2015-08-02, 21:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.gp.se/kulturnoje/1.279132...-kopiorna-kvar

"– Anledningen till att de illegala tjänsterna finns är att det fortfarande finns ett behov av dem. För att få bukt med problemet räcker det inte med att gripa dem som står bakom, branschen måste också kunna erbjuda tillräckligt bra alternativ,"

Ja, precis så.
Citera
2015-08-02, 22:44
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Riktigt tråkigt att Swefilmre lägger ner, har varit med sen starten och myst med filmer&serier.

Men Sweflix.to verkar kötta igång deras sida igen med fler filmer som laddas upp varje dag nu så vi får se till att göra sweflix.to till nästa stora svenska sida!

HA DET BÄST SWEFILMER, ett bra jobb har ni gjort!
Hoppas denna är uppe länge!
Citera
2015-08-03, 00:42
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Hoppas denna är uppe länge!

Sweflix är tyvärr inte ens bra tycker jag, det är jätte många bra serier den inte har okej den kanske är bra i sig men synd att den har ganska få filmer.
Citera
2015-08-03, 02:03
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Sweflix är tyvärr inte ens bra tycker jag, det är jätte många bra serier den inte har okej den kanske är bra i sig men synd att den har ganska få filmer.

Vet ej om det finns fler filmer här men denna använder jag http://www.dreamfilmhd.org/
Citera
2015-08-03, 02:58
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Seriöst, har snubben en piercing i högra ögonbrynet?
Hade jag vetat det så hade jag inte ens varit inne hos dom.
Rätt åt dom
Citera
2015-08-03, 09:46
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWAGINATION
Seriöst, har snubben en piercing i högra ögonbrynet?
Hade jag vetat det så hade jag inte ens varit inne hos dom.
Rätt åt dom

Ingen ring i ögonbryn på Ol* Joh*nsson, däremot ring i vänster öra.

Samtidigt ger killen intryck av att vara sinnesslö...
1) att erkänna allt i en video är urkorkat
2) att i videon uppmana folk att streama fritt till slutet visar att han inte fattat att han skall få betala för alla nedladdningar
3) Han bor i "Göteborgs unionen", något som inte finns, men förmodligen är hans sinnesslöa tolkning av begreppet "Göteborgsregionen".
4) Han visar mest smärta över att facebooksidan med 28000 likes försvunnit, men han har skapat en ny med 170 likes. Han är sjukligt intresserad av hur många likes han har. Han räknar även antalet tweets som skickats när siten låg nere. Jag förstår att det är en slags omröstning i dagens ungdomskultur att få många likes eller tweets, men han tävlar ju på en annan spelplan än Julia, 22 som visar upp sitt nya läppstift. Klart han spöar henne, men det betyder ju inte att han är mer attraktiv än hon...

Killen förefaller med andra ord vara en social haverist som inte hamnat rätt i livet.

Det vore mycket intressant att få veta mer om killen. Det finns ingen M*ximili*n Ol* Joh*nsson i Sverige, däremot finns det en M*x Ol* Joh*nsson i Kungsbacka, vilket ju hör till Göteborgsregionen. Är det rätt kille?
Citera
2015-08-03, 20:41
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Det vore mycket intressant att få veta mer om killen. Det finns ingen M*ximili*n Ol* Joh*nsson i Sverige, däremot finns det en M*x Ol* Joh*nsson i Kungsbacka, vilket ju hör till Göteborgsregionen. Är det rätt kille?

Kan säkert stämma. Tycker dock frågan är komplicerad. Tror killen kommer hävda under rättegången att han inte laddad upp en enda film, ytan bara länkat olika filmer till sidan
Citera
2015-08-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Kan säkert stämma. Tycker dock frågan är komplicerad. Tror killen kommer hävda under rättegången att han inte laddad upp en enda film, ytan bara länkat olika filmer till sidan

Den är väl inte så komplicerad? Killarna på TPB sa ju att de enbart länkade och inte spred något.
Citera
2015-08-03, 21:33
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ingen ring i ögonbryn på Ol* Joh*nsson, däremot ring i vänster öra.

Samtidigt ger killen intryck av att vara sinnesslö...
1) att erkänna allt i en video är urkorkat
2) att i videon uppmana folk att streama fritt till slutet visar att han inte fattat att han skall få betala för alla nedladdningar
3) Han bor i "Göteborgs unionen", något som inte finns, men förmodligen är hans sinnesslöa tolkning av begreppet "Göteborgsregionen".
4) Han visar mest smärta över att facebooksidan med 28000 likes försvunnit, men han har skapat en ny med 170 likes. Han är sjukligt intresserad av hur många likes han har. Han räknar även antalet tweets som skickats när siten låg nere. Jag förstår att det är en slags omröstning i dagens ungdomskultur att få många likes eller tweets, men han tävlar ju på en annan spelplan än Julia, 22 som visar upp sitt nya läppstift. Klart han spöar henne, men det betyder ju inte att han är mer attraktiv än hon...

Killen förefaller med andra ord vara en social haverist som inte hamnat rätt i livet.

Han verkar ha blivit tvingad till att göra en video och erkänna verkar det lite som. Låter som han skäms men inte riktigt fattar vad som kommer hända för precis som du sa, att han säger till alla att streama fritt den sista tiden. Han får ju säkert miljoner i skadestånd.
När han säger att han är en av administratörerna bakom swefilmer hör man att han håller på att gråta.
Han håller väldigt mycket koll på likes och sånt, antagligen för att se hur många som uppskattade sidan. Undra vad som kommer hända med honom nu egentligen.
Citera
2015-08-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modski
Vad exakt är det som dom kommer torska på? Vad är dom anklagade för liksom?
Ena killen, Ola Johansson är misstänkt för upphovsrättsintrång och den andra killen är en 25-årig Turkisk medborgare som är häktad i sin frånvaro är misstänkt för upphovsrättsbrott och grov penningtvätt.
Citera
2015-08-04, 01:44
Medlem
DickeFixs avatar
Amerikanska Youtube-grundarna blev miljardärer och nationalhjältar på att länka olagligt uppladdade videos. Men grundarna av svenska Pirate Bay och Swefilmer ska tydligen bötfällas och hamna i finkan. Det känns inte som de amerikanska filmbolagen är särskilt konsekventa.

Att myndigheter nu försöker kontrollera informationsflödet mellan världens människor i ett desperat försök att upprätthålla en föråldrad kopieringsrätt är direkt samhällsskadligt. På kort sikt skadar det den personliga integriteten och leder till en sämre livskvalitet bland jordens befolkning. När t.ex en programvara eller konstnärligt alster väl skapats och publicerats bör inte priset hindra dess användning. Det är lika fel som att ta ut avgifter som överstiger driftskostnaden på en nybyggd väg eller bro. Sådant som väl är skapat bör ur samhällsekonomiskt perspektiv nyttjas så mycket som möjligt.

På längre sikt är försök att kontrollera informationsflödet mellan individer ett hot mot den stabilitet som demokratiska system har haft gentemot totalitära system. Om effektiva IT-system byggs upp för att staten ska ha full kontroll över individen, kommer mänskligheten förr eller senare att hamna i en global världsdiktatur som är omöjlig att störta.
Citera
2015-08-04, 02:05
Medlem
realthugs avatar
Jag hörde att det var pågrund av Johan falk filmerna dom åkte dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in