2015-10-05, 16:50
Medlem
Ferry31s avatar
En tredjedel av höstsäsongen spelad och nu väntar väl ett litet uppehåll? Således två möjligheter att kunna förstärka sina lag. Jag kickade nyligen Florenzi så han finns att plocka upp på marknaden för den som vill ha. Mål och assist i helgen.

Just nu ganska jämnt i toppen. Fyra poängs marginal mellan 1-7 i tabellen. AC Bosman låg nyligen 2a i ligan, men har efter sina två raka förluster åkt ner till en sjundeplats.
Citera
2015-10-05, 17:04
Medlem
Smerchs avatar
Ja det blir tufft att hänga med i toppen om motståndarna gör 12 mål, de i toppen har ju bara släppt hälften eller en tredjedel av det..

En halvpoäng från fyra mål var jag i förra omgången, som såg ut att vara en så blek omgång från mitt lag inför de sista kvällsmatcherna... Hade tidigare skrapat ihop till två som mest... Bra för självförtroendet inför nästa omgång, där jag ser att jag möter serieledaren...
Citera
2015-10-06, 17:26
Medlem
anteri17s avatar
Jämnt och kul. Fin start på Fantacalcio-säsongen! Det känns som att det är många aktiva spelare med. Det skrivs i tråden och lag ändras från match till match. Några tråkiga spöklag verkar inte finnas.

Jag funderar på min preliminära elva till nästa omgång. Främst funderar jag rörande vilka tre forwards som ska spela. Palermos Vazquez har visserligen en bortamatch av enklare sort, men han har ännu inte nätat. Dock är han en spelare med stabila betyg. Perotti och Muriel är däremot lite mer lynniga, men har gjort mål på sistone. Dessa två känns givna till nästa omgång. Den verkliga frågan är huruvida Ilicic ska spela, eller om Vazquez ska ackompanjera Perotti och Muriel i anfallet. Ilicic har en magisk form, och har gjort mål de senaste två, om än på straff. Ett stort men är dessvärre att Fiorentina möter Napoli på bortaplan den här kommande omgången. Alltså ett Napoli som exploderat på sistone. Dessutom är Napoli erkänt starka i toppmatcher på hemmaplan. Vad väger tyngst? Spelare i form, eller spelare med enklare spelschema? Det är en av många frågeställningar som gör spelet så intressant.
Citera
2015-10-07, 16:12
Medlem
Ezzelinos avatar
anteri: Jag skulle säga Vazquez före Ilicic i denna omgång.

Såg mig nödgad att värva fem nya spelare p.g.a. att ett antal av de jag hade i truppen ser ut att få väldigt begränsad speltid. Budgetförvärv, en fantamilione per spelare.

De som försvann ur truppen var Maggio, Fernandez, Lopez, Rossi och Gabbiadini.

De nytillkomna är Zukanovic, Lulic, Rigoni, Gilardino och Maccarone.
Citera
2015-10-07, 17:10
Medlem
Smerchs avatar
Och jag gjorde mig av med Farnerud (som väl inte hinner bli frisk innan fantacalcio-säsongen är över) och Montoya. Florenzi och Roncaglia betalade jag kanske lite väl mycket för, men jag har å andra sidan gott om crediti kvar...
Och nu har jag två till spelare att överväga för en plats på planen, frågan är om det är bra eller dåligt i slutändan, alltid rädd att mixtra för mycket och peta någon målskytt...
Citera
2015-10-07, 18:52
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag kickade nyligen Florenzi så han finns att plocka upp på marknaden för den som vill ha. Mål och assist i helgen.

Varför gjorde du dig av med honom om man får lov att fråga?

Jag plockade in tre lirare, Koulibaly, Murillo och Zapata. Var sugen på Florenzi men mitt bud räckte inte till, tror det var tre stycken som var och högg på honom.
Citera
2015-10-07, 20:40
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Varför gjorde du dig av med honom om man får lov att fråga?

Jag plockade in tre lirare, Koulibaly, Murillo och Zapata. Var sugen på Florenzi men mitt bud räckte inte till, tror det var tre stycken som var och högg på honom.

Var osäker på hans speltid. Ville förstärka mittfältet med säkrare kort (3 nya spelare förra veckan) och valde därför att kicka de som var skadade/rödmarkerade.
Citera
2015-10-11, 22:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
anteri: Jag skulle säga Vazquez före Ilicic i denna omgång.

Såg mig nödgad att värva fem nya spelare p.g.a. att ett antal av de jag hade i truppen ser ut att få väldigt begränsad speltid. Budgetförvärv, en fantamilione per spelare.

De som försvann ur truppen var Maggio, Fernandez, Lopez, Rossi och Gabbiadini.

De nytillkomna är Zukanovic, Lulic, Rigoni, Gilardino och Maccarone.

Det blir nog mitt beslut också.
Citera
2015-10-15, 09:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Bortamatch mot AC Bosman, som har ett rejält gäng Milanspelare på planen. Jag prövar med dessa elva:

Karnezis
Albiol-Astori-Zukanovic
Rigoni-Soriano-Missiroli-Lulic
Icardi-Di Natale-Gilardino
Citera
2015-10-15, 10:44
Medlem
anteri17s avatar
Klose är tillbaka! Han var fin för mitt gäng i våras. Får han speltid kommer han göra sina mål. Han behövs i min för övrigt välspelande, men inte särskilt målglada, anfallsuppsättning.

Tysken väntas starta för Lazio borta mot Sassuolo i helgen. Jag är ganska sugen på att klämma in honom i ett tremannaanfall - då på Vazquez bekostnad. Det blir nog Muriel, Klose och Perotti på topp för mina vildar. Det känns bra!
Citera
2015-10-17, 11:55
Medlem
anteri17s avatar
Elvan mot eurogol1:

Sportiello

Zappacosta Basta Barzagli Souprayen

Benassi Magnanelli Hallfredsson

Muriel Klose Perotti

Paletta är avstängd, Alonso petas med tanke på motståndet Fiorentina har. Samma tanke gällande faktumet att Badelj petas.
I anfallet utgår Ilicic av tidigare nämnda anledningar, samt Vazquez som ännu inte gjort mål för mitt lag. Klose gör säsongsdebut, medan Muriel kommer från ett mål senaste omgången.

Tråkigt att de Vrij inte gjort några fighter för mitt lag ännu. Han ser ut att bli borta ytterligare en månad.
Citera
2015-10-17, 15:31
Medlem
snillet_1s avatar
En riktig skitomgång för min del, med flera röda/gula spelare i mittfält och anfall. Är inställd på förlust. Förhoppningsvis är Baselli och Berardi, kanske även Pazzini, tillbaka fullt ut nästa vecka.

Sorrentino

Gamberini - Moras - Manolas - Cesar - Burdisso

Allan - Hamsik - Hiljemark

Higuain - Gomez
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-17 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in