2015-11-26, 03:58
Medlem
Citat:
Sir.|55525609]Om EN individ tar droger får det förmodligen inga alls. Men jag är ju alltså inte emot droger, så varför tjatar du om det?

haha dina hjärnceller har verkligen fått fnatt. Du fattar fortfarande inte vad jag skriver och syftar på

Citat:
Dina slippery slope-fantasier har ingen grund.

Det är två helt olika saker.

Jag är inte för självmord.

haha åhh please. Fattar du trögt eller spelar du bara?

Citat:
Det gjorde jag precis. Är du dement?

Nej du verkar vara det. Jag vet inte vad det beror på. Har du släktingar som är dementa som smitt av sig eller?

Citat:
Ditt personliga "förstånd" möjligtvis.

I dina ogrundade fantasier förhåller det sig som så, ja.

Fel argumentationsfel.

Citat:
Alla människor är dock inte rädda för sagor.

Du menar att du inte är rädd för en plågsam tillvaro i en oändlighet?

Citat:
En fundamentalist är någon som står nära fundamentet (koranen i det här fallet). Alltså en bokstavstrogen. Oundvikligen förnekare av allmänt vedertagen vetenskap, precis som du.

HAHAHA Herre min skapare. Jag tycker synd om din hjärna men bra försök. Bokstavstrogen? vad är en liberal då? Tror på en del av koranen och avvisar andra? haha. vilken vetenskap har jag förnekat? Vilken vetenskap förnekar koranen? Det är helt klart synd om dig.

Citat:
Du är en mästare på ofrivillig självironi.

argumentationsfel.

Citat:
Det får stå för dig. Total underkastelse till ett påhittat sagoväsen, är inget som ingår min definition av frihet.

Vad får dig tro att det är sagor? Berätta? är det för att det bara är så i din värld? är det för att du hjärntvättats att bara tro på den fysiska världen? Kom igen tell me. Jag har gett dig bevis på änglar, döda människor som besökt helvetet och paradiset, osynliga väsen. Vad mer behövs det tror du?

Citat:
Tills dess att belägg presenteras för dess existens, är jag ateist.

Det får du vara mer än gärna för mig. Jag har inget emot det. Men ljug inte bara. Du är ateist av fria viljan och inget annat. Belägg finns, bevis finns, evolution existerar inte. Fria viljan är allt du har att spela på.

Citat:
Ja, va?

Säger mästaren av falska analogier.

Argumentationsfel

Citat:
Du accepterar ju inte att det presenteras ett annat hypotetiskt övernaturligt väsen, som inte har samma egenskaper som din påstådda Gud. Det är ju lönlöst.

Det kan bara existera ett enda väsen som är evig, allsmäktig. Det kan inte existera två eller flera sådana.

Citat:
Du är verkligen dement på riktigt va?
I följande inlägg har du förklaringen till varför din idiotiska analogi inte är giltig: (FB) Hur f@n kan man vara religiös i Sverige 2015 utan att vara en komplett idiot?

Hur kan du tro att du har visat att var eller vad felen är. här varsågod stryck under var du har visat var felen är, idiot. (FB) Hur f@n kan man vara religiös i Sverige 2015 utan att vara en komplett idiot? Du har precis som på andra ställen bara skrivit smörja.

Citat:
Japp. Argumentationsfel kommer aldrig accepteras på ett diskussionsforum för vuxna människor. Vänj dig.

Peka på felen tack.

Citat:
Nej, jag förstår inte hur du kan påstå att det inte är självmotsägelsefullt att bokstavligen hävda att du inte bryr dig om homosexuella knullar, i samma mening som du skriver att du vill att homosexualitet ska vara olagligt.
Någon som är kapabel att tänja på logikens lagar kanske kan reda ut det här?
Jag märker att du inte förstår. Jag kan tycka att droger ska vara olagliga men inte bry mig om de som droger. var är motsägelsen? Det är signalen jag tycker är väsentligt. Jag går inte och aktivt letar efter de som drogar ner sig och tar in de på psyket men samtidigt tycker jag att det ska vara olagligt. Inget som är motsägelse. Bara dina hjärnceller som inte kan greppa det.

Citat:
Haha, förstår du inte att du gör bort dig när DU av alla människor, anklagar meningsmotståndare för att vara ologiska och oärliga?

Jag säger precis samma sak. Du har gjort bort dig totalt men tror att du har rätt men det roliga är att alla dina inlägg finns kvar för all evighet för de som besöker sidan och läser den. . Jag vet att du inte förstår det nu men du har inte haft rätt på en enda punkt, du har gjort bort dig totalt utan att vara medveten om det. Det är ni ateister väldigt bra på haha

Citat:
Då är svaret nej.

Fel.

Citat:
Faktum kvarstår att det inte står i artikeln om huruvida den psykiska ohälsan ENBART beror på läggningen i sig och inte några andra yttre faktorer. Ditt påstående var som sagt att homosexuella har dålig psykisk hälsa ENBART pga det du kallar för "sjukdomen".

Din jävla idiot. här är artikeln. Ska jag förklara för dig mening för mening?

Första gången jag skadade mig var jag 12. Sen dess har jag skadat mig säkert hundratals gånger, men det var innan jag visste att jag gillade tjejer".

En tjej som haft sjukdomen men inte kommit ut än. Alltså föreligger inga indikationer på att hon mår dåligt på grund val av diskriminering eller andras restriktiva åsikter, då de inte vet om hennes läggning än.

I en film av Ungdomsstyrelsen berättar ungdomar om kränkningar och hatbrott i skolan och om att förlora tryggheten i den egna familjen då de kommit ut.

Folkhälsoinstitutets årliga mätning av folkhälsan visar att homosexuella röker dubbelt så mycket, dricker mer och att haschrökning är fyra gånger vanligare. Men även om den senaste undersökningen fokuserar på fysisk ohälsa så har den psykiska ohälsan i flera undersökningar visat sig vara sämre för unga HBT personer.

I en rapport från Ungdomsstyrelsen står det till exempel såhär:
"En fjärdedel av de unga homo- och bisexuella kvinnorna uppger att de har försökt ta livet av sig."

– Det finns en föreställning om att det inte är ett problem och det är väl ingen som bryr sig om att nån är homosexull eller transperson men det stämmer ju inte. Det är ju många som har negativa erfarenheter av det, säger Ulrika Westerlund som är ordförande för RFSL. Hon är väl medveten om problemet men poängterar också att de flesta mår bra.

För ett par år sen gjordes en handlingsplan för att förebygga självmord i hela landet och trots att RFSL var en del av arbetet saknades i slutändan ett HBT perspektiv helt och hållet. Det här gillades inte av RFSL.

Men i somras sa Regeringen ja till ett pilotprojekt. Det nationella centrumet för självmordsforskning och förebyggande av psykisk ohälsa ska utbilda instruktörer i att upptäcka psykisk ohälsa. Och nu fokuserar man på riskgrupperna, en av dom är unga HBT personer.

Sen ska instruktörerna sprida kunskapen till så kallade "första hjälpare", det kan vara lärare, poliser och föräldrar. I Australien, som man kopierat projektet ifrån, har mycket fördomar försvunnit och förståelsen för psykisk sjukdom har blivit större. Och i slutändan är givetvis målet att färre ska ta sitt liv.

Citat:
Det är fortfarande en falsk analogi.

Faktum kvarstår: Du ska presentera belägg för dina påståenden.
Jag har inte sagt att de påståenden du inte presenterat belägg för, är falska. Jag har endast efterfrågat belägg för dem, innan jag kan ta ställning.

HAHAH, jag har gjort det men jag har all tid i världen att ta om det igen. Inte mig emot. Det är bara kul för min del. Men jag börjar med att ställa frågor lillen och du ska svara på dessa innan jag upprepar mina bevis.

1) Kan nåt uppstå ur tomma intet?

2) Kan ovetande processer skapa sånt som kräver noggrannhet?
3) Är det konstigt att en icke synlig värld existerar? Om ja, varför?

Citat:
Jaha, så det kan alltså vara relevant att presentera förklaringar på ett påstående som presenteras som fakta, trots att påståendet i sig är falskt?

du har inte presenterat ett dugg.
Citat:
Du vet inte vad ett bevis är.

Du som vet vad bevis är. Kan du bevisa att den kvinnan du levt och vuxit upp med är din biologiska mamma? Lägg fram bevisen.
Citera
2015-11-26, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
haha dina hjärnceller har verkligen fått fnatt. Du fattar fortfarande inte vad jag skriver och syftar på
haha åhh please. Fattar du trögt eller spelar du bara?

Jo, jag har förstått att du är oförmögen att skilja på två helt olika saker.

Citat:
Nej du verkar vara det. Jag vet inte vad det beror på. Har du släktingar som är dementa som smitt av sig eller?
Men allvarligt, varför efterfrågar du en koranvers där det påbjuds våld mot kvinnan, direkt efter att jag just har citerat en vers och fetmarkerat vart i versen det tydligt står att mannen har rätt att använda våld mot kvinnan? Missade du helt vad som skrevs, eller är du så hjärntvättad att du vägrar tro att det kan stå något omoraliskt i koranen, eller vad?

Citat:
Fel argumentationsfel.
Du vet inte vad ett argumentationsfel är (vilket är jävligt märkligt vid det här laget måste jag säga).

Citat:
Du menar att du inte är rädd för en plågsam tillvaro i en oändlighet?
Eftersom en sådan tillvaro mest troligt inte existerar, så är jag inte det.

Citat:
HAHAHA Herre min skapare. Jag tycker synd om din hjärna men bra försök. Bokstavstrogen? vad är en liberal då? Tror på en del av koranen och avvisar andra? haha. vilken vetenskap har jag förnekat? Vilken vetenskap förnekar koranen? Det är helt klart synd om dig.
Du förnekar evolutionen och allting annat som strider emot dina fantasier.

Citat:
Vad får dig tro att det är sagor? Berätta? är det för att det bara är så i din värld? är det för att du hjärntvättats att bara tro på den fysiska världen? Kom igen tell me.
Avsaknad av belägg och motsägelser till allmänt vedertagen vetenskap, är att klassa som sagor.

Citat:
Jag har gett dig bevis på änglar, döda människor som besökt helvetet och paradiset, osynliga väsen. Vad mer behövs det tror du?
Haha nej det har du inte.

Citat:
Det får du vara mer än gärna för mig. Jag har inget emot det. Men ljug inte bara. Du är ateist av fria viljan och inget annat. Belägg finns, bevis finns, evolution existerar inte. Fria viljan är allt du har att spela på.
Fantasier alltihop. Lär dig skilja på religiös tro och fakta.

Citat:
Det kan bara existera ett enda väsen som är evig, allsmäktig. Det kan inte existera två eller flera sådana.
Aldrig påstått att det ska existera två.

Citat:
Hur kan du tro att du har visat att var eller vad felen är. här varsågod stryck under var du har visat var felen är, idiot. (FB) Hur f@n kan man vara religiös i Sverige 2015 utan att vara en komplett idiot? Du har precis som på andra ställen bara skrivit smörja.
"En kniv i magen är direkt livsfarligt, en kuk i röven är inte livsfarligt."
Det är tillräckligt. Men inte för dig misstänker jag.

Citat:
Jag märker att du inte förstår. Jag kan tycka att droger ska vara olagliga men inte bry mig om de som droger. var är motsägelsen? Det är signalen jag tycker är väsentligt. Jag går inte och aktivt letar efter de som drogar ner sig och tar in de på psyket men samtidigt tycker jag att det ska vara olagligt. Inget som är motsägelse. Bara dina hjärnceller som inte kan greppa det.
Av vilken anledning skulle man vilja att en aktivitet man inte bryr sig det minsta om, ska vara olaglig? Det är fullkomligt ologiskt. Om du på allvar inte brydde dig om ifall bögar har sex, så hade du inte suttit och förespråkat kriminalisering av det.

Citat:
Fel.
Fel? Din fråga var "Ska vi tillåta homosexualitet men förbjuda dem att knulla oskyddat?".
Mitt svar på den frågan är: nej.
Fel för att du inte håller med? Fel av någon annan anledning?

Citat:
Din jävla idiot. här är artikeln. Ska jag förklara för dig mening för mening?
Här är en till mening från artikeln som motsäger ditt påstående:

I en film av Ungdomsstyrelsen berättar ungdomar om kränkningar och hatbrott i skolan och om att förlora tryggheten i den egna familjen då de kommit ut.

Alltså, yttre faktorer.

Citat:
HAHAH, jag har gjort det men jag har all tid i världen att ta om det igen. Inte mig emot. Det är bara kul för min del. Men jag börjar med att ställa frågor lillen och du ska svara på dessa innan jag upprepar mina bevis.

1) Kan nåt uppstå ur tomma intet?

2) Kan ovetande processer skapa sånt som kräver noggrannhet?
3) Är det konstigt att en icke synlig värld existerar? Om ja, varför?
Vad i hela helvete har detta med sakfrågan att göra?

Citat:
du har inte presenterat ett dugg.
Enligt dina omvända definitioner av bevis, argument och logik så stämmer det säkerligen.
Citera
2015-11-26, 08:52
Medlem
Svar: Det kan man inte, men det gäller inte bara i Sverige utan överallt. Att tro på något helt utan bevis för att det existerar gör en till en komplett idiot. Sagorna är det enda som existerar, och de är alla skapade av människor.

Man är mindre intelligent om man tror på sagor om någon gud än om man tror på sagan Harry Potter eftersom sagan om Harry Potter är mycket närmare verkligheten än vad alla sagor om gudar är, och alla vet vad man hade tyckt om en dåre som tror på sagan Harry Potter.
Citera
2015-11-26, 14:32
Medlem
qbits avatar
Citat:
... Ge mig en enda vers ur koranen där det påbjuder våld mot kvinnor. EN ENDA räcker. ...

Som det redan påtalats i tidigare inlägg (inlägg av Sir i #645), finns det i alla fall följande vers i koranen som kan tolkas tillåta, eller t.o.m. tolkas uppmana till våld mot kvinnor i vissa situationer:

Koranen 4:34 (fetstil qbit)

”MÄNNEN SKALL ha ansvar för och omsorg om kvinnorna med [den styrka och] de andra företräden som Gud har gett dem, och i egenskap av [kvinnornas] försörjare. Rättfärdiga kvinnor förrättar ödmjukt sin andakt [inför Gud] och döljer [för andra] det som Gud har dolt. Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem. Gud är upphöjd, stor [i försvaret av de svagare].”

Nu en fråga till dig för att förstå dina moraliska referensramar och preferenser:

- En muslimsk man tolkar att det är OK enligt koranen 4:34 att slå sin fru som tillrättavisning, och därför slår han ibland sin fru som tillrättavisning och bestraffning.

Anser du att denne mannen handlat omoraliskt enligt din mening? Eller anser du mannen ha handlat korrekt ur ett moraliska perspektiv enligt dina referensramar? Varför/varför inte?
Citera
2015-11-26, 20:20
Medlem
Citat:
Sir.|55525902]Jo, jag har förstått att du är oförmögen att skilja på två helt olika saker.

falskt antagande.

Citat:
Men allvarligt, varför efterfrågar du en koranvers där det påbjuds våld mot kvinnan, direkt efter att jag just har citerat en vers och fetmarkerat vart i versen det tydligt står att mannen har rätt att använda våld mot kvinnan? Missade du helt vad som skrevs, eller är du så hjärntvättad att du vägrar tro att det kan stå något omoraliskt i koranen, eller vad?

Lögnare. Du har inte skickat någon vers.

Citat:
Du vet inte vad ett argumentationsfel är (vilket är jävligt märkligt vid det här laget måste jag säga).

Felaktig analogi.

Citat:
Eftersom en sådan tillvaro mest troligt inte existerar, så är jag inte det.

Hur vet du det? Vem säger att det inte existerar du?

Citat:
Du förnekar evolutionen och allting annat som strider emot dina fantasier.

Evolution är inte vetenskap och vad är allting annat?

Citat:
Avsaknad av belägg och motsägelser till allmänt vedertagen vetenskap, är att klassa som sagor.

Vilka motsägelser. Lägg fram dessa.

Citat:
Haha nej det har du inte.

Synd att du inte förstår och ser det.

Citat:
Fantasier alltihop. Lär dig skilja på religiös tro och fakta.

Evolution är inte fakta.

Citat:
Aldrig påstått att det ska existera två.

Men din teori är fel då. Det monstret som du förespråkar kan inte existerar. Eftersom det enligt dig är evigt men inte allsmäktig. Vad hade då makt över big bang? galaxer? att alltet är inte för att icke vara?

Citat:
"En kniv i magen är direkt livsfarligt, en kuk i röven är inte livsfarligt."
Det är tillräckligt. Men inte för dig misstänker jag.

Är en kuk i röven till gagn för individen som får den i röven? Hur dum är du på en skala? Elle rom en kuk i röven inte är livshotande som en kniv i magen är, är det då okej för att det är mindre farligt eller inte livshotande? Idiot!

Citat:
Av vilken anledning skulle man vilja att en aktivitet man inte bryr sig det minsta om, ska vara olaglig? Det är fullkomligt ologiskt. Om du på allvar inte brydde dig om ifall bögar har sex, så hade du inte suttit och förespråkat kriminalisering av det.

Jag har redan sagt att det är signalerna från samhället som är det väsentliga. Vilken del fattar du inte?

Citat:
Fel? Din fråga var "Ska vi tillåta homosexualitet men förbjuda dem att knulla oskyddat?".
Mitt svar på den frågan är: nej.
Fel för att du inte håller med? Fel av någon annan anledning?

Jag skrev att könssjukdomar var vanligare bland homosexuella. Du skrev att de kunde använda skydd. Varpå jag frågade om det skulle vara ett tvång? Exakt vilken del fattade du inte? Dina hjärnceller mår inte så bra.

Citat:
Här är en till mening från artikeln som motsäger ditt påstående:

Det är en subjektiv tolkning av deras verklighet. De känner skuld och därmed intalar sig själva att folk hatar dom. Texten är väldigt tydlig.

Citat:
Alltså, yttre faktorer.

Inte alls. Homosexuella mår dåligt just för att de känner skuld.

Citat:
Vad i hela helvete har detta med sakfrågan att göra?

Mycket om dina hjärnceller fortfarande fungerar.

Citat:
Enligt dina omvända definitioner av bevis, argument och logik så stämmer det säkerligen.

Kunde du inte ge mig bevis på att den kvinnan du levt och vuxit upp med är din biologiska mor?
Citera
2015-11-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Svar: Det kan man inte, men det gäller inte bara i Sverige utan överallt. Att tro på något helt utan bevis för att det existerar gör en till en komplett idiot. Sagorna är det enda som existerar, och de är alla skapade av människor.

Man är mindre intelligent om man tror på sagor om någon gud än om man tror på sagan Harry Potter eftersom sagan om Harry Potter är mycket närmare verkligheten än vad alla sagor om gudar är, och alla vet vad man hade tyckt om en dåre som tror på sagan Harry Potter.

Det var nåt nytt! WOW!! nobelpriset är ditt nästa! HAHA jag driver så du vet. Ingenstans har du presterat nåt av värde. Du påstår en massa utan att utveckla vad du menar. Låt mig ställa frågor som inga av dina vänner kunnat svara på. Var kommer alla frukter, grönsaker, linser och andra födor ifrån? Vad smaksatte dom? Var kom kraften ifrån som expanderade universum så kallade big bang? Hur kommer det sig att människans förstånd är det enda som är mest överlägset än alla andra arter. Hur skapades grundämnen? Silver, guld, metall, brons, väte och resterande? Hur skapades alla organen i kroppen och dess funktion de fått?

Svarar du evolution, får jag mig ett gott skratt. Du är den dumma om du tror att allt detta ovan har kommit till av ovetande icke tänkande processer, som helst av sig själv, helt utan mål skapar saker. Det är en skam för människans förstånd att ens ha kvar denna teori som sagor men den har lurat sådana som dig. Du kan uppenbarligen inte använda de få hjärnceller du har kvar.
Citera
2015-11-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qbit
Som det redan påtalats i tidigare inlägg (inlägg av Sir i #645), finns det i alla fall följande vers i koranen som kan tolkas tillåta, eller t.o.m. tolkas uppmana till våld mot kvinnor i vissa situationer:

Koranen 4:34 (fetstil qbit)

”MÄNNEN SKALL ha ansvar för och omsorg om kvinnorna med [den styrka och] de andra företräden som Gud har gett dem, och i egenskap av [kvinnornas] försörjare. Rättfärdiga kvinnor förrättar ödmjukt sin andakt [inför Gud] och döljer [för andra] det som Gud har dolt. Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem. Gud är upphöjd, stor [i försvaret av de svagare].”

Nu en fråga till dig för att förstå dina moraliska referensramar och preferenser:

- En muslimsk man tolkar att det är OK enligt koranen 4:34 att slå sin fru som tillrättavisning, och därför slår han ibland sin fru som tillrättavisning och bestraffning.

Anser du att denne mannen handlat omoraliskt enligt din mening? Eller anser du mannen ha handlat korrekt ur ett moraliska perspektiv enligt dina referensramar? Varför/varför inte?

Du har missförstått hela versen. Först och främst har koranen helt korrekt angående att männen ansvarar för uppehälle. Detta vet varenda människa på jorden oavsett kultur, religion ståndpunkt, att männen på grund av sin styrka, och jo mannen är starkare än kvinnan fysiskt, har mer muskler, hårdare skelett osv. På grund av sin styrka finns det större chans för att skaffa mat om mannen går ut och jagar djur, fiskar, gå långa sträckor för att hitta mat, hålla igång längre. Detta är fakta. Mannen är bättre på allt detta än kvinnorna. Du ska inte tolka koranen och ha på de glasögon som skapats de senaste 50 åren. Förr var det jakt, fiske och jordbruk som gällde för att skaffa fram mat, idag arbetar maskinerna. Mannen är mycket bättre på att hantera maskiner även om du tolkar versen med dagens glasögon.

Mannen är mer teknisklagd, hanterar maskiner bättre osv. Det är så skaparen har skapat mannen. Kvinnan däremot är bättre på att visa känslor, laga mat, ta hand om barn. Även detta kan ingen människa på jorden neka. Barnet bärs av kvinnan och barnets förbindelse med mamman är otroligt mycket starkare än förbindelsen med pappan. Mamman bär på barnet så att barnet hör mammans hjärtslag och även i livet när barnet gråter räcker det med att mamman lutar sitt barn mot sin bröstkorg och barnet hör hjärtat och barnet blir lugnare. De första kritiska åren är barnet beroende av mamman då det är hon som bär på näringen till barnet. Genom amning får barnet i sig mat. Koranen har helt korrekt angående detta. Gud har skapat mannen och kvinnan på det sättet. Det innebär inte att en man är bättre än en kvinna eller vice versa. Var och en av de är bra på sitt område och kompletterar varandra precis som det ska vara. Alla som motsäger sig detta borde förkovra sig rejält.

Vad slå mot kvinnan beträffar, är koranen tydligt med detta. Det står klart och tydligt om mannen ser illvilja hos hustrun så ska mannen varna de, om detta inte hjälper så ska mannen hålla sig borta från hennes nattläger även om detta inte hjälper tillrättavisa henne då handgripligen. Låt oss kolla på denna vers ord för ord: Koranen är tydligt med att påpeka OM ni ser illvilja . Vad är då illvilja? det kan vara allt från hor till andra brottsliga eller omoraliska handlingar. Men koranen säger inte att man ska hoppa på dom så fort det är nåt, utan om ni ser illvilja hos de. Sedan ger koranen tre alternativ som bör väcka kvinnas misstankar på att nåt är fel som mannen inte gillar. Förmana de och varna dom. Här uppstår en diskussion mellan kvinnan och mannen. Koranen säger varna de, alltså verbalt berätta för kvinnan vad det är mannen inte gillar eller hur mannen ser på en vis sak, varpå en diskussion uppstår och de kanske kommer överens och kanske är ett missförstånd som uppstått mellan dom, om kvinnan ändå inte lyssnar när mannen är villig till varning och diskussionen, säger koranen inte att man ska hoppa på dem. Utan fortfarande ska man visa kvinnan att mannen inte gillar handlingen kvinnan gör, genom att inte sova med henne. Om dessa två åtgärder görs av mannen och kvinnan ändå inte är villig till kompromiss, ger koranen rätt till att handgripligen tillrättavisa dom. Vad menas här? Att hoppa på kvinnan? NEJ! Att ge henne handflata? Nej! Handgripligen omfattar allt från att hålla tag om kvinnans kropp i ett bestämd grepp och tala rakt och bestämt så att hon förstår till att misshandla henne men koranen säger inte specifikt hur mannen ska bete sig. Vill mannen göra som koranen säger och ändå vara mjuk mot kvinnan räcker det med ett fast grepp och tilltal. Detta är förklaringen till dina verser som du stillatigande inte förstod. Dessutom ger koranen möjlighet till skilsmässa om parterna inte kommer överens, då är det inte nödvändigt med att parterna ska behöva genomgå denna process som koranen förespråkar i de verser du skickade.

Det står inte bara det i versen. I versen står det mer. Detta var riktade till mannen. Men även kvinnan har behandlats i verserna. Gud den vise säger: Om de visar sig medgörliga sök då inte sak med dem. Alltså om de är hederliga, moraliska och begår inga brott, uppmanar koranen männen att inte söka sak med kvinnorna, att inte hitta på saker för att skada henne. Frågan uppstår varför vänder sig koranen till mannen och inte kvinnan. Svaret är enkelt. Hade koranen först riktat sig till mannen och sagt att varna de, om de inte lyssnar, sov inte med dom och om de ändå inte lyssnar tillrättavisa de handgripligen för att sedan rikta sig till kvinnan och säga, kvinnor om era män visar på illvilja, uppmana de om de inte lyssnar sov inte med dom och om de ändå inte lyssnar tillrättavisa de handgripligen. Hade koranen gjort detta, hade den bjudit kvinnorna till ett krig som är omöjligt att vinna. Eftersom en man lätt kan överrösta en kvinna om kvinnan försöker tillrättavisa honom handgripligen. Du förstår; Koranen är skriven på ett språk som endast de insiktsfulla förstår. Jag uppmanar dig och alla andra dina gelikar att skicka sina verser som de TROR är för våld och destruktion så bildar jag dom ord för ord.

Låt oss diskutera en annan fråga som också har med saken att göra. Vad säger du och dina gelikar om de brott mot kvinnor som sker varje julafton, nyår, midsommarafton, påsk och andra högtider på grund av alkohol, avundsjuka, svartsjuka? Hur många icke troende människor finns det inte därute som helt godtyckligt slår sina före detta för att hon har gjort slut med mannen och skaffat en ny? Sök på fakta. I Islam existerar inget sånt. Om parterna inte kommer överens, är det skilsmässa som gäller och efter det är kvinnan friare än fågel. Hon kan gifta om sig utan att hennes före detta har ett knyst att säga till om.
Citera
2015-11-26, 23:34
Medlem
Citat:
Du har missförstått hela versen. Först och främst har koranen helt korrekt angående att männen ansvarar för uppehälle. Detta vet varenda människa på jorden oavsett kultur, religion ståndpunkt, att männen på grund av sin styrka, och jo mannen är starkare än kvinnan fysiskt, har mer muskler, hårdare skelett osv. På grund av sin styrka finns det större chans för att skaffa mat om mannen går ut och jagar djur, fiskar, gå långa sträckor för att hitta mat, hålla igång längre. Detta är fakta. Mannen är bättre på allt detta än kvinnorna. Du ska inte tolka koranen och ha på de glasögon som skapats de senaste 50 åren. Förr var det jakt, fiske och jordbruk som gällde för att skaffa fram mat, idag arbetar maskinerna. Mannen är mycket bättre på att hantera maskiner även om du tolkar versen med dagens glasögon.

Mannen är mer teknisklagd, hanterar maskiner bättre osv. Det är så skaparen har skapat mannen. Kvinnan däremot är bättre på att visa känslor, laga mat, ta hand om barn. Även detta kan ingen människa på jorden neka. Barnet bärs av kvinnan och barnets förbindelse med mamman är otroligt mycket starkare än förbindelsen med pappan. Mamman bär på barnet så att barnet hör mammans hjärtslag och även i livet när barnet gråter räcker det med att mamman lutar sitt barn mot sin bröstkorg och barnet hör hjärtat och barnet blir lugnare. De första kritiska åren är barnet beroende av mamman då det är hon som bär på näringen till barnet. Genom amning får barnet i sig mat. Koranen har helt korrekt angående detta. Gud har skapat mannen och kvinnan på det sättet. Det innebär inte att en man är bättre än en kvinna eller vice versa. Var och en av de är bra på sitt område och kompletterar varandra precis som det ska vara. Alla som motsäger sig detta borde förkovra sig rejält.

Vad slå mot kvinnan beträffar, är koranen tydligt med detta. Det står klart och tydligt om mannen ser illvilja hos hustrun så ska mannen varna de, om detta inte hjälper så ska mannen hålla sig borta från hennes nattläger även om detta inte hjälper tillrättavisa henne då handgripligen. Låt oss kolla på denna vers ord för ord: Koranen är tydligt med att påpeka OM ni ser illvilja . Vad är då illvilja? det kan vara allt från hor till andra brottsliga eller omoraliska handlingar. Men koranen säger inte att man ska hoppa på dom så fort det är nåt, utan om ni ser illvilja hos de. Sedan ger koranen tre alternativ som bör väcka kvinnas misstankar på att nåt är fel som mannen inte gillar. Förmana de och varna dom. Här uppstår en diskussion mellan kvinnan och mannen. Koranen säger varna de, alltså verbalt berätta för kvinnan vad det är mannen inte gillar eller hur mannen ser på en vis sak, varpå en diskussion uppstår och de kanske kommer överens och kanske är ett missförstånd som uppstått mellan dom, om kvinnan ändå inte lyssnar när mannen är villig till varning och diskussionen, säger koranen inte att man ska hoppa på dem. Utan fortfarande ska man visa kvinnan att mannen inte gillar handlingen kvinnan gör, genom att inte sova med henne. Om dessa två åtgärder görs av mannen och kvinnan ändå inte är villig till kompromiss, ger koranen rätt till att handgripligen tillrättavisa dom. Vad menas här? Att hoppa på kvinnan? NEJ! Att ge henne handflata? Nej! Handgripligen omfattar allt från att hålla tag om kvinnans kropp i ett bestämd grepp och tala rakt och bestämt så att hon förstår till att misshandla henne men koranen säger inte specifikt hur mannen ska bete sig. Vill mannen göra som koranen säger och ändå vara mjuk mot kvinnan räcker det med ett fast grepp och tilltal. Detta är förklaringen till dina verser som du stillatigande inte förstod. Dessutom ger koranen möjlighet till skilsmässa om parterna inte kommer överens, då är det inte nödvändigt med att parterna ska behöva genomgå denna process som koranen förespråkar i de verser du skickade.

Det står inte bara det i versen. I versen står det mer. Detta var riktade till mannen. Men även kvinnan har behandlats i verserna. Gud den vise säger: Om de visar sig medgörliga sök då inte sak med dem. Alltså om de är hederliga, moraliska och begår inga brott, uppmanar koranen männen att inte söka sak med kvinnorna, att inte hitta på saker för att skada henne. Frågan uppstår varför vänder sig koranen till mannen och inte kvinnan. Svaret är enkelt. Hade koranen först riktat sig till mannen och sagt att varna de, om de inte lyssnar, sov inte med dom och om de ändå inte lyssnar tillrättavisa de handgripligen för att sedan rikta sig till kvinnan och säga, kvinnor om era män visar på illvilja, uppmana de om de inte lyssnar sov inte med dom och om de ändå inte lyssnar tillrättavisa de handgripligen. Hade koranen gjort detta, hade den bjudit kvinnorna till ett krig som är omöjligt att vinna. Eftersom en man lätt kan överrösta en kvinna om kvinnan försöker tillrättavisa honom handgripligen. Du förstår; Koranen är skriven på ett språk som endast de insiktsfulla förstår. Jag uppmanar dig och alla andra dina gelikar att skicka sina verser som de TROR är för våld och destruktion så bildar jag dom ord för ord.

Låt oss diskutera en annan fråga som också har med saken att göra. Vad säger du och dina gelikar om de brott mot kvinnor som sker varje julafton, nyår, midsommarafton, påsk och andra högtider på grund av alkohol, avundsjuka, svartsjuka? Hur många icke troende människor finns det inte därute som helt godtyckligt slår sina före detta för att hon har gjort slut med mannen och skaffat en ny? Sök på fakta. I Islam existerar inget sånt. Om parterna inte kommer överens, är det skilsmässa som gäller och efter det är kvinnan friare än fågel. Hon kan gifta om sig utan att hennes före detta har ett knyst att säga till om.
Det verkar som det är du som tolkar vad illvilja är. Varför skriver inte Gud en tydligare bok? Idiotiskt!

Har du källa på att icke troende slår kvinnor mer än troende? Eller vad menar du med sitt påstående?
Citera
2015-11-27, 02:18
Medlem
Citat:
Lögnare. Du har inte skickat någon vers.
Jag citerade en vers där det bokstavligen står att mannen har rätt att "handgripligen tillrättavisa" sin fru.

Citat:
Felaktig analogi.
Falsk fallasianklagelse. Har du fortfarande inte lärt dig vad en analogi är?

Citat:
Hur vet du det? Vem säger att det inte existerar du?
Det har jag inte påstått att jag vet, därav "mest troligt". Sluta argumentera mot halmgubbar.

Citat:
Evolution är inte vetenskap och vad är allting annat?
Enligt kreationist-modellen av livets mångfald, ja. Normala människor tror inte att en allsmäktig trollkarl skapade Adam och Eva.

Citat:
Vilka motsägelser. Lägg fram dessa.
Gett exempel. Problemet är ju att en intellektuellt oärlig foliehatt som du, förnekar precis allting som motsäger dina vidskepligheter.

Citat:
Synd att du inte förstår och ser det.

Det är synd att du tror att predikade och youtubeklipp med ännu flera ogrundade påståenden, är ett bevis.

Citat:
Evolution är inte fakta.
Näe, koranen är så klart en bättre förklaringsmodell på precis allting.
Alla vetenskapsmän ljuger bara. Det måste vara den där snubben med horn som ligger bakom.

Citat:
Men din teori är fel då. Det monstret som du förespråkar kan inte existerar. Eftersom det enligt dig är evigt men inte allsmäktig. Vad hade då makt över big bang? galaxer? att alltet är inte för att icke vara?
Det är helt makalöst vilken kunskap du besitter om magiska väsen och dess egenskaper. Är du säker på att det inte är du som skapat universum? Du verkar vara allsmäktig. Är du evig?

Citat:
Är en kuk i röven till gagn för individen som får den i röven? Hur dum är du på en skala? Elle rom en kuk i röven inte är livshotande som en kniv i magen är, är det då okej för att det är mindre farligt eller inte livshotande? Idiot!
Det är upp till den enskilda individen om hen vill ha en kuk i röven eller ej. Sluta upprepa samma idiotanalogi i vartenda inlägg.

Citat:
Jag har redan sagt att det är signalerna från samhället som är det väsentliga. Vilken del fattar du inte?
Ja,det har du sagt. Men det är fortfarande en motsägelse till ditt påstående om att du inte bryr dig om homosexualitet. Du bryr dig uppenbarligen sjukligt mycket. Du är ju helt besatt av homosexuellt analsex.

Citat:
Jag skrev att könssjukdomar var vanligare bland homosexuella. Du skrev att de kunde använda skydd. Varpå jag frågade om det skulle vara ett tvång? Exakt vilken del fattade du inte? Dina hjärnceller mår inte så bra.
Och jag svarade NEJ. Vad fan är det DU inte förstår?

Citat:
Det är en subjektiv tolkning av deras verklighet. De känner skuld och därmed intalar sig själva att folk hatar dom. Texten är väldigt tydlig.
Och detta är baserat på dina amatörpsykologiska analyser,såklart?
Det stod klart och tydligt i artikeln att de blivit utsatta för kränkningar.

Citat:
Inte alls. Homosexuella mår dåligt just för att de känner skuld.

Detta är bevisligen inte sant. Men oavsett så kan även skuldkänslor bero på socialt tryck.

Citat:
Mycket om dina hjärnceller fortfarande fungerar.
Goddag yxskaft.
Citera
2015-11-27, 07:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Var kommer alla frukter, grönsaker, linser och andra födor ifrån? Vad smaksatte dom? Var kom kraften ifrån som expanderade universum så kallade big bang? Hur kommer det sig att människans förstånd är det enda som är mest överlägset än alla andra arter. Hur skapades grundämnen? Silver, guld, metall, brons, väte och resterande? Hur skapades alla organen i kroppen och dess funktion de fått?

Inte självklart från god-of-gaps. Ta din egen bevisbörda.

Lär dig elementär akademisk logik.
Citera
2015-11-27, 09:25
Medlem
Finns INGET som skrämmer mig mer än religiösa människor. Om vetenskapen inte vet alla svaren idag (/ännu), så lovar jag att bönderna för 2000 år sedan inte visste det heller. Om folk i länder med dålig utbildning, begränsad tillgång till internet osv tror på någon religion - fine! Men om du bor i Sverige till exempel och tror på minsta lilla mening i bibeln eller motsvarande helig skrift, så borde du fan inte ha en plats i samhället. Det gör mig illamående att min och din röst väger lika tungt i samhällets ögon, tex vid röstning osv.

Om en människa är så dum så denne följer en religion så kan jag fan inte ta något han/hon säger på allvar. Även om dessa människor säger något vettigt så baseras det antagligen på något som inte stämmer. Håller någon upp dörren för mig, så är ju det snällt. Men om en religiös jävel håller upp dörren för mig pga en snällhet som grundas i att Jesus var snäll, så får jag bara damp istället.

Du får gärna tro på vad du vill egentligen, men baserar du minsta lilla sak på någonting religiöst, så är du fan död i mina ögon. Jag vill alltså göra skillnad på "tro" och religion här. Vetenskapen säger vad vi vet, resten får du gärna spekulera i bäst fan du vill. Men snälla, tro inte att människor visste ens hälften av vad vi vet idag för 2000 år sedan. Vill du hitta på någon ny gud att fylla ut luckorna med tills vetenskapen gör det, go ahead!

Var tvungen att skriva av mig lite.
Citera
2015-11-27, 09:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rigo
Finns INGET som skrämmer mig mer än religiösa människor.

Du KUNNE ju nyansera det till att "pådyvlande teister" är "the bad guys". Har du verkligen anledning till att skrämmas av (det jag definierar som) "vettiga teister"?

Citat:
Men om du bor i Sverige till exempel och tror på minsta lilla mening i bibeln eller motsvarande helig skrift, så borde du fan inte ha en plats i samhället.

Du är alltså ingen demokrati-förespråkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in