2015-12-06, 16:53
Medlem
snillet_1s avatar
Ferry31 gör en riktigt bra omgång med en handfull målskyttar i sin matchtrupp och har segern som i en ask. Därmed ligasegrare efter att denna omgång räknats. Grattis!

Nu blir det till att planera inför den uppkommande mercaton...revansch skall utkrävas.
Citera
2015-12-06, 17:04
Medlem
anteri17s avatar
Det kommer bli ytterligare en vinst för mitt gäng. Det är i alla fall en uppryckning. Jag hoppas nå övre halvan av tabellen, det är ändå okej med tanke på den tuffa konkurrensen. Faktum är att jag troligtvis kommer knipa en tredjeplats om jag vinner sista matchen hemma mot Åldringspung.

Det är kul när ens lag gör en så helgjuten insats. Sportiello håller tätt, backlinjen gör det idelt bra, på mitten har vi mål från Badelj, bra spel från Hallfredsson och en stabil insats av Benassi. På topp gör Perotti det spelmässigt bra, medan Ilicic var säker från straffpunkten. Bra, bra.
Citera
2015-12-06, 17:08
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ferry31 gör en riktigt bra omgång med en handfull målskyttar i sin matchtrupp och har segern som i en ask. Därmed ligasegrare efter att denna omgång räknats. Grattis!

Nu blir det till att planera inför den uppkommande mercaton...revansch skall utkrävas.

Ja där hade Caravaggio inte mycket att sätta emot... Roncaglia, Masiello, Juan Jesus spelade inte... Får väl hoppas att De Sciglio gör det igen åtminstone, så att man får ihop till tre backar trots allt.. Övergången från tre- till fyrbackslinje har inte blivit så lyckad, spelarna har tappat sina startplatser och sin form samtidigt, hade tjänat på att satsa på en till mittfältare istället. Men det hade förstås inte gjort någon skillnad i just den här omgången

Grattis Ferry31 till segern i omgången och i ligan.
Citera
2015-12-06, 17:13
Medlem
anteri17s avatar
Grattis Ferry! Du vann välförtjänt, om än att snillet_1 ska ha eloge för en bra insats likaså.
Citera
2015-12-06, 18:26
Medlem
Ferry31s avatar
Tack alla mina vänner! Känns skönt med en riktig urladdning och att mitt lag bevisar att det är en värdig vinnare för den här höstsäsongen.

Men Snillet_1 gör också en riktigt solid höst och det är svårt att säga varför det inte räcker hela vägen. Du förlorar ju bara en match och har liknande poängsnitt som mig. Jag tror bara att jag haft det rätta flytet helt enkelt. Massor av matcher som jag vunnit med 1-0, 2-1, 3-2 etc som lika gärna hade kunnat bli oavgjort. Var ju på fitthåret att jag höll oavgjort förra veckan dessutom.

Ser nu även att Acerbi gjorde mål. Märks att min trupp är otroligt målsuget den här omgången. All potential finns/fanns väl att slå något slags poängrekord.
Citera
2015-12-06, 18:40
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
All potential finns/fanns väl att slå något slags poängrekord.
Ja, jag tror att du kan få nån bonuspoäng av mig också, eftersom jag underpresterar...

Efter en snabb räkning får jag det till 84,5p för dig, men då har jag inte räknat med modificatori för backlinje och mittfält, du har ju ett övertag på båda... 85 är gränsvärde för 5 mål, undrar om du inte t.o.m kan skrapa ihop till 89 och sex mål när allt räknas ihop...?

Tipsar förresten om att London chess classic håller på igen, märkte det själv först igår, tredje omgången håller på att avgöras, bland annat Caruana - Nakamura och Anand - Carlsen.
http://www.londonchessclassic.com/
Senast redigerad av Smerch 2015-12-06 kl. 19:06.
Citera
2015-12-07, 11:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Resultaten:

åldringspung-Go Ahead Farmers 0-4
eurogol1-I Selvaggi Da Nord 0-2
Il Buffone-Ale Viola 2-1
Risorgimento-AC Bosman 0-1

Mitt lag är luggslitet och demoraliserat. Icardi och Morata bänkade av sina tränare. 8 av 11 spelare under 6,0 i betyg...

Ferry31:s Go Ahead Farmers presterade 84 poäng på bortaplan (bl.a. fem målskyttar) och är nu även matematiskt klara seriesegrare. Gratulerar till en genomgående hög och jämn nivå!
Citera
2015-12-07, 12:13
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja, jag tror att du kan få nån bonuspoäng av mig också, eftersom jag underpresterar...

Efter en snabb räkning får jag det till 84,5p för dig, men då har jag inte räknat med modificatori för backlinje och mittfält, du har ju ett övertag på båda... 85 är gränsvärde för 5 mål, undrar om du inte t.o.m kan skrapa ihop till 89 och sex mål när allt räknas ihop...?

Tipsar förresten om att London chess classic håller på igen, märkte det själv först igår, tredje omgången håller på att avgöras, bland annat Caruana - Nakamura och Anand - Carlsen.
http://www.londonchessclassic.com/

Min poäng låg tydligen på 83,5 och sedan fick jag +1,5 för mittfältet och -1,0 för en stark försvarsinsats från din sida. Tror dock jag slår poängrekordet för säsongen ändå eftersom ingen annan kommit upp i 84 sen innan.

Schysst, blir att slänga ett öga på det parallellt med tentaplugg osv

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Resultaten:

åldringspung-Go Ahead Farmers 0-4
eurogol1-I Selvaggi Da Nord 0-2
Il Buffone-Ale Viola 2-1
Risorgimento-AC Bosman 0-1

Mitt lag är luggslitet och demoraliserat. Icardi och Morata bänkade av sina tränare. 8 av 11 spelare under 6,0 i betyg...

Ferry31:s Go Ahead Farmers presterade 84 poäng på bortaplan (bl.a. fem målskyttar) och är nu även matematiskt klara seriesegrare. Gratulerar till en genomgående hög och jämn nivå!

Tackar. Det innebär också att jag blir den första som tar andra titeln, vilket känns kul.
Citera
2015-12-07, 12:15
Medlem
Ferry31s avatar
Sista omgången nästa helg då. Sen väntar vinterturren i januari och sedan börjar vi troligtvis med vårsäsongen i februari
Citera
2015-12-10, 20:23
Medlem
Ferry31s avatar
Känns som att intresset är svalt nu, Titelstriden är avgjord och det saknas en bottenstrid av betydelse då vi återigen bara har en division. Jag ska försöka avsluta bra. Vid vinst kommer jag upp i 33p vilket bör vara rekordet hittills och något som kommer bli svårt att slå framöver. Men visst, det handlar egentligen bara om att spela av matchen. Uppställningen som troligtvis blir i matchen mot Eurogol1:

Buffon: Rodriguez, Bonucci, Acerbi, Tonelli; De Roon, Edenilson, Hetemaj; Thereau, Dybala och Meggiorini.

Är ni andra tillbaka i februari för vårsäsongen?
Citera
2015-12-10, 22:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Känns som att intresset är svalt nu, Titelstriden är avgjord och det saknas en bottenstrid av betydelse då vi återigen bara har en division. Jag ska försöka avsluta bra. Vid vinst kommer jag upp i 33p vilket bör vara rekordet hittills och något som kommer bli svårt att slå framöver. Men visst, det handlar egentligen bara om att spela av matchen. Uppställningen som troligtvis blir i matchen mot Eurogol1:

Buffon: Rodriguez, Bonucci, Acerbi, Tonelli; De Roon, Edenilson, Hetemaj; Thereau, Dybala och Meggiorini.

Är ni andra tillbaka i februari för vårsäsongen?

Jag är rejält taggad till nästa säsong. Jag måste sätta en bättre trupp.

Innan dess ska jag dock försöka knipa tredjeplatsen. Det vore klart godkänt.
Citera
2015-12-11, 00:55
Medlem
snillet_1s avatar
Jag tror att jag skippar januari-turnén om det går för sig. Laddar upp inför nästa säsong (i februari) där jag definitivt vill delta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in