Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoBolan
Den nya TV du köper kommer garanterat vara en Smart-TV och då är det hög sannolikhet att du inte längre kommer vilja använda nån extern grunka som en AppleTV, då samtliga funktioner du skulle ha en AppleTV till redan finns inbyggda i TV:n och styrs mer naturligt med samma fjärr.
Det är bara om du då skulle ha nåt specialbehov som du skulle fortsätta använda en AppleTV på din TV.
Mina päron hade en AppleTV till sin urgamla TV, men så fort de köpte ny TV åkte AppleTV ut direkt och de sa "Ååååh vad skönt att kunna byta mellan vanlig TV och SVTPlay, Netflix etc med samma fjärr -och slippa en separat AppleTV-grunka"
Tycker vad man vill om det, men Apples produkter bygger mycket på deras ekosystem, att allt är snorenkelt för oss tekniska idioter.. Vet inte hur många gånger jag suttit med min nya TV och inte kommit in, inloggade på olika Wi-Fi etc.
Hittills har jag haft råd att göra det enkelt för mig, allt blir så snuskigt smidigt med genomgående Apple produkter.
Däremot är det ju överflödigt lyx, det första som nedprioriterad kommande skit tider