Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-06, 11:28
  #13
Medlem
Filantropis avatar
En Apple TV kostar nästan ingenting. Jag tycker att det är mycket smidigare att använda den, än en SMARTTVs funktioner, riktigt segt och knepigt. Sedan är det briljant att kasta upp foton, filmer, Twitch etc från mobiltelefonen, om man använder iOS.
Citera
2015-08-06, 11:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Allt det kan du göra med blåtand eller via wifi.

Hållar faktiskt med ts som har en point, apple tv är utdaterad o hemskt onödigt.

Ja, förmodligen samma människor som köper comhems tivo.Noll koll.
Citera
2015-08-06, 12:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Ja, förmodligen samma människor som köper comhems tivo.Noll koll.


Vad är det för fel med TiVo då, och vad har det med saken i denna tråd att göra? Man kan ha bra koll om man köper TiVo, man kanske bara har kommit fram till att det är den produkten och tjänsten som passar de egna behoven och annat bäst. Finns där liksom med ATV en mängd olika erbjudanden från olika håll, inga erbjudanden är helt perfekt för alla, men alla kan ske passar som handsken för många. Fritt fram att välja vad man vill ha.
Citera
2015-08-06, 12:57
  #16
Medlem
Jag har både smart-tv och ATV. Jag använder båda, fast till olika saker. En viktig detalj i sammanhanget, är att båda kommer bli omoderna någon gång. Ska jag byta en omodern smart-tv, måste jag byta hela tv:n. Men ska jag byta en omodern ATV, behöver jag bara byta en liten pryl för knappt en tusenlapp. Jag har en känsla av att jag om bara ett fåtal år kommer använda enbart ATV, så får den då omoderna smart-tv:n fungera som en ren monitor.
Citera
2015-08-06, 13:42
  #17
Medlem
Japp. Jag har en dator. Jag har dessutom en HDMI-kabel. Vad jag däremot saknar är en HDMI-ingång på datorn. Alltså blir det vissa problem. Inte heller har jag en smart-tv, utan en ordinär typ LED eller vad det nu är.

TS, du är ganska mongolid. ATV fyller flera funktioner för mig, och det är framförallt smidigt och bekvämt. Jag är för allt som underlättar min vardag, och ATV är en sådan sak.
Citera
2015-08-06, 13:48
  #18
Medlem
StyleWarss avatar
Mina AppleTV är det mest grönjävliga du kan hitta i TV-väg. Allt finns ett par knapptryck bort.
Det enda som kan slå dem är en dedikerad HTPC. Men då ska ju alla TV-apparater ha signal och styrning, det leder till probs. En AppleTV till alla apparater och det är fan golden.
En av mina favoritapparater.

SMART-TV interface och funktion har börjat bli bra, men alla de som sålts för ett år sedan och längre tillbaks lider av seghet, krascher, orphaning och begränsade funktioner i apparna. Men då kan man ju köpa ny TV om man vill ha Netflix enligt mongolidTS
__________________
Senast redigerad av StyleWars 2015-08-06 kl. 13:52.
Citera
2015-08-06, 14:09
  #19
Medlem
Herregud vilken idiotisk trådstart. Finns massvis med anledningar till vilken nytta man kan ha av en ATV. Men TS är ju "praktiskt lagd", som det heter, och tycker att det är onödigt att köpa ny ruta till bilen efter att den spruckit, då "litä täjp å litä våld löser't vetja" och alla dessa kärringar (höhö) med deras otekniskhet begriper ju inget när de ska ha nytt. Och så köper de nytt från Storbutiken när de istället kunde köpt "beggat som nytt hähä utan kvitto hähä" från kusin Pålle för en billigare peng.

Jag menar alltså att TS är en korkad bonnjävel, fritt tolkat från det faktum att han hellre lägger några hundra på HDMI-kabel som han sedan fysiskt drar från apparat till apparat vid varje tillfälle framför att kanske lägga ett par hundra extra på en apparat som avställer detta moment. Enbart en "praktiskt lagd" bonnjävel har mage att klappa sig själv på ryggen för denna uppenbara brist på någonting annat än ren dumhet.
Citera
2015-08-07, 19:59
  #20
Medlem
Miccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskedamer
Herregud vilken idiotisk trådstart. Finns massvis med anledningar till vilken nytta man kan ha av en ATV. Men TS är ju "praktiskt lagd", som det heter, och tycker att det är onödigt att köpa ny ruta till bilen efter att den spruckit, då "litä täjp å litä våld löser't vetja" och alla dessa kärringar (höhö) med deras otekniskhet begriper ju inget när de ska ha nytt. Och så köper de nytt från Storbutiken när de istället kunde köpt "beggat som nytt hähä utan kvitto hähä" från kusin Pålle för en billigare peng.

Jag menar alltså att TS är en korkad bonnjävel, fritt tolkat från det faktum att han hellre lägger några hundra på HDMI-kabel som han sedan fysiskt drar från apparat till apparat vid varje tillfälle framför att kanske lägga ett par hundra extra på en apparat som avställer detta moment. Enbart en "praktiskt lagd" bonnjävel har mage att klappa sig själv på ryggen för denna uppenbara brist på någonting annat än ren dumhet.


"Gillar"

Har Tivo, ATV, Macmini, BoxeeBox (används mkt sällan)
Citera
2015-08-10, 09:08
  #21
Medlem
lrtzs avatar
Ja, det låter ju väldigt vettigt att förlita sig på sin smart-tv
Oavsett om man väljer apple tv eller annan lösning, så ska nog det "smarta" hanteras utanför TVn. Alla minns väl vad som hände med Samsung (?) och SVTplay?

Att springa och koppla in min dator i TVn varje gång jag vill se något är inte ett alt.
Citera
2015-08-10, 10:06
  #22
Medlem
Kan tänka mig en mängd anledningar till att köpa ATV, funktionsmässigt kan jag få exakt samma saker ur min dator. Men man köper inte ATV för funktionen utan för bekvämligheten, stolle.
Citera
2015-08-10, 10:50
  #23
Medlem
Handsekreterarens avatar
Till saken hör att en smart-TV behöver uppdaterad mjukvara lite då och då, för att lägga till nya funktioner och laga säkerhetshål, och TV-tillverkarna verkar inte allt för intresserade av att slita med detta till en utgången modell. Det innebär att din smart-TV ganska snabbt blir obsolet.

En smart-TV känns således som ett rätt dumt köp. Hur smart känns den om två år? Om fem år?

Jag köper hellre en bra dum-TV som jag använder som skärm, och lägger det smarta i en eller flera externa enheter.
Det gör att jag kan uppgradera "smartheten" genom att byta ut kringutrustningen, vilket är avsevärt mycket billigare än att byta TV kanske vart annat, vart tredje år.
Citera
2015-08-10, 11:22
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Samtalade med en vän idag, han berättade att han har köpt en apple tv, det var länge sedan jag skrattade så mycket, ännu en idiot. Allt som finns på apple tv finns redan? Netflix, viaplay och spotify finns på varenda smart tv, där förlorade apple tv 90% av sitt användningsområde. Och allt som finns på apple tv men inte på tv'n finns på datorn. Alla har en dator och alla har en HDMI-Kabel. Gissa vad idiotfanskap! Dra hdmi från datorn till tv'n så har ni allt som finns i eran fjantiga dosa + allt annat som existerar inom underhållning. Jag har svårt att fatta hur man kan vara så mongolid att man betalar för något man redan har. Bra försök apple, bättre lycka nästa gång. Diskutera detta! Har de som köpt apple tv gjort bort sig totalt?

Det är idiotiskt att påtala att andra är idioter för att de köper något som du inte gillar. Stolpskott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback