Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du har ingen som helst aning om vad som hände så det är du som "ältar". Du har ältat varje dag sedan flickan försvann och du får aldrig nog. Du har helt enkelt studerat för många sexualsadister och mördare och är helt fixerad av denna tanke.
Dito. Du ser dig ju som NBs bästa val av försvarsadvokat - du vet vad som borde utförts, åberopats, undersökts. Personligen dementerar jag skitsnack utifrån Lisas perspektiv.
Citat:
Angående Hovrätten och Tingsrätten så köper dom historien rakt av precis som en del andra. Det är nog ganska självklart att Lisa förstod vad som skulle hända tidigt men frågan är var, vid mopeden eller i ladan.
Rätten "köper" ingenting. När gärningsman tiger utgår en bedömning från bevisning, vittnen, indicier och brist på alibi. Fortsättningsvis presenterad gärningsbeskrivning baserad på det samma:
Det är en sannolikhetsbedömning. Sammantagen bild.
Vad har du att möta upp med som anses trovärdigt?
Citat:
Varför är det så viktigt att flickan led för dig? För att NB skulle få ett hårdare straff eller vadå? Det du beskriver är en fantasi och det finns inga bevis för det. Du beskriver också med vällust hur en sexualsadist njuter av sitt handlande gentemot offret och det stämmer nog i dom fall dom själva berättar om det.
Då ska vi se...
Att Lisa led är uppenbart, vilket likaväl framgår väl beskrivet i domslut. Det är sen påtalat utifrån oändliga försök att förklara vad sadism innebär psykologiskt sett, vad det medför för offret gällande känslor och upplevelser.
Att förminska ett sådant helvete som hon upplevt är inte bara naivt - det är rent kränkande.
Därav betonas detta då ni fokuserar på att betona fysiska avvärjningsskador, spår, medvetslös.
De finns där dock precis som jag beskrivit.
Det är ingen fantasi från mitt håll. Det är baserat på det som finns i rättsfallet, tidigare kunskap och en förmåga som heter empati vilket handlar om inlevelseförmåga och förståelse.
Ja, jag beskriver vällust vid ämnesområde sexuell sadism. Utifrån vad likvärdiga, vansinniga förövare delgett vetenskapen.
Citat:
Nu är det så att NB inte är en sexualsadist för det blir man inte över en natt. Att han kan vara en våltäktsman och mördare skulle vara mer troligt.
Det är mer vanlig med våldtäkt men denna kategori varken hänger eller tejpar offret så som skett.
De drar inte in en person runt 100 meter till ett specifikt rör i ett rum nån knappast kan hitta till i en lada som nån annan äger.
Hade du försökt dig på sadistisk våldtäkt hade du varit närmare trovärdighet.
Citat:
Det är inte omöjligt att Lisa var död eller medvetslös om hon nu överhuvudtaget hängdes i mjölkrummet och röret.
Samma visa, samma tecken på oförstånd..
Citat:
Vad är det för tecken på kamp fyra meter in i stalldelen? Handsken? Jag tror också det var kamp i stallet och att hon ströps där efter ett misslyckat våldtäcktsförsök.
Vet du inte ens att örhängena återfanns där?
Han misslyckas således med en våldtäkt och tänker " ah, va fan - jag letar upp nåt att hänga henne i i stället. Finns det nåt passande rör här månntro?"
Citat:
Varför kroppen sedan hängdes upp kan vi bara spekulera i då det inte finns mycket till bevis eller ett erkännande och förklaring.
Där har du meningen som visar hur misslyckade dina funderingar är. Du kommer inte till nån förklaring av det mest väsentliga.
Citat:
Det är lika underligt som att pressa in kroppen i ett skåp istället för att dölja den väl i rishögen eller bara dumpa den i diket någon mil bort.
Uppenbart var det ett bra val med tanke på hur länge det dröjde. Du tror inte ett plåtskåp i en stängd bod eliminerar risken mer (doft, syn) än där han stoppade hennes jacka och hjälm?
Skärp dig.
Sen tar du upp hennes skitiga kläder och hade det inte varit bra om polisen gjort en analys av vad den smutsen hörde hemma, ladan, mjölkrummet eller arbetsboden? En titt på hennes skors skosulor hade avgjort var hon senast stod upp då dammet i mjölkrummet är speciellt. Brukar inte våldtäktsoffer få blånader?
Dina långsökta efterfrågningar av analser kan lämnas därhän. Det är i klass med att åldersbestämma NBs bajs.
Citat:
Brukar offer som styps inte kämpa med att få bort gärningsmannens händer?
Brukar en person som reagerar med att kvävas försöka få bort det som kväver dem för att i fullständig panik försöka få luft?
I detta fall snara och inte NBs händer.
Slutklämmen kan helt ignoreras då det återfaller på svar som redan getts i texten och tidigare.
Ditt eviga tjatande om medvetslös och hängd.
Åter till det centrala och DNA.
Där finns frågor via dina påståenden inkl Hundriks.
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm