2015-09-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Av ren nyfikenhet, hur många svenska män köpte sex innan sexköpslagen jämfört med nu?

ah, google är din vän!

finns en svensk manlig forskare som grävt ner sig i detta, jag har länkat den forskningen way back.
kan kolla i kväll om jag kan hitta den igen.
Citera
2015-09-21, 13:56
Medlem
WordWarriors avatar
Merapi:

Citat:
Vi kan ta Mexico som ex. där har de senaste året ca 9200 kvinnor försvunnit från 9 av de 31 delstaterna (de andra har man ingen statistik över). Ett välkänt faktum för de flesta mexicaner.
Vilka ligger med dessa 9200 småflickor, tjejer och kvinnor som försvunnit till sextrafficking?

Hur kan man veta att de är utsatta för trafficking i meningen tvång att sälja sex? Hur vet man att de inte valt att åka själva? Eller att de åkt frivilligt med hjälp av andra. Hur vet man att de inte gått andra öden till mötes, eller bor som illegala invandrare i USA?

Har inte polisen kunnat hitta och lagföra människohandlarna och funnit de påstått försvunna kvinnorna, hur kan man då veta att det rör sig om människohandel? Om man ska veta detta måste det ju ha hållits gigantiska rättegångar med 9200 offer/vittnen och ett stort antal människohandlare. Länka till de rättsfallen och domsluten är du snäll...Annars får du banne mig redogöra för på vilken grund man kunnat upprätta statistiken.

Detta framgår inte av dina vinklade källor. Nej, det finns ingen som kan belägga dina uppgifter på ett seriöst sätt. Visst begås människorättsbrott, men inte fan gör kriminalisering av sexköp och narkotika saken bättre. Tvärtom.

Mexico har betydligt sämre koll på sina medborgare än länder i västvärlden. Så det här låter ungefär som när kvinnoorganisationer slet fram en siffra ur röven att EU har en halv miljon offer för sexuell människohandel, när det i själva verket handlar om ett par tusen. Granskade man detta påstående så sjönk det ihop som en sufflé.

Sedan kan man ju fråga vilken marknad som är den största för smuggling av allehanda eftertraktansvärda varor och tjänster från Mexico? Follow the money - USA... Vad var det för lagstiftning avseende narkotika och prostitution de hade nu igen? Just det: total kriminalisering (med ett fåtal undantag). Många Mexikaner bor i USA som illegala invandrare, och försörjer sig med kriminalitet. Förbudspolitiken gör detta möjligt, eftersom den skapar en stor svart marknad. Precis samma sak som hände med alkoholen under förbudstiden. Maffian tar över.

Angående hur många män som köpt sex så kan man inte dra slutsatsen att efterfrågan minskat efter sexköpslagens införande. Det är sannolikt bara så att folk är mindre benägna att uppge att de har köpt sex efter kriminaliseringen. En no-brainer.

Här är även en svensk forskarkälla (docent) på att sexköpslagen inte heller kan visas ha minskat andelen män som köpt sex, alltså efterfrågan. Den visar även att skälen till lagen är ideologiska, och inte vetenskapligt underbyggda:

Citat:
Forskare ifrågasätter effekterna av sexköpslagen
NYHET: 2014-09-10

Det finns inget som stödjer påståendet att köpet av sexuella tjänster minskat i Sverige sedan sexköpslagen infördes 1999. Det menar Jari Kuosmanen, docent vid Göteborgs universitet, som är den förste att utvärdera effekterna av lagen.

Den första utvärderingen av effekterna av sexköpslagen gjorde Kuosmanen redan 2008. Han konstaterar att utbudet och efterfrågan av sexuella tjänster egentligen inte har minskat i och med den skärpta lagstiftningen. Verksamheten på gatan har förvisso gått ner men den dolda prostitutionen är mycket svår att bedöma, menar Kuosmanen. Andelen svenska män som köper sextjänster har också minskat från 13 till 10 procent sedan 1996.

- Problemet är att då frågan ställdes 1996 var sexköp inte olagligt som nu. Hur många erkänner att de begått ett brott? undrar Kuosmanen.

Han efterlyser nu en tydligare koppling mellan utvärderingen av lagen och forskning kring lagens effekter. Idag riskerar sexköpslagen skapa en falsk optimism, grundat på politikers eller socialtjänstens egna bedömningar snarare än forskning, menar Kuosmanen.

I Finland finns nu ett förslag om införande av en sexköpslag lik den svenska modellen. I en artikel i Åbo Underrättelser kritiserar Kuosmanen Sverige för att politisera prostitution.

http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/nyheter/detalj/forskare-ifragasatter-effekterna-av-sexkopslagen-.cid1234958

Not: Finland nobbade den svenska sexköpslagen, och valde att kriminalisera sexköp från offer för människohandel enbart. Inte mellan samtyckande vuxna.

Här har du en annan källa på att sexköpslagen inte kan påvisas minska efterfrågan, och att sexköpslagen gjort sexsäljare mer utsatta (RFSU):

Citat:
Syftet med lagen om förbud mot köp av sexuella tjänster var att minska omfattningen av prostitution, skapa en normativ förändring i attityderna till sexköp samt att minska förekomsten av människohandel för sexuella ändamål.

Bevisen för att den svenska lagen haft avsedd effekt är svaga och kan ifrågasättas, konstaterar RFSU i en rapport.

Lagen har bidragit till att försäljningen av sex har flyttat till mer insynsskyddade arenor och att människor som säljer sex har försatts i en mer utsatt situation, säger Kristina Ljungros, förbundsordförande för RFSU.

Sexköpslagen kan inte heller sägas ha minskat sexuell människohandel:

Citat:
Att lagen har minskat på människohandel för sexuella ändamål är svårt att säkerställa eftersom olika länder inte har en gemensam definition av offer för människohandel. Tillförlitligheten i uppgifterna beror också på hur väl utvecklat rättsystemet är i de olika länderna.

Det är enligt RFSU långt ifrån självklart att lagstiftningen haft avsedd effekt.

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/02/02/rfsu-forbud-mot-sexkop-i-sverige-fick-inte-avsedd-effekt
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-21 kl. 14:42.
Citera
2015-09-21, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
-Om han på semestern blev mördad just för att han var mäklare så ska det räknas in som orsak till mordet.
- I en generell statisitk som bara tar upp rena fakta, vilken yrkesgrupp är mest utsatt för mord så ska det också räknas eftersom ja han blev mördad och ja, han var mäklare. Sen får någon annan forsknignsgrupp sitta och pilla fram specifikt info man är ute efter.

Ok efter sökning så ser jag att citatet står längre ner, men lär dig då korrekt sätt att citera olika stycken efter varandra använd […]

Precis den gruppen prostituerade som klinikerna plockade upp som HIV positiva (som här blir 100%) så uppgav endast 27% att de var drogmissbrukare, Med andra ord så har du en grupp på ca 70% som fått HIV på annat vis. Men vem vet Oantaslgit dessa kanske fick det via blodtransfusion?

Här kommer:

Barnumpa.

Ska jag köra min lista igen?
Vad vinner du på detta?
Du har din lista, jag har min lista, min är längre än din.
Och ja, det finns olika åsikter i världen idag kring detta.
För att vi har olika situationer i världen, dvs vi har kommit olika långt gällande makt, möjligheter och frihet för kvinnor som speglar sig i antalet och hur prostituerade har det.
Det som fungerar i skandinavien fungerar högst troligt inte på samma sätt i ex. Indonesien.
Globala organisationer som arbetar med global sextrafficking fokuserar självklart på de områden i världen där flickor, barn och kvinnor "hämtas"
I Sverige har vi inte denna problematik.
Är inga små Anna-Stina Andersson 13. som blir såld av sin farsa till sextrafficking eller kidnappad av grannen Kurt, eller Ulla att säljas för 150 kr till sextrafficking så hen kan köpa sig lite extra spel.
allright?
Vi kan fokusera på efterfrågan och problematiken krig det. Dvs de män som hade kastat sig över en ev. Anna-Stina 13 om hon bara fanns på marknaden. Häftig ju! en liten 13 årig vit hora att göra vad man vill med. Vissa extremt äckliga och sunkiga mäns största fantasi.
Därför har vi ett förbud mot att köpa sex. Och! den har haft effekt, vi har lägre problematik med sextrafficking i Sverige än i omgivande områden, vi har lägre andel män som köper sex.

Vill man ha sex så får man vackert leta efter någon annan som också vill ha det på de sexualla villkoren.

Vilket verkligen inte borde vara ett sånt jävla problem för dig och co.

Låg nivå från din sida.

Det är tex redan kriminaliserat att ha sex med barn under 15 år. Det är tragiskt hur du sjunker så lågt att du känner dig tvungen att dra upp saker som redan är olagliga och regleras av andra lagar.

Om den andra personen inte vill ha sex kallad det för våldtäkt.

Självklart har Sverige inte ett mindre problem med sextrafficking.
Citera
2015-09-21, 18:30
Medlem
Citat:

Ja, om man hade kunnat påvisa ett sådant samband. Nu kan man inte det så därför skriver man att det är 8 st i den aktiva gruppen som blev mördade under dessa 30 år. Således har jag haft rätt hela tiden.

Gällande hiv, och nu får du fan skärpa till dig, så uppgav 27 av 29 personer att de injekterat droger (drygt 93 procent uppger själva att de pundat, troligen har de sista två också pundat alt. så hade de haft det sedan tidigare, kanske har de fått det när de sålt sex så kanske 1, max 2, av 786 gatuprostituerade fick HIV från att sälja sex). Har du blandat ihop 27 personer med 27 %? Märkligt att jag skall behöva korrigera dina felaktigheter på varenda punkt.

Sedan, eftersom du uppenbarligen inte fattade när jag skrev det tidigare, jag har drygt 230 plus dryg 100 organisationer på två punkter. Min lista är betydligt längre än din. Du hade, om jag minns rätt, ca 90 kvinnoorganisationer. Jag har ett par hundra mer. Plus att jag också har betydligt tyngre organisationer. Har du någon seriös organisationen på din lista över huvud taget?

Gillar du att bli så här förnedrad?
Senast redigerad av Oantastlig 2015-09-21 kl. 18:33.
Citera
2015-09-21, 19:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
menar du seriöst att kvinnor är typ biologiskt funtade att använda sin kropp och sin sexualitet för
att göra ekonomiska byten med hannar, mens hannar är den enda av könet homo sapiens som kan ha sex för sexets egen skull och pga sin lust?

Ja.

Citat:
De absolut flesta av världens idag prostituerade kvinnor är i denna sits för att de 1. som individer och kön inte har samma möjligheter att försörja sig och sina barn som vad det andra könet har.
2. Blir intvingade av a) mäns efterfrågan på sex där man inte behöver ta hänsyn till den andres lust och sexualitet b) Mäns dominans och makt över kvinnor i världen.

1) Hur vet du det?

2) Kvinnor kan alltid bli försörjda av sin familj eller av en man. Män kan inte räkna med att bli försörjda av kvinnor.

3) Vad har män i Sverige/EU för makt och dominans över kvinnor?

Citat:
Utan dessa förhållanden kan jag lova dig att prostitutionsyrket hade rasat ner till att endast bestå av ytterligt fåtal kvinnor i branchen ungefär i samma nivå som de antal svenska kvinnor idag som svarar jakande på att ställa upp på sex mot pengar. Typ 0,02 % och något fler män.

Under vilka förhållanden kommer kvinnor att börja ha sex med random män gratis?

Citat:
Men vet du, nu ser den inte ut sådan, liksom a fact.
Antalet ofrivilliga kvinnor, barn och män i denna bransch världen över är enorm.
Likaså antalet kvinnor i världen som aldrig själv får välja med vem, när och hur hon ska ha sex, gifta sig med, när och om hon ska ha barn etc.
DÄR kan du tala om verklig reell makt över någons liv och sexualitet.

1) Nej. Det finns 0 ofrivilliga kvinnor i sexbranschen.

2) Det finns 0 kvinnor i världen som "aldrig själv får välja med vem, när och hur hon ska ha sex, gifta sig med, när och om hon ska ha barn" det är galna fantasier av tanterna på kvinnojouren.

Citat:
Som jag kanske tycker ni snubbar faktiskt borde ta ert ansvar över och tänka lite på varje gång ni glatt travar iväg för att betala för att gnida kuken i någon som inte hade accepterat er kuk på det stället om vederbörande inte hade fått betalt eller varit tvingad av olika skäl.

När kommer kvinnor att ta ansvar för att andra kvinnor säljer sex och börja ha sex med män gratis för att horor ska slippa det? Om alla kvinnor i Sverige ställde upp 1 gång/dag skulle efterfrågan på prostitution försvinna.
Citera
2015-09-21, 19:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Vill man ha sex så får man vackert leta efter någon annan som också vill ha det på de sexualla villkoren.

Vilket verkligen inte borde vara ett sånt jävla problem för dig och co.

1) Kvinnor i Sverige får en massa saker gratis av män i Sverige. Så varför kan kvinnor inte ställa upp på sex i utbyte?

2) Det är ett problem för 90% av männen därför att 90% av kvinnorna inte vill ha sex om de inte får betalt för det.
Citera
2015-09-21, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Kvinnor i Sverige får en massa saker gratis av män i Sverige. Så varför kan kvinnor inte ställa upp på sex i utbyte?

2) Det är ett problem för 90% av männen därför att 90% av kvinnorna inte vill ha sex om de inte får betalt för det.

1) för att du själv har sagt att vanliga kvinnor inte är intresserade av sex med vanliga män. Kanake därför som de inte vill ha sex?

2) vi vill inte bara ha sex, vi vill ha sex med någon som uppskattar oss.
Citera
2015-09-21, 20:57
Medlem
Citat:
Tycker du det är ok att ligga med en människa som du vet ligger med dig för att skada sig självt?

Nej jag tycker inte själv av egen personlig moral att det känns ok att utnyttja en persons självskadebeteende för egen vinning, det har jag inte sagt utan det var en liknelse att du aldrig kan veta anledningar till varför folk gör dom val som dom gör och vad som är dom bakomliggande orsakerna. Vet inte om du metvetet försöker att missuppfatta?

Citat:
Tycker du det verkar som om sexköpande män världen över verkar bry sig speciellt mycket om anledningarna till varför en prostituerad säljer sig?

Är du intresserad av varför städerskan på ditt hotellrum väljer att spendera största parten av sin vakna tid till att städa efter dig och andra som bor på hotellet?
För att försörja sig och det var bästa valet för henne under omständigheterna?

Jag säger inte att dom flesta män som köper sex gör allt dom bara kan för att försäkra sig om att sexsäljaren är världens lyckligaste människa. Men det är ytterst få som är intresserade av att ha sex med någon som uppenbarligen är fast i någon form av slaveri. Kolla bara på detta forumet, tycker du det verkar som att folk här efterfrågar den typen av människor som säljs som sexslavar eller kvinnor som faktiskt går in för det dom gör och som verkar må bra?

Citat:
Du tycker inte detta är hyfsat "horribelt" att en del män är så jäkla desperata att prompt stoppa kuken i någon annan så de helt skiter i vad motparten egentligen tycker om detta?
Vi kan ta Mexico som ex. där har de senaste året ca 9200 kvinnor försvunnit från 9 av de 31 delstaterna (de andra har man ingen statistik över). Ett välkänt faktum för de flesta mexicaner.
Vilka ligger med dessa 9200 småflickor, tjejer och kvinnor som försvunnit till sextrafficking?
Låt säga att under ett år så har varje individ av dessa försvunna flickor ca 50 olika kunder, detta ger alltså ca 460 000 män som köper sex av kvinnor de höst troligt vet alldeles utmärkt är kidnappade, inte är där frivilligt och därmed tvingade.

Hänvisar till WW´s frågor. Jag tycker det är oerhört tråkigt att du faller till så låga nivåer att du blandar in barnprostiution i det hela då det är något helt annat. Jag förstår ju varför du gör det och du är inte den enda.
Men det är fegt och det gör diskussionen banal och oerhört meningslös.

Citat:
Vad tycker du om dess män? Helt ärligt. Är det speciellt värdigt? manligt? mänskligt?
Själv kan jag bara tycka att man måste vara bra jävla empatilös eller hata för att utsätta någon annan för detta, speciellt barn.

Dom män som har sex med barn och trafficking-offer har jag och många med mig inget till övers för och dom ska låsas in för en lång tid framöver precis lika mycket som alla andra som handlar med slavar i alla andra branscher.

Citat:
En full ONS som följer med dig hem, försöker du givetvis få kontakt med, och om vederbörande somnar i en blöt liten hög nånstans så lägger du en filt över och somnar in själv, inte fasen försöker du ha sex med vederbörande? eller??
Bra regel är liksom, får du inget gensvar fysiskt eller verbalt så lägg ner annars pysslar du faktiskt med en våldtäkt.

Det kan man tycka. Men många människor vaknar ändå upp morgonen därpå och undrar vem fan den där fula tjejen/killen som ser helt förstörd ut av bakfyllan är. Många vill gärna bli av med den dom legat med timmarna innan och vill aldrig mer se personen ifråga.
Du försöker få one night stands att låta som en jättefin och ömsint handling. Så är sällan fallet i verkligheten särskilt ofta.
Sedan kör du med ohederligheter igen när du försöker få det att låta som att jag sysslar med vålttäkt. Ska säga dig en sak: jag har ALDRIG någonsin legat med en person som varit alkoholpåverkad.

Citat:
Och hur vet du hur öppna en prostituerads kort är? Det du däremot vet är att hon högst troligt inte hade haft sex med dig utan pengar. Du tycker inte det räcker för att förnedringen är maximal för dig?

Jag vet iaf så mycket som att hon inte har några baktankar och har sex med mig av någon annan anledning än pengarna och vet du vad? Det är befriande för det gör att man i en sådan sittuation kan lita på varandra. Hon vet att jag inte kommer att vänta mig något mer än det jag betalat för. Inga krav på samtal dagen efter. Inga förväntningar på att det ska bli något mer. På så sätt är det den ärligaste form av sex som finns.
Sedan, utveckla på vilket sätt hon blir förnedrad. Du tycks tro att sex med en sexsäljare är den värsta sorten av dominant sex som finns där man bara kör på.
Det är uppenbart att du bildat din uppfattning från populärkultur.
I själva verket är allt uppgjort innan, vad som ingår och dessutom kan tjejen alltid ha invändningar mot vissa saker under tiden. Då får man anpassa sig efter det då man bara är en kund. Dessutom är dom flesta eskorttjejer väldigt initiativtagande och styr oftast mer över akten än vad jag gör.
Tror många har liknande erfarenheter.

Citat:
Ursäkta men hur kan det vara en sexuell fördel för kvinnor att ha kåta tjatiga män omkring sig när de själva har sin dos sex uppfylld?
De är en fördel så länge de själva vill ha sex, för de kan välja och får oftare ja till svar. Men sen då de ligger där nöjda och glada och snubben börjar tjata igen? Hur kan det vara en fördel?
Om tjejen faktiskt inte vill ha mer sex? och inte betraktar sin sexualitet som något man dealar med för att få ekonomiska fördelar? Det gör inte män, varför tror du direkt att alla kvinnor pysslar med detta?

Därför att det är något som ni kan använda för att byta till er annat som ni vill ha. Förstår inte hur det kan vara en nackdel. Om jag har ärvt en gammal stuga i Tidaholm som jag aldrig någonsin har planer på att bo i eller ens sätta min fot i så har jag ju ändå en bra möjlighet att sälja eller hyra ut stugan till någon som faktiskt vill ha den. Därför är det ju bra för mig att jag fick stugan trotts att jag inte själv vill bo där.
Förstår du?

Varför tror jag att alla kvinnor sysslar med detta frågar du. Jag har inte sagt alla. Jag har sagt dom flesta och det visar ju sig tydligt bara genom att se på hur det ser ut i samhället. Kvinnor väljer inte partners som har lägre lön än dom själva (generellt). Väldigt många fler kvinnor än män skiljer sig om den dom är gift med skulle få sparken. Många kvinnor vill ha ständiga presenter för att uppehålla relationer.
Sällan att det är på samma sätt för män.
Jag tror såklart inte att dom flesta kvinnor medvetet funderar ”hmm, hur ska jag kunna få ut så mycket som möjligt för det här sexet med den här killen”. Men eftersom män har ett större behov av sex så blir det naturligt så att kvinnan kan ha det som ett lockmedel för att få annat. Ingen slump att kvinnor sexstrejkat genom historien.

Citat:
Herregud…Folk tjänar pengar på att sälja sina organ också. Ska vi inte tillåta människor i världen att köpa desperata människors njurar och hjärtan också?En far som säljer sitt hjärta kan ju försörja hela sin familj i 3 år till. De behöver ju ingen farsa, de behöver käk! klart det ska vara ok köpa andras hjärtan. Lite spill får man ju räkna med. Folk tjänar pengar på att sälja sina barn. Ska vi inte tillåta människor att köpa andras barn?

Nu är det du som går utanför ämnet. Men nej jag tror inte vi kommer så långt med förbud som du verkar tycka att vi gör. Jag har inte satt mig in i denna frågan och väljer därför att inte diskutera den vidare mer än att jag inte riktigt ser relevansen i att jämföra att sälja sitt hjärta och att sälja en sexuell tjänst. Men för dig kanske sex med någon du inte älskar är detsamma som att dö. Så är det inte för dom som har en mer avslappnad relation till sex.

Citat:
Gällande prostituion så är det inte så ofta kvinnor och barn som tjänar pengarna, det gör hallickar och bordellägare i världen, som högst troligt hade kunnat tjänat pengar någon annanstans.

Du har dålig koll som vanligt. Av dom bordeller jag har besökt på lite olika ställen och så fungerar det också oftast, så är det en äldre kvinna som äger stället. Tjejerna betalar en viss summa för att hyra in sig alternativt betalar dom en procentsats till ägaren. Tycker du att alla blir uttnyttjade av sina arbetsgivare eller lokalansvariga?
Hallickar fungerar ofta på samma sätt och behöver inte vara negativt även om ordet blivit associerat med dom hallickar som sysslar med trafficking, men så är det långt ifrån alltid. Hallicken tar hand om bokningarna och är dessutom ett bra skydd ifall någon kund skulle vara våldsam eller på annat sätt bete sig illa.

Citat:
Men klart sexköpare ska få lov köpa sex av nått sextraffickingoffer nånstans, hon har ju ingen annan chans här i livet ändå, eller hur? Och då är ju du jättesnäll som ger henne lite pengar mot att du får gnida din kuk i henne. Eller hur? skitsnällt av dig. Är ju pga DIG som hon ens överlever, eller hur? Hon borde ju fan göra det gratis eftersom du är så snäll, tycker du inte?

Nu börjar du bli riktigt otrevlig i ditt sätt att tillskriva mig saker som du vet att jag inte ens står för. Det är tråkigt för du började för några inlägg sedan åtminstone med en viss respekt i din diskussion. Nu har du fallit till den vanliga nivån som ni moralister sysslar med. Dvs halmgubbar och stigmatisering. Tycker det är trist av dig.
Citera
2015-09-21, 20:57
Medlem
Citat:
det kan han väl visst?
Finns alltid homosexuella män. Och en del heteromän som tycker det är lite ballt att bli avsugen av en annan man. Så bara köra igång.
men fattiga män i världen tenderar jobba hellre och de har ju avsvärt fler möjligheter tilld etta än kvinnor generellt i världen. De har heller inte så ofta nån kvinna eller samhälle som tvingar ut dem i prostitution eller säljer dem till högstbjudande.

Det är för det första av fysiska anledningar väldigt svårt att som man ha sex med personer man inte går igång på tillräckligt mycket. Säg då att man inte ens är homosexuell vilket en klar majoritet inte är. Tror du då att det är lätt att göra sitt jobb?
Dom flesta prostituerade kvinnor är hetrosexuella.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag hade mycket hellre legat med en gammal ful tant på 65 år även om jag inte är det minsta attraherad av henne än med en snygg och ung kille. Varför? För att jag är hetrosexuell och därför är sex med en kvinna något mycket mer naturligt för mig oavsett hur denna människa ser ut.
Så visst, din tes fungerar för homosexuella män till viss del, men inte resten.

Citat:
Just därför som I-lands kvinnor ex. svenskor inte tenderar prostituera sig speciellt. majoriteten av prostituerade i skandinaviska länder eller Tyskland och Holland ex. är utländska kvinnor från extremt fattiga områden och många av dessa har som sagt inte många val i livet.

Vet inte om det stämmer. Eventuellt om du räknar in gatuprostituerade. Men pratar du om escorter och bordeller kan jag bara säga att du har helt fel. Det vanligaste är inhemska brudar på dessa ställen.

Citat:
och jag pallar inte svara på massage grejen en gång till. Typ gjort det 30 ggr vid det här laget.
Tänk lite själv istället.

Om du svarat på det så många gånger borde du ha ett bra svar, men istället ger du mig en helt irrelevant uppgift om hur många gånger du pratat om detta tidigare. Vad har jag för nytta av att veta det?
Det är en viktig fråga eftersom det sätter det hela på sin spets, nämligen: varför är sex så mycket mer heligt än annan form av fysisk njutning.
Då är frågan: erkänner du själv att du ser sex som något som har en särställning och medger att du är en moralist eller kan du förklara vad som gör en form av köpt fysisk njutning så mycket mer ok än en annan.

Citat:
Vill den manlige 20 åriga sjukbiträdet torka dig i rumpan då du blir gammal utan pengar?
Om du frågar honom vad han vill helst, torka dig i rumpan eller suga av dig, vad tror du han svarar?

Det är upp till varje person att bestämma vilket alternativ som är bäst kontra vad den tjänar på det. Om någon skulle få 10 gånger så mycket pengar för att utföra en sexuell tjänst framför en tjänst som är mycket kladdigare och äckligare så skulle jag inte vara förvånad om den skulle ta den chansen.
Men det vet inte jag, det är ju upp till varje person kan man tycka. Eller nej, det kan ju inte du tycka tydligen.

Citat:
Finns forskning där man frågat svenskar om de kan tänka sig sälja sex.Resultatet bland män är högre än kvinnor och kvinnor brukar ligga nånstans där jag skrev.och vist jag kan gräva fram den igen, men inte ikväll.

Vänta lite nu. Först säger du att 0.02 procent av dom prostituerade gör det frivilligt. Nu verkar du säga att 0.02 procent av kvinnorna i Sverige vill prostituera sig. Förstår du skillnaden? 0.02 procent av hela befolkningen och 0.02 procent av dom som jobbar med det är inte samma sak.
Eller ska jag tolka det som att du tycker att alla kvinnor är prostituerade?

Citat:
Kvinnor och män har ett fritt val, kära du. Sexköpslagen gäller inte de prostituerade den gäller sexköpare. Är helt fritt fram för lilla mig och samhället i stort ha vilket sex man än vill.
Och jag är hyfsat opryd i sammanhanget.
Den som sexköpslagen "omyndigförklarar" är torsken, och detta med viss rätta eftersom som sagt torskar verkar lida av en extrem oförmåga hålla sig undan sextraffickingoffer eller ofrivilligt prostituerade. De verkar skita i den biten milt sagt, tycka att de gör gott för tjejerna etc etc..
Brukar inte vara nån hejd på alla undanflykter. Känns det igen?

Sexköpslagen stigmatiserar säljaren, gör henne till en del utav något brottsligt, gör att hon kan förlora bostad om någon kommer på henne att sälja sex där, gör att hon kan bli av med sina barn. Gör att hon tar onödiga risker och utsätter sig för fara för galningar så man kan lugnt säga att lagen är till sexsäljarens nackdel på alla sätt.
Den omyndigförklarar säljaren, inte köparen. Köparen är den som får ett straff såsom myndiga vuxna personer kan få när man tycker att dom handlat fel och där dom borde vetat bättre.
Sexsäljaren däremot, hon ses som ett offer som inte vet vad som är bäst för henne själv. Det är omyndigförklarning.

Dina fördomar om sexköpare kan du sitta med på fikarasterna på någon kvinnojour. I en seriös diskussion kommer du inte långt med dom.

Citat:
Och hur vet du detta?

Jag vet inte detta, det var därför jag skrev ”tror”

Citat:
Lite svar på "gojjan" gav jag dig ovan. annars får du som sagt starta en tråd i ämnet.
Detta är en tråd om prostitution, sexköplagen samt amnestys senaste rapport och inte om kvinnors s.k. sexuella makt i världen.
För hey OJ! du vad kvinnor har sexuell makt. Kvinnor som grupp i världen får ju verkligen ha allt sex de själva vill, på sina villkor och när och med vem de vill, eller hur? utan den misnta stigmatisering eller slut-shaming, de kan alltid gifta sig med den de själva vill, den får ha sina underliv i fred från rakblad och de slipper bli ofrivilligt gravida. De utsätts aldrig för våldtäkt, tvång eller sexuella trakasserier…näää i själva verket är det ju kvinnor som trakasserar män sexuellt, tvingar sig på män sexuellt med våld och hot och köper och säljer män som de ägodelar de stackars männen är, eller hur?
Satan vad mycket makt vi har, du.

Den stigmatisering du nämner har som sagt mest med religion att göra. Men av någon anledning valde du att helt ignorera detta tidigare. Mina fördomar säger mig att det raserar din världsbild och vad du vill ska vara det ”onda” i samhället.
Men jag kanske har fel. Så min fråga till dig är: håller du med? Om inte, varför då?
Sedan är ju andra kvinnor inte sena med att döma ut sexuellt frigjorda kvinnor av alla slag, och så är det definitivt fortfarande, så att detta endast är en fråga om mäns syn på kvinnor är en extremt stor förenkling.
Det är minst lika mycket en religionsfråga samt en fråga om konkurrens kvinnor sinsemellan.

Våldtäktskortet är förövrigt helt orelevant i denna lek då våldtäkt inte har det minsta med saken att göra och dom flesta män tar avstånd från våldtäkt av alla slag. Så det är inte frågan om något normaliserat som du verkar försöka antyda.
Senast redigerad av TheEyeUSee 2015-09-21 kl. 21:28.
Citera
2015-09-21, 21:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
När kommer kvinnor att ta ansvar för att andra kvinnor säljer sex och börja ha sex med män gratis för att horor ska slippa det? Om alla kvinnor i Sverige ställde upp 1 gång/dag skulle efterfrågan på prostitution försvinna.

Faktiskt ett smart påpekande. Om man, som Merapi gör, blandar in moral, så kan man ju fråga sig varför inte kvinnorna ställer upp på sex mer än de gör, så att män slipper köpa sex. Gjorde de detta så skulle ju prostitutionen försvinna omgående.

Det är ju faktiskt så att frigida och motvilliga kvinnor skapar prostitutionen och efterfrågan på sextjänster. Problemet är bara att den motsträvigheten är biologiskt nedärvd. Man ska hålla på sig tills "the highest bidder" kommer. Det vill säga vackra kvinnor vet sitt värde och särar bara på benen på de som de uppfattar som högstatusmän. Ja, kort sagt: det bor en liten hora i varje kvinna, och kvinnor gör personlig vinning på att ransonera sex. Kanske hög tid att erkänna detta för sig själva?
Citera
2015-09-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ja, om man hade kunnat påvisa ett sådant samband. Nu kan man inte det så därför skriver man att det är 8 st i den aktiva gruppen som blev mördade under dessa 30 år. Således har jag haft rätt hela tiden.

Nu är det 4:e gången eller nått jag skriver detta, kolla nu upp det! så jag slipper köra det en 5:e gång, Börjar bli satans tjatigt.

det är alltså 8 kvinnor som blev mördade medan de jobbade, från en speciell grupp på 21 st mord man tog ut från total mängd av 1 630 st prostituerade under denna period. ( för att dessa har man bra data på. De utgör alltså på intet vis alla mördade prostituerade varken aktiva direkt i jobb eller inte under en 30-års period.
eller tror du seriöst att man i Colorado endast hade 1 630 aktivt prostituerade från -67 till -99?

Sen har man ytterligare 9 som hade yrket prostituerad då de blev mördade, de kan alltså mycket väl blivit mördade pga sitt yrke, inget som du har nån som helst koll på.
"Thus, the vast majority of murdered women in our sample were killed as a direct consequence of prostitution."

Tar resten i morgon
Citera
2015-09-22, 04:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nu är det 4:e gången eller nått jag skriver detta, kolla nu upp det! så jag slipper köra det en 5:e gång, Börjar bli satans tjatigt.

det är alltså 8 kvinnor som blev mördade medan de jobbade, från en speciell grupp på 21 st mord man tog ut från total mängd av 1 630 st prostituerade under denna period. ( för att dessa har man bra data på. De utgör alltså på intet vis alla mördade prostituerade varken aktiva direkt i jobb eller inte under en 30-års period.
eller tror du seriöst att man i Colorado endast hade 1 630 aktivt prostituerade från -67 till -99?

Sen har man ytterligare 9 som hade yrket prostituerad då de blev mördade, de kan alltså mycket väl blivit mördade pga sitt yrke, inget som du har nån som helst koll på.
"Thus, the vast majority of murdered women in our sample were killed as a direct consequence of prostitution."

Tar resten i morgon

Men det spelar ju ingen roll. Även om undersökningen stämde (vilket den inte gör, eftersom vi påtalat de mycket allvarliga metodologiska bristerna för dig), så har ju detta skett i ett land som har en av världens hårdaste kriminalisering av sexhandeln. Så genom att hänvisa till detta så styrker du faktiskt vårt case om att förbud och förföljelse gör sexsäljare mer utsatta.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-22 kl. 04:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in