2015-09-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabaa
Enligt säkra källor hittades tjejen naken (varpå man misstänker våldtäkt) även pinne/gren i halsen. Otroligt tragiskt.
Jasså? Enbart i halsen? Tidigare har det pratats om flertalet kroppsöppningar..
Citera
2015-09-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollnation
Jag nämnde detta tidigare idag och har vetat om det rätt mycket tidigare. Kollade med personen som först berättade det för mig och tydligen så är det BOs familj som själva sagt det till deras nära och bekanta. Källan är extremt säker på sin sak.

Grenar och kvistar i öronen, ner i halsen och underlivet. Det är vad jag fick höra också.

Bland det sjukaste jag hört! Vilket jävla monster!
Citera
2015-09-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Det handlar, som i typ alla mordfall, om en djupt störd människa som ska sitta bakom lås och bom.

Nu går jag ut på en lem (ha ha!) här, men jag hävdar att den absoluta majoriteten av alla mord handlar om pengar och har en högst rationell, om en lagvidrig, motivation. Tryck på några psykologiska knappar och ge några bra incitament (som pengar eller status) och du kan få vilken svensson som helst att mörda.
Om det är så i det här fallet? Ingen aning.
Senast redigerad av pagamama 2015-09-11 kl. 23:18.
Citera
2015-09-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
När en person med invandrarursprung mördar: "haha visste det jävla blatte hahahah mena idiot låg inteligent apa". När en etnisk svensk mördar: "Något har gått fel inom psykiatrin. Han måste ha mått dåligt, haft sömnproblem osv. Alla kan leva sig in i hur det är att vara ensam och kåt."

Det handlar, som i typ alla mordfall, om en djupt störd människa som ska sitta bakom lås och bom.

Håller med till hundra. Rätt onödiga kommentarer om man frågar mig, tycker det finns mycket annat som är oklart och värt gräva i. Är det någon som vet hur han tog henne livet än? Sten, kniv, baseballträ? Kanske ströp henne?

Som jag förstår det är hon en relativt rutinerad löpare, och han ser verkligen inte ut att vara i form.
Citera
2015-09-11, 23:18
Medlem
https://www.fxcebook.com/photo.php?fbid=10150506614528693&set=pb.619518692. -2207520000.1442006236.&type=3&theater

Far och mördare på semester
Citera
2015-09-11, 23:24
Medlem
och där var ju en bild på kristoffern och systern med
Citera
2015-09-11, 23:25
Medlem
Usch alltså. Så skönt att det äntligen kommit till dagens ljus, men usch vad tragiskt. Mina tankar går till föräldrarna. Både till BO:s och GM:s. Fruktansvärt. Skönt att höra att det blivit uppklarat och att denna galningen inte längre är på fri fot.
Citera
2015-09-11, 23:32
Medlem
Jag och min polare blev chockade när vi fick namnet på mördaren. Det verkade helt sjukt i början men vid närmare eftertanke kring hans psykiska problem så blev det mer realistiskt.

Polaren träffade för övrigt killen på hemköp ca 1 vecka efter mordet, de hälsade och hade en kort konversation men han märkte ingenting ovanligt så här nu i efterhand. Men som sagt han är ju väldigt tillbakadragen och tyst av sig.
Citera
2015-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psicosis
Jasså? Enbart i halsen? Tidigare har det pratats om flertalet kroppsöppningar..

det har säkert förekommit. finns en annan källa som precis skrivit att han har sådan info. Jag vet Iaf 100% att hon hittades naken o med gren i halsen. får se om man kan ta reda på mer.
Citera
2015-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JehXilef
Jag och min polare blev chockade när vi fick namnet på mördaren. Det verkade helt sjukt i början men vid närmare eftertanke kring hans psykiska problem så blev det mer realistiskt.

Polaren träffade för övrigt killen på hemköp ca 1 vecka efter mordet, de hälsade och hade en kort konversation men han märkte ingenting ovanligt så här nu i efterhand. Men som sagt han är ju väldigt tillbakadragen och tyst av sig.
Vad för "psykiska problem" syftar du på? Om du vet mer specifikt vill säga..?
Citera
2015-09-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirginiaW
Aftonbladets markering på kartan tycks ha varit inkorrekt. Infon om 20 m tycker jag mig minnas kom från dagens presskonferens. Kolla den.

Tack!
Ja, polismannen på presskonferensen säger att de fann kroppen 20 m från spåret.
Skulle vara intressant att veta var fyndplatsen var.
Vi har tidigare spekulerat hejvilt i hur GM har kunnat föra kroppen så långt från backen i Öglan till fyndplatsen ca 50-70m bort utan att bli sedd. 20 m är mkt mer rimligt.

Citat:
Enligt säkra källor hittades tjejen naken (varpå man misstänker våldtäkt) även pinne/gren i halsen. Otroligt tragiskt.

Vissa säger att dessa källor är vänner till familjen, andra säger att det är en granne till en polis.
Skeptisk till alla dessa rykten.
Har polisen alltså berättat för IJ:s familj att hon blev skändad ? Är det troligt ? Är det inte sekretess på det ?

På presskonferensen, min 10.41 säger spaningsledaren :
Citat:
Vi jämförde de uppgifter vi hade om honom, hans utseende och vissa tekniska ... saker.. som gjorde att han ökade i intresse.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/en-gripen-for-joggingmordet-polisen-haller-presskonferens

Vad tror ni han menar med "vissa tekniska saker" som de upptäckte i förhöret med KA, som fick dom att öka sin misstanke om honom ?
Ärr/sår på kroppen ?
Citera
2015-09-11, 23:35
Medlem
Citat:
det har säkert förekommit. finns en annan källa som precis skrivit att han har sådan info. Jag vet Iaf 100% att hon hittades naken o med gren i halsen. får se om man kan ta reda på mer.
hur vet du det???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in