2015-08-09, 22:08
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Får för mig att den skyldige kan vara ett barn / ungdom / tonåring med diagnos, sjukdom eller störning från tex. krig.
Tro mig det är någon BO känner sen tidigare och han finns på twitter
Citera
2015-08-09, 22:12
Bannlyst
Krigskadad isis eller liknande med eventuell drog eller anabol problematik. Kanske psykotisk , kanske någon som stört sig länge på svenska tjejer frihet eller Sverige som fritt land. Kan också vara någon som blivit copycat av uppståndelsen kring Lisa H. Man får hoppas folk hör av sig till polisen om de känner till en aggresiv psykotisk drogare hemkommen från jihad.
Citera
2015-08-09, 22:15
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
Säkert någon som nämnt detta, kan inte hitta något nu på nästan 200sidor. Men Jag kan inte släppa att polisen gick ut med ett så stort pådrag inom så kort tid. Det måste antingen ha funnits någon hotbild mot henne eller så ringde hon sin familj alternativt 112 och uttryckte något slags nödrop?

Menar bara att jag har väll oxå vart hemifrån längre än jag sagt att jag ska vara men inte rings det polisen för det.

Någon här som kanske har någon teori på varför något sånt här kanske inte har nämnts i media?

Ja nått skumt är det med detta.

1. Hon har lyckats ringt och nån som hört henne vrålskrika.
2: En hotbild ex svartsjuk pojkvän.

Om man nu ska träna och kanske träffar nån blir sittandes istället på ett fik el dyl. Har hänt mig flera ggr trots jag har träningskläder. Idag går endel på krogen el o handlar i tajts och tennisdojjor.

sätter min ena pungkula på nummer 1
Citera
2015-08-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo motiv finns det alltid. Kan vara så simpelt att GM inte fick se Kalla Anka som brukligt och därav ville straffa någon. Just i detta fallet är jag mer inne på att GM ville ha sex. Gav sig ut såg en snygg kvinna som joggade gav sig på henne. Hon var inte riktigt med på noterna så GM gav henne flera smällar vilket gjorde att hon dog. GM fick därefter panik. Hon är fucking död! Gör sitt bästa för att gömma kroppen och beger sig sedan hem.

Motiv finns som sagt alltid och när vi vet motivet blir det även lättare att hitta en GM. Vi i tråden vet väldigt lite om denna händelse, vi vet inte hur hon blev dödad, vi vet inte om hon blev våldtagen innan eller efter/inte alls. Vi vet inte vilka fynd poliserna gjort i anslutning till kroppen/på/i kroppen. Vi saknar en hel del information.
Det finns dock en del sannolika faktorer som kan hjälpa för att profiliera en potentiell GM.
Tex. Har GM troligen kännedom om området och när/var motionärer finns i spåren. Han kanske brukar använda motionsspåret själv regelbundet som därigenom ger honom tillräckligt med information om tillfällen som lämpas bäst till överfall. Antagligen vet han också var i spåren det är minst risk för upptäckt samt var man efter överfallet kan snabbt förflytta offret till en mer skyddad plats. Det är Mao sannolikt att förövaren bor i närheten och använder sig av slingan regelbundet.
Om GM inte var ute efter Ida specifikt, utan vilken kvinna som helst är denne person mycket farlig och kommer att fortsätta överfalla/mörda kvinnor tills han åker fast. Märkligt att man inte ger detta mord mer plats i media än vad som hittills varit. Jag är övertygad om att detta är en sjuk individ som måste hittas så fort som möjligt.
Citera
2015-08-09, 22:18
Bannlyst
Man får ju som allmänhet aldrig reda på vad de dog av av utredningstekniska skäl, det är synd. För det säger en del om vad det är för person och allmänheten kanske känner til någon som sagt sig tex skära halsen av en svensk tjej. Kanske läge av polisen att släppa ut sådan information innan det blir alldeles för kallt spår. Förhoppningsvis tar de han för det är många som inte vågar jogga och många som är rädda för gästarbetare.
Citera
2015-08-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Ja nått skumt är det med detta.

1. Hon har lyckats ringt och nån som hört henne vrålskrika.
2: En hotbild ex svartsjuk pojkvän.

Om man nu ska träna och kanske träffar nån blir sittandes istället på ett fik el dyl. Har hänt mig flera ggr trots jag har träningskläder. Idag går endel på krogen el o handlar i tajts och tennisdojjor.

sätter min ena pungkula på nummer 1

Ja precis, inte bara en gång man kanske tagit en springrunda och träffat på npgon man känner. Men om hon nu ringt någon eller någon hört henne skrika, varför nämns det ingenstans?

Tycker allt blir bara mer och mer skumt ju mer man tänker på det
Citera
2015-08-09, 22:23
Bannlyst
Förr i tiden var det lätt att ringa in dårarna inbillar jag mig. Till skillnad från idag när vi har hundratals poteniella mördare som säpo ska ha koll på. Kanske säpo vet något om hemkommet osykfall i omkring täby.
Citera
2015-08-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Hon tog bilen till andra sidan Väsby för att springa? Och då skulle det stå någon random i skogen och vänta på ett lämpligt offer, nej nej..

Hur många kan ha vetat om att hon skulle befinna sig där och då?

Att något gick snett här är ju inte en slump direkt. Hon har bestämt träff med någon och sen gick det helt åt fanders..

Kan mycket väl vara någon random. Hur många visste att "Hagamannen" befann sig där han befann sig när han begick sina brott? Bara att välja ut en bra plats och sen avvakta, har hänt förr och kommer att hända igen.
Citera
2015-08-09, 22:36
Medlem
Det är många som tar bilen upp till runby för att motionera.
Inget konstigt alls
Citera
2015-08-09, 22:38
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Motiv finns som sagt alltid och när vi vet motivet blir det även lättare att hitta en GM. Vi i tråden vet väldigt lite om denna händelse, vi vet inte hur hon blev dödad, vi vet inte om hon blev våldtagen innan eller efter/inte alls. Vi vet inte vilka fynd poliserna gjort i anslutning till kroppen/på/i kroppen. Vi saknar en hel del information.
Det finns dock en del sannolika faktorer som kan hjälpa för att profiliera en potentiell GM.
Tex. Har GM troligen kännedom om området och när/var motionärer finns i spåren. Han kanske brukar använda motionsspåret själv regelbundet som därigenom ger honom tillräckligt med information om tillfällen som lämpas bäst till överfall. Antagligen vet han också var i spåren det är minst risk för upptäckt samt var man efter överfallet kan snabbt förflytta offret till en mer skyddad plats. Det är Mao sannolikt att förövaren bor i närheten och använder sig av slingan regelbundet.
Om GM inte var ute efter Ida specifikt, utan vilken kvinna som helst är denne person mycket farlig och kommer att fortsätta överfalla/mörda kvinnor tills han åker fast. Märkligt att man inte ger detta mord mer plats i media än vad som hittills varit. Jag är övertygad om att detta är en sjuk individ som måste hittas så fort som möjligt.

Vi vet ju inte ens om de är säkra på att det är mord eller dråp. Det skiljer ju sig en hel del om dödsfallet beror på sjukdom, olycka, självmord eller mord. I vissa fall kan det vara svårt att avgöra om någon blivit hängd eller begått självmord.

Har en känsla av att man avvaktar den fullständiga rättsmedicinska undersökningen (obduktionen) som förmodligen utförs i morgon (så här års är det normalt 2-3 veckors väntetid på rättsmedicinska obduktioner, men detta ärende har nog förtur)
Citera
2015-08-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Undrar om det är mycket narkotika i detta område, vissa knarkare har ju sina favoritställen där de rör sig

Finns en större skogsdunge där jag bor som jag går igenom när jag rastar hundarna och har stött på folk som röker på. Bor ca 1km från där BO hittades.
Citera
2015-08-09, 22:41
Medlem
Storgrabbs avatar
Hon kanske inte ens har mördats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in