2006-04-21, 19:03
Medlem
Patriarch Ks avatar
Alla som fått psykoser som jag har hört talas om har tagit annat än cannabis också. De flesta har sagt "Det beror inte endast av cannabis utan också....". Ser vi då något samband? Ja det är en mycket större risk att få psykos när du blandmissbrukar
Sen är det väl allmänt känt att risken ökar ännu mer när man är under 16 år gammal och du var 15 år så...

Ja krya på dig och låt bli droger
Citera
2006-04-21, 20:03
Medlem
Liknande upplevelse

Jag sparar mina upplevelser till mig själv istället.
Citera
2006-04-21, 20:36
Bannlyst
Om man upplever saker annorlunda precis när man rökt så han man inte fått
psykos. Fan då är det ruset som spelar en ett sprat. Om du fått en psykos så
fattar du det knappt det själv och sitter i länge än vad ruset är.

Det är nästan kul att läsa om er alla idioter som TROR er fått psykoser jag skrattar
inte med er utan åt er. HAHHAHAHAHAHAH

Simma lugnt idiots

Edit: svara gärna då jag själv inte kommer do it.

mvh
Citera
2006-04-21, 23:22
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PADDYMAN
Men att hasch psykosen höll i sig lika starkt i några månader låter mycket.

Dom flesta människor repar sig efter 3 - 4 veckor efter en hasch psykos.

När började psykosen avta?.

En RIKTIG psykos håller ofta i sig ett halvår, i mer sällsynta fall längre. 3-4 veckor låter som en bassig för att var psykos.
Citera
2006-04-22, 00:39
Bannlyst
orkar inte läsa igenom alla inlägg i den här tråden men jag måste få fram min åsikt ändå.. Haschpsykos är en rent påhitt. Börjar man med droger i tidig ålder är det klart att psyket tar skada. En missbrukare som drabbas av psykos kan i Sverige få diagnosen haschpsykos men i t ex tyskland finns det inte ens något som heter haschpsykos. Det är alltid andra droger inblandade. Man får aldrig glömma att droger ska brukas med respekt för ett litet snesteg kan förändra hela din värld. Brukar du droger ska du också veta att steget över till missbruk ligger väligt väldigt nära. Genom mitt jobb träffar jag väldigt många missbrukare och jag har lärt mig en hel del kan jag lova. Depressioner och små personlighetsförändringar kan ett cannabismissbruk leda till... men psykos... nej den myten är inget jag tror på. Det är något som lever kvar efter USA:s skrämmselpropaganda för ett antal år sen. Skyll inte på mig sen bara om du drabbas av en haschpsykos för vad vet egentligen jag? Jag är bara människa... Free the weed!
Citera
2006-04-22, 01:49
Medlem
drymarchonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yunko
Jag fick en liknande upplevelse som chemical hype beskriver.
Under en utav de första gångerna jag rökte hasch fick jag vell en som jag kan kalla det "mild" psykos.
Jag hörde röster som inte fanns och uppfattade människorna i samma rum som mycket hotfulla.
Jag lärde mig att tyda deras ansiktsuttryck för att förutspå alla deras onda planer dom skulle utföra på mig.
Jag var även helt säker på att dom scannade min hjärna på all information för att sedan föra över alla starka sidor i en stor databas.
Jag upplevde också extrema overklighetskänslor.

Det enda som suttit kvar såhär efter är overklighetskänslorna.
Ibland nu för tiden känner jag mig tillochmed nojjig för att rita en bild då jag inte vet om bilden visar detsamma för mig som för den som tittar på.
Jag får även otroliga fantasier och möjligheter om min situation.
Såsom att jag aldrig kom ur det tillståndet i psykosen och just nu i själva värket befinner mig inspärrad på psyket. Alltså att hela min nuvarande situation skulle vara någonting påhittat som enbart existerar i min hjärna.
Dessa känslor är mycket obehagliga och kan uppkomma, som tur är, mycket korta stunder varge dag.

Jag vill även tilllägga att jag 2 dagar tidigare detta inträffade just hade blivit utskriven från psyket, så detta var vell inte det bästa intiativet i mitt liv.
Men sedan denna gång har aldrig något i den här nivån uppkommit igen.

Vad tror du om det här?: http://www.flashback.org/showthread.php?t=299198
Citera
2006-04-22, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-toe
Jag kände en som fick en haschpsykos, han blev en apelsin och skalade av skalet med en osthyvel.

hmm det känns som om det är en myt för jag har hart en annan kille som sa exakt samma sak är du säker på att det har hänt och var bor du?
Citera
2006-04-23, 07:49
Medlem
LadyTieras avatar
LiquidSwords får en tillsägelse för offtopic, trams och förstöramnde av tråd,

Moderator
Citera
2006-04-23, 13:53
Bannlyst
din psykos var ju bra mycket kryddigare än min... hajjar inte hur du kan tänka dig att ta cannabis/hallucinogener igen...
Citera
2006-04-23, 23:22
Medlem
Och än en gång kan man dra en jämförelse; testa dricka sig berusad på alkohol dagligen i ett par år så ska vi se hur man mår psykiskt efter det.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in