2004-04-03, 16:07
Medlem
Knarkkorven!s avatar
ja, och sedan hoppade han ut genom ett fönster i ett höghus... han blev väl rädd för de rosa elefanterna.
Citera
2004-04-03, 16:29
Bannlyst
känner en som trodde han hade ett järnspett genom magen.. han sprang till akuten..
Citera
2004-04-03, 19:43
Medlem
avdagatas avatar
De flesta forskare är väl hyfsat överrens om att cannabisen inte ORSAKAR en psykos, men kan utlösa en om man har anlag för det?

En psykos hos en psykosbenägen person kan ju utlösas av vilken händelse som helst i stort sett.
Citera
2004-04-04, 01:43
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Jo, det är ju alltid svårt att bevisa att det är substansen som är orsaken, och inte omständigheterna runt personen/drogen.

Sjävla ordet psykos är ju så hysteriskt vanligt också... vissa nybörjare som får en snetripp för att de feldoserat eller struntat i sett & setting kommer tro att de fick en psykos, eftersom de "vet" att hasch orsaker psykoser.
Citera
2004-04-04, 02:59
Medlem
jo alldeles förmånga tycks tro att en "otrevlig" hallis/snedtripp är nån psykos och att det var ju just haschet som var orsaken, inte svampen, inte syrat, inte tjacket.

men men så blir det när man lever i ett propaganda samhälle där folk utan vetskap ska prägla in idioti i folks naiva tänkande. det roliga är att det är dessa människor som hamnar i skolorna och ska informera ungdomen om hur faran med droger, när faran egentligen enbart sitter i dig själv, din förmåga att bedöma dina begränsingar samt din förmåga att undersöka ifall dörren är låst eller inte innan du slår in rutan (hoppas ni kan relatera till liknelsen)

jag tror på psykoser, men inte att droger framkallar dem. det stavas med psy just därför att det har med psyket att göra inte någon kemisk/biologisk substans man kan lokalisera i varenda narkotika klassad drog. däremot kan man säga att det är en sk trigger som utlöser psykosen. men för att utlösa någonting måste det existera ifrån början vilket innebär att du lika gärna kan slå huvudet på en spik och sen tro att ett par vita italienska loafers är ett par katter varav den ena heter nisse och vill ha negerkyssar för resten av dit liv.
Citera
2004-04-04, 03:03
Bannlyst
eg. så tror jag att alla människor är eventuella psykoz fall, det gäller bara att få fram "känslan".. Ta spik klubba tex, det är en kraftig hallicinogen drog, många berättar om det värsta de varit med om..
Att inte skylla på droger tycker jag är fel, men det är alltid människan som gjorde det största felet i att medvetet trycka i sig det..
psyket kan påverkas fysiskt, äter du ingen mat tex så till slut slutar ditt psyke att fungera, men innan det så gör det nog några frivolter, som kan jämföras med kortslutning när du tar psykadeliska..
Citera
2004-04-04, 03:28
Medlem
skillnaden mellan hallis och psykos är att du kan distansiera till trippen, dvs du är medveten om att du upplever saker som inte existerar. medans i en psykos är du fast i en värld du tror är verkligheten, oavsett hur skruvad den må vara. iaf så som jag har upplevt/uppfattat det.
Citera
2004-04-04, 10:35
Medlem
botviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
jo alldeles förmånga tycks tro att en "otrevlig" hallis/snedtripp är nån psykos och att det var ju just haschet som var orsaken, inte svampen, inte syrat, inte tjacket.

men men så blir det när man lever i ett propaganda samhälle där folk utan vetskap ska prägla in idioti i folks naiva tänkande. det roliga är att det är dessa människor som hamnar i skolorna och ska informera ungdomen om hur faran med droger, när faran egentligen enbart sitter i dig själv, din förmåga att bedöma dina begränsingar samt din förmåga att undersöka ifall dörren är låst eller inte innan du slår in rutan (hoppas ni kan relatera till liknelsen)

jag tror på psykoser, men inte att droger framkallar dem. det stavas med psy just därför att det har med psyket att göra inte någon kemisk/biologisk substans man kan lokalisera i varenda narkotika klassad drog. däremot kan man säga att det är en sk trigger som utlöser psykosen. men för att utlösa någonting måste det existera ifrån början vilket innebär att du lika gärna kan slå huvudet på en spik och sen tro att ett par vita italienska loafers är ett par katter varav den ena heter nisse och vill ha negerkyssar för resten av dit liv.

Lärorikt och underhållande
Citera
2004-04-10, 18:32
Medlem
powerkings avatar
Tycker det verkar som att dessa "haschpsykoser" mest inträffar när det är tyngre droger inblandade. Någon som har nått forskningsmaterial om dessa sk haschpsykoser? Och inträffar psykoser när man mår dåligt psykiskt, eller kan dom bara hux flux komma oavsett hur man mår innan?
Citera
2004-04-16, 22:10
Medlem
Här är lite bra och rolig info om "haschpsykoser": http://w1.320.telia.com/~u32007911/left/Haschpsykos.htm
Citera
2004-04-26, 00:54
Bannlyst
Jag undrar lite om inte jag har hamnat i en lätt psykos efter att sneat på Superskunk m.m. De hela började med att jag satt hemma hos en polare och tog 5 st ephedra supercaps, sen efter de så kom nå lugnande tabletter fram, Atarax, tog 4 st såna sen iväg o drack lite sprit, mådde ganska bra o så...Sen lite senare på natten så fick jag tag på lite superskunk och drog i mig en feting, de började med en dunkande känlsa i ryggen o huvet sen kom hjärtklappningen, hade en puls på minst 500 o då menar jag 500, vet att de bara va inbillning men så fort slog hjärtat trodde jag o kände, jag blev ju naturligtvis tok nojjig och rände omkring utomhus som en galning, gick hem till en kompis, gick på en raksträcka som är ca 300 m men den kändes minst som 2 kilometer, under den tiden så va jag väldigt borta, vändes ut och in och blev till en badboll, låter ganska sjukt men de hände iaf, sen kom jag tillbaka iaf o kom till slut hem till min kompis som lät mig sova på hans soffa, men de var ju inte de lättaste iom att jag var speedad som fan, började må mer o mer illa o sen in på toa o spydde, de va kolsvart inne på toan och jag kan absolut inte ha sett ett dugg men ändå såg jag att min spya va röd dvs blodblandad spya (inbillning) spydde som en gris men vet inte hur länge iom att jag inte hade nån tids uppfattning alls, la mig i soffan o tänkte att detta är slutet, väldigt jobbigt me döds panikångest, men jag lyckades lugna ner mig med att tänka på att jag eventuellt bara hamnar i koma, haha...när jag blundade såg jag även en familj som kollade på tv, sen hände så mycke annat konstig som jag inte kan förklara med ord här, de är knappt så jag kan förklara detta, men åt helvete mådde jag iaf...Men de jag ville komma till var att efter de här hände ca 1,5 månad sen så har jag inte varit riktigt mig själv, har konstant oro i kroppen o kollar ofta pulsen så den är ok, och kan även känna lätta av dom jobbiga känslorna från ruset komma tillbaka ibland och få förändrad syn för ett litet tag, inte lika ofta nu men oron är fortfarande kvar även om nu den också som tur är börjar bli bättre...Jag undrar lite är detta en lätt form av psykos?
Citera
2004-04-27, 01:49
Medlem
Sylvesters avatar
Jag var också med om en riktigt konstig upplevelse, psykos, nojja vet ej vad man kan kalla det. Måste varit en lättare form av psykos..
Satt hos en polare och rökte bong och hade dratt ett antal stycken då jag håller mig för knäna och tittar ner i golvet och det känns som att jag färdas neråt i hög hastighet som en kula..
Så är jag i en "mortal kombat värld" där jag slåss för min överlevnad och när jag är i underläge mot min motståndare känns det som att min själ ska dras ut med kedjor...sen när jag hamnar i överläge blir jag glad, höll på så ett bra tag.
Sen ser jag min begravning framför mig och hur min familj och vänner står och gråter och säger "hur kunde det gå såhär?"..jag var säker på att jag tagit en överdos och att mitt hjärta skulle stanna vilken sekund som helst.
SÅ säger en av mina polare "vad är det? är du rädd för något?" och jag får tårar och fattar inte hur jag ska förklara det hela...helt sjukt.
När jag vaknar dagen efter känner jag fortfarande av ruset mycket och gjorde det i ungefär en och en halv vecka efteråt, kände mig konstig i kroppen..
När detta hände hade jag rökt i kanske 7-8 månader och vad jag kommer ihåg så hade jag ej blandat med någon annan drog.

Kan man kalla det psykos eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in