2015-09-11, 23:35
Medlem
NirvanAs avatar
Det mest intressanta nu (förutom detaljerna kring hur hon mördades och motiv) är ju hur det uppdagades att det var just honom, för det förefaller ganska troligt att familjemedlem eller person som står honom nära var den som fick nys om det (kanske han sa nåt utan att tänka efter eller nåt han gjorde senaste tiden) och ringde sedan polisen och berättade vad han/hon visste
Citera
2015-09-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabaa
det har säkert förekommit. finns en annan källa som precis skrivit att han har sådan info. Jag vet Iaf 100% att hon hittades naken o med gren i halsen. får se om man kan ta reda på mer.
Jag såg den posten precis när jag skickade en till dig. Det är väl bara en tidsfråga innan alla detaljer kommer fram. Ohyggligt är det hur som helst.
Citera
2015-09-11, 23:37
Medlem
var nån som skrev att hundförare som hittade henne blev svårt chockad och tagen ur tjänst
Citera
2015-09-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
hur vet du det???
"Säker källa". Vad annars?
Citera
2015-09-11, 23:38
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollnation
Jag nämnde detta tidigare idag och har vetat om det rätt mycket tidigare. Kollade med personen som först berättade det för mig och tydligen så är det BOs familj som själva sagt det till deras nära och bekanta. Källan är extremt säker på sin sak.

Grenar och kvistar i öronen, ner i halsen och underlivet. Det är vad jag fick höra också.

Nu får det väl för helvete vara nog med erat hittipå!
1.FU-sekretess gäller även mot familjemedlemmar.
2. Ingen utredare från Polisen skulle åka dit och berätta sådana makabra saker för en familjemedlem till offret. Detta skulle även mörkas i en FUP av respekt till offer och efterlevande.
3. En Polis som hittar döda ungdomar kommer tas ur tjänst för debrifing.

Ni har i vanlig ordning tittat för mycket på TV och då blir det så här. Alla era spekulationer har kopplingar tillbaka till populärkultur i närtid. I det här fallet är det True detective.

Nu får ni skärpa er och MOD får fan ta och göra sitt jobb eftersom falsk ryktesspridning strider mot regler och det är jävligt uppenbart i det här fallet.
Senast redigerad av Windchester 2015-09-11 kl. 23:42.
Citera
2015-09-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Tack!
Ja, polismannen på presskonferensen säger att de fann kroppen 20 m från spåret.
Skulle vara intressant att veta var fyndplatsen var.
Vi har tidigare spekulerat hejvilt i hur GM har kunnat föra kroppen så långt från backen i Öglan till fyndplatsen ca 50-70m bort utan att bli sedd. 20 m är mkt mer rimligt.Vissa säger att dessa källor är vänner till familjen, andra säger att det är en granne till en polis.
Skeptisk till alla dessa rykten.
Har polisen alltså berättat för IJ:s familj att hon blev skändad ? Är det troligt ? Är det inte sekretess på det ?

På presskonferensen, min 10.41 säger spaningsledaren :http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/en-gripen-for-joggingmordet-polisen-haller-presskonferens

Vad tror ni han menar med "vissa tekniska saker" som de upptäckte i förhöret med KA, som fick dom att öka sin misstanke om honom ?
Ärr/sår på kroppen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Tack!
Ja, polismannen på presskonferensen säger att de fann kroppen 20 m från spåret.
Skulle vara intressant att veta var fyndplatsen var.
Vi har tidigare spekulerat hejvilt i hur GM har kunnat föra kroppen så långt från backen i Öglan till fyndplatsen ca 50-70m bort utan att bli sedd. 20 m är mkt mer rimligt.Vissa säger att dessa källor är vänner till familjen, andra säger att det är en granne till en polis.
Skeptisk till alla dessa rykten.
Har polisen alltså berättat för IJ:s familj att hon blev skändad ? Är det troligt ? Är det inte sekretess på det ?

På presskonferensen, min 10.41 säger spaningsledaren :http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/en-gripen-for-joggingmordet-polisen-haller-presskonferens

Vad tror ni han menar med "vissa tekniska saker" som de upptäckte i förhöret med KA, som fick dom att öka sin misstanke om honom ?
Ärr/sår på kroppen ?

om vi är fler (från olika källor) som vet att hon har haft grenar i sig så lär vi ju inte hitta på.
Citera
2015-09-11, 23:42
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabaa
om vi är fler (från olika källor) som vet att hon har haft grenar i sig så lär vi ju inte hitta på.

Ditt praktmongo. En skrev det på flashback sen hakade en arme på tåget. Det räcker med att en kompis till dig läste det i tråden och sedan berättade det för dig. På så sätt tror du att det är flera källor.

Nån som kommer ihåg det avhuggna huvudet på IKEA??? Fanns en jävla massa källor på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
2. Ingen utredare från Polisen skulle åka dit och berätta sådana makabra saker för en familjemedlem till offret. Detta skulle även mörkas i en FUP av respekt till offer och efterlevande.

Ni har i vanlig ordning tittat för mycket på TV och då blir det så här. Alla era spekulationer har kopplingar tillbaka till populär kultur i närtid. I det här fallet är det True detective.

Nu får ni skärpa er och MOD får fan ta och göra sitt jobb eftersom falsk ryktesspridning strider mot regler och det är jävligt uppenbart i det här fallet.

Snälla, jag kan inte bekräfta själva informationen om den stämmer eller ej. Men jag kan bekräfta att den kommer från folk som har pratat med BOs familj. Och inte bara en person som har sagt detta. Jag bor som sagt i området och det är ett litet samhälle som ligger rätt bra bit utanför storstaden ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det mest intressanta nu (förutom detaljerna kring hur hon mördades och motiv) är ju hur det uppdagades att det var just honom, för det förefaller ganska troligt att familjemedlem eller person som står honom nära var den som fick nys om det (kanske han sa nåt utan att tänka efter eller nåt han gjorde senaste tiden) och ringde sedan polisen och berättade vad han/hon visste

Behöver inte heller vara någon i familjen.
Om han har kontakt med sjukvård / psykiatri regelbundet så kan ett möjligt scenario vara att han traskar dit i veckan för förnyelse av recept eller samtal och där snackar de om det hemska som hänt i området, varav KA säger "ja, och jag var ju där i spåret några timmar tidigare bara " eller något liknande.
Vårdpersonalen reagerar på det , snackar om det med några i sin närhet och bestämmer sig sen för att ringa in tipset till polisen.
Polisen gör en snabb scanning av KA och upptäcker att han bör prioriteras pga överenstämmande profil med profileringen och åker dit för förhör & topsning.
Nu behlver det inte ha gått till exakt så, men jag menar att tipset inte nödvändigtvis bör ha kommit från familjen. Kan lika gärna vara från någon annan kontakt som KA besöker i området.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Ni har i vanlig ordning tittat för mycket på TV och då blir det så här. Alla era spekulationer har kopplingar tillbaka till populär kultur i närtid. I det här fallet är det True detective.

Men om familjen verkligen VILL veta för att kunna gå vidare?, förklarar man ändå inte?
Citera
2015-09-11, 23:43
Medlem
Citat:

bara intresserad, hur fan vet du det ? kan kanske är polis?( är jag ej) du har ingen aning vad det finns för folk som sitter bakom skärmarna
Citera
2015-09-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psicosis
Vad för "psykiska problem" syftar du på? Om du vet mer specifikt vill säga..?

Vet inte så mycket mer än det som framkommit tidigare i tråden. Har en hel del bekanta som gått i samma klass som honom i både grundskola och gymnasium. Han var otroligt tillbakadragen och ensam av sig, men att han även fått rejäla utbrott där stolar kastats och dyl.

Att han var udda visste jag om, men all annan info har jag fått idag.

Jag gick för övrigt också i samma skola samt gymnasium som honom men aldrig har mer en nån enstaka lektion med människan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in