Citat:
Ursprungligen postat av
TrueC
Tycker vad man vill om det, men Apples produkter bygger mycket på deras ekosystem, att allt är snorenkelt för oss tekniska idioter.. Vet inte hur många gånger jag suttit med min nya TV och inte kommit in, inloggade på olika Wi-Fi etc.
Hittills har jag haft råd att göra det enkelt för mig, allt blir så snuskigt smidigt med genomgående Apple produkter.
Däremot är det ju överflödigt lyx, det första som nedprioriterad kommande skit tider
Hmm..nog för att Apples ekosystem är smidigt, men spontant låter det som dina problem är sånt som de flesta skulle råka ut för när man sätter upp ett nytt system första gången - oavsett system - och sen blir man av med det. Aldrig hört förut att det skulle va problem med wifi eller dylikt på Android-TV eller WebOS eller Chromecast eller annat.
För många är största möjliga smidighetsförbättringen att styra allt med samma fjärr.
Så va det åtminstone för mina päron som ofta byter mellan linjärTV och appar. De körde tidigare en gammal TV med äldre AppleTV-enhet - bytte till att bara köra TV:s inbyggda AndroidTV-OS.
De har inte saknat något utan tyckte snarare det va smidigt att bara kunna styra allt med TV-fjärren.
De tyckte det va en aning störigt att behöva byta HDMI-input, sen ta fram AppleTV-fjärren och styra där, och stänga av AppleTV separat osv.
(Fast det kan ha ändrats i nyare generationer av apparater)
Citat:
Ursprungligen postat av
GamleJan
Apparna som är inbyggda i tv'n går inte att jämföra med Apple TV.
Har man en OLED t.ex så är Apple TV mycket bättre då man kör en kalibrerad signal (HDR Dolby Vision).
Och nej, din tv's "bioläge" är inte en panelkalibrerad signal.
Dessutom är systemet nå helvete snabbare än rackiga Android-system som är inbyggda i tv'n.
Visst, om man vill ha optimal kvalité så är det ofta bättre att köra en extern enhet. Även hört folk som kör extern Chromecast, trots att den har samma features som SmartTV, för att den i vissa fall har bättre prestanda än TV:ns inbyggda hårdvara.