Citat:
Projekt frun-vill-minsann-vittna tog omtag inför Hovrätten. Jo , men ni kan ju tipsa asets juridiska ombud som ni har gjort tidigare .
Rönnbäck fick säkerligen åtskilliga mail och tips härifrån av hjälpsamma
personer som har mördaren som idol inför rättegångarna i tingsrätt och hovrätt .
Med tanke på innehållet i det hon framförde som försvar så kan man
ju gissa var hon hade fått tag på merparten av galenskaperna:

Rönnbäck fick säkerligen åtskilliga mail och tips härifrån av hjälpsamma
personer som har mördaren som idol inför rättegångarna i tingsrätt och hovrätt .
Med tanke på innehållet i det hon framförde som försvar så kan man
ju gissa var hon hade fått tag på merparten av galenskaperna:
Detta till trots att IR inte önskade mer förhör med henne på em i Tingsrätten då rysk tolk under ordnade omständigheter skulle frambringas. Hon struntade i alltihop och la ner.
Men sen återuppstår IB - poff!

Stora partier i hennes överklagan handlar sen om stackars Irina. Trots att hon inte har ett skit med henne att göra. Trots att Irina hade egen advokat med vid förhören. Trots att det är NB hon ska ägna sig åt.
Hon är till och med så övermaga att hon ljuger att läkaren sagt att hon skulle ha körts till sjukhus - vilket det rakt inte står i förhör från Litauen.
Inför hovrätten startade även parallellt kolla-vad-elak-förhörsledaren-är och hon kallade in Pål Johansson. Irina var utsatt för olidliga psykiska påtryckningar.
För övrigt fokuserade IB på klockan 19, åberopade Choni och GJ men rörde även in skype mitt i detta som är en helt annan tid. IR markerade med "detta har vi redan pratat om" och bytte ämne.

IB tillrättalade delar, samsynkade med NB, som hon aldrig uppgett innan (GJ kom åkande i allèn).
På tal om mailande till IR.
Citat:
IRs svar till skribent i tråden som sägs vara mailat 1 februari säger en hel del. Men sista meningen motsägs av ett visst påstående i meningen innan.
Precis som IR säger har hon inte rätt att åberopa delar ur förhör om AB inte vittnar.
Att hon sen sket i god advokatsed och rättegångsbalken är uppenbart då hon drog upp ABs förhör och ÅK protesterade om förtal.
Hon har inte sin klient med sig i utpekandet heller vilket jag nyss påvisat via hennes intervju med media.
Hur som haver påstår hon detta även om Irina i mailsvaret.
Irina var vittne och just därför kan hon älta hennes förhör och svårmodigheter om förhörsledaren i HovR.
Sista meningen överensstämmer inte med meningen strax innan:
Skribenten är rörande överens med rönnbäck.

Precis som IR säger har hon inte rätt att åberopa delar ur förhör om AB inte vittnar.
Att hon sen sket i god advokatsed och rättegångsbalken är uppenbart då hon drog upp ABs förhör och ÅK protesterade om förtal.
Hon har inte sin klient med sig i utpekandet heller vilket jag nyss påvisat via hennes intervju med media.
Hur som haver påstår hon detta även om Irina i mailsvaret.

Irina var vittne och just därför kan hon älta hennes förhör och svårmodigheter om förhörsledaren i HovR.
Sista meningen överensstämmer inte med meningen strax innan:
Citat:
Din analys är bra! Jag har lagt upp mitt försvar i samma riktning. Men av reglerna i rättegångsbalken följer att jag inte kan peka på det som finns i förhören med Aivaras överhuvudtaget, detta då han inte hörs, och beträffande Irina inte heller, detta då Irina i både tingsrätten och hovrätten sagt det vi är nöjda med.
Tack för ditt engagemang!
Mvh Inger Rönnbäck
Tack för ditt engagemang!
Mvh Inger Rönnbäck
Skribenten är rörande överens med rönnbäck.
Citat:
Fast man kan ju konstatera att NFC har haft en otrolig tur eller en fantastisk skicklighet att på dom fläckar dom undersökt, kunnat hitta så rätt att det blev som polisen själva sagt, en jackpott.*"
*Jag hävdar att det som Niklas Lindström påstår, att IB och AB oberoende av varandra tillstår att det skulle vara på detta vis, är osann. Jag har läst IBs förhör om och om igen för att förvissa mig om att jag tänker rätt. Det är faktiskt så att IB aldrig har gjort detta. IB är förhörd i 6 ganska korta förhör och där svarat att NB kom hem 17.30 -18.00. Det är först den 20 / 6 när Niklas Lindström kliver in som förhörsledare, och med sina minst sagt udda metoder problemen börjar.*
Jag tycker Du gjorde helt rätt som tog upp hans förhörsteknik som pendlar mellan upplysning och hot."
" Detta möte med GJ är ju utan tvekan oerhört viktigt och centralt för hela utredningen. Jag tolkar det som Niklas Lindström inte vill lyssna på det öra utan enbart, på sitt eget vis, tjatar fram tiden innan dom åker till Källby. "
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
*Jag hävdar att det som Niklas Lindström påstår, att IB och AB oberoende av varandra tillstår att det skulle vara på detta vis, är osann. Jag har läst IBs förhör om och om igen för att förvissa mig om att jag tänker rätt. Det är faktiskt så att IB aldrig har gjort detta. IB är förhörd i 6 ganska korta förhör och där svarat att NB kom hem 17.30 -18.00. Det är först den 20 / 6 när Niklas Lindström kliver in som förhörsledare, och med sina minst sagt udda metoder problemen börjar.*
Jag tycker Du gjorde helt rätt som tog upp hans förhörsteknik som pendlar mellan upplysning och hot."
" Detta möte med GJ är ju utan tvekan oerhört viktigt och centralt för hela utredningen. Jag tolkar det som Niklas Lindström inte vill lyssna på det öra utan enbart, på sitt eget vis, tjatar fram tiden innan dom åker till Källby. "
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av develi 2017-03-09 kl. 17:02.
Senast redigerad av develi 2017-03-09 kl. 17:02.