Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-01, 22:11
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Nu ser det lite konstigt ut med snedstreck genom nollor t.ex.
Jag fick bort snedstrecken i nollorna genom att ändra "Med fast bredd" från teckensnittet Consolas till Arial. Välj och vraka till du hittar ett teckensnitt du är nöjd med.

Jag har aldrig sett fenomenet på någon annan sida än SVT Text.
Citera
2020-12-28, 09:43
Medlem
Hej!

Har anteckningsfunktionen ur Edge tagits bort? Jag använde den när Edge kom, men nu hittar jag inte funktionen längre? Har v. 87.0.664.66

Förut fanns en penna uppe i verktygsfältet, men den finns inte längre.

Mvh,

grishals
Citera
2020-12-28, 10:00
Medlem
Kumabjorns avatar
Microsoft har sagt att det är tillfälligt och att funktionen återkommer i nästa större uppgradering.
Citera
2020-12-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Microsoft har sagt att det är tillfälligt och att funktionen återkommer i nästa större uppgradering.

Aha, ok. Har du nån aning om när det kan tänkas bli?
Citera
2020-12-28, 11:03
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grishals
Aha, ok. Har du nån aning om när det kan tänkas bli?

Vill minnas att de sagt sig ha slutet av februari som deadline, men i Coronatider är det nog mer osäkert. En hel del av kodningen ligger på entreprenad i Indien. Har de drabbats kan det säkert dröja till sommaren, eller ännu längre.
Citera
2021-02-22, 08:58
Medlem
carminaburanas avatar
Vad är fördelarna jämte mot att köra chrome? Tar den mindre i minne?
Citera
2021-02-22, 10:33
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad är fördelarna jämte mot att köra chrome? Tar den mindre i minne?
Mindre minne, anti-tracking, stängt av en massa "onödiga" funktioner så antagligen säkrare. Du slipper att judiska Google får all din data.

Nackdelarna: Microsoft får din data istället, du är fortfarande bunden till Chromiums monopol, aviseringar funkar inte på Facebook, Application Guard (som jag skriver i just nu) är den mest bombsäkra webbläsaren du kan ha i Windows 10 och den funkar bara i Windows 10 Pro eller Education.

Själv kör jag Application Guard för shady sidor och Firefox i Sandboxie-Plus för allt annat.
Citera
2021-02-23, 12:05
Medlem
brianmolkos avatar
Finns det någonstans man kan lada ned bilderna som dyker upp i bakgrund i sidan ny flik ?
Citera
2022-02-08, 23:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Efter att ha använt Safari och Brave en god stund nu, har jag gått över till Edge igen. Men vad i helvete har hänt?
"Snabblänkar" går inte att få bort. Och så fort man stänger ned och öppnar igen, finns de där fullt synliga. Det hade varit okej om Microsoft inte la till länkar till sidor som jag redan har tagit bort. Idioti!
Och nyheterna får jag inte bort.
Citera
2022-02-09, 00:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Efter att ha använt Safari och Brave en god stund nu, har jag gått över till Edge igen. Men vad i helvete har hänt?
"Snabblänkar" går inte att få bort. Och så fort man stänger ned och öppnar igen, finns de där fullt synliga. Det hade varit okej om Microsoft inte la till länkar till sidor som jag redan har tagit bort. Idioti!

Och synkar inte med telefonen. Får bara upp felmeddelande. Vad har hänt!??
Citera
2022-02-10, 20:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Kan du ta en skärmdump?

Jag har flikar, under det adressfältet, till höger om det mina addons och lite menyer. Nedanför det så har jag favoritfältet och i övrigt är min browser ren.
Citera
2022-02-10, 20:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kan du ta en skärmdump?

Jag har flikar, under det adressfältet, till höger om det mina addons och lite menyer. Nedanför det så har jag favoritfältet och i övrigt är min browser ren.

Jag har fått fixat det nu. Men tack likväl, BigFat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in