2016-01-19, 19:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
https://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2961141-abnorma-antalet-unga-man-ett-problem-for-sverige

Så beundransvärd kan ju inte kalla den i annat än intention, eftrsom den visat sig totalt misslyckad. Utan tvivel kommer dock trafficking och sexhandel i Sverige att öka i takt med att den manliga befolkningen ökar. Det är oundvikligt. För de prostituerades skull vore det läge att reformera lagen nu.

Jag har de senaste två åren själv varit inne på att den samhällskollaps som följer på massinvandringen (i kombination med en feminisering och nedrustning av polis och rättsvårdande myndigheter) kommer att krossa alla förutsättningar för en repressiv prostitutionspolitik. Amnestys beslut blir mer relevant än någonsin.
Citera
2016-01-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har de senaste två åren själv varit inne på att den samhällskollaps som följer på massinvandringen (i kombination med en feminisering och nedrustning av polis och rättsvårdande myndigheter) kommer att krossa alla förutsättningar för en repressiv prostitutionspolitik. Amnestys beslut blir mer relevant än någonsin.
Situationen för de gatuarbetande sexarbetarna i västvärlden är en sak som feminismen inte verkar bry sig om.
Hittar inte igen sidan men såg att det var stora problem i Hamburg kopplat till invandringen.
Men det vinklas väl till ett mans problem då sexarbetarna inte betraktas som människor bland feminister.
Citera
2016-01-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Situationen för de gatuarbetande sexarbetarna i västvärlden är en sak som feminismen inte verkar bry sig om.
Hittar inte igen sidan men såg att det var stora problem i Hamburg kopplat till invandringen.
Men det vinklas väl till ett mans problem då sexarbetarna inte betraktas som människor bland feminister.

Själv ser jag helst att man inte har sex som arbete, men det är väl som med droger att man inte kan förhindra det. Det positiva jag ser med att legalisera prostitution vore att färre män skulle låtsas att gilla kvinnor för att komma innanför deras trosor.
Citera
2016-01-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Själv ser jag helst att man inte har sex som arbete, men det är väl som med droger att man inte kan förhindra det. Det positiva jag ser med att legalisera prostitution vore att färre män skulle låtsas att gilla kvinnor för att komma innanför deras trosor.
Finns väl egentligen inget positiv alls med prostitution då det bara visar att många människor kan inte finna en partner att som går att leva troget med, och/eller som kan tillfredsställa lustarna… men det är en utopi att vi alla skulle vara stöpta i samma form och finna vår livs kärlek, även om feminismen önskar att så var fallet.
Sex är helt enkelt inte samma sak för oss alla ..och det gäller både män o kvinnor.

Men så är det, och kommer alltid vara oavsett vad någon tycker och vilka lagar som skrivs, världen har alltid sett ut så…..fattar bara inte varför det skall vara så svårt för vissa att förstå att sexualitet och sex är inte samma sak för alla på klotet och respektera det.
Att vissa frivilligt anser att pengarna är värt att jobba som sexarbetare o.s.v. , det beslutet måste vara individens.

Vi är alla överens om att trafficking och tvång skall bestraffas, men som feminismen gör…klassar allt inom den kategorin är inte hållbart, men med det överskott av män Sverige har kommer nog den synen förändras.
Jag skrev tidigare i en tråd…jag tror vi kommer börja acceptera sexköp för att vi kommer börja tycka synd om alla de män som inte finner någon att leva och ha sex med.
Citera
2016-01-19, 22:09
Medlem
Pansarveckets avatar
På tiden!
Jag tycker dessutom att samhället ska garantera deras trygghet och säkerhet och inte som nu tvinga ner dem i parkeringsgarage och skumma områden med någon de inte vet något om.
Hamburg har flera bra lösningar, liksom i stort sett varje tysk stad. De har sjukförsäkringar, betalar skatt och kvinnan slipper hålla monopolet på vilka män som får sex överhuvudtaget.

Dessutom kanske vi slipper den märkliga människohandeln som pågår om det finns papper på varje tjej som jobbar.
Citera
2016-01-19, 22:10
Medlem
Citat:
Finns väl egentligen inget positiv alls med prostitution då det bara visar att många människor kan inte finna en partner att som går att leva troget med, och/eller som kan tillfredsställa lustarna… men det är en utopi att vi alla skulle vara stöpta i samma form och finna vår livs kärlek, även om feminismen önskar att så var fallet.
Sex är helt enkelt inte samma sak för oss alla ..och det gäller både män o kvinnor.

Men så är det, och kommer alltid vara oavsett vad någon tycker och vilka lagar som skrivs, världen har alltid sett ut så…..fattar bara inte varför det skall vara så svårt för vissa att förstå att sexualitet och sex är inte samma sak för alla på klotet och respektera det.
Att vissa frivilligt anser att pengarna är värt att jobba som sexarbetare o.s.v. , det beslutet måste vara individens.

Vi är alla överens om att trafficking och tvång skall bestraffas, men som feminismen gör…klassar allt inom den kategorin är inte hållbart, men med det överskott av män Sverige har kommer nog den synen förändras.
Jag skrev tidigare i en tråd…jag tror vi kommer börja acceptera sexköp för att vi kommer börja tycka synd om alla de män som inte finner någon att leva och ha sex med.

Feminism har inget med kärlek att göra, och ingen kommer att börja tycka synd om män, allra minst andra män.

Vi tycker ju inte ens synd om handikappade som inte kan få till det.
Citera
2016-01-19, 22:58
Medlem
Citat:
Feminism har inget med kärlek att göra, och ingen kommer att börja tycka synd om män, allra minst andra män.

Vi tycker ju inte ens synd om handikappade som inte kan få till det.
Inte feminister det köper jag men..
Jag kan mycket väl ha fel, om feminismen dör ut så finns hoppet om att även handikappade får lite.
Citera
2016-01-19, 23:23
Medlem
Citat:
Inte feminister det köper jag men..
Jag kan mycket väl ha fel, om feminismen dör ut så finns hoppet om att även handikappade får lite.

Vad exakt tror ni som hoppas och vill att feminismen dör ut kommer att hända när den gör det? tror ni att kvinnor kommer springa ut och dra ner gylfen på er eller?

Liberal feminism är bara en del av ett bredare spectrum av feminism.

Liberala feminister kommer att fortsätta vara liberala , och bittra manshatare kommer att fortsätta vara bittra manshatare.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-01-19 kl. 23:27.
Citera
2016-01-20, 00:29
Medlem
Citat:
Vad exakt tror ni som hoppas och vill att feminismen dör ut kommer att hända när den gör det? tror ni att kvinnor kommer springa ut och dra ner gylfen på er eller?

Liberal feminism är bara en del av ett bredare spectrum av feminism.

Liberala feminister kommer att fortsätta vara liberala , och bittra manshatare kommer att fortsätta vara bittra manshatare.

Absolut inte (dra ner gylfen...), men vi kanske får en värld (i Sverige i alla fall) där vi kan debattera saker öppet utan fördomar , där åsiktsfrihet finns och där vi på ett logiskt sätt kan debattera för och nackdelar om saker som sex lag stiftningen utan att fittstimmet skriker sig hesa.
För vem vet det kanske finns bättre sätt än den Svenska modellen, resterande värld verkar tycka det i alla fall.

Feminismen i dag har ett så brett spektrum så inget vet egentligen vad som är vad och vad skiljelinjerna är…….kan man vara nazist light och anse det vara OK…nej anser jag, och feminismen är i dag inte bättre än nazism, isis och liknande sekter organisationer.

Med dör ut menar jag att den medial och politiska makten begränsas till ett minimum, försvinner lär den väl aldrig göra.
Citera
2016-01-20, 23:21
Medlem
Bystskuggas avatar
Feminismens syn på prostitution och sexsäljande är helt och hållet ideologisk. Man eftersträvar mer fördelar för kvinnan, och tror sig kunna simulera det genom att ta bort allt som tolkas som fördelar för män. När det gäller prostitution är det mest män som köper. Feministerna tolkar detta som något som ger män större frihet. Genom att begränsa den friheten upplever de att de gynnar kvinnor. De ser så långt men inte längre. Hade de sett lite längre hade de sett att förbud även missgynnar kvinnor, vilket Amnesty påpekat. Men för Svenska feminister anses det fullgott att nå en punkt där man tycker sig missgynna män, oavsett övriga konsekvenser, då vill man inte lägga energi på att faktiskt tänka över vad det innebär för kvinnor. Det ideogiska är redan uppfyllt.
Citera
2016-01-21, 07:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Sexualitet överlag är det största stigmat. Hade inte Kommunal haft "porrshow" hade saken varit utagerad för länge sen.
Citera
2016-01-30, 12:04
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sexualitet överlag är det största stigmat. Hade inte Kommunal haft "porrshow" hade saken varit utagerad för länge sen.

Drevet mot kommunal var knappast motiverat med sexualmoral. Det låg sannolikt mycket stora ekonomiska faktorer bakom den kamapanjen. Pengar behövs för att hantera flyktningkrisen.

När det gäller sexköp liger frågan just nu inte ens på regeringns karta. Den har lämnats vind för våg när andra kriser tagit företräde. En myckat dålig situation. Sverige har försökt bekämpa prostitution med förtryck och fasad. När nu fasaden rämnar finns inga som helst samhällsmekanismer för att hantera den problematiska situation som komemr att uppstå i sexbranschen.

Amnesty har helt rätt i att kriminalisering är en dålig metod att hantra prostitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in