Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Citat:
Det skulle ju underlätta om du slutade blanda ihop den frivilliga prostitutionen, vilken utgör den absoluta majoriteten, och den som alla vill skall vara olaglig d.v.s. den som infattar tvång. Det blir ju inte bättre av att du hittar på siffror om "miljontals" offer för sextrafficking om du inte skiljer ut den lilla del som blir tvingade. Trafficking i sig syftar på kvinnor som tar sig till ett land för att sälja sex, frivilligt eller ofrivilligt, vilket orsakar en hel del förvirring i diskussionerna.
Och hur vet du att "frivillig" prostitution är i majoritet i världen?
Och VAD är helt frivillig prostitution egentligen? Om man måste sälja sex för att få ihop sin inkomst är det då frivilligt?
Jag kan lova dig att den s.k. frivilliga, dvs att kvinnor och män gör det för att de gillar sex och kan lämna när helt de vill, är klart i minoritet.
Sen hittar jag överhuvudtag inte på någora siffror, utan du kanske borde kolla upp detta lite?
Trafficking women and children for sexual exploitation is the fastest growing criminal enterprise in the world.1 This, despite the fact international law and the laws of 134 countries criminalize sex trafficking.
At least 20.9 million adults and children are bought and sold worldwide into commercial sexual servitude, forced labor and bonded labor.2
[…]
http://www.equalitynow.org/node/1010
Citat:
Hot och våld är ju som bekant ett problem i många yrken och något som vi vill att ex. staten skall bekämpa. Därför är ju avkriminaliseringen ett viktigt steg eftersom det ökar säkerheten bland sexarbetarna ex. genom att de kan organisera sig på bordell, tillbringa längre tid med screening, ge varandra tips, öka utbudet av vanliga män som kunder etc. Minskat våld är ju en av de största anledningarna till att vi vill ha en avkriminalisering.
Och just prostitution är alltså ansett som det mesta farliga yrket gällande våldsutsatthet i världen.
Och precis som Diciplina mycket sakligt och konkret lagt fram för dig finns inget som tyder på att våldet har ökat pga sexköpslagen. Det finns heller inget som tyder på att sextrafficking minskar i de länder där man legaliserar, snarare tvärtom.
Och nej, den största anledningen att ni sitte rhär och vill göra det lagligt att köpa sex, är förmodligen för att ni vill köpa sex. Jag tror inte att en sån snubbe som WW bryr sig en sekund om de han köper för sex blir slagna eller inte.
Citat:
Det finns inget "bevis" emot oss. Du har ju inte lyckats prestera någonting varken i den här tråden eller i referenstråd prostitution. Faktaläget ser lika dant ut nu som det gjorde när jag skrev den tråden (bättre nu faktiskt eftersom över 300 experter samt Amnesty bekräftat det jag skrev då).
Resten är ju bara din sexualmoral. Du får tycka precis som du vill och så får de som frivilligt vill arbete med sex göra det ex. genom strippning, som porraktriser eller sälja sex etc. De flesta gör det frivilligt och trivs med det. Jag länkade ju tidigare till att det var fler av "traffickingoffren" (som sålde sex frivilligt) som fick orgasm med sina kunder än med sina pojkvänner.
Nee just vi/ jag har inte motbevisat i princip allt du kommit dragandes med i form av påståenden.
Det står att läsa svart på vitt. För var och en som orkar läsa.
Sexmoral handlar om sex och vad man inte tycker ska göras inom området sex.
jag tycker inte man ska våldta andra, knulla små barn, folk som inte kan försvara sig eller säga ifrån, förståndshandikappade ex., jag tycker inte man ska sexuellt trakassera människor som uppenbart inte visar intresse eller knulla framför människor som inte vill ha det mitt framför näsan och / eller ta anstöt badstränder, bussar etc. Jag tycker också man ska undvika köpa sex, eftersom nej då riskerar man att faktiskt knulla någon som är tvingad, eftersom detta kan man faktiskt inte veta. Så bara sluta dra in pengar i sex och ha sex ömsesidigt och på lika villkor. Så är man säker.
Sån ser min moral ut kring sex. I övrigt får folk göra vad fan de vill, bajsa på varandra, pissa på varandra eller knulla varandra i örat…go ahead!
Och säljha sex är som sagt helt lagligt och går göra frivilligt idag så inte det vi pratar om, vi pratar om att köpa sex.
Och du svarade inte på frågan.
så en gång till i fet skrift:
Varför är det så viktigt för dig att man ska kunna köpa sex lagligt när man nu kan ha det med garanterat helt frivilliga personer på samma villkor?
Varför måste prompt människor få denna rättighet i ett samhälle där sex är helt lagligt och inte speciellt stigmatiserat?