2015-08-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Hej nu känner ja inte dig men jag måste ändå säga att du pratar bara skit att köra bil obes är böter ingen dom lär ju finnas att du kört en obes bil. Vad mer gällde din dom än just den obes bilen?

Det är inte jag som skrivit det ovan, jag bara lägger upp sådant jag snappat upp på facebook. Någon annan här i tråden har förmodligen mer koll.
Citera
2015-08-07, 11:47
Medlem
Citat:
Hej nu känner ja inte dig men jag måste ändå säga att du pratar bara skit att köra bil obes är böter ingen dom lär ju finnas att du kört en obes bil. Vad mer gällde din dom än just den obes bilen?

Jo, om det blir rättegång. Tror till och med det kan gälla parkeringsböter om man bestrider dem och förlorar.
Citera
Medlem
Citat:

Kan visst bli rättegång om man kör en obes bil.
Nekade han tex till brott kan det bli rättegång.
Nu vet ju inte varför han hamnade i rätten för det så lägg ner bara.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
I en helt tyst miljö kan man höra ett skrik på upp till 3km avstånd.
Får inte en känsla av att det skulle vara en helt tyst miljö det där, och vid den tiden dessutom. (tror iofs inte hon hann skrika)
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Din observation hade förmodligen inget med BO att göra då hon redan var avliden vid den tiden.

Spekulationen var snarare om tjejen bountyhunter såg kan ha haft något med mordet att göra, men jag bedömmer det som väldigt osannolikt. Antagligen bara en annan motionär på väg hem.
Citera
Medlem
mrjockezs avatar
Citat:

Ja jo sant, nu är ju inte väsby speciellt tyst med flygplan mullrande över sig stup i kvarten och en tågstation där alla arlandatåg går förbi samt pendeltåg. Dessutom ligger det där bakom en kulle som sagt, är ganska säker på att det inte skulle höras.

Edit: Sen är ju inte den skolan någonting folk hänger på sommarlovstider. Utan det är ju lite längre bort till vanliga bostadshus.
Senast redigerad av mrjockez 2015-08-07 kl. 11:50.
Citera
2015-08-07, 11:49
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Får inte en känsla av att det skulle vara en helt tyst miljö det där, och vid den tiden dessutom. (tror iofs inte hon hann skrika)

Det är ute i naturen det är hur lugnt som helst där, visst kanske inte knäpptyst men tillräckligt tyst för att ett skrik ska höras från 1-2 km bort. Jag tror inte heller att hon hann skrika truth be told.
Citera
2015-08-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elfrida
Har bott precis i närheten nere vid tågspåret i studentlägenhet. Var inne för att byta mobilabonnemang varpå butikspersonalen såg att det är väldigt många master just däromkring och därmed bra mottagning.

Vet inte heller hur stor area en mast täcker, men är det samma uppe i skogen som nere vid min lägenhet så lär den tyvärr täcka tågspåret där både pendeltåg, regionaltåg och arlandaexpressen med flera tåg går nästan dygnet runt.

Och som svar på tidigare inlägg, #352 , det är inte alls långt till station. Jag var uppe vid vallokalerna och röstade i riksdagsvalet och det tog ca fem min att gå från tågstationen om man går genom områdena där man inte riktigt kan ta sig med bil.

Det är även nära till centrum och dragonvägen som någon skrev tidigare att det "inte är". Nu ser jag ingen riktig relevans i närheten till det området/gatan men även det är inte särskilt långt om man tar sig fram via promenad.

Vad är det som hänt på Dragonvägen? Nämns flera gånger i tråden......
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Början på prästgårdsvägen. Hon gick söderut.

Din observation har väl knappt någon betydelse. Klockan 02 på natten var offret antagligen redan stel och kall. Vad hände 19-20 tiden. det är intressantare?
Citera
Medlem
Citat:

Upplands Väsby hör väl inte til landets tystaste områden direkt. E4, Arlanda, järnvägar... Om jag minns rätt var det dessutom ganska blåsigt den kvällen, åtminstone lite längre söderut.
Citera
2015-08-07, 11:51
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Det har framgått tidigare här i tråden att killen inte ansåg sig skyldig till olovlig körning med motiveringen att han var på väg till verkstad. Delade meningar rådde så det blev rättegång.

Med andra ord är killens närvaro på Lexbase helt ointressant för denna tråd.
Citera
2015-08-07, 11:51
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Vad är det som hänt på Dragonvägen? Nämns flera gånger i tråden......

Dragonvägen är Upplands Väsbys svarta får tillsammans med Sigma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in