Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Du glömde att svara på hur NBs och hustruns DNA och blodspår hamnade på Lisas kläder i byssjan om det inte var gärningsmännen som gjorde det. Hur in i hela friden kan de andra ha planterat dessa tekniska bevis på Lisas kläder om de inte var GM? Har de hittat kroppen och placerat den i byssjan utan att meddela polisen? När de andra planterade bevisen i ladan, hur in i fanken fick de tag på Lisas DNA på snörena? När gjordes planteringarna i ladan? Lisa hittades först på fredag.
Vilka ligger bakom planteringarna som gör NB till gärningsman? Har han några dödsfiender? Varför har han inte nämnt sina eventuella fiender vid förhören? Du verkar veta vilka planterarna är, menar du allvar ska du låta oss veta vilka de är. Annars är det bara dina egna fantasier som inte alls imponerar på oss andra.
Om du går bakvägen, NB som många tror är gärningsmannen han fanns i bostaden när Lisa försvann, han satt på trappen när Gustav passerade med sin bil där 19.00.
Det är inte NB som är gärningsmannen, sedan måste man ställa frågan varför fanns militären där och intresserade sig för mordet på Lisa ?
Det är någon som gjort de här planteringarna och annat att det skall se ut som att NB är gärningsmannen, de enda som jag kan tänka mig ha genomfört det är inte svårt att gissa.
Militären fanns i Martorp också dagen innan kroppen kom fram, de måste ha haft någon uppgift där.
Det är någon som kommit över blod från NB och det kan inte vem som helst.
De som har gjort planteringarna har varit insatta i saken och vetat hur det går till att genomföra dem.
Planteringarna som är gjorda är för att skydda gärningsmännen och att NB skall få skulden.
Folket skall tro att NB är gärningsmannen och det tror de också, de är mycket lättlurade, de tror på auktoriteten oavsedd vad dynga de kommer med.
Senast redigerad av Fagro 2015-12-06 kl. 10:37.
2015-12-06, 10:36
Moderator
blomvattnares avatar
Upprepningar raderade.

Det åligger postaren att tala om varför ungefär samma text återigen ska postas i ett nytt inlägg. Omotiverade upprepningar riskerar såväl radering som varning.

/Mod
2015-12-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om du går bakvägen, NB som många tror är gärningsmannen han fanns i bostaden när Lisa försvann, han satt på trappen när Gustav passerade med sin bil där 19.00.
Det är inte NB som är gärningsmannen, sedan måste man ställa frågan varför fanns militären där och intresserade sig för mordet på Lisa ?
Det är någon som gjort de här planteringarna och annat att det skall se ut som att NB är gärningsmannen, de enda som jag kan tänka mig ha genomfört det är inte svårt att gissa.
Militären fanns i Martorp också dagen innan kroppen kom fram, de måste ha haft någon uppgift där.
Det är någon som kommit över blod från NB och det kan inte vem som helst.
De som har gjort planteringarna har varit insatta i saken och vetat hur det går till att genomföra dem.
Planteringarna som är gjorda är för att skydda gärningsmännen och att NB skall få skulden.
Folket skall tro att NB är gärningsmannen och det tror de också, de är mycket lättlurade, de tror på auktoriteten oavsedd vad dynga de kommer med.
Jag begriper det helt enkelt inte. Menar du på fullt allvar att militären skulle ha hittat Lisas kropp efter Menas gärning? Varför inte bara meddela polisen om fyndet? Skulle det enligt dig, om jag har fattat dig rätt, den svenska militären med Lisas pappa i spetsen ha tryckt in Lisa i det trånga skåpet och skadat hennes kropp i samband med det. Menar du att Lisas pappa inte brydde sig mer om sin dotter utan medverkade till att dölja gärningsmännen och sätta dit någon oskyldig litauer som han inte ens kände? Skulle han ha begått griftefridsbrott mot sin egen dotter?
Jag måste förhoppningsvis ha missuppfattat dig.
Kan du inte enkelt beskriva hur du tänkt att det hela gått till. Jag begriper i alla fall inte din tankegång.
Senast redigerad av Vierstein 2015-12-06 kl. 11:12.
2015-12-06, 11:35
Medlem
Citat:
Den tickande klockan kan ses som ett meddelande vad som skulle hända LH.
Det är en tickande nedräkning från 60 sekunder till 0 sekunder och användaren har namnet Lisa Holm.
Eftersom Youtube meddelandet var i ett Mellan Östern land kan man påstå att mordet på LH har koppling till Mellan Östern.
Att det skulle vara en slump att någon lade ut det här meddelandet den 24 maj kan ses som helt osannolikt, det fanns ett motiv och kan sannolikt vara Sveriges inblandning med en SOG grupp i ett Mellan Östern land.
Mordet på LH var planerat och mycket professionellt genomfört, sedan de här planteringarna som är gjorda i fallet att NB skulle bli misstänkt för mordet kan ses som mycket klantigt, sannolikt medvetet
att det skulle se ut som att NB utfört brottet.
De som gjorde planteringarna är helt andra personer har ingenting med gärningsmännen att göra, de skulle aldrig lagt ned tid på sådant, som är helt orealistiskt.
Det som kan inses är att militär kom omedelbart till platsen när det blev känt att Lisa var försvunnen, sedan hur mycket de varit aktiva i fallet är naturligtvis hemligt, men när kroppen påträffades i lokalen på Martorp , dagen innan fanns 3 Mercedes militärbilar parkerade på Martorp och även civila bilar. Det visar att militären hade intresse av fallet,och inte endast första dagen.
Den som inte förstår att NB är utsett till en "scapegoat" har inte förstått mycket av LH fallet.

Sverige har ju haft styrkor i åtminstone i Afghanistan. I
Irak har de väl "bara" utbildat? Att detta inte varit populärt bland vissa fundamentalistiska grupper är lätt att förstå.
2015-12-06, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag begriper det helt enkelt inte. Menar du på fullt allvar att militären skulle ha hittat Lisas kropp efter Menas gärning? Varför inte bara meddela polisen om fyndet? Skulle det enligt dig, om jag har fattat dig rätt, den svenska militären med Lisas pappa i spetsen ha tryckt in Lisa i det trånga skåpet och skadat hennes kropp i samband med det. Menar du att Lisas pappa inte brydde sig mer om sin dotter utan medverkade till att dölja gärningsmännen och sätta dit någon oskyldig litauer som han inte ens kände? Skulle han ha begått griftefridsbrott mot sin egen dotter?
Jag måste förhoppningsvis ha missuppfattat dig.
Kan du inte enkelt beskriva hur du tänkt att det hela gått till. Jag begriper i alla fall inte din tankegång.
Det har spekulerats om Lisas far som inblandad, jag anser sådant är rena fantasier han sörjer säkert djupt sin dotter, som sannolikt alla skulle göra i en liknande situation.
Det finns bevis att militär har blandat in sig i fallet, men vad deras motiv varit är endast spekulationer, och den militären har sannolikt ingenting att göra med Lisas far.
2015-12-06, 11:49
Medlem
Citat:
Det har spekulerats om Lisas far som inblandad, jag anser sådant är rena fantasier han sörjer säkert djupt sin dotter, som sannolikt alla skulle göra i en liknande situation.
Det finns bevis att militär har blandat in sig i fallet, men vad deras motiv varit är endast spekulationer, och den militären har sannolikt ingenting att göra med Lisas far.
Du skriver att det finns bevis att militär blandat sig i fallet. Vad är det för bevis som du menar?
2015-12-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Sverige har ju haft styrkor i åtminstone i Afghanistan. I
Irak har de väl "bara" utbildat? Att detta inte varit populärt bland vissa fundamentalistiska grupper är lätt att förstå.
Jag skulle tro att de fredsbevarande styrkorna som funnits i Iraq och Afghanistan är inte problemet, utan i så fall är det SOG gruppen, som militären ser mycket allvarligt om det funnits läcka vilka som tillhör den, som är mycket hemligt.
I vissa MÖ länder när de skall hämnas blir det mot son eller dotter inte mot fadern, utan fadern skall sörja och lida. Jag anser mordet på Lisa påminner om det.
2015-12-06, 12:17
Bannlyst
Citat:
Hmm, du menar att en galen person i Turkiet lade ut klockan i LHs namn den 24 e maj?
Också ganska märkligt att turkiska polisen först hjälpte till att spåra denne person - men när de fick veta att det gällde ett mord så vägrade de hjälpa till mer.
Källa på att
Turkisk polis varit behjälplig?
2015-12-06, 12:50
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att de fredsbevarande styrkorna som funnits i Iraq och Afghanistan är inte problemet, utan i så fall är det SOG gruppen, som militären ser mycket allvarligt om det funnits läcka vilka som tillhör den, som är mycket hemligt.
I vissa MÖ länder när de skall hämnas blir det mot son eller dotter inte mot fadern, utan fadern skall sörja och lida. Jag anser mordet på Lisa påminner om det.
Lisas far är ingen höjdare utan bara kapten. Dessutom är han mekaniker vid Skövde garnison. Varför straffa Lisas pappa? Källa på att han tillhör SOG. Källa på att han har varit i MÖ länder och stridit.
Senast redigerad av Vierstein 2015-12-06 kl. 12:54.
2015-12-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Källa på att
Turkisk polis varit behjälplig?

Källan är Lars Johansson citerad av Expressen, han är ju som spaningsledare antar jag en trovärdig källa?

"De dolda spåren i slasken
Youtube-spåret

Videon gav många som såg den kalla kårar utmed ryggraden. Med användarnamnet "Lisa Holm" tycktes den, med någon dags exakthet, räkna ner mot Skövdeflickans död.

Polisens nationella operativa avdelning (Noa) spårade användaren till en adress i Turkiet.

"Vi hade kontakt med turkiska myndigheter medan utredningen fortfarande gällde människorov, men när det rubricerades om till mord så var Turkiet inte intresserade längre", säger Lars Johansson, spaningschef.
"

http://www.expressen.se/gt/villosparen-i-jakten-pa-lisa-holms-mordare/
2015-12-06, 20:39
Bannlyst
Citat:
Källan är Lars Johansson citerad av Expressen, han är ju som spaningsledare antar jag en trovärdig källa?

"De dolda spåren i slasken
Youtube-spåret

Videon gav många som såg den kalla kårar utmed ryggraden. Med användarnamnet "Lisa Holm" tycktes den, med någon dags exakthet, räkna ner mot Skövdeflickans död.

Polisens nationella operativa avdelning (Noa) spårade användaren till en adress i Turkiet.

"Vi hade kontakt med turkiska myndigheter medan utredningen fortfarande gällde människorov, men när det rubricerades om till mord så var Turkiet inte intresserade längre", säger Lars Johansson, spaningschef.
"

http://www.expressen.se/gt/villosparen-i-jakten-pa-lisa-holms-mordare/
Den länken du hänvisar till verifierar inte det du påstår beträffande Turkiska polisens agerande. Varför desinformerar du?
2015-12-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Den länken du hänvisar till verifierar inte det du påstår beträffande Turkiska polisens agerande. Varför desinformerar du?

Jag förstår inte riktigt vad du menar, jag har bara citerat Expressens onlineartikel?

"

OK det står inte turkiska polisen det står turkiska myndigheter, men jag har kopierat ovanstående direkt ur Expressens onlineartikel.

Jag desinformerar inte, kan dock inte stå för Expressens tillförlitlighet som källa men de citerar Lars Johansson, om detta inte skulle stämma hade han väl sagt något om det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in