Hur gör man för att ens soldater inte ska bli mind controlled så lätt?
Mind Shields kan du researcha när du obducerat en Sectoid. Den tar upp en equipment slot.
Utrusta din "front line" med MS då Sectoid inte ser vilka som har dem, så chansen är då större att MC inte får effekt och han har slösat bort sin turn.
Tips på hur jag ska kunna dräpa Gate Keepern? Blir inte riktig klok på hur jävla op den horan är.
Jag har full squad dvs 2 extra pers, warden armour och laservapen. Bör jag fixa några speciella granater eller ammo för att lyckas ta ner den helt? Tips på taktik, hur jag ska placera mina gubbar och kvinns?
Tips på hur jag ska kunna dräpa Gate Keepern? Blir inte riktig klok på hur jävla op den horan är.
Jag har full squad dvs 2 extra pers, warden armour och laservapen. Bör jag fixa några speciella granater eller ammo för att lyckas ta ner den helt? Tips på taktik, hur jag ska placera mina gubbar och kvinns?
Kör du på Legendary? Jag kör visserligen bara på Commander men jag hade warden armour och magnetic weapons när jag träffade på den och det fungerade bra att bara mosa allt jag hade på den. Den fick av en sån där explosiv psi-attack men den skadade inte särskilt mycket.
Gunslingers med AP-ammo är jäkligt najs eftersom du kan dra en fan fire och skada rejält även fast den där sabla bollen har så mycket armour. Annars så är granater (framförallt acid) jäkligt bra. Speciellt om du byggt dina grenadiers för att skada mycket med granater. Har du en grenadier med rupture så lägger du självklart den först innan du börjar skjuta med alla andra.
Kör du på Legendary? Jag kör visserligen bara på Commander men jag hade warden armour och magnetic weapons när jag träffade på den och det fungerade bra att bara mosa allt jag hade på den. Den fick av en sån där explosiv psi-attack men den skadade inte särskilt mycket.
Gunslingers med AP-ammo är jäkligt najs eftersom du kan dra en fan fire och skada rejält även fast den där sabla bollen har så mycket armour. Annars så är granater (framförallt acid) jäkligt bra. Speciellt om du byggt dina grenadiers för att skada mycket med granater. Har du en grenadier med rupture så lägger du självklart den först innan du börjar skjuta med alla andra.
Jag spelar på recruit.
Har väl haft en jävla otur att den alltid dragit av sin jävla AOE så ofta mot mig, men jag ska testa det där med syragranater och AP-ammo. Måste forska fram skiten först bara.
En fråga om granater osv. Kan man bara få dom random genom proving grounds? Jag har syra och eldgranater men kan inte bygga fler.
Har väl haft en jävla otur att den alltid dragit av sin jävla AOE så ofta mot mig, men jag ska testa det där med syragranater och AP-ammo. Måste forska fram skiten först bara.
En fråga om granater osv. Kan man bara få dom random genom proving grounds? Jag har syra och eldgranater men kan inte bygga fler.
Du kan få fler syra och eldgranater men du måste 'forska' fram dem genom proving ground precis som du säger. Det hjälper om du svär lite tyst varje gång du får en värdelös gasgranat. Har märkt att det ökar chansen lite.
Är det en sneak-peak från kommande DLC vi ser i slutet tro? Fick lite terrors from the deep-vibbar eftersom det uppenbarligen ligger något gömt under havet. Var det det som Avatarprojektet skulle stoppa? Det är ju nån jävel som håller på att tjata om "du vet inte vad du gör" i slutet. Hoppas Fireaxis följer upp.
Sista striden var riktigt kul och svettig också, speciellt för mig som körde på iron man. Visste inte alls vad som väntade när jag kom dit men hade tagit med två psi-snubbar. Tre avatars samtidigt är lite småjobbigt. Så fort en av mina x-coms blev mind controllade slängde jag abilityn som gör att offret inte kan göra något på en turn, vilket funkade riktigt bra. Nästa gång ska jag equippa hela truppen med 'mind-shields' inför slutstriden. I mitt spel fick jag ned den första avataren rätt snabbt, annars hade det nog inte gått då det hela tiden teleporteras in nya aliens, vilket dessutom verkade ske i exponentiella siffror. Hade också ett gäng proxy mines med mig som rensade adds rätt bra. Nyckeln till fighten är att mindcontrolla den fiende som är nära en avatar som står långt bort, fläska på avataren mha de mindcontrollade alien och sedan hoppas på att avataren teleporterar sig inom räckhåll för dina soldater. Låt inte avataren stå på andra sidan kartan och fläska på mot din trupp. Dilemmat är dock att det behövs en bra burst på avataren då den jäveln helar sig varje turn. Mimic beacons är förstås i vanlig ordning OP även i denna fight, tyvärr hade jag inga kvar när jag kom till slutet.
I övrigt kan jag rekommendera spelet. Har inte problem med turn-timers och har inte stött på några buggar eller 'perfomance issues" som många andra klagar på. Gillade man X-com 1 och inte är overwatch-hora kommer man garanterat att gilla detta. Det jag diggar är att spelet är så jävla oförlåtande och svårt på ett bra sätt. Tycker tvåan spöar ettan på alla områden, även om ettan fortfarande är ett bra spel.
Spelet ska förresten spelas på iron man om man vill uppleva den sanna spelglädjen
Hehe, inte för att spela allan ballan men den där är inget mot vad som komma skall
Förlorade 5/6 första gången jag mötte sectopoden (den stora mördarroboten med röd laser) varav min colonel sniper och ett gäng majors. Den siste stackaren fick evakuera ut, vilket ledde till en tvålincident typ Full Metal Jacket i baracken vid hemkomst.
Sprid ut dina gubbar lite så dom inte tar stryk av AEn (samma gäller när man möter codex). När jag har mött bollen brukar han oftast öppna med att skapa "psi-zombies", och då öppnar han samtidigt pansaret vilket är ett gyllene tillfälle att ge bollen en näve hagel. Annars är det bara som ovanstående postare skriver, skjut/slå honom med allt du har.
Den går att mind-controlla också, men antar att du inte kommit så långt i forskningen ännu. Kanske går att hacka också, men osäker på om den räknas som robot eller inte.
Hehe, inte för att spela allan ballan men den där är inget mot vad som komma skall
Förlorade 5/6 första gången jag mötte sectopoden (den stora mördarroboten med röd laser) varav min colonel sniper och ett gäng majors. Den siste stackaren fick evakuera ut, vilket ledde till en tvålincident typ Full Metal Jacket i baracken vid hemkomst.
Sprid ut dina gubbar lite så dom inte tar stryk av AEn (samma gäller när man möter codex). När jag har mött bollen brukar han oftast öppna med att skapa "psi-zombies", och då öppnar han samtidigt pansaret vilket är ett gyllene tillfälle att ge bollen en näve hagel. Annars är det bara som ovanstående postare skriver, skjut/slå honom med allt du har.
Den går att mind-controlla också, men antar att du inte kommit så långt i forskningen ännu. Kanske går att hacka också, men osäker på om den räknas som robot eller inte.
Lyckades ha ihjäl honom igår med lite extra hjälp av syragranater så nu blev han helt plötsligt lätt som en plätt.
Sectopoden aka Metal Gear tycker jag har varit lättare.
Bara att sprida ut sig och sitta bakom full cover om möjligt. Man hör ju ofta när den är på väg också så jag har alltid lyckats ambusha den med overwatch. En gång lyckades jag hacka den, då jävlar blev det andra bullar i striden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!