Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag har följt er diskussion och finner det intressant och aningen sorgligt att se hur ateism kan stänga in en människas vetenskapliga förmåga. Du tycks diskutera med en vägg.
För vilken bibelläsare som helst blir Regulus argument som när en treåring snusförnuftigt förklarar att han kan skriva medan han gör krumelurer på papper...
Vi har en hel del material från gamla Mesopotamien. Tron på "den högste Guden" fanns även där, alltså Skaparen av allt inklusive "gudarna".
Jag ser inte ateister som ointelligenta eller psykotiska, men helt tydligt gör ateism människan liten i hennes tankar.
Jag var ateist för länge sedan själv, och anser verkligen att jag då levde i en skokartong.
Ja, det är pompösa ord ("jag bedriver folkbildning"), men man märker, om man vill, hur bakom de orden beläggen saknas, argumentationen inte bildar en hel kedja utan saknar en eller flera länkar.
Bibelns uppgifter avfärdas, ofta på förhand. Ofta nämns dessa inte ens - hur många här hade hört att det står vid upprepade tillfällen i Bibeln, och i Moseböckerna själva, att Mose skrev ner vad han fått av Gud, och att man efter hans död refererade till denna skrift som existerande?
Och detta högtravande tal om vetenskap... en "vetenskap" som mörkar och inte ens diskuterar källornas egna uppgifter är en mörkermännens skräpvetenskap.
Andra kompletterande beskrivningar till skokartong: Bubbla, Ostkupa.