2008-03-06, 16:00
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painray
driver du? :S för jag är verkligen inte upplagd för skämt för tillfället..

Dumma frågor får dumma svar.

Citera
2008-03-06, 16:00
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painray
driver du? :S för jag är verkligen inte upplagd för skämt för tillfället..

Såklart han driver.

Varför skulle du vara körd? Kör på igen bara. Är det osm du påstår att du är en duglig förare så.
Citera
2008-03-06, 16:01
Medlem
kanske formulerade mig dåligt, men har de en bild av hur jag är som förare redan och således redan bestämt sig för att kugga ? Någon här som har kört upp igen typ dagen efter?
Citera
2008-03-06, 16:15
Medlem
Seatims avatar
Hur stor är risken att det är samma inspektör?

Vem det än är så ser han att du har kört upp dagen innan, tror inte det går så bra faktiskt.

Ta 2 lektioner och säg till skolan vad du gjorde för fel så övar du på bara det. Sen kör du upp. Så gjorde jag för 100 år sen...
Citera
2008-03-06, 16:38
Medlem
buffalos avatar
Se bara till att hålla dig lugn och inte göra om samma misstag.
Citera
2008-03-06, 16:40
Bannlyst
Om du kuggade p.g.a att du var nervös och tankspridd, råder jag dig att köra upp om kanske en vecka. Jag tror att du kanske behöver varva ner lite och tänka på hur du kan minska nervositeten lite. Alla är nervösa innan sin uppkörning och småfel gör alla.
Citera
2008-03-06, 17:46
Medlem
flukkes avatar
Frågan är om du kan få en tid så snart igen? Man är ju inte direkt första prioritet om du kuggat..

Jag tycker du skall boka en ny uppkörning om två veckor, ta en extra lektion innan dess och köra som fan med farsan eller nått Lycka till
Citera
2008-03-06, 17:50
Medlem
Mjo fast grejen är den att jag har kört som fan i princip hela vintern och slutet av hösten. Tagit väldigt många lektioner och alla som kör med mig säger att jag är bra, och kör harmoniskt. Men ändå gick det inte, det är väl snarare regel än undantag att jag misslyckas med allt jag gör.

Jag tror inte riktigt att jag har mognat mer om två veckor, jag vill bara få uppkörningen ur världen nu
Citera
2008-03-06, 18:34
Medlem
flukkes avatar
okej, men kör upp nu direkt igen då om du känner så Jag tog mitt körkort nu 6:e februari så jag är ganska ny på detta också. Tog 3 lektioner och klarade både teori och uppkörning på första försöket

I vilken stad skall du köra upp? Om du som jag kör upp i Göteborg så kan du ju t.ex välja att köra upp på Göteborg (Hisingen) istället för Göteborg (Stan) för att vara säker på att du får en annan att köra upp med
Citera
2008-03-06, 18:40
Medlem
Dessvärre så bor jag 6 timmars bilfärd från göteborg (sthlm) men jag kör upp i Sollentuna. Alltså hur det än blir så hade jag tänkt förklara för inspektören att jag har tagit en hel del lektioner och kört cäldigt mycket privat och att det var nervositeten/tankspriddheten igår som gjorde att det körde ihop sig lite.

Nu känner jag mig något säkrare, jag vet vad som väntas skall liksom. Fast allt detta med övningskörning och uppkörning är för mig förenat med ångest i och med att man känner sig så grym underlägsen på något sätt. Hade jag bara kört privat så kanske jag inte hade varit lika bra på att köra som nu, men jag hade haft mer stake förmodligen
Senast redigerad av Painray 2008-03-06 kl. 18:45.
Citera
2008-03-06, 18:51
Medlem
Bara köra hårt och ha självförtroendet på topp.
Tänk på trafikreglerna och håll koll i backspeglarna.
Citera
2008-03-06, 18:57
Medlem
hehe you name it, just det hade jag.. Fick t.om. beröm för det, problemet var att jag kom in på en 50-väg från en 30-väg. På den accelereade givetvis upp till 50 men bara cirka 30 meter bort var det en korsning med väjningsplikt där jag kom i lite hög hastighet.. Skulle just trampa ner bromsen när jag märkte att instruktören redan hade ingripit.. gaah

Sen var det något problem med att jag inte accelerade tillräckligt på accelerationsfältet till motorvägen.. Detta problem har jag liksom aldrig haft innan. Skumt!

Det som är skönt är väl att det inte direkt verkar vara några "större" grejer. Utan jag har ju koll på trafik och bra uppsikt och så.. Borde väl klara det nu till nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in