2016-02-14, 17:26
Medlem
ojns avatar
Fortsätt skanna då, när de snackar klart. Det är väl ingen som tvingar dig att åka någon annanstans?
Citera
2016-02-14, 19:45
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Fortsätt skanna då, när de snackar klart. Det är väl ingen som tvingar dig att åka någon annanstans?

Just nu så spammar de mig

Commander Tygan har styckat liket du gav honom nu vill han ha mer lik att stycka, Commander ADVENT dödar civila i våra kåkstäder, Commander vi måste hämta vår supply drop, Commander den skitnödige kostymnissen vill prata med dig, Commander ADVENT är snart klara med AVATAR, Commander ska jag ha rosa eller lila kroppsskydd, Commander Shen smygfotar mig på muggen, Commander, Commander, Commander!!!!!

Jag älskar det här spelet
Citera
2016-02-14, 21:07
Medlem
Veeoons avatar
Nu var det klarat på Commander Ironman så nu är det Legendary nästa som gäller. Mina tankar såhär efter att ha spelat igenom det är att Mimic Beacon förmodligen är det bästa föremålet i hela spelet. Så fort du kastar ut en så släpper fienderna ALLT för att totalt fokusera på den. Räddade mitt skinn så många gånger. I slutet av spelet hade jag fyra styckna i min squad.

Efter mimic beacon så tyckte jag att acid grenades var det viktigaste att skaffa fram. Och Andromedons är skitroliga att mind-controlla för dom springer tamejfan igenom allt som är ivägen.
Citera
2016-02-16, 02:53
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Mitt spel fryser under cut-scenes, hade samma problem med Enemy Unknown och många andra Unreal Engine spel Har testat att byta hårddisk och formaterat Windows. Någon som varit med om samma?

När jag hade problem så var det att min GPU blev överhettad, installera Precision X eller något annat som visar temperaturen. Det kan också användas för att köra GPU-fläkten mer aggresivt. Mina problem var dock inte under cut-scenes.
Citera
2016-02-21, 23:19
Medlem
TheHmms avatar
Haha, en sectoid gjorde en psi-zombie av hologrammet av en mimic beacon...

alla överlevde...

dock så hade jag en smärre katastrof när jag mötte en andromedon första gången... inget annat än en fräsch psi-trooper som hette astrid och magnetiska vapen. Central tyckte t.o.m. att vi skulle åka hem, men vi löste det pga min medics HEAL EVERYBODY ability.
Citera
2016-02-23, 00:00
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Haha, en sectoid gjorde en psi-zombie av hologrammet av en mimic beacon...

alla överlevde...

dock så hade jag en smärre katastrof när jag mötte en andromedon första gången... inget annat än en fräsch psi-trooper som hette astrid och magnetiska vapen. Central tyckte t.o.m. att vi skulle åka hem, men vi löste det pga min medics HEAL EVERYBODY ability.

De är alltid jobbiga att möta, tacka gud för att man har mimic beacon

Sällan har jag blivit så lättad som när min sniper avrättade en walker med ett overwatch-skott direkt
Citera
2016-02-23, 23:35
Medlem
Studsbolls avatar
Ett undebart spel! Det är en ständig balansgång mellan seger och total katastrof i stridsuppdragen; ett enda feldrag kan bli ett blodbad med kaos och panik. Själva basbyggardelen kunde dock gjort bättre; att behöva manuellt flytta runt sina tekniker mellan rummen/uppdragen känns onödigt. Spelade 14 kampanjer av X-com och det lär bli samma med tvåan; man vill testa olika builds och andra strategier.
Citera
2016-02-23, 23:40
Bannlyst
Testade kampanjen en gång men brydde mig aldrig om avatar projektet så förlorade all mark jag hade friat upp och det var sjukt svårt att slå tillbaka, hade spenderat så jävla mycket resurser i labbet och upgradering av vapen och armor, hade ett svinbra team men spelade tydligen ingen roll
Citera
2016-03-06, 16:31
Medlem
liddens avatar
Fantastiskt spel det här

Klarade spelet på Ironman Commander i går och startade Ironman Legendary, jävlar vad svårt det blev. Ja ja, övning ger färdighet så det är väl bara och starta om igen, igen, ...
Citera
2016-03-06, 21:50
Medlem
Studsbolls avatar
Kan varmt rekomendera modden "stop wasting my time" som tar bort onödiga pauser både under strider och i basen. Det blir en enorm förbättring i spelbarhet. Finns i steam workshop för extrem enkel installation.

Jag är för övrigt på min sjunde kampanj och har bara förlorat en; en härdad x com-räv behöver ha otur för att förlora, men om man är oerfaren eller slarvar/chansar/jäktar kan man räkna med ett totalt nederlag fortare än kvickt.

Hoppas nu på någon form av long war-modd, det hade förnyat hela spelet, precis som det gjorde med x com 1.
Citera
2016-04-07, 18:38
Medlem
Är det värt att köpa XCOM 2?

Inte vad avser underhållningen för jag har testat det och gillar det verkligen. Laddade ner en PB-kopia och körde de två första uppdragen. Ganska snart så började det lagga och ljudet blev fruktansvärt hackat. Det blev värre ju längre jag körde. Efter andra uppdraget var det helt ospelbart med frysningar på upp till en minut. Avinstallerade och tog bort torrenten efter det.

Nu undrar jag om några haft samma upplevelser när de kört en äkta köpt version från Steam. Jag har läst att vissa haft problem och det varit lite av ett lotteri vad gäller hårdvara p.g.a. spelet är dåligt optimerat. Super-spel-maskiner har inte kunnat köra det medan mediokra burkar har kunnat. Själv har jag inte den värsta sorten men kan i alla fall köra de flesta nya spel på högsta eller nära högsta grafikinställningar.

Någon som kan ge svar?
Citera
2016-04-07, 20:43
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Någon som kan ge svar?

Det var en patch för ett tag sedan som fixade de värsta problemen. Omöjligt att säga hur det funkar för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in