2003-07-16, 17:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Hallå allihopa.

Har precis återhämtat mig från en haschpsykos. Grejen e den att om jag röker hasch igen så kommer den tillbaka till hundra procent, men d jag undrar är om jag kan trippa (lsd, svamp) eller om d oxå är kört.. jag hade tänkt vara drogfri en 4-5 år iaf.. tänkte mest kolla om d fanns någon i samma situation och som har erfarenhet av d här..

www.vegan.nu
Citera
2003-07-16, 17:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan du inte berätta mer om haschpsykos, tror nog dom flest är intresserade och vill veta vad det är och vad det är som händer med en...

Om hallucinogener påverkar dig vet jag inte säkert, men antar att du har blivit "allergisk" imot substanserna i cannabis, antar att det inte finns nå liknande i svampar eller lsd. Men jag är inte säker som sagt.
Citera
2003-07-16, 17:48
äldre konto (old)
Ej medlem
symptomen var:
hörde röster, typ 4 olika, både män och kvinnor, dom var rätt snälla mot mig, kallade mig snygg och bäst i världen och såna saker .. hehe.. nu i efterhand förstår jag ju att det var min egen hjärna som pratade med mig, sen trodde jag att folk hörde eller såg vad jag tänkte hela tiden, jag hade psykotiska vanföreställningar som att folk telepaterade med mig och när det var som värst såg jag folk hoppa in och ut ur bilar nedanför min gata som var folk som jag kände, det var egentligen ingen där, etc. Det hela höll på i några månader och då hade jag en rätt mild variant, en snubbe som jag träffade på psyket beättade om en snubbe som haft en lsdpsykos i två år, han hade bara sett en massa djävular och det enda dom sa hela tiden var "vi ska döda dig, vi ska lemlästa dig", i två år, han sa att han alldrig träffat en så skadad människa..

om jag ska beskriva känslan nu när jag landat är det ungefär som att ha
hög feber eller influensa, skitjobbigt under tiden men man minns inte hur jobbigt det var efteråt..

vissa människor gillar att vara psykotiska, det är för att ett område i frontala pannloben stimuleras till överaktivitet och även serotoninet och dopaminet är väldigt överaktivt vilket resulterar i psykotiska symptom men även en förhöjd livslust 8O
Citera
2003-07-16, 21:26
Medlem
Skulle du trippa med den där bakgrunden så känns det ju som om du inte har alla getter hemma... Se haschpsykosen som en varning... nästa gång kan det blir riktigt allvar...
Citera
2003-07-17, 00:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Men att hasch psykosen höll i sig lika starkt i några månader låter mycket.

Dom flesta människor repar sig efter 3 - 4 veckor efter en hasch psykos.

När började psykosen avta?.
Citera
2003-07-17, 12:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chemical hype
symptomen var:
hörde röster, typ 4 olika, både män och kvinnor, dom var rätt snälla mot mig, kallade mig snygg och bäst i världen och såna saker .. hehe.. nu i efterhand förstår jag ju att det var min egen hjärna som pratade med mig, sen trodde jag att folk hörde eller såg vad jag tänkte hela tiden, jag hade psykotiska vanföreställningar som att folk telepaterade med mig och när det var som värst såg jag folk hoppa in och ut ur bilar nedanför min gata som var folk som jag kände, det var egentligen ingen där, etc. Det hela höll på i några månader och då hade jag en rätt mild variant, en snubbe som jag träffade på psyket beättade om en snubbe som haft en lsdpsykos i två år, han hade bara sett en massa djävular och det enda dom sa hela tiden var "vi ska döda dig, vi ska lemlästa dig", i två år, han sa att han alldrig träffat en så skadad människa..

om jag ska beskriva känslan nu när jag landat är det ungefär som att ha
hög feber eller influensa, skitjobbigt under tiden men man minns inte hur jobbigt det var efteråt..

vissa människor gillar att vara psykotiska, det är för att ett område i frontala pannloben stimuleras till överaktivitet och även serotoninet och dopaminet är väldigt överaktivt vilket resulterar i psykotiska symptom men även en förhöjd livslust 8O
Jag skulle ge fullständiga fan i psykedelier om jag var du. Personligen har jag haft en mild lsd-psykos, och det var FAN inget kul. Varade ca 1,5år. Men visst är jag sugen på att trippa igen. Fast det är inte värt det, att konstant hallucinera och höra röster blir lite jobbigt i längden. Men det värsta var nog att man inte hade nån kontroll på sig själv och sina tankar.
Citera
2003-07-17, 21:20
äldre konto (old)
Ej medlem
chemical hype trevligt med personer som delar med sig av sina upplevelser. Hur mycket rökte du och hur lång tid hade du rökt när psykosen inträffade?
Citera
2003-07-17, 23:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Men om ni har fler trippraportrar så peta ffs ned dom på denna sida
http://yrttipuutarha.swiki.net/1
Citera
2003-07-18, 07:59
äldre konto (old)
Ej medlem
har rökt sen jag var femton, är 21, snart 22, har varit "ren" i 6 månader och 2 veckor nu.. världen är annorlunda sitter just nu på behandlingshem ("mälardalens behandlingscentrum")..

insett att hasch är skit, d pajar din "mojo", du blir skev i huvet och inaktiv.
jag har prövat dom flesta droger och jag menar på att dom enda droger som är värda att ta är tryptaminer, svamp och lsd.

Jag tänker vänta 4-5 år och vara helt ren och sen ska jag börja trippa lite försiktigt.. :twisted:

Vad som måste sägas är att det inte bara var haschets fel att jag fick en haschpsykos, jag var under ganska kraftig psykisk stress under flera månader och jag hade även tagit lsd och amfetamin under tiden..
kommer ihåg att det sa *knak* i hjärnan på amfetaminet.. jobbigaste avtändningen nånsin typ.. var tvungen att duscha kallt två veckor efteråt bara för att min ryggradd och kropp var så överhettad..

du som frågade hur det kändes att ha en psykos: ungefär som att vara en dinosaurie bland normala människor.
Citera
2003-07-18, 10:37
äldre konto (old)
Ej medlem
äntligen en rapport om en hashpsykos!
nu börjar de klarna lite vad det är... enda man hört förut e "OM DU RÖKER HASH FÅR DU EN HASHPSYKOS EFTER ETT TAG O DU KOMMER INTE UT UR DEN PÅ JÄTTE LÄNGE"
men ingen visste vad det var
Citera
2003-07-18, 12:35
Medlem
Knarkkorven!s avatar
chemical hype:

Hur mycket rökte du varje dag den sista tiden innan psykosen?

Jag tycker att du ska hålla dig ifrån cannabis, och vänta några år innan du ger dig på psykedelia igen.

Får du då negativa upplevelser så är det bara att inse att det inte är någonting för dig, och leva vidare utan drogerna.

lycka till.

BTW, jag letade precis efter beskrivningar av amfetaminpsykoser
hittade detta på http://www.lifeeducation.org.au/i_2.asp

"In cases of heavy and prolonged use psychosis can occur. This is indistinguishable from schizophrenia, and manifestations include hallucinations, paranoia, delusions, hearing voices. This 'speed psychosis' is caused by the drug's draining effect on dopamine supplies in the brain and ends when the body is clear of amphetamines."

Och på http://www.schools.nsw.edu.au/media/downloads/schoolsdrug/learning/yrk12focusareas/druged/drugsfaq.pdf

"One of the greatest problems experienced by speed users is amphetamine-induced psychosis or speed
psychosis. This can happen when a lot of speed is used over a long period of time or
even on rare occasions when a small amount is used irregularly. By using ice the chance
of developing speed psychosis is far greater due to the drug being
more powerful.

What is speed psychosis?

Some of the symptoms may include: hallucinations (hearing voices and seeing things that aren't there)
paranoia (e.g. feelings of being followed, feeling like people are plotting against you)
uncontrolled violent behaviour. These symptoms usually disappear a few days or weeks after drug use
is stopped."

Det kanske är en amfetaminpsykos du upplevt?
Citera
2004-04-02, 21:05
Medlem
brprsan har fått psykos

lille brorsan har blivet i lura E för ett par dagar sen o antar att han fått en psykos för han pratar me folk so inte fins o så tror han hela tiden att ja pratar me honom, han använder tv dosan som telefon o massa skumma grejer så ja börjar bli jävligt nojjig nu azzå finns d nån medicin som han kan få lr nått så han blir normal???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in