2015-10-22, 18:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasXY
Att kriminalisera laglig prostitution är moralpanik av högsta nivå.

Det är som att kriminalisera dildos för kvinnor al'a 1500 talets Kyrkobiskop.

Det går att anställa ordningsvakter på bordeller precis som på nattklubbar. Det finns bra skydd idag som kondomer etc.

Dom prostituerade hade kännt sig tryggare fått mer respekt för sig själva då dom utförde ett lagligt yrke osv.

Hade vart nice om man bråka med kärringen att dra ner betala 1000 spänn och knulla på en tight 25åring när man är pensionär. Kommer man hem med ett smile på läpparna sen
Du inser inte själv att ett skäl till att kriminalisera torskarna är för att motverka den människosyn du ger uttryck för i ditt inlägg?
Citera
2015-10-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du inser inte själv att ett skäl till att kriminalisera torskarna är för att motverka den människosyn du ger uttryck för i ditt inlägg?

Hahaha. Nån som är nojjig att maken ska göra ett besök med grabbarna på lokala horhuset? Hahaha
Citera
2015-10-22, 22:14
Medlem
Citat:
Kan inte du berätta för Rose Allians att de inte alls var de som utförde någon undersökning -- för de inbillar sig att de faktiskt var det ....

Info om enkäten:
Undersökning bland sveriges sexarbetare

http://www.rosealliance.se/?page_id=8

http://www.rosealliance.se/?page_id=2

I rapporten framgår att minst 28 av de medverkande fick sin info via Rose Allians.

Och OJ - vänta ... vad står det här då ...

http://www.rosealliance.se/wp-content/uploads/En-annan-horisont.pdf

I övrigt är en av de viktigaste skedena i en enkätundersökning just att utforma frågorna - så att respondenten inte styrs (eller styrs) åt något håll.

Det enda jag sett o läst var din länk till LS rapport, där står det..Hiv-Sverige som projektägare och Rose Alliance som samverkanspartner....riktigt så intresserad är jag inte att jag viger mitt liv till att söka o läsa alla tillgängliga gällande sexköplagstiftningen, men i alla fall..läs sid 4 under Tack i din länk..

Du måste verkligen vara korkad...
Trots att du sitter med fullständigt underlag kan du ändå inte få fram % siffror som ens närmar sig verkligheten.
Visst visade det sig att jag har fel, men inte baserat på det underlag jag satt på och som vi diskutera.....men du är fullständigt befriad från all vett o sans, slänger siffror omkring dig ......en 2 klassare räknar i huvet bättre än dig....28 av 124 är hälften eller hur var det nu 7% av 14% är 28 st hmmmm

Som sagt var du är för korkad för att man skall kunna bemöta dig...du kommer ändå inte förstå argument eller vad som står i diverse rapporter.....
Och AI förespråkar försäljninga av barn...
jag bara konstaterar att isis feminismen i Sverige anser sig bättre, kunnigare mer inteligentare än AI, UN o.s.v, samlade kunskapsbank, och jag förmodar du tillhör eliten av den.
konvertera eller dö filosofin går inte att argumentera med.
Citera
2015-10-24, 19:54
Medlem
Har så svårt att tro att de som prostituerar sig inte vill försörja sig på annat.
Det är bara ljugeri de som förskönar, och kallar dem för sexarbetare. Det är
inget yrke att sälja sin kropp. Lika lite som att sälja knark
Citera
2015-10-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Har så svårt att tro att de som prostituerar sig inte vill försörja sig på annat.
Det är bara ljugeri de som förskönar, och kallar dem för sexarbetare. Det är
inget yrke att sälja sin kropp. Lika lite som att sälja knark

Det är väl ingen som tror att sexarbete är en dans på rosor och alla är lyckliga, allt detta trams om lyckliga/olyckliga horan är bara tramsiga argument.
Med största säkerhet är det ett steg som inte tas utan eftertanke, ekonomiska svårigheter eller driften/lockelsen av anseniga pengar som de annars bara kan drömma om som får de flesta att ta steget, inta alla men de flesta om man läser diverse undersökningar.

Är inte ens det som allt handlar om, det handlar om att ge de som väljer den vägen, som klarar av att urföra det yrket ( sexarbetare ser det som ett yrke) möjligheten att göra det under anständiga former vars än i världen de befinner sig.
Vars du och jag sätter gränserna på vad vi gör för pengar och vad vi anser är arbete, är egentligen helt ointresant.
De är de som jobbar med detta som måste få bestämma hur de vill ha det, inte några rabiata feminister som är rädd för att inte räcka till i sänghalmen, eller vad de nu kan var som gör dem så galna av rädsla för kvinnor som säljer sex (män verkar inte motsätta sig att män säljer sex, varken till kvinnor eller andra män)
De flesta civiliserade länder har gett homosexuella alla rättigheter som finns, trots motstånd....fast dåvar de mest män och religon som motsatte sig...så varför inte erkänna detta som ett unikt yrke för de som känner sig kallade och behandla de som ett.

Vem fan vill sälja sin kropp på ett skitigt industrigolv, kämpa månad för månad för att få livet att gå ihop, dö utsliten i förtid för en pisslön, men vi gör alla vad vi kan för att få mat på bordet och det är bara den egna moralen som bestämmer hur långt vi går....och vem ar vi att bestämma över vad andra av egen fri vilja väljer att göra.

Märk väl, jag pratar inte om trafficking eller liknande utan om de som själva väljer den vägen vilket är de allra flesta enligt AI, UN o.s.v.
Citera
2015-10-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Det är väl ingen som tror att sexarbete är en dans på rosor och alla är lyckliga, allt detta trams om lyckliga/olyckliga horan är bara tramsiga argument.
Med största säkerhet är det ett steg som inte tas utan eftertanke, ekonomiska svårigheter eller driften/lockelsen av anseniga pengar som de annars bara kan drömma om som får de flesta att ta steget, inta alla men de flesta om man läser diverse undersökningar.

Är inte ens det som allt handlar om, det handlar om att ge de som väljer den vägen, som klarar av att urföra det yrket ( sexarbetare ser det som ett yrke) möjligheten att göra det under anständiga former vars än i världen de befinner sig.
Vars du och jag sätter gränserna på vad vi gör för pengar och vad vi anser är arbete, är egentligen helt ointresant.
De är de som jobbar med detta som måste få bestämma hur de vill ha det, inte några rabiata feminister som är rädd för att inte räcka till i sänghalmen, eller vad de nu kan var som gör dem så galna av rädsla för kvinnor som säljer sex (män verkar inte motsätta sig att män säljer sex, varken till kvinnor eller andra män)
De flesta civiliserade länder har gett homosexuella alla rättigheter som finns, trots motstånd....fast dåvar de mest män och religon som motsatte sig...så varför inte erkänna detta som ett unikt yrke för de som känner sig kallade och behandla de som ett.

Vem fan vill sälja sin kropp på ett skitigt industrigolv, kämpa månad för månad för att få livet att gå ihop, dö utsliten i förtid för en pisslön, men vi gör alla vad vi kan för att få mat på bordet och det är bara den egna moralen som bestämmer hur långt vi går....och vem ar vi att bestämma över vad andra av egen fri vilja väljer att göra.

Märk väl, jag pratar inte om trafficking eller liknande utan om de som själva väljer den vägen vilket är de allra flesta enligt AI, UN o.s.v.

Vi motsätter oss inte att kvinnor eller män säljer sex. Vi motsätter oss att människor köper sex/
sätter detta i system/ och betraktar sex som något man ska ha rätt ha med någon som inte vill ha det tillbaka. När män i allt större skala betraktar kvinnor och kvinnors sexualitet som något som går att köpas så får vi jävligt obehagliga samhällen.
Och jag tror inte du har lust att bli betraktad av andra med de ögonen.
Citera
2015-10-24, 23:55
Medlem
Idomeneos avatar
Citat:
Ditt sätt att resonera på är anledning att Sverige är på väg rakt ner i avfallsgropen. Det är viktigare att folk ska uppfostras att ha rätt människosyn och värdegrund än att man tar tag i ett samhällsproblem och hittar praktiska lösningar som hjälper de som faktiskt lever i misär.
Citera
2015-10-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idomeneo
Ditt sätt att resonera på är anledning att Sverige är på väg rakt ner i avfallsgropen. Det är viktigare att folk ska uppfostras att ha rätt människosyn och värdegrund än att man tar tag i ett samhällsproblem och hittar praktiska lösningar som hjälper de som faktiskt lever i misär.

Vilka andra "praktiska lösningar" hade du tyckt varit bra för de som lever i misär?
varför inte göra det lagligt att köpa organ av människor? Om du har rätt köpa ett hjärta för 40 000 så kan ju det rädda livet på en hel familj i någon misär någonstans. Hade inte det varit oerhört "praktiskt"? Eller lagligt med slavarbete? Om man lovar en hel syriansk flyktingfamilja tt de kan få stanna i tryggheten i Sverige utan att deras barn ska riskera få en missil i huvudet varje minut mot att de jobbar gratis i 10 år för lite husrum…hade det varit "praktiskt"?
Citera
2015-10-25, 00:11
Medlem
Citat:

Jo det finns en sådan där "godhjärtad" liberalism, som säger att allt ska ordna sig av sig
självt. Skit i om fattiga människor saknar utbildning!. Allt ordnar sig med marknadsliberalism
Citera
2015-10-25, 04:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idomeneo
Jag kan bara utgå ifrån att din kommentar är menad som ett stort jävla skämt ..

Nej, lilla vän att du inte får köpa fitta öppet ostraffat är verkligen inte det som sänker Sverige .. Däremot liberalister som inte tror på lagstiftning och gränser ...

Det är alltså du som suktar efter fri fitta och röstar med kuken istället för hjärnan som är en av dem som bör ta ansvar för den belastning på vårt samhälle som skett sista två månaderna ...

(din dumma jävel -- behåller jag som epitet i tankarna på dig)
Citera
2015-10-25, 04:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det enda jag sett o läst var din länk till LS rapport, där står det..Hiv-Sverige som projektägare och Rose Alliance som samverkanspartner....riktigt så intresserad är jag inte att jag viger mitt liv till att söka o läsa alla tillgängliga gällande sexköplagstiftningen, men i alla fall..läs sid 4 under Tack i din länk..

Du måste verkligen vara korkad...
Trots att du sitter med fullständigt underlag kan du ändå inte få fram % siffror som ens närmar sig verkligheten.
Visst visade det sig att jag har fel, men inte baserat på det underlag jag satt på och som vi diskutera.....men du är fullständigt befriad från all vett o sans, slänger siffror omkring dig ......en 2 klassare räknar i huvet bättre än dig....28 av 124 är hälften eller hur var det nu 7% av 14% är 28 st hmmmm

Som sagt var du är för korkad för att man skall kunna bemöta dig...du kommer ändå inte förstå argument eller vad som står i diverse rapporter.....
Och AI förespråkar försäljninga av barn...
jag bara konstaterar att isis feminismen i Sverige anser sig bättre, kunnigare mer inteligentare än AI, UN o.s.v, samlade kunskapsbank, och jag förmodar du tillhör eliten av den.
konvertera eller dö filosofin går inte att argumentera med.
Nej, snarare tvärtom - du måste vara korkad som debatterar i ett ämne som du tycker det är för jobbigt att läsa upp dig på ..

Jag får väl gratulera dig till att du lyckades ta dig till sidan 4 -- och det berättar ju en hel del om ditt intresse för "prostituerades situation" -- eller hur ...
Citera
2015-10-25, 04:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Säger han som inte ens orkar läsa undersökningar -- och den enda han försökt sig på så fastnade han på sidan 4 ..

Komiskt -- och du ger verkligen sexköparen ett ansikte ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in