2015-08-11, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Jani är bror till Pa*i och Arto är deras morbror.
Sorry, morbror.
Bägge dessa bröder bor ett stenkast ifrån platsen.
P är inte riktig vid sina sinnesfullabruk
Citera
2015-08-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Eklund
Min teori samt gärningsmannaprofil. Mannen är förmodligen av svensk eller finsk börd, han är hemmahörande i Upplands väsby och känner till området väl. Mannen är i 20-35 års åldern, han färdas på cykel och är en enstöring. Han har inget socialt kontaktnät utöver sin mor. Mannen lider av svåra vanföreställningar och har förmodligen ingen sysselsättning.

Mannen har cyklat i området många gånger förut samt känner till terrängen mycket väl. Han cyklar av okänd anledning ner till spåret där han tidigare har sett ensamma kvinnor joggandes. Jackpot denna dagen kommer en ung snygg tjej joggandes, han hinner ikapp tjejen samt byter ett par ord med vederbörande.

Nu drar han fram sin morakniv och trycker den mot offrets hals för att sedan tvinga med henne ut i skogen. När han inte längre ser vägen bakom sig så tvingar denne av offret kläderna. Nu följer en utdragen våldtäkt med sadistiska inslag där gärningsmannen ständigt upplyser offret om att hon snart kommer att dö. Offret tvingas både att utföra oralsex samt öppna sitt rövhål för den våldsamme samt hotfulle mannen. Hon försöker hela tiden att tala mannen till rätta och ber för sitt liv, men gärningsmannen har bestämt sig. Han bor i Väsby och vet att han mycket väl riskerar att stöta på offret på orten. Han gör då ett val, snittar av halsen på offret som snabbt förblöder.

Frågor på det?

Invändningar endast mot det utdragna och sadistiska, troligtvis kommer sjukhuvudet så fort att det hela är över på ett ögonblick.

Sedan tror jag att BO känner igen GM, alternativt att hon börjar skrika så att han känner sig tvingad att döda henne.
Citera
2015-08-11, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Sorry, morbror.
Bägge dessa bröder bor ett stenkast ifrån platsen.
P är inte riktig vid sina sinnesfullabruk
Bara i denna lilla text har du så många påståenden som är fel. Dom bor inte nära, det är inte morbror och P visste du knappt i går vad han hade för efternamn.
Men idag påstår du veta vem P är, hur tänker du egentligen? herregud!
Citera
2015-08-11, 08:20
Medlem
spajdamans avatar
Det skulle ju kunna vara så att en hund slitit sig och sprungit fram för att hälsa, hon blir rädd och sparkar till hunden, ägaren ser sin hund få en känga och ser rött.
Lite långsökt kanske, men jag har själv varit med om en liknande situation med en svampgubbe som höll på att urarta totalt. Och hade den gjort det och man bara hittade en död pensionär som plocka svamp så skulle det nog verka lika konstigt som det här.
Citera
2015-08-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Det skulle ju kunna vara så att en hund slitit sig och sprungit fram för att hälsa, hon blir rädd och sparkar till hunden, ägaren ser sin hund få en känga och ser rött.
Lite långsökt kanske, men jag har själv varit med om en liknande situation med en svampgubbe som höll på att urarta totalt. Och hade den gjort det och man bara hittade en död pensionär som plocka svamp så skulle det nog verka lika konstigt som det här.

Det är en hund som varit bortsprungen sen 22 juli i Väsby, ägaren skrev även ett inlägg om det i väsbygruppen igår.
Dock tror jag absolut inte det är en hund eller annat djur. Tror det skulle synas direkt, bitmärken etc
Citera
2015-08-11, 09:04
Medlem
Men är det ingen som vet hur cykeln såg ut?
Eller ja, alla cyklar det har pratats om här?
Och de som suttit på cyklarna?
Jag menar om någon ens sett "J" på en cykel så är han inte svår att känna igen..
Citera
2015-08-11, 10:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Funderar på det där "snöret" som tidningarna skrivit om - kan det ha varit BO's hörlurar?

Vill minnas att någon av kvällstidningarna skrev att de sett polisen hitta ett föremål som liknade ett snöre, en bit ifrån själva fyndplatsen. Så journalisterna kanske inte från sin sida av avspärrningarna såg exakt vad det var för typ av snöre som polisens tekniker plockade upp och lade i en påse.

Kort därefter kom artiklar där polisen varnade folk för att springa med hörlurar.

Om denna tanke stämmer, så måste BO någon gång under skeendet ha tappat sina hörlurar. Eller att GM slitit av henne dem och tappat/slängt dem en bit bort från där BO hittades.

Det kanske handlar om ett drive-by rån, där GM cyklat upp bakom joggande tjej med hörlurar. GM ville rycka åt sig hennes mobiltelefon (alt. bilnyckeln till bilen som han sett att hon hade parkerat, och efter rånet snabbt cykla till bilen, låsa upp, starta och köra iväg med den).

När BO gör oväntat mycket motstånd (hon verkar ju vara sportig) får GM panik.

Tumult upppstår, GM drar kniv. Hörlurarna (ev. det upphittade sk "snöret") far iväg i terrängen. GM knivskär BO så illa att hon avlider, drar bort henne från spåret en bit upp i skogen, springer tillbaka till cykeln och cyklar i panik rakt över några i närheten boendens tomter för att undvika träffa folk på cykel-/gångvägarn (därav cykelspår på gräsmattorna).

GM kan i så fall vara en ganska ung person som (under sommarlovet?) velat tillförskansa sig en häftig mobil eller kanske en bil för att impa på kompisarna.
Citera
2015-08-11, 11:10
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kanske handlar om ett drive-by rån, där GM cyklat upp bakom joggande tjej med hörlurar. GM ville rycka åt sig hennes mobiltelefon (alt. bilnyckeln till bilen som han sett att hon hade parkerat, och efter rånet snabbt cykla till bilen, låsa upp, starta och köra iväg med den).

När BO gör oväntat mycket motstånd (hon verkar ju vara sportig) får GM panik.

Tumult upppstår, GM drar kniv. Hörlurarna (ev. det upphittade sk "snöret") far iväg i terrängen. GM knivskär BO så illa att hon avlider, drar bort henne från spåret en bit upp i skogen, springer tillbaka till cykeln och cyklar i panik rakt över några i närheten boendens tomter för att undvika träffa folk på cykel-/gångvägarn (därav cykelspår på gräsmattorna).

GM kan i så fall vara en ganska ung person som (under sommarlovet?) velat tillförskansa sig en häftig mobil eller kanske en bil för att impa på kompisarna.

Haha, men sluta nu.

Nej, snöret man hittat är inga hörlurar. Då hade man skrivit hörlurar.
Att man vill att man ska plocka ut dom ur öronen är för att man lättare kan höra ifall någon närmar sig bakifrån.
Man skrev aldrig att man inte skulle ta med hörlurar, bara plocka dom ur öronen.
Citera
2015-08-11, 11:37
Medlem
Vet inte om någon har nämnt det här tidigare, men jag har en bekant som bor granne med en polis här i upplands väsby. Men dem hittade henne helt naken och pinnar ska vara nerkörda i ansiktet och halsen samt underlivet. Vet själv inte om detta är sant men den som berättade det hade ingen anledning att ljuga.
Citera
2015-08-11, 11:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Så du menar att jag som är syster till jani inte skulle veta vem fan han dejtat? Öppna ögonen människa det är lögner du sprider!

Jag vet verkligen inte alla mina systrar dejtat så ja jag finner det fullt normalt att man även inom familjen har ett jävla privatliv. Inte heller vet mina systrar allting om mig. De allvarliga relationer vi haft vet såklart vi i syskonskaran om. Men en början på dejting... nej faktiskt inte alls så självklart.

Sedan förstår jag att du vill försvara din familj, men sanningen är ju den att i din släkt finns det en otäck person som jag vet vem det är och att då sitta och ifrågasätta vad andra skribenters föräldrar lärt dom och inte blir ju lite tragiskt när man kan undra vad fan dina släktingar lärt sig?

En av dom har utsatt kvinnor för grovt våld och våldtagit dom. Att du försvarar ett sånt svin säger mer om dig än om de du försöker svärta ner. Fick jag bestämma skulle han inte gå på gatorna något mer. Hoppas han aldrig får barn och sprider sina sjuka gener vidare säger jag bara.
Citera
2015-08-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sompathaman
Vet inte om någon har nämnt det här tidigare, men jag har en bekant som bor granne med en polis här i upplands väsby. Men dem hittade henne helt naken och pinnar ska vara nerkörda i ansiktet och halsen samt underlivet. Vet själv inte om detta är sant men den som berättade det hade ingen anledning att ljuga.
Det låter ju helt otroligt.
Jag hoppas verkligen inte att det du säger stämmer.
Hade det varit så, så borde media ha kommit över dessa uppgifter.
Och aftonbladet hade haft rubriker som, unga löparen torterad till döds.
Citera
2015-08-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sompathaman

Låter helt fruktansvärt, men kan förklara varför polisen är förtegna. Man vill inte skapa panik över dåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in