2024-03-23, 10:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Kan bara konstatera att jag blev lurad nr jag kpte den dator jag har nu. Kpte ett Office program samtidigt och inget tydde p att jag kpt ngot annat. Fick en ask stor som ett cigarettpaket som jag utgick ifrn innehll programmet jag skulle installera.

Nr jag ppnade asken visade det sig att den var tom. Det enda som lg i den var en lapp med en kod som jag skulle skriva in och f Office programmet installerat via ntet. Tydligen gav jag samtidigt Microsofts dataprogamerare fritt tilltrde till min dator.

Nr jag skulle skriva inlgg i denna trd ville jag frska f fram vilken version av Office jag har eftersom det ofta efterfrgats nr det gller datorproblem. Gick d in i mappen Appar och funktioner vilket jag normalt inte gr i hopp att dr hitta ngon information om Office version. Hittade ingen information om det men dremot 110 st. appar installerade. Vad jag vet har jag inte installerat en enda app s det mste vara andra som installerat alla dessa.

Som sagt jag r rudis nr det gller datorprogram s jag vill inte gra ngot som riskerar att g snett. Att datorn helt pltsligt dr och allt som r lagrat i den blir frstrt och nr man visar missnje med det bara fr hra att var du s klantig att du laborerade med snt du inte begrep dig p fr du skylla dig sjlv.

Office-info:https://support.microsoft.com/en-gb/...d-5e5f05a1a263

Behll d Edge. Det r en bra lsare och det du upplevde sker inte ofta.

Angende apparna s gr de att avinstallera utan att skada uppstr. De finns i panelen fr det. D fr man ett mer "stdat" Windows med en lttverskdligare Startmeny.
Citera
2024-03-23, 10:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Kan bara konstatera att jag blev lurad nr jag kpte den dator jag har nu. Kpte ett Office program samtidigt och inget tydde p att jag kpt ngot annat. Fick en ask stor som ett cigarettpaket som jag utgick ifrn innehll programmet jag skulle installera.

Nr jag ppnade asken visade det sig att den var tom. Det enda som lg i den var en lapp med en kod som jag skulle skriva in och f Office programmet installerat via ntet. Tydligen gav jag samtidigt Microsofts dataprogamerare fritt tilltrde till min dator.

Nr jag skulle skriva inlgg i denna trd ville jag frska f fram vilken version av Office jag har eftersom det ofta efterfrgats nr det gller datorproblem. Gick d in i mappen Appar och funktioner vilket jag normalt inte gr i hopp att dr hitta ngon information om Office version. Hittade ingen information om det men dremot 110 st. appar installerade. Vad jag vet har jag inte installerat en enda app s det mste vara andra som installerat alla dessa.

Som sagt jag r rudis nr det gller datorprogram s jag vill inte gra ngot som riskerar att g snett. Att datorn helt pltsligt dr och allt som r lagrat i den blir frstrt och nr man visar missnje med det bara fr hra att var du s klantig att du laborerade med snt du inte begrep dig p fr du skylla dig sjlv.

Angende ovan markering, skaffa ett gratis bra backupprogram och spara avbilderna extern, p s vis har du koll p det. Windows inbyggda r rtt dligt, minst sagt.
Citera
2024-04-24, 00:44
Medlem
Crapmagics avatar
Det gr bara att ha 100 ppna sidor synliga sida vid sida, sedan frsvinner nstkommande sidor ut i periferin och syns inte fren du stnger sidor till 99 synliga

Ska vi ha det shr?

Vntar p cache frvrigt, det hjlper inte att avaktivera hrdvaruaccelerator, drabbas ni av det?
Citera
2024-05-23, 08:45
Medlem
Kurt1s avatar
Hur fr man bort detta skitprogram frn sin dator?
Citera
2024-05-23, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1

Jag har satt en liten lapp p skrmen s man slipper se elndet tminstone.
Citera
2024-05-23, 10:25
Citat:
Edge som r byggt p Google Chrome r ju en av dom bsta webblsarna just nu.
Till och med s bra att jag fredrar att anvnda Edge i mitt KDE Linux.
Citera
2024-05-23, 10:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Genom att avinstallera det.
Sedan, hindra updaterande/terinstallerande: https://www.webnots.com/how-to-stop-...t-edge-update/
Citera
2024-05-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Edge som r byggt p Google Chrome r ju en av dom bsta webblsarna just nu.
Till och med s bra att jag fredrar att anvnda Edge i mitt KDE Linux.

Hller helt med, sen r det smutt med Copilot inbyggt ifall man vill anvnda ChatGPT till att sammanfatta nt frn sidorna man besker.
Citera
2024-05-28, 21:51
Medlem
1FFs avatar
Edge blir snart nnu snabbare: https://blogs.windows.com/msedgedev/...icrosoft-edge/

Det lter som att det kan bli den absolut snabbaste webblsaren.
Citera
2024-05-29, 18:32
Medlem
EpicureNo2s avatar
Jag HATAR Microsoft Edge.

Som standard s ppnas sidan Microsoft Start med nyheter och annonser nr man startar Edge. Microsoft kollar inte om annonserna r legitima innan de publicerar dem i Edge, s dr finns dagligen flera bluffannonser. Just nu t.ex. en rejl AI-investeringsbluff med "Swedbank" som avsndare.

Har du andra webblsare s kommer Edge att tjata p dig att stlla in Edge som standardwebblsare. Du kan inte vlja NEJ, utan bara "Frga senare".
Citera
2024-05-29, 18:47
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2

Som standard s ppnas sidan Microsoft Start med nyheter och annonser nr man startar Edge. Microsoft kollar inte om annonserna r legitima innan de publicerar dem i Edge, s dr finns dagligen flera bluffannonser. Just nu t.ex. en rejl AI-investeringsbluff med "Swedbank" som avsndare.

Har du andra webblsare s kommer Edge att tjata p dig att stlla in Edge som standardwebblsare. Du kan inte vlja NEJ, utan bara "Frga senare".

Om du knner s starkt lr det vl inte hjlpa att jag sger att det dr med starten gr att ndra till en neutral sida, och vill man, s kan man avinstallera Edge.

Det jag ogillade med Edge var att den hoppar omkring som en loppa i en het ugn nr man skrollar, men nr jag hittade hur man stngde av det s vart den som andra lsare. Det r ju trevligt nog en sker lsare.
Citera
2024-05-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2

(FB) Microsoft Edge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in