Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Du undviker frågan och desinformerar istället.
Långsökt var i Polishuset i Skövde den 18 september. Håll dig till det datumet. Vem bjöd in honom? Var finns det dokumenterat?
(Fyra dagar senare fanns frågor formulerade i LJ:s brev - sådana som Långsökt kunde svara på.)
Att använda barnsliga egenkomponerade öknamn på diverse experter, professorer och andra män med rang säger inget alls om dessa men en hel del om dig själv, vilket väl inte var din mening kanske?
Du fortsätter med enbart fåniga insinuationer, utan att svara på mina frågor. Blev det för svårt för dig? Du får en chans till att komma med ett svar och inte bara fåniga insinuationer.
Det här undrade jag:
Johansson kontaktade Långström och ställde frågorna. Har du något problem med det? Förklara då VAD problemet är och HUR du tycker att polisen skulle ha agerat med utgångspunkt från hur offret anträffades med snaran, silvertejpen och blottat kön och bröst. Insinuera inte utan svara med något konkret.
Undrar också vad det mystiska är med att Långström var i polishuset i Skövde den 18 september?
Tror du att det var någon "okänd auktoritet" typ militären som bjöd in honom och inte Johansson eller?
Tror du att t.ex varje telefonsamtal i förundersökningen är dokumenterat i FUP?
FUP är ju en sammanställning av FU och för att uppgifter ska tas med i förundersökningsprotokollet måste de bedömas ha betydelse för utredningen. Betydelse för utredningen i "Långström-informationen" är det som redan finns dokumenterat i FUP. Polisens dokumenterade frågor samt hans dokumenterade svar med hänvisning till vetenskapliga studier och forskning.
Att han fick en "muntlig dragning" är väl snarare en garanti för att allt ska gå riktigt till. Att han ska få ett riktigt underlag i ärendet så att han har möjlighet att göra en riktig bedömning utifrån det. Långström skriver ju själv i sitt svar (FUP sid 1002):
FUP sid 1002
Citat:
Bakgrund
Jag tackar för frågorna och ska försöka besvara dem kort nedan.
Det underlag angående sakförhållandena jag har i det aktuella ärendet bygger på en muntlig
dragning för mig av kriminalkommissarie Lars Johansson och hans medarbetare, fredagen den 18
september i Polishuset i Skövde.
Han skriver alltså om det underlag han har av
sakförhållandena.
Sakförhållande är detsamma som faktiskt tillstånd.
B.la lär han ha fått se de sekretessbelagda bilderna på offret, hur snara, tejp och kläder satt vid anträffandet av kroppen.
Eller, skulle polisen kanske skickat sekretessbelagda bilder på offret via mejl eller posten?
Alltså, uppgifter som har betydelse för utredningen finns redan med i FUP.
Du fastnar vid ovidkommande konspirationssidospår som inget är att ha i verkligheten.
Därav enbart insinuationer från ditt håll, om det inte kommer ett svar nu på frågorna jag ställde här ovan?