Citat:
Sir.|55525609]Om EN individ tar droger får det förmodligen inga alls. Men jag är ju alltså inte emot droger, så varför tjatar du om det?
haha dina hjärnceller har verkligen fått fnatt. Du fattar fortfarande inte vad jag skriver och syftar på
Citat:
Dina slippery slope-fantasier har ingen grund.
Det är två helt olika saker.
Jag är inte för självmord.
Det är två helt olika saker.
Jag är inte för självmord.
haha åhh please. Fattar du trögt eller spelar du bara?
Citat:
Det gjorde jag precis. Är du dement?
Nej du verkar vara det. Jag vet inte vad det beror på. Har du släktingar som är dementa som smitt av sig eller?
Citat:
Ditt personliga "förstånd" möjligtvis.
I dina ogrundade fantasier förhåller det sig som så, ja.
I dina ogrundade fantasier förhåller det sig som så, ja.
Fel argumentationsfel.
Citat:
Alla människor är dock inte rädda för sagor.
Du menar att du inte är rädd för en plågsam tillvaro i en oändlighet?
Citat:
En fundamentalist är någon som står nära fundamentet (koranen i det här fallet). Alltså en bokstavstrogen. Oundvikligen förnekare av allmänt vedertagen vetenskap, precis som du.
HAHAHA
Herre min skapare. Jag tycker synd om din hjärna men bra försök. Bokstavstrogen? vad är en liberal då? Tror på en del av koranen och avvisar andra? haha. vilken vetenskap har jag förnekat? Vilken vetenskap förnekar koranen? Det är helt klart synd om dig.
Citat:
Du är en mästare på ofrivillig självironi.
argumentationsfel.
Citat:
Det får stå för dig. Total underkastelse till ett påhittat sagoväsen, är inget som ingår min definition av frihet.
Vad får dig tro att det är sagor? Berätta? är det för att det bara är så i din värld? är det för att du hjärntvättats att bara tro på den fysiska världen? Kom igen tell me. Jag har gett dig bevis på änglar, döda människor som besökt helvetet och paradiset, osynliga väsen. Vad mer behövs det tror du?
Citat:
Tills dess att belägg presenteras för dess existens, är jag ateist.
Det får du vara mer än gärna för mig. Jag har inget emot det. Men ljug inte bara. Du är ateist av fria viljan och inget annat. Belägg finns, bevis finns, evolution existerar inte. Fria viljan är allt du har att spela på.
Citat:
Ja, va?
Säger mästaren av falska analogier.
Säger mästaren av falska analogier.
Argumentationsfel
Citat:
Du accepterar ju inte att det presenteras ett annat hypotetiskt övernaturligt väsen, som inte har samma egenskaper som din påstådda Gud. Det är ju lönlöst.
Det kan bara existera ett enda väsen som är evig, allsmäktig. Det kan inte existera två eller flera sådana.
Citat:
Hur kan du tro att du har visat att var eller vad felen är. här varsågod stryck under var du har visat var felen är, idiot. (FB) Hur f@n kan man vara religiös i Sverige 2015 utan att vara en komplett idiot? Du har precis som på andra ställen bara skrivit smörja.
Du är verkligen dement på riktigt va?
I följande inlägg har du förklaringen till varför din idiotiska analogi inte är giltig: (FB) Hur f@n kan man vara religiös i Sverige 2015 utan att vara en komplett idiot?
I följande inlägg har du förklaringen till varför din idiotiska analogi inte är giltig: (FB) Hur f@n kan man vara religiös i Sverige 2015 utan att vara en komplett idiot?
Citat:
Japp. Argumentationsfel kommer aldrig accepteras på ett diskussionsforum för vuxna människor. Vänj dig.
Peka på felen tack.
Citat:
Jag märker att du inte förstår. Jag kan tycka att droger ska vara olagliga men inte bry mig om de som droger. var är motsägelsen? Det är signalen jag tycker är väsentligt. Jag går inte och aktivt letar efter de som drogar ner sig och tar in de på psyket men samtidigt tycker jag att det ska vara olagligt. Inget som är motsägelse. Bara dina hjärnceller som inte kan greppa det.
Nej, jag förstår inte hur du kan påstå att det inte är självmotsägelsefullt att bokstavligen hävda att du inte bryr dig om homosexuella knullar, i samma mening som du skriver att du vill att homosexualitet ska vara olagligt.
Någon som är kapabel att tänja på logikens lagar kanske kan reda ut det här?
Någon som är kapabel att tänja på logikens lagar kanske kan reda ut det här?
Citat:
Haha, förstår du inte att du gör bort dig när DU av alla människor, anklagar meningsmotståndare för att vara ologiska och oärliga?
Jag säger precis samma sak. Du har gjort bort dig totalt men tror att du har rätt men det roliga är att alla dina inlägg finns kvar för all evighet för de som besöker sidan och läser den.
. Jag vet att du inte förstår det nu men du har inte haft rätt på en enda punkt, du har gjort bort dig totalt utan att vara medveten om det. Det är ni ateister väldigt bra på haha 
Citat:
Då är svaret nej.
Fel.
Citat:
Faktum kvarstår att det inte står i artikeln om huruvida den psykiska ohälsan ENBART beror på läggningen i sig och inte några andra yttre faktorer. Ditt påstående var som sagt att homosexuella har dålig psykisk hälsa ENBART pga det du kallar för "sjukdomen".
Din jävla idiot. här är artikeln. Ska jag förklara för dig mening för mening?
Första gången jag skadade mig var jag 12. Sen dess har jag skadat mig säkert hundratals gånger, men det var innan jag visste att jag gillade tjejer".
En tjej som haft sjukdomen men inte kommit ut än. Alltså föreligger inga indikationer på att hon mår dåligt på grund val av diskriminering eller andras restriktiva åsikter, då de inte vet om hennes läggning än.
I en film av Ungdomsstyrelsen berättar ungdomar om kränkningar och hatbrott i skolan och om att förlora tryggheten i den egna familjen då de kommit ut.
Folkhälsoinstitutets årliga mätning av folkhälsan visar att homosexuella röker dubbelt så mycket, dricker mer och att haschrökning är fyra gånger vanligare. Men även om den senaste undersökningen fokuserar på fysisk ohälsa så har den psykiska ohälsan i flera undersökningar visat sig vara sämre för unga HBT personer.
I en rapport från Ungdomsstyrelsen står det till exempel såhär:
"En fjärdedel av de unga homo- och bisexuella kvinnorna uppger att de har försökt ta livet av sig."
– Det finns en föreställning om att det inte är ett problem och det är väl ingen som bryr sig om att nån är homosexull eller transperson men det stämmer ju inte. Det är ju många som har negativa erfarenheter av det, säger Ulrika Westerlund som är ordförande för RFSL. Hon är väl medveten om problemet men poängterar också att de flesta mår bra.
För ett par år sen gjordes en handlingsplan för att förebygga självmord i hela landet och trots att RFSL var en del av arbetet saknades i slutändan ett HBT perspektiv helt och hållet. Det här gillades inte av RFSL.
Men i somras sa Regeringen ja till ett pilotprojekt. Det nationella centrumet för självmordsforskning och förebyggande av psykisk ohälsa ska utbilda instruktörer i att upptäcka psykisk ohälsa. Och nu fokuserar man på riskgrupperna, en av dom är unga HBT personer.
Sen ska instruktörerna sprida kunskapen till så kallade "första hjälpare", det kan vara lärare, poliser och föräldrar. I Australien, som man kopierat projektet ifrån, har mycket fördomar försvunnit och förståelsen för psykisk sjukdom har blivit större. Och i slutändan är givetvis målet att färre ska ta sitt liv.
Citat:
Det är fortfarande en falsk analogi.
Faktum kvarstår: Du ska presentera belägg för dina påståenden.
Jag har inte sagt att de påståenden du inte presenterat belägg för, är falska. Jag har endast efterfrågat belägg för dem, innan jag kan ta ställning.
Faktum kvarstår: Du ska presentera belägg för dina påståenden.
Jag har inte sagt att de påståenden du inte presenterat belägg för, är falska. Jag har endast efterfrågat belägg för dem, innan jag kan ta ställning.
HAHAH, jag har gjort det men jag har all tid i världen att ta om det igen. Inte mig emot. Det är bara kul för min del. Men jag börjar med att ställa frågor lillen och du ska svara på dessa innan jag upprepar mina bevis.
1) Kan nåt uppstå ur tomma intet?
2) Kan ovetande processer skapa sånt som kräver noggrannhet?
3) Är det konstigt att en icke synlig värld existerar? Om ja, varför?
Citat:
Jaha, så det kan alltså vara relevant att presentera förklaringar på ett påstående som presenteras som fakta, trots att påståendet i sig är falskt?
du har inte presenterat ett dugg.
Citat:
Du vet inte vad ett bevis är.
Du som vet vad bevis är. Kan du bevisa att den kvinnan du levt och vuxit upp med är din biologiska mamma? Lägg fram bevisen.