Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Tycker du det är ok att ligga med en människa som du vet ligger med dig för att skada sig självt?
Nej jag tycker inte själv av egen personlig moral att det känns ok att utnyttja en persons självskadebeteende för egen vinning, det har jag inte sagt utan det var en liknelse att du aldrig kan veta anledningar till varför folk gör dom val som dom gör och vad som är dom bakomliggande orsakerna. Vet inte om du metvetet försöker att missuppfatta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Tycker du det verkar som om sexköpande män världen över verkar bry sig speciellt mycket om anledningarna till varför en prostituerad säljer sig?
Är du intresserad av varför städerskan på ditt hotellrum väljer att spendera största parten av sin vakna tid till att städa efter dig och andra som bor på hotellet?
För att försörja sig och det var bästa valet för henne under omständigheterna?
Jag säger inte att dom flesta män som köper sex gör allt dom bara kan för att försäkra sig om att sexsäljaren är världens lyckligaste människa. Men det är ytterst få som är intresserade av att ha sex med någon som uppenbarligen är fast i någon form av slaveri. Kolla bara på detta forumet, tycker du det verkar som att folk här efterfrågar den typen av människor som säljs som sexslavar eller kvinnor som faktiskt går in för det dom gör och som verkar må bra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du tycker inte detta är hyfsat "horribelt" att en del män är så jäkla desperata att prompt stoppa kuken i någon annan så de helt skiter i vad motparten egentligen tycker om detta?
Vi kan ta Mexico som ex. där har de senaste året ca 9200 kvinnor försvunnit från 9 av de 31 delstaterna (de andra har man ingen statistik över). Ett välkänt faktum för de flesta mexicaner.
Vilka ligger med dessa 9200 småflickor, tjejer och kvinnor som försvunnit till sextrafficking?
Låt säga att under ett år så har varje individ av dessa försvunna flickor ca 50 olika kunder, detta ger alltså ca 460 000 män som köper sex av kvinnor de höst troligt vet alldeles utmärkt är kidnappade, inte är där frivilligt och därmed tvingade.
Hänvisar till WW´s frågor. Jag tycker det är oerhört tråkigt att du faller till så låga nivåer att du blandar in barnprostiution i det hela då det är något helt annat. Jag förstår ju varför du gör det och du är inte den enda.
Men det är fegt och det gör diskussionen banal och oerhört meningslös.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad tycker du om dess män? Helt ärligt. Är det speciellt värdigt? manligt? mänskligt?
Själv kan jag bara tycka att man måste vara bra jävla empatilös eller hata för att utsätta någon annan för detta, speciellt barn.
Dom män som har sex med barn och trafficking-offer har jag och många med mig inget till övers för och dom ska låsas in för en lång tid framöver precis lika mycket som alla andra som handlar med slavar i alla andra branscher.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
En full ONS som följer med dig hem, försöker du givetvis få kontakt med, och om vederbörande somnar i en blöt liten hög nånstans så lägger du en filt över och somnar in själv, inte fasen försöker du ha sex med vederbörande? eller??
Bra regel är liksom, får du inget gensvar fysiskt eller verbalt så lägg ner annars pysslar du faktiskt med en våldtäkt.
Det kan man tycka. Men många människor vaknar ändå upp morgonen därpå och undrar vem fan den där fula tjejen/killen som ser helt förstörd ut av bakfyllan är. Många vill gärna bli av med den dom legat med timmarna innan och vill aldrig mer se personen ifråga.
Du försöker få one night stands att låta som en jättefin och ömsint handling. Så är sällan fallet i verkligheten särskilt ofta.
Sedan kör du med ohederligheter igen när du försöker få det att låta som att jag sysslar med vålttäkt. Ska säga dig en sak: jag har ALDRIG någonsin legat med en person som varit alkoholpåverkad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och hur vet du hur öppna en prostituerads kort är? Det du däremot vet är att hon högst troligt inte hade haft sex med dig utan pengar. Du tycker inte det räcker för att förnedringen är maximal för dig?
Jag vet iaf så mycket som att hon inte har några baktankar och har sex med mig av någon annan anledning än pengarna och vet du vad? Det är befriande för det gör att man i en sådan sittuation kan lita på varandra. Hon vet att jag inte kommer att vänta mig något mer än det jag betalat för. Inga krav på samtal dagen efter. Inga förväntningar på att det ska bli något mer. På så sätt är det den ärligaste form av sex som finns.
Sedan, utveckla på vilket sätt hon blir förnedrad. Du tycks tro att sex med en sexsäljare är den värsta sorten av dominant sex som finns där man bara kör på.
Det är uppenbart att du bildat din uppfattning från populärkultur.
I själva verket är allt uppgjort innan, vad som ingår och dessutom kan tjejen alltid ha invändningar mot vissa saker under tiden. Då får man anpassa sig efter det då man bara är en kund. Dessutom är dom flesta eskorttjejer väldigt initiativtagande och styr oftast mer över akten än vad jag gör.
Tror många har liknande erfarenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ursäkta men hur kan det vara en sexuell fördel för kvinnor att ha kåta tjatiga män omkring sig när de själva har sin dos sex uppfylld?
De är en fördel så länge de själva vill ha sex, för de kan välja och får oftare ja till svar. Men sen då de ligger där nöjda och glada och snubben börjar tjata igen? Hur kan det vara en fördel?
Om tjejen faktiskt inte vill ha mer sex? och inte betraktar sin sexualitet som något man dealar med för att få ekonomiska fördelar? Det gör inte män, varför tror du direkt att alla kvinnor pysslar med detta?
Därför att det är något som ni kan använda för att byta till er annat som ni vill ha. Förstår inte hur det kan vara en nackdel. Om jag har ärvt en gammal stuga i Tidaholm som jag aldrig någonsin har planer på att bo i eller ens sätta min fot i så har jag ju ändå en bra möjlighet att sälja eller hyra ut stugan till någon som faktiskt vill ha den. Därför är det ju bra för mig att jag fick stugan trotts att jag inte själv vill bo där.
Förstår du?
Varför tror jag att alla kvinnor sysslar med detta frågar du. Jag har inte sagt alla. Jag har sagt dom flesta och det visar ju sig tydligt bara genom att se på hur det ser ut i samhället. Kvinnor väljer inte partners som har lägre lön än dom själva (generellt). Väldigt många fler kvinnor än män skiljer sig om den dom är gift med skulle få sparken. Många kvinnor vill ha ständiga presenter för att uppehålla relationer.
Sällan att det är på samma sätt för män.
Jag tror såklart inte att dom flesta kvinnor medvetet funderar ”hmm, hur ska jag kunna få ut så mycket som möjligt för det här sexet med den här killen”. Men eftersom män har ett större behov av sex så blir det naturligt så att kvinnan kan ha det som ett lockmedel för att få annat. Ingen slump att kvinnor sexstrejkat genom historien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Herregud…Folk tjänar pengar på att sälja sina organ också. Ska vi inte tillåta människor i världen att köpa desperata människors njurar och hjärtan också?En far som säljer sitt hjärta kan ju försörja hela sin familj i 3 år till. De behöver ju ingen farsa, de behöver käk! klart det ska vara ok köpa andras hjärtan. Lite spill får man ju räkna med. Folk tjänar pengar på att sälja sina barn. Ska vi inte tillåta människor att köpa andras barn?
Nu är det du som går utanför ämnet. Men nej jag tror inte vi kommer så långt med förbud som du verkar tycka att vi gör. Jag har inte satt mig in i denna frågan och väljer därför att inte diskutera den vidare mer än att jag inte riktigt ser relevansen i att jämföra att sälja sitt hjärta och att sälja en sexuell tjänst. Men för dig kanske sex med någon du inte älskar är detsamma som att dö. Så är det inte för dom som har en mer avslappnad relation till sex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Gällande prostituion så är det inte så ofta kvinnor och barn som tjänar pengarna, det gör hallickar och bordellägare i världen, som högst troligt hade kunnat tjänat pengar någon annanstans.
Du har dålig koll som vanligt. Av dom bordeller jag har besökt på lite olika ställen och så fungerar det också oftast, så är det en äldre kvinna som äger stället. Tjejerna betalar en viss summa för att hyra in sig alternativt betalar dom en procentsats till ägaren. Tycker du att alla blir uttnyttjade av sina arbetsgivare eller lokalansvariga?
Hallickar fungerar ofta på samma sätt och behöver inte vara negativt även om ordet blivit associerat med dom hallickar som sysslar med trafficking, men så är det långt ifrån alltid. Hallicken tar hand om bokningarna och är dessutom ett bra skydd ifall någon kund skulle vara våldsam eller på annat sätt bete sig illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Men klart sexköpare ska få lov köpa sex av nått sextraffickingoffer nånstans, hon har ju ingen annan chans här i livet ändå, eller hur? Och då är ju du jättesnäll som ger henne lite pengar mot att du får gnida din kuk i henne. Eller hur? skitsnällt av dig. Är ju pga DIG som hon ens överlever, eller hur? Hon borde ju fan göra det gratis eftersom du är så snäll, tycker du inte?

Nu börjar du bli riktigt otrevlig i ditt sätt att tillskriva mig saker som du vet att jag inte ens står för. Det är tråkigt för du började för några inlägg sedan åtminstone med en viss respekt i din diskussion. Nu har du fallit till den vanliga nivån som ni moralister sysslar med. Dvs halmgubbar och stigmatisering. Tycker det är trist av dig.