Har provat "riktig" tantramassage i Frankfurt, mest utav ren nyfikenhet.
Settingen r inte alls sexuell eller erotisk, utan mer yoga/meditationsliknande. Mlet r inte orgasm, utan mer en meditativ/spirituell andning/avslappningsvning med tydliga inslag av erotik.
Jag fick min tantramassage av en ldre kvinna, typ 50+. Hon var helt pkldd och inte srskilt attraktiv. Sessionen som var p 90 minuter brjade med ca 20 minuters rygg och benmassage inklusive rumpan. Rtt s mycket massageolja. En del fokus p muskelknutar. Damen var grym p att jobba med hnderna och kndes strukturerad.
Efter det vnder jag mig om och ovansidan masseras: ben, mage, verkroppen och omrdet runt kuken och pungen, s kallad Lingammassage. Hela tiden pminns jag om att andas ordentligt, vilket leder till ett mer avkopplat tillstnd. Frn och till grs olika moves runt om och p kuken, det mesta vldigt sknt.
Inget avrunk, skulle mer klassa det som teasing. Ngra moves r lite mrkliga, srskilt den d hon drar i den som ngon typ av stretchvning. Hela grejen verkar vara att inte efterstrva ngon orgasm, vilket till en brjan knns jobbigt d "en avsugning hade suttit fin-fint", men efter andningsvningen slappnar man av och ven prestationskraven slpper. Upplevelsen r lite speciell fr det r en mrklig kombination av att bli direkt sexuellt stimulerad utan att knna konventionell sexuell lust.
Nu har man ju varit p vanlig erotisk massage vilket gr detta till en rolig grej, men hade man inte varit det och provat p detta hade man nog tyckt det var konstigt.
Kan absolut tnka mig att f tantramassage igen, ven om jag nog skulle fredra en mer klassisk body-to-body med HE och med en touch av tantrisk teknik och utdragen tease. Men detta r en helt annan grej, det r i grnslandet mellan erotisk massage och yoga/meditation. Det r dock en kul grej och ngot som alla borde prova p. Betydligt mer sofistikerat n att bli avrunkad av en blas thaimassrska p nn sunkig otvttad Ikea-madrass med nopprigt dra-p-lakan.