Citat:
De punkter du tagit upp är alla bla sociala frågor, ja. Men de har inte med varandra att göra. Det ena drar in det andra. Det jag tar upp är inte alls irrelevant oavsett vad din sjuka hjärna tror. Det jag tar upp är frågor, sociala frågor i samhället som är känsliga vare sig du vill det eller inte. Punkter jag drog upp som droger, dödshjälp, självmord, abort, sex med lik, sex med träd, OCH homosexualitet är alla sociala frågor. Hur kan du missa det relevanta i det hela?
Citat:
Enligt en religiös fundamentalistisk foliehatt som tror att koranen är en bra källa för normer och värderingar, är jag säkerligen det.
Du är för nedgradering av människovärdet.
Citat:
Jo men visst. Berätta mer, Dr.Trams!
Du har hjärntvättats av humanismen, kommunismen, kapitalismen.
Citat:
Det är väldigt underhållande när en religiös fundamentalist påstår att andra människor är hjärntvättade.
Människan betyder ingenting i din värld men det är inte du som tänker så utan din hjärntvättade hjärna men det inser du inte.
Citat:
Och sådana som jag är i det här avseendet någon som är för individuell frihet och emot att religiösa dogmer ska diktera andra människors liv.
Det är givet att du är för dödshjälp, självmord, prostitution, droger, homosexualitet, incest osv. Men sådana som du ska inte få inflytande och detta är mitt sanna ord. Ni kommer aldrig att få er vilja igenom.
Citat:
Det är bara vi andra som är taskiga ja, precis som jag trodde.
Självklart är det ni som är för dumma för att inse.
Citat:
Nej, det "vi" gör är att påpeka att du gång på gång använder dig av argumentationsfel och definitionsfel. Det är inte något som kan accepteras på ett diskussionsforum för myndiga personer.
Det ni kommer med är torftiga ord i brist på argumentation och inget annat.
Citat:
HAHAH, enligt vem? Vem har sagt upp kriteriet? Är det helt omöjligt att förklara varför det är logiskt felslut? Ni misslyckas med det för att ni förstår inte ens vad ni själva skriver och diskuterar. Dra nåt gammalt över dig.
Faktum är att det ständigt påpekas för dig både att det är logiska felslut du använder OCH varför det är logiska felslut, i varenda diskussion du deltar i. De flesta andra personer, religiösa eller ej, klarar ju av att undvika logiska felslut, varför gör inte du det? Det är inga komplicerade grejer vi talar om här. Att ens meningsmotståndare klarar av att forma ett korrekt argument, är väl det minsta man kan begära på ett diskussionsforum?
Citat:
Dina s.k följdfrågor, är fullkomligt idiotiska.
Jag ställer följdfrågor för att få dig att utveckla dina påståenden.
Citat:
Jag gör en längre utläggning av ett påstående, om det är nödvändigt. Dvs INTE när det påpekas att du än en gång begått ett argumentationsfel.
Trots att jag har påpekat det hundratusentals gånger att du och dina gelikar måste utveckla sina påståenden, misslyckas ni med det.
Citat:
Du ser alltså inte det uppenbara? En kniv i magen är direkt livsfarligt, en kuk i röven är inte livsfarligt. Om det nu skulle vara så att en människa självmant ville hugga sig själv i magen, så är det uppenbart att hen inte mår bra och behöver vård, då hen är farlig för sig själv och eventuellt för andra.
Jag ställer följdfrågor för att ni ska kunna utveckla. Så ja. Förklara varför du inte bryr dig om en människa som får kuk i röven men bryr dig om en människa som får kniv i magen? Eller menar du att du inte heller bryr dig om en människa som stoppar kniv i magen trots om du kunde förhindra det?
Citat:
Religionen bygger på uppfattningen att det existerar en evig allsmäktig Gud, vilket det inte finns några som helst belägg för.
Ett påståenden utan utveckling. Vad är sagor i denna bok och varför är det sagor? Kom med förklaring. Påstå inte saker utan att utveckla vad du menar. Kom igen, du har väl gått ut högstadiet?!
Citat:
Du bryr dig alltså inte om vuxna människor har sex med varandra, men du är övertygad om att de kommer brinna i ett helvete och du anser att samhället aktivt ska motverka homosexualitet.
Antingen är du dum i huvudet eller så vägrar du att läsa. Jag har ingenstans skrivit att jag bryr mig om vuxna människor som har sex med varandra. Däremot har jag sagt att jag är emot homosexualitet och om en människa skulle komma till mig ic fråga vad jag tycker, skulle jag inte hymla om det även om människan i fråga var homo, skulle jag säga hur vidrigt det är. Vidare skulle jag med glädje meddela de, om frågan kommer på tal, att de har ett helvete att vänta som arvedel. Vidare menar jag på att samhället ska sända ut signalen att det är fel med homosexualitet precis som samhället sänder ut signaler att det är fel med att använda droger. Sedan att människor ändå ägnar sig åt det skiter i fullständigt i men det är påpekandet och signalerna som är väsentliga här.
Logik är verkligen inte din starka sida.
Citat:
Läs igen.
Inte alls. Du har fått fnatt.
Du skrev
Citat:
Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella och detta är bevisat.
Jag svarade:
Citat:
Det är inte ett argument mot homosexualitet, snarare ett argument för att folk måste lära sig att skydda sig när de knullar.
Varpå du svarade:
Citat:
Det är helt uppenbart att du missförstod det som skrevs. Eller skrev jag att vi ska förbjuda homosexuella att knulla oskyddat?
Du är för mycket, bara för mycket. HAHA ska vi tillåta homosexualitet men förbjuda dom att knulla oskyddad?
Citat:
Hela artikeln handlade om homosexualitet din dumma idiot. Du gör din svenska lärare besviken som inte kan ta åt dig skriven text och förstå den.
Artikeln handlade om HBTQ-personers psykiska ohälsa, ja. Den stod ingenting överhuvudtaget om att detta skulle bero på läggningen i sig, snarare än andra faktorer, vilket var vad du skulle presentera belägg för.
Hela artikeln handlade om homosexualitet din dumma idiot. Du gör din svenska lärare besviken som inte kan ta åt dig skriven text och förstå den.
.
Citat:
Återigen, det är väldigt kul att du av alla människor, anklagar folk för att vara falska.
Alla andra? Det är en handfull människor som deltar i den och alla ni är av samma skrot och korn. Ni är falska, lögnaktiga och dumma i huvudet. Men hur ska ni själva kunna se det på varandra när ni är på samma nivå alla ni som deltagit hittills. Jag har gång på gång visat varför ni är lögnare. Räcker det inte eller?
Citat:
Sluta använda dig utav halmbgubbar istället.
Jag tycker att du ska läsa mer noggrant. Det är uppenbart nåt fel på din läsförståelse.
Citat:
Kan du inte själv söka på det och se att jag har rätt? Måste jag vara din lärare.
Om du påstår något, så är det upp till dig att presentera belägg för ditt påstående.
Citat:
Haha, nej det räcker inte. Din "förklaring" är totalt irrelevant om den bygger på en falsk premiss.
Jag påstod att barn till homosexuella föräldrar mår sämre och jag förklarade och utvecklade varför. Räcker det inte? Söka på fakta kan du väl göra själv.
Du verkar fortfarande ha stora problem med hur bevisbördan fungerar.
Citat:
Argumentationsfel påpekas när det är befogat. Jag tycker också det borde räcka att bemöta ett argument en gång. Det blir jävligt tröttsamt att sitta och upprepa samma sak om och om igen, bara för att du har grova problem med att förstå, så gott som allting som skrivs.
HAHAH, hopps innerligt att du skojar. Allt du har skrivit är ''halmgubbe'' ''logiska felslut'' ''fel analogi'' ''jag tänker inte upprepa mig'' '' Det har jag redan bemött'' Det är dessa citaten som du har haft som svar på mina argument. Hur i hela fridens namn kan du tycka och tro att du har svarat på mina argument? Du är dum på riktigt du.