Citat:
Ursprungligen postat av
trapthem
Förklara för mig hur det kan bli smidigare och mer smärtfritt än det är nu. Jag kan ha en mapp med musik på skrivbordet, dra in den i iTunes och sen, utan att göra något annat, kan jag lyssna på den på alla mina enheter. Vari ligger det krångliga?
Genom homesharing? iCloud? Då funkar det inte utan att vara ansluten till samma WiFi/3g.
Kul att du ignorerade resten. Det finns väl nån smidig grej med iTunes, men det är mer krångel än smidighet. Vissa grejer är så efterblivna att de som är ansvariga för det borde avrättas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hanharr
1. Det är HDMI-styrning som gör det och det är fördröjning på det. Alltså apparaten ska starta, sedan när den startat så skickar den en signal till tvn som sedan startar. Ändrar du volym så går det genom apparaten till tvn och blir fördröjning. HDMI-styrning är såklart väldigt mycket bättre än trigger-kablar som var vanligt förr på t.ex. förstärkare och slutsteg. PS4 har samma funktioner och då tycker jag i alla fall att det är bättre att lägga på 1000 kr och få en mer kapabel apparat. Den har ju också streamingappar och jag tycker det är smidigare att navigera med en joypad än Apple tv remote.
Den lilla fördröjningen märks knappt av. De extra få sekunderna vid uppstart väger AppleTV upp genom att erbjuda ett mycket bättre och snabbare UI. Och att starta boxen gör man precis som en vanlig tv. Inga konstigheter eller något som bidrar till användarovänlighet.
Problemet med PS4 är minnet är så fullproppat med spel att det nästan spricker, så jag har inte plats för appar.
En dryg tusenlapp är inte mycket pengar för en grej som man använder regelbundet och som fungerar bra. Skippa en krogrunda om man tvunget måste spara in på något isåfall.