2015-07-29, 13:36
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Trams. Vem fan vill köpa färdiga skivor 2015? Att detta ens händer är för att vi har ministerstyre i Sverige och Svenska politiker älskar att slicka Usa i röven.
Vem fan tror att det enbart finns två alternativ 2015 (ladda ner eller se filmer genom en skiva)?
Citera
2015-07-29, 13:39
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Grisjävlar

Dom där filmföretagen tjänar miljarder och ändå vill dom ha mer
Förklara för mig hur det fungerar i ditt huvud att ett företag lägger ner ett antal miljoner, ibland hundratals miljoner, på en film och du sen räknar med att få se den helt gratis utan någon som helst krona som går någonstans förutom reklamintäkter ner i privata aktörers fickor?

Jag piratar, men jag kan inte direkt motivera det. Skulle va kul att se någon motivera Swefilmers rätt att leva?
Citera
2015-07-29, 13:42
Medlem
ThordOlavssons avatar
Någon som har en aning om vem den turkiske kumpanen kan vara? Så vitt jag förstår har Ol* Joh*nsson en del pengar i familjen, om nu pappan hjälper honom, eller skall han betala sin skuld först när pappan lägger näsan i vädret? Spännande sätt att förstöra livet, men så verkar ju grabben inte vidare smart. Vem farao börjar en hälsning med "Hell" idag, är det någon nympdighet som ännu inte nått mig. Han säger sig även bo i "göteborgsunionen" men menar förmodligen "göteborgsregionen". Verkar vara en riktig pajas!
Senast redigerad av ThordOlavsson 2015-07-29 kl. 13:48.
Citera
2015-07-29, 13:47
Medlem
Dentistlakares avatar
Jag är förvånad över hur länge sidan tycks ha kunnat legat uppe. Egentligen är det rätt att sidan åker ner; byråkratin kom till slut ikapp?

För övrigt var bild- och ljudkvalitén skit där.
Citera
2015-07-29, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Jag är förvånad över hur länge sidan tycks ha kunnat legat uppe. Egentligen är det rätt att sidan åker ner; byråkratin kom till slut ikapp?

För övrigt var bild- och ljudkvalitén skit där.

För mig finns den kvar ska se på Hundrapåringen som klev ut ur fönstret och försvann nu
Citera
2015-07-29, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Om vi tar ett gammal film som var svindyr att göra ex. Titanic. Hur mycket har den gått minus på fildelningen? Har filmbolaget konkat ännu?

Så den gamla urskon från Adidas bör vara ok att sno i butikerna?
Citera
2015-07-29, 13:55
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
För mig finns den kvar ska se på Hundrapåringen som klev ut ur fönstret och försvann nu

Vad jag uppfattat så stängs den vilken dag som helst, innan månaden är slut
Citera
2015-07-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Så den gamla urskon från Adidas bör vara ok att sno i butikerna?
Stjäl = produkt borta ergo företaget kan aldrig mer tjäna pengar på den.
Kopiera= produkten finns kvar ergo företaget kan fortsätta tjäna pengar (om än lite mindre pengar än från början). inga verderingar i övrigt. men lär er skilja på äpplen och päron.
Citera
2015-07-29, 14:03
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Kopiera= produkten finns kvar ergo företaget kan fortsätta tjäna pengar (om än lite mindre pengar än från början). inga verderingar i övrigt. men lär er skilja på äpplen och päron.

Stölden är skillnaden mellan de man kunde ha tjänat (utan kopiering) och det man faktiskt tjänade (pga kopiering). Lär dig räkna!
Citera
2015-07-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente

Men det resonemanget är ju så jävla pantat.

Om alla skiter i att gå på bio eller köpa filmen som görs, tror du då att du kommer få bättre filmer hädanefter!?

Du skulle få, som årets storfilm, en film av Jens och Styret som går estetiska programmet år två. Där handlingen är om tre inlinesåkare som pratar om senaste CoD.

Nu drar jag resonemanget till det yttersta, om ALLA skulle ladda ner eller skita i att köpa filmen.
Citera
2015-07-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Du glömmer att det är skillnader på olika brott. Deras sida har orsakat direkt ekonomisk skada vilket medför ett högre skadestånd än vid mord eller våldtäkt där den ekonomiska skadan är relativt försumbar.

Det finns redan jättebra lagliga alternativ till denna sida som Netflix, Hulu eller Hbo.

Det är rätt att de blir stämda för den ekonomiska skadan de orsakar.

//Lolitasyndrome
Tycker dock inte som du, Förr blåste skivbolagen sina artister, sen när fildelningen började tyckte skivbolagen synd om sina artister, snacka om hyckleri o flosker
Citera
2015-07-29, 14:08
Medlem
Skönt att bli av med den skitsidan! Älskar att se upprörda "pirater" och aspies gnälla här och på twitter. Nu får vi hoppas att mesen som sitter och lipar framför en webbkamera för ett kännbart straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in