2008-03-06, 19:26
Medlem
tjaboooos avatar
Övrigt >> Bilar båtar och fordon.
/Mod.
Citera
2008-03-06, 20:06
Medlem
Supranoos avatar
Det känner du ju själv hur bra du kör, lite större chans har du väll att klara uppkörningen eftersom du har säkert kört minst en gång till bil innan :P Sen brukar man vara mer nervös första gången än andra gången.

Bara att ta det lugn, kolla i alla speglar ofta (hellre för mycket än för lite (dock inte helat tiden i speglarna, ögonen på vägen också )) och så håll hastiheterna och accelerela inte upp till t ex 70 före du kommer förbi 70 skylten om du kommer från en 50-väg (gjorde jag nämligen och det var itne så bra kan jag säga dig... :P)
Citera
2008-03-06, 22:45
Medlem
jaa

Citat:
Ursprungligen postat av Painray
driver du? :S för jag är verkligen inte upplagd för skämt för tillfället..

Nä han driver inte med dig-men jag driver..........på dig vet-du-ja-va-fan
Citera
2008-03-09, 19:26
Själv har jag uppkörning imorgon. Har redan kuggat en på grund av att jag körde för fort in i en rondell
Hoppas fan jag klarar det nu, orkar inte betala 1100 kr igen
Citera
2008-03-09, 19:33
Medlem
Kallessidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hochas
Själv har jag uppkörning imorgon. Har redan kuggat en på grund av att jag körde för fort in i en rondell
Hoppas fan jag klarar det nu, orkar inte betala 1100 kr igen

Simma lugnt imon då och skriv sen hur de gick
Citera
2008-03-09, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
Simma lugnt imon då och skriv sen hur de gick

Det ska jag, hoppas jag kommer ihåg att skriva bara
Citera
2008-03-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painray
Dessvärre så bor jag 6 timmars bilfärd från göteborg (sthlm) men jag kör upp i Sollentuna. Alltså hur det än blir så hade jag tänkt förklara för inspektören att jag har tagit en hel del lektioner och kört cäldigt mycket privat och att det var nervositeten/tankspriddheten igår som gjorde att det körde ihop sig lite.

Nu känner jag mig något säkrare, jag vet vad som väntas skall liksom. Fast allt detta med övningskörning och uppkörning är för mig förenat med ångest i och med att man känner sig så grym underlägsen på något sätt. Hade jag bara kört privat så kanske jag inte hade varit lika bra på att köra som nu, men jag hade haft mer stake förmodligen

Testat o köra i jakobsberg?
Citera
2008-03-11, 01:14
Medlem
lelleps avatar
Dom som inte klarar uppkörningen kan inte köra bil 100%-igt.

Citera
2008-03-11, 11:26
Medlem
Är det någon som har en aning om vart vägvärkets demo från ett körprov som fanns på hemsidan har tagit vägen? Man fick helt enkelt följa med på en uppkörning och se hur det går det till.. Någon som vet eller rent av har den sparad på sin dator?

Erkos
Citera
2008-03-11, 19:32
Medlem
Gurka___s avatar
Bokade min uppkörning för ett tag sedan, den 18de mars ska jag köra. Men idag fick jag ett brev av Umeå Universitet. Tydligen ska det sitta med ytterligare någon person med i bilen för att kolla av hur uppkörningssnubben gör sina bedömningar, etc. Jag fick också bestämma om jag ville att den här personen från Umeå Universitet skulle få åka med mig eller inte.

Hur tycker ni att jag ska göra? Det kan ju vara bra att ännu en person sitter med i bilen, så att jag inte blir kuggade för att uppkörningssnubben hade en dålig dag, osv.

Vad tycker ni? Hur skulle ni ha gjort?

Ytterligare en fråga: Kan uppkörningspersonen ställa teorifrågor under körningen? T.ex "Ska du släppa fram cyklisten här framme eller inte?" osv. Kan man bli kuggad om man svarar felaktigt på en sådan fråga?

Kan avsluta svaret med att skryta om att jag fick 64 rätt av 65 på teoriprovet.
Citera
2008-03-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Bokade min uppkörning för ett tag sedan, den 18de mars ska jag köra. Men idag fick jag ett brev av Umeå Universitet. Tydligen ska det sitta med ytterligare någon person med i bilen för att kolla av hur uppkörningssnubben gör sina bedömningar, etc. Jag fick också bestämma om jag ville att den här personen från Umeå Universitet skulle få åka med mig eller inte.

Hur tycker ni att jag ska göra? Det kan ju vara bra att ännu en person sitter med i bilen, så att jag inte blir kuggade för att uppkörningssnubben hade en dålig dag, osv.

Vad tycker ni? Hur skulle ni ha gjort?

Ytterligare en fråga: Kan uppkörningspersonen ställa teorifrågor under körningen? T.ex "Ska du släppa fram cyklisten här framme eller inte?" osv. Kan man bli kuggad om man svarar felaktigt på en sådan fråga?

Kan avsluta svaret med att skryta om att jag fick 64 rätt av 65 på teoriprovet.

Hur plugga du inför teoriprovet?
Ska ha mitt 31/3 och är nyfiken.

MVH.
Citera
2008-03-12, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlcompany
Hur plugga du inför teoriprovet?
Ska ha mitt 31/3 och är nyfiken.

MVH.

Jag körde igenom Bonniers Trafikskola för dator en gång (finns på TPB för den snåle). Tror att jag fick 61 av 65. Klarade det hur som helst väldigt komfortabelt efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in