2015-07-17, 19:09
Medlem
Bara-Robins avatar
Tv4-Film visar just nu "Det våras för sheriffen" där både ordet "Neger" förekommer och de driver med dessa som att de vore lägre stående och mindre värda.

*stormar ut ur mitt vardagsrum i protest mot Tv4as normalisering av rasism.
Citera
2015-07-17, 19:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Troligtvis ! Han ser faktiskt ut som en sån där IS med de där fula fula skägget och den allvarliga uppsynen,

en lågoddsare är väl att det är ytterligare ett taffligt försök av denne lille opportunist att ansluta sig till något slags inbillat utanförskap. en del av hans adopterade "identitet". rätt säker på att hans svensk-finska morsa inte klädde honom i kaftan när han växte upp..
Citera
2015-07-17, 19:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Tycker det var bra gjort av Adam, fattar inte hur TV4 tänker när dom bjuder in en obetydlig bloggerska som uttryckt sig rasistiskt i sina videos. Å andra sidan försvarar de flesta bara Louise för att Nyheter24 och Zara Larsson backar Tensta, Pinsamt. #BackaAdam

OffTopic:

Hon är väl lika mycket värd som vem som helst annars. Nu gjorde hon träningsvideos vad det handlade om. Hon sa inte ett skit om svarta eller invandrare i dessa. Sedan hade hon gjort någon video till som startade hela den här soppan. Men det är mer som sagts mycket pga det värmländska språket. Negerboll osv är rätt vanligt där mest utifrån språkbruk.
Citera
2015-07-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Om du bara visste hur fel du hade. Men dumsnutarna till kommunister är ju känd för det.

Hahaha.... protesterar mot SD.. aahaha ...du är rolig du.. vilket värdelöst pk-troll. Gå och lägg dig

Och var är du mest här på Flashback ? om jag får fråga ?

Jaså, koncensus om invandring jösses, du har då inte följt med i utvecklingen ett smack . Artiklar tack !! och inget smitande nu ( snälla, inte artiklar från ett kommunistiskt dagblad bara ).

Är det den här artikeln du letar efter ?

SIFO säger att 65% av Svenskar är emot invandring:

http://www.fria.nu/artikel/118171

God dag yxskaft.

Kan man inte skillnad på invandring och invandringspolitik så bör man inte länka till sådana undersökningar.

För övrigt så blir man smått orolig om du ska föreställa en representant för sd:are i allmänhet då det är på gränsen till pinsamt hur dålig din svenska är. Gå tillbaka till skolan, unge.
Citera
2015-07-17, 19:20
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Yttrandefrihet ger inte folk tillåtelse att säga precis vad de vill utan att ta någon som helst hänsyn till omständigheterna.

Har du berättat det för herr Tensta?

Seriöst, människa, tjejen ifråga har ju bett om ursäkt! På intet sätt har TV4 gjort sig skyldiga till något omoraliskt. (Ja, förutom att de är en förbannad PK-kanal då.)

Herr Tensta gör detta för plånboken, och du lallar med som en lurad, jävla kretin.

Hur tänker ni "antirasister" reagera när ni möter riktiga rasister. Kissa på er?
Citera
2015-07-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
"Adam Trygg-uppväxt" har inget förflutet med kriminalitet eller skandaler. han önskar möjligen att han hade det för det hade gjort honom mer rumsren i hiphop-kretsar. men han är en posör. trots sitt utseende är han faktiskt till hälften vit som snö - hans vita mamma valde att knulla en gambian.

hade han vuxit upp i gambia hade han dock varit utsatt för ett rashat som han inte ens kan föreställa sig. hade han fötts albino där hade dom väl käkat upp honom

Hahahahah vek mig dubbelt
Citera
2015-07-17, 19:23
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Det härliga i alla detta är TV fyras lata TV-writers som hellre anställer en rassig lantis, i hennes egna ord för "flera årslöner", bara för hon har stor publik men sagt rassiga grejer hahahah, när dom kunnat bygga ny talang istället, hahaha, ååh va härligt det ska bli och se på när dom får det obekvämt
Senast redigerad av thissuitisblacknot 2015-07-17 kl. 19:30.
Citera
2015-07-17, 19:24
Medlem
Fegt TV4, mycket fegt!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21131775.ab

Citat:
Nu har kanalen bestämt sig för att droppa Youtube-profilen från en kommande programsatsning.

– Produktionsbolaget hörde av sig till mig i dag och sa att det inte blir något, eftersom TV4 inte vill att jag ska vara med. I går sa de att det handlade om att de var oroliga för mina säkerhet, men nu verkar det vara för att de inte vågar, säger Louise Andersson Boudin.

Youtube-profilen är mycket upprörd över situationen.

– TV4 har godkänt mig för det här programmet. De har varit med från början och stöttade mig innan. Det här känns helt värdelöst. Det känns som att de pekar fuck you åt mig. Jag har sagt upp andra jobb för flera årslöner för detta, säger hon och fortsätter:

– Jag har bett om att TV4 ska höra av sig till mig själva, men det har de inte gjort.
Citera
2015-07-17, 19:24
Bannlyst
Addam, skall resa tillbaka till Mombasa och rappa där

Tensta, en nogger wannabe

Citat:
Ursprungligen postat av Pirxz
Kan man inte skillnad på invandring och invandringspolitik så bör man inte länka till sådana undersökningar.

För övrigt så blir man smått orolig om du ska föreställa en representant för sd:are i allmänhet då det är på gränsen till pinsamt hur dålig din svenska är. Gå tillbaka till skolan, unge.

Jag kan skilja på invandrare och invandring, kan du ?

Min Svenska är överlägsen din, och det räcker bra till för mig eftersom du och alla vänsterflummare som bara läst allmän skola är helt i klass med invandrarna som kommer hit.

SFI ? det kanske är något för dig hör jag
Citera
2015-07-17, 19:29
Medlem
Steinarrs avatar
Ser att vänstern är igång med det "goda" hatet som vanligt:

http://www.friatider.se/louise-24-hotas-med-v-ldt-kt-efter-adam-tenstas-antirasistiska-kupp

Äckliga jävla kommunister. Avrätta hela packet.
Citera
2015-07-17, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gissamusiken
Adam Tensta lämnade TV4:s nyhetsmorgon i protest emot bokningen av Louise Andersson Bodin:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/adam-tenstas-medverkan-blev-kort-3191065

Skälet som uppgavs var att Louise Andersson Bodin uttryckt sig rasistiskt. Uttalandet som åsyftades gjordes (med hög sannolikhet) i ett youtube-klipp som Louise Andersson Bodin själv publicerade. I klippet sade Louise Andersson Bodin bland annat att "Neger är ett folkslag" och ifrågasatte tabun kring användandet av ordet "neger".

I den här tråden diskuteras både Louise Andersson Bodins uttalande och Adam Tenstas reaktion.

Här är min personliga tolkning:

Rent faktamässigt hade Louise Andersson Bodin fel i sitt påstående att "Neger är ett folkslag". Det finns såklart MASSVIS med folkslag med mörk hudfärg, inte bara ETT.

Gällande ordet "neger" finns anledning att inte använda ordet eftersom det av många UPPFATTAS som anstötligt, vilket bör vara allmänt känt. Detta skriver jag trotts att jag i princip håller med om att ordet rent etymologoskt helt enkelt betyder "svart". Ofta verkar ordet "neger" blandas samman med det amerikanska N-ordet ("nigger") som tyngs av en helt annan historisk kontext (slaveriet) än det svenska ordet "neger".

Det mest klandervärda Louise Andersson Bodin gjorde enligt mig var att hon taggade sitt youtube-klipp med "#negerbög", vilket är svårt att tolka på annat sätt än att hon ville provocera.

Dock håller jag inte med Adam Tensta om att TV4 gjorde ett misstag i att boka Lousie Andersson Bodin eftersom jag inte ser hennes felsteg som särskilt allvarligt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Adam Tensta vem faan är det när man är över 30 år? Att han lämnade TV 4 är lika intressant för vuxna som om Tintin i Kongo är rasistisk eller att det sitter ett mongo och kommenterar tv spel?

Nu vill Gudrun Fylletant FI att väljbar åldern ska sänkas till 16 år men så länge som åldern är 18 år och det är dom vuxna som styr samhället ca 100 år till så är Adam Tensta bara en i mängden som vill förstöra vårt land. Jag hatar inte negrer jag önskar dom lycka till i vårt samhälle med bostad och jobb? Seriöst...
Citera
2015-07-17, 19:32
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Professor Noel Ignatiev är noga med att han talar om whiteness, en term som för honom står för något annat än att vara vit. Men detta går förlorat i översättningar till svenska, och är uppenbarligen inget som svenska 'antiraster' förstått, eftersom de är de mest vulgära rasisterna vi sett på länge.

Givetvis exploaterar även Noel dubbeltydigheten i sitt språk, och är iallafall en borderline rasist. Men han tillhör ändå de som vet att tala om " the social construction of whiteness as an ideology tied to social status." och liknande.
https://en.wikipedia.org/wiki/Whiteness_studies

Det gör inte svenska debattörer. Jag tror jag har över hundra exempel i etnicitetsförmedlingstråden på antivita svenska journalister som på fullt allvar hatar fysiska attribut som vit hud, blont hår och blå ögon. Ingen social konstruktion där inte, utan ett globalt krig mellan dessa attribut och de 'rasifierade'.
Ja han leker med ord såsom marxister alltid gör. Han exploaterar dubbeltydigheten i språket som du säger, men han talar ändå om "den vita rasen" som något som måste utplånas. Han låtsas att det är en "social konstruktion" men vi vet ju att den i själva verket innefattar människor av kött och blod. Hans finurliga judiskhet och ordtrixande räddar honom inte, man förstår att han hatar vita. Han har bland annat sagt:

"We’ll keep bashing the dead White males, and the live ones, and the females too, until the social construct known as the White race is destroyed. Not deconstructed, but destroyed." - Noel Ignatiev
http://harvardmagazine.com/2002/09/abolish-the-white-race.html

"Abolish the White Race - By Any Means Necessary. So long as the white race exists, all movements against racism are doomed to fail." - Noel Ignatiev
http://racetraitor.org/abolish.html

Hade något sagt likadant om att "utplåna judiskhet", "prygla döda judar" eller att "utplåna den judiska rasen" så hade det blivit ramaskri från honom och tyckereliten. Då hade de sett folkmordstendenserna.

Det är sådana här tankar som ligger bakom de "kritiska vithetsstudier" som har infesterat svenska universitet och som Adam Tensta har snappat upp.
Senast redigerad av Germangestalt 2015-07-17 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in