2008-06-16, 10:46
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma.monkey
Men sen mot slutet så fastna jag vid bron mot centrum för att det var en båt som skulle pasera, så jag vart ståendes där och fick vänta i 20 min ungefär men tro inte att jag missad hela körningen för det.

Klara det
Haha vilket flyt
Mycket jobbiga situationer kunde ha hänt på dessa 20 minuter

Grattis!!
Citera
2008-06-16, 10:50
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vad är det man skall visa när man kollar däcken vid säkerhetskontrollen? Mönsterdjupet? Vad säger man när allt är OK med däcken? Något speciellt man skall visa eller demonstrera?
Kolla så sidorna är hela och fina, känn med handen i mönstret och konstatera att däcken är okej.
Memorera att minimumdjupet på sommardäck är 1,6mm samt vinterdäck 3mm.
Bra att veta om gubben frågar.
Citera
2008-06-16, 12:04
Medlem
Xarplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma.monkey
Körde upp idag i södertälje.

Fick göra kontroll av däck efter det var det lite snack i bilen om hur provet går till bla bla bla.
Sen var det bara att tuta och köra, rondellkörning, motorvägskörning, självständig körning mot mål, backning, start i lutning och vändning.
Men sen mot slutet så fastna jag vid bron mot centrum för att det var en båt som skulle pasera, så jag vart ståendes där och fick vänta i 20 min ungefär men tro inte att jag missad hela körningen för det.

Klara det

Grattis
Citera
2008-06-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Kolla så sidorna är hela och fina, känn med handen i mönstret och konstatera att däcken är okej.
Memorera att minimumdjupet på sommardäck är 1,6mm samt vinterdäck 3mm.
Bra att veta om gubben frågar.

Alright, tackar!
Citera
2008-06-16, 16:46
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Alright, tackar!
Det finns en speciell "upphöjning" inne i mönstret, har däcken/däcket slitits så pass mycket att säkerhetsnivån slitits ner är det dags att byta däck.
Citera
2008-06-16, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Du skulle ändå inte behövt panikbromsa, du måste ha större uppsikt så du kan anpassa hastigheten långt innan.

Du verkar ju ha lässvårigheter. Han sa aldrig att han panikbromsade. Han sa att han såg ungen när han redan körde i 30km/h, och därför bromsade han i lagom tid men det gjorde även instruktören. Och därför blev han kuggad.

Läs vad han skriver istället för att anklaga honom för massa saker som han inte ens har skrivit.
Citera
2008-06-16, 18:08
Medlem
Jahopp, då kugga man...

sitter där och väntar... 16.20 blir klockan... ingen inspektör... kl 16.23 kommer han in, börjar babbla och nervositeten släpper ...

sätter mig i bilen, får testa bromsarna, funkar fint...
sen ska jag köra... allt gick bra... det som inte var så roligt var när vi kom tillbaka.. kl 17.20 :S alltså åkte runt i 50 jävla minuter typ... Han säger då, "Körningen är inte godkänd, din kontroll på bilen är bra även fast den är ovan för dig, men du hade inte 100% koll i EN korsning, på vilka regler som gällde. ( det som hände var att ett par cyklister kommer från en väg med högerregel fort som fan, jag saktar ner för att släppa förbi idioterna.... körde vidare som ingenting.
gled runt så överdrivet länge så han kugga mig... fattar inte ens vad jag ska öva på... han sa att det kommer gå fint nästa gång bara jag övar på dom här sakerna :s...

han satt tyst förutom när han skulle visa vart jag skulle köra... han verka sur och på dåligt humör... vad kan jag göra
Citera
2008-06-16, 18:43
Medlem
Ouch, riktigt surt.
Vissa kanske bara vill sätta dit folk för att de har en dålig dag, man vet aldrig. Så ska det givetvis inte vara. Inspektören skall ju konkret säga och också ha det antecknat på vad/vilka moment du inte klarade av, så du och ev. din körlärare på körskola vet vad du/ni kan öva på tills nästa uppkörning.

Var någonstans körde du upp?
Senast redigerad av Ritinkin 2008-06-16 kl. 18:46.
Citera
2008-06-16, 19:03
Medlem
Vicious_s avatar
Trist som fan. Been there.

Träna hårt ocj lycka till nästa gång!
Citera
2008-06-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ouch, riktigt surt.
Vissa kanske bara vill sätta dit folk för att de har en dålig dag, man vet aldrig. Så ska det givetvis inte vara. Inspektören skall ju konkret säga och också ha det antecknat på vad/vilka moment du inte klarade av, så du och ev. din körlärare på körskola vet vad du/ni kan öva på tills nästa uppkörning.

Var någonstans körde du upp?

Örebro. vet inte, det var väl eftermiddag och han kanske var trött...
Citera
2008-06-16, 20:11
Medlem
Xarplins avatar
Fyfan vad tråkigt , ge inte upp och lycka till nästa gång
Citera
2008-06-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xarplin
Fyfan vad tråkigt , ge inte upp och lycka till nästa gång

Inte långt ifrån att jag tänkte ge upp förut, men ska väl vara glad om jag fixar det någon gång iallafall. denna gång blir det att boka igenom bilskolan iallafall, se om det är någon skillnad mot att köra privat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in