2004-04-03, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneo
så är det ju ofta... jag vet ju inte om jag har en liten psykos nu eller inte.. SOM SAGT man vet om man har haft en psykos endast när den gått över.. det är de som e det läbbiga
okey det låter inget vidare.. har haft några riktigt jobbiga o paranoida dagar själv men det hade me tjacket o göra troligtvis..
Må väl//..:pimp:..
Citera
2004-04-03, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
okey det låter inget vidare.. har haft några riktigt jobbiga o paranoida dagar själv men det hade me tjacket o göra troligtvis..
Må väl//..imp:..

paranoia på tjack får jag varenda gång (det är regel) å det e jobbigt... men när jag tänker efter på det där med psykos behöver det ju inte va jävligt,, det beror kanske på vad man får för psykos... jag har ju bara fått såna psykoser då jag trott polisens insattsstyrka va ute efter mej å liknande.. det kanske finns sjyssta psykoser där man kan ligga å jogglera med kulorna å må fint.. vem vet,,, den som överlever detta liv får se

Edit: nu e ja full å har IQ som en cimpans så ta det lungt...
Citera
2004-04-03, 01:06
Medlem
DunderUnos avatar
Hur vanligt är egentligen psykoser på cannabis vid ett bruk?
Det här är ju nästan beviset på att alkohol är en mycket bättre folkdrog..

Jag som trodde att cannabis var mycket harmlöst, men om psykoser kan inträffa under ett bruk av cannabis är det inte alls en speciellt bra drog.
Citera
2004-04-03, 01:13
Bannlyst
alkohol, psykoser och schizofreni
Organiskt betingade psykoser
Sjukdomar - Psykoser

Citat:
men om psykoser kan inträffa under ett bruk av cannabis är det inte alls en speciellt bra drog.
svårt o säga säkert, men droger brukar ju ofta vara lite mer psykadeliska än vad alkohol är.. Amfetamin som de flesta har nämnt i den här tråden är en djävla hemsk drog om den missbrukas och bör inte jämföras med cannabis.
fastän det är jävligt gött o dra sig en holk när man e speedad..

Citat:
paranoia på tjack får jag varenda gång (det är regel) å det e jobbigt
det där händer mig när jag är med folk som jag inte trivs med.. Men de första gångerna man tog så var man kung överallt..
Citera
2004-04-03, 02:15
Medlem
DunderUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.CannabisInfo.tk
Psykoser: Även dom det bara finns ett 100-tal konstaterade fall av cannabis-psykoser i Sverige (Källa: Droger A-Ö) i förhållande till Sveriges 200000 cannabisrökare (2% av befolkningen) så kan psykos-tillstånd inträffa.

Inte så stor risk efter allt
Citera
2004-04-03, 02:21
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderUno
Hur vanligt är egentligen psykoser på cannabis vid ett bruk?
Det här är ju nästan beviset på att alkohol är en mycket bättre folkdrog..

Jag som trodde att cannabis var mycket harmlöst, men om psykoser kan inträffa under ett bruk av cannabis är det inte alls en speciellt bra drog.

Man kan ju drunkna i sina egna spyor när man dricker alkohol med.
Psykoser, när det gäller cannabis, är annars väldigt ovanligt, på gränsen till skröna, enligt mig. Om vi nu pratar om riktiga psykoser.
Citera
2004-04-03, 02:32
Medlem
chrilLs avatar
tack för denna tråd. trodde att en psykos bara va som en liten överdos typ.
typ ligga däckad o borta ett par timmar.

Citera
2004-04-03, 02:47
Medlem
Avgrunds avatar
cannabis är en dödsdrog!
Citera
2004-04-03, 03:24
Medlem
DunderUnos avatar
Avgrund är ett forumtroll :)

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=105597 ::Kolla "Forumtroll".

Jag som alltid kallat dem för "Forumpirater"
Citera
2004-04-03, 03:59
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
psykos, och inte hasch psykos? den beskrivning du ger antyder ju mer på att du fått spel på att blandat flera droger hårt under en lång tid. speciellt psykadeliska droger. hävdar fortfarande att hasch psykoser är en myt uppfunnen utav blandmissbrukare. har rökt lika mycket/länge som du och tagit annat jox utan att riktigt känna mig hemma på dem och känner absolut ingen eller ens hört talas om någon (förutom dessa blandmissbrukare som tar tjack, lsd, alkohol, benzo och brajj på samma gång) som haft en psykos. och då känner jag en hel del pundare som är 50+ och som hållt på ett tag.

att skylla på cannabis tycker jag verkar långsökt du kompis. i ditt fall kan det ju lika väl varit tjacket som varit en utlösande faktor...

jag håller med dig! jag tror att blandmissbruket är boven i dramat.. .ger man fan i allt annat och bara röker cannabis så tror jag inte att s.k. "haschpsykoser" uppstår... dessutom så kan man få en psykos utan att hålla på med droger alls...
Citera
2004-04-03, 04:04
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
cannabis är en dödsdrog!

Åh, vad bra att du slog näven i bordet och gav dig in i debatten med ett sådant träffsäkert och upplysande inlägg.
Ska sluta med cannabis genast!
Citera
2004-04-03, 13:29
Medlem
tintin-toes avatar
Jag kände en som fick en haschpsykos, han blev en apelsin och skalade av skalet med en osthyvel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in