl spelar i Juve. 4/5.
Något överskattat anfall. Ilicic är något för ojämn, om än att jag älskar han på en bra dag. Immobile har inte presterat, Saponara är fin men fortfarande spelandes för Empoli. Mycket hopp sätts till Bacca. 3/5.

Totalt: 15/20.

Dawkins övning

Handanovic räcker långt. Läskigt om han försvinner dock. 4/5.
Svag backlinje. Hysaj och Basta är fina ytterbackar. Men annars har vi Avelar som inte kommit upp i form efter sin skada. Vi har fyra "meh"-spelare i Radu, Gentiletti, De Maio och De Silvestri. 2/5.
Lika dåligt ser det tyvärr ut att vara på mitten. Jorginho är visserligen klass. Hiljemark är starter och gör det bra. Fernando är underskattad. I övrigt för mycket bänk och in-ut-spelare. Jag hade själv ett tunt mittfält i förra upplagan av spelet... Det var slitsamt. 2/5.
Anfallet kan få lite utväxling. Kanske steppar Felipe Anderson upp. Kanske kan gamlingarna Gilardino och Cassano leverera. Klose känns tyvärr slut. 3/5.

Totalt: 11/20.
Citera
2016-02-11, 17:03
Medlem
anteri17s avatar
Go Ahead Farmers

Buffon är seriens bästa målvakt i en av seriens två bästa lag. Där bakom finns Karnezis som en utmärkt backup. 5/5.
Det blandas och ges i backlinjen. Bonucci är såklart toppklass. Tonelli, Zukanovic och Moretti är okej. Resten känns väldigt tråkigt, om än att flera är startspelare. 3/5.
Överpris för Giaccherini, även om han kommer bidra fint. Pjanic är extrem att ha på sitt mittfält. Han kommer samla poäng. I övrigt okej utan några stjärnor. Mycket startspelare + Pjanic gör ändå att det blir ett bra betyg. 4/5.
Fint anfall. Dybala har tystat sin tvivlare. Destro går superstarkt i Donadonis Bologna. Belotti har smugit igång. Stor uppsida med Keita och Niang. Vazquez är okej där bakom. 5/5.

Totalt: 17/20.

I Selvaggi da Nord

Tre gedigna startandes målvakter. Sportiello är vassast och är topp-5 i serien. Saknar en topplagsmålvakt för högsta betyg. 4/5.
Backlinjen är spelets bästa lagdel, alla kategorier. Fem toppklubbsförsvarare, inkluderat seriens bäste i Miranda, Violas enda klassback i Rodriguez, inkluderat super-Manolas. Det kommer vara svårt för Toloi, Gastaldello och Maksimovic att få några minuter. Vilken konkurrens! 5/5.
Småfint mittfält. Montolivo har blivit bättre. Naingolan är Romas härförare på mitten (tyvärr med sämre fötter). Soriano är klass. Resten är riktigt bra i sina klubbar. Det saknas någon vass poängspelare för högsta betyg. Återigen bra bredd. 4/5.
Insigne, Eder och Gomez. Det är ett bra anfall. Suso, Cerci och Mbakogu är ett dåligt anfall. 3/5.

Totalt: 16/20.
Citera
2016-02-11, 17:17
Medlem
Ferry31s avatar
Jag hade nog rankat min backlinje som 4/5. Min plan innan mercaton var att fortsätta spela med 4-5 backar varje match så jag får väl hoppas att den defensiva styrkan håller. Nu ser dock anfallet bra ut också så jag kan ju vara flexibel.

Jag har i synnerhet höga förhoppningar om Tonelli. Kanske min bästa spelare under andra halvan av höstsäsongen och som gjorde en hel del mål. Var den spelaren som räddade oavgjort mot buffone och såg till att jag tog titeln.
Citera
2016-02-11, 17:27
Medlem
anteri17s avatar
Risorgimento

Reina, Padelli, Skorupski. 3 starters och en toppklubbsmålvakt. Det räcker jävligt långt. 5/5.
Albiol har imponerat enormt på mig i år. Men annars är det sådär i ezzelinos backlinje. Digne har underpresterat, Ranocchia är svag, Santon är petad. Resten är okej i sämre klubbar. 3/5.
Hamsik tillsammans med ett gäng fotbollsarbetare. Det kan mycket väl funka. Orosmolnet är att det är en del osäkra spelare gällande om de är tilltänkta som starters eller bänkers. Vem gör poäng bakom Hamsik? 3/5.
Här är det inga tveksamheter. Higuain kan smälta båda polerna på en nanosekund. Överpris för Icardi förvisso, men i kölvattnet bakom Eder kan han explodera igen. Jovetic, Maccarone, Kalinic, egyptiern. Ja, ni hör. Här finns det mål i överflöd. 5/5.

Totalt: 16/20.

eurogol

Både Fiorentinas och Romas förstakeeper. Det är såklart maffigt. 5/5.
Jag gillar backlinjen. Alex Sandro och Barzagli är super. Ghoulam och Mari Rui är perfekta där bakom. Fin bredd i övrigt. 5/5.
Lulic, Migliaccio och Armero är skräp. Det är synd för mittfältet i övrigt är bra. Bra bas i Allan, Baselli, Florenzi och Zielinski. Pogba är mittfältets diamant. Problemet är att han är lite för viktig. 4/5.
Det blir sämre och sämre. Anfallet saknar någon tydlig stjärna. Pavoletti kan lika gärna sluta göra mål. Callejon kan lika gärna vara höstdålig. Berardi har mycket i sig, men är labil både från straffunkten och i psyket. Trötta reserver. 3/5. Och då är jag snäll.

Totalt: 17/20.

Il Buffone
Målvaktsbrist deluxe. Två bänkspelare, plus en betänkligt svag Marchetti. 2/5.
Bra backlinje. Det finns mycket att laborera med. Det är en bra lagspridning, och det är många stora klubbar representerade. 5/5.
Det går inte att klaga på mittfältet heller. Namnen talar för sig själva. När Lazio-trion väl kommer igång, så kan det samlas poäng på hög. Marchisio trivs något enormt i sin nya roll. Problemen i den här lagdelen är vilka som ska få se matcherna från läktaren... 5/5.
Anfallet ser fantastiskt ut. På pappret. Verkligheten är något skild från vad som varit. Morata tror jag visserligen kommer börja leverera. Däremot är Dzeko iskall. Di Natale och Toni har gjort sitt. Luiz Adriano gör inte mål, medan Mandzukic är okej. 3/5.

Totalt: 15/20.
Citera
2016-02-11, 17:28
Medlem
anteri17s avatar
Go Ahead Farmers U21

-
-
-
-

Totalt: - - - -.
Citera
2016-02-11, 17:29
Medlem
anteri17s avatar
Jävla Ferry som sabbade möjligheten till att mina inlägg skulle vara efter varandra.
Citera
2016-02-11, 17:39
Medlem
anteri17s avatar
I Selvaggi da Nord, XI:

Consigli
Gastaldello Miranda Manolas Rodriguez
Soriano Montolivo Donsah
Gomez Eder Insigne

Sportiello; Romagnoli, Maksimovic; Naingolan, Vecino; Suso, Cerci.
Citera
2016-02-11, 17:42
Medlem
snillet_1s avatar
Bra recensioner. Många starka lag, det här kommer att bli en bra säsong känner jag. Även om det givetvis känns som att "alla" bra spelare är tagna så vill jag säga att det finns fortfarande en del guldkorn där ute. Jag har inte tittat närmare på det för den här säsongen men i höstas fanns t.ex. Gervinho och Alejandro Gomez ute på marknaden under lång tid. Så man behöver inte bli uppgiven ifall man tycker att mercaton den här gången inte blev helt optimal.

Jag behöver själv absolut trolla fram en målvakt och få in ett par namn i anfallet.
Senast redigerad av snillet_1 2016-02-11 kl. 17:45.
Citera
2016-02-11, 17:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bra recensioner. Många starka lag, det här kommer att bli en bra säsong känner jag. Även om det givetvis känns som att "alla" bra spelare är tagna så vill jag säga att det finns fortfarande en del guldkorn där ute. Jag har inte tittat närmare på det för den här säsongen men i höstas fanns t.ex. Gervinho och Alejandro Gomez ute på marknaden under lång tid. Så man behöver inte bli uppgiven ifall man tycker att mercaton den här gången inte blev helt optimal.

Alla lag känns slagkraftiga. Förutom smerch och U21-laget såklart. Smerch har ändå några bra spelare att bygga på. Lite bytenm, och lite ändringar på den fria marknaden kan göra susen.

Jag har Atalanta-Gomez.
Citera
2016-02-11, 20:27
Medlem
elems avatar
Nöjd med mitt lag! Kan Ilicic och Saponara behålla höstformen så blir dom ett perfekt komplement till Bacca. Immobile en joker! Försvaret saknar kanske en till ordinarie storlagsback, får hoppas på att Sassuolo fortsätter gå bra.

Startelvan i första matchen.

Donnarumma;
Vrsaljko, Koulibaly, Acerbi, Alonso;
Cuadrado, Valero, Bonaventura;
Saponara, Bacca, Ilicic;
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in