2016-06-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Ja! sonen H.Jönsson (som är pojkvän till Adriana B som påstod att NB var "kartmannen" som stoppade henne dagen innan, och var den person som först riktade mistankar mot NB redan den 8 Juni), som kom ca 10 minuter för sent til kl 18:00 familje-middagen den 7 Juni, och som sedan helt plötsligt stack mitt i middagen kl ca. 18:50 och inte var tillbaka vid middagssällskapet förrän kl ca 20:05,
han har affärer i Ryssland:

https://ru.linkedin.com/in/henrik-j%C3%B6nsson-18892015

HJ är sedan 2008 :

CEO
Volg* Farmin* Lt* (***=a,g,d)
juni 2008 – I dag (8 år 1 måned)Penza Region, Russian Federation

NB: cafe nyckeln gömdes aldrig i ladan så den delen håller tyvärr inte, men Lisa kan ju möjligtvis ha hamnat i Ladan på annat vis.

Jag tror det här fallet är mycket mer komplicerat än så - faktiskt.
Inte för att jag för ett ögonblick betvivlar att unga flickor kan ha utnyttjats på olika sätt tidigare men i det här fallet tror jag att det inte räcker som förklaring, även om det är en delförklaring.

Jag tror, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg i denna tråden, att det inte är säkert att alla inblandade parter är skyldiga till mordet utan att det räcker att de TROR vem som kan ha gjort det för att de ska agera som de gör.

Detta är sannolikt en härva med lojaliteter, rädslor, misstankar och skuld. Det är detta som gör det för komplicerat för en domstol att hantera denna händelse mitt i Det Gamla Riket - Kinnekulle.
Senast redigerad av nopomil 2016-06-08 kl. 19:31.
2016-06-09, 01:33
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Ja! sonen H.Jönsson (som är pojkvän till Adriana B som påstod att NB var "kartmannen" som stoppade henne dagen innan, och var den person som först riktade mistankar mot NB redan den 8 Juni), som kom ca 10 minuter för sent til kl 18:00 familje-middagen den 7 Juni, och som sedan helt plötsligt stack mitt i middagen kl ca. 18:50 och inte var tillbaka vid middagssällskapet förrän kl ca 20:05,
han har affärer i Ryssland:

https://ru.linkedin.com/in/henrik-j%C3%B6nsson-18892015

HJ är sedan 2008 :

CEO
Volg* Farmin* Lt* (***=a,g,d)
juni 2008 – I dag (8 år 1 måned)Penza Region, Russian Federation

NB: cafe nyckeln gömdes aldrig i ladan så den delen håller tyvärr inte, men Lisa kan ju möjligtvis ha hamnat i Ladan på annat vis.

Jaha, där ser man! Tack för det! Då vet man att han förmodligen är involverad i skumma ryska affärer, känner det på mig. LH har av någon anledning dykt upp i ladan och sett och hört dom göra en deal, han och några ryssar. Hon gick in där, även om det sägs att sökhundarna inte markerade att hon varit där, det är bara struntprat. Sen att dom "missat" grejerna på rishögen och kroppen, fast dom tillkom senare, men ändå, precis som att hunden inte skulle upptäckt det liksom? Han som gick med hunden fick väl betalt, förmodligen. Det luktar korruption överallt här!
2016-06-09, 03:14
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det där faller på att Lisa inte har varit i ladan på söndag kväll. Det fanns inga som helst spår efter henne vid hundförarens arbete fem timmar efter försvinnandet och inga utgående spår från moppen (som inte var undersökt).

Dessutom undrar jag hur du tänker om att SH var sällsynt kontrollerande gentemot Lisa.

Och hur tänker du om militärens inblandning den första veckan, både hur de ledde undersökningarna, hur de "hittade" i stort sett alla föremål, hur en enda militärs vittnesmål fick polisen att gripa litauerna?

Jag tror att hon dök upp i ladan i alla fall. Litar inte på hundförarens undersökning och rapport.

För det första, så tror jag att SH är kontrollerande som person. Han är militärtypen, regler och regemente, tror det ligger i hans familje-gen. För det andra tror jag att han VET hur det ligger till i området och(nog även vad som hänt?). Det är Jönssons, tillsammans med ryssarna som styr och ställer, mutar och håller på, men alla lallar omkring och låtsas som att det regnar och utåt sett ser det ut som ur en Åsa-Nisse film. Sen sjunger dom i kör: "Vi bor på landet" med Bröderna Djup på bred Skaraborgs dialekt. Fast egentligen pratas det ryska och diverse preparat m m fraktas hit å dit, pengar tvättas via Jönssons konsultfirma, samt billig arbetskraft importeras ifrån öst.

Kan det möjligen vara så här: SH fick reda på att hans dotter blivit vittne till en händelse som inte på något sätt får avslöjas. Han får ett alternativ: vi flyger henne till Ryssland och hon får leva, men "försvinna" om du betalar(stor lösensumma så klart) och han får en tidsfrist, om pengarna inte betalas likviderar vi henne och löser situationen ändå. Han klarar inte detta och vi vet resten. Lämplig GM utses tidigt och allt är riggat, SH försöker att fixa allt, han förbereder sig dock på det värsta, men ringer sina militärpolare och drar igång sökaktionen som pågår dag o natt, i riktig special-ops anda, i hopp om att hitta henne på gömstället och befria henne, hinna före och skicka iväg och gömma henne i något annat land via Sotenäs militär flygplats. Han vet att han inte kan fixa fram pengarna. Sen hittar dom grejerna som planterats ut, det blir svettigt, för man jobbar emot tiden hela tiden och man vet inte vem som är med eller emot en. Militären som sen vittnar emot NB är köpt, eftersom det inte går att lita på någon i denna situation. Interpol kopplas också in tidigt, varför? Jo, för att det blivit en läcka någonstans att hon kan försvinna ur landet. Brukar man annars koppla in Interpol på det stadiet? Komplicerat värre alltså.
2016-06-09, 18:40
Bannlyst
Citat:
Som sagt:
INGEN domstol har analyserat händelserna utifrån en helhetssyn. Särskilt ska man komma ihåg både att Niklas Lindström förutsade vad domen skulle bli (vilket är ett brott som han inte har anmälts för vilket visar korruptionen hos Skövdepolisen) och att poliser slog vad med Arne vad utslaget skulle bli.
Vi kan alltså i och med det här fallet klart ifrågasätta hur oberoende svenskt domstolsväsende fungerar och huruvida de klarar komplicerade fall där militär och adel (kungliga vänner) är inblandade.
Det är väldigt synda att så många missat finessen med helhetsyn och bara ser till delarna. Men det är klart att man måste verkligen veta allt för att komma till en helhetssyn, så kanske det kan vara ett visst mått av illusoriskt såsom grundläggande idé?

Har varit ute och testat ett nytt metspö om som lär kunna fånga upp signaler av helheter idag som en ren holistisk vinda på rulle. har inte fått några napp på att fel man sitter dömd men däremot kan mamman stora behov varit en faktor som dragit och gjort Nerijus extra bakom flötet. Enligt metspöt så sträcker sig den sanningen långt bortom senaste flugan.
2016-06-09, 18:54
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Mobildelarna skulle i vilken annan rättsprocess som helst ha friat NB. Han hade inte kunnat fällas utan att domstolen/arna varit tvungen att förklara hur dessa delar, som togs från kroppen, hamnat där de gjort.

Kan någon förklara för mig huruvida det är en mobilstöld eller ett mord som diskuteras?
Förvisso, blir en 17 årig tjej av med sin mobil så är det inte konstigt att man blanda ihop det hela.

Kanske Lisa egentligen lever?
2016-06-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag tror att hon dök upp i ladan i alla fall. Litar inte på hundförarens undersökning och rapport.

För det första, så tror jag att SH är kontrollerande som person. Han är militärtypen, regler och regemente, tror det ligger i hans familje-gen. För det andra tror jag att han VET hur det ligger till i området och(nog även vad som hänt?). Det är Jönssons, tillsammans med ryssarna som styr och ställer, mutar och håller på, men alla lallar omkring och låtsas som att det regnar och utåt sett ser det ut som ur en Åsa-Nisse film. Sen sjunger dom i kör: "Vi bor på landet" med Bröderna Djup på bred Skaraborgs dialekt. Fast egentligen pratas det ryska och diverse preparat m m fraktas hit å dit, pengar tvättas via Jönssons konsultfirma, samt billig arbetskraft importeras ifrån öst.

Kan det möjligen vara så här: SH fick reda på att hans dotter blivit vittne till en händelse som inte på något sätt får avslöjas. Han får ett alternativ: vi flyger henne till Ryssland och hon får leva, men "försvinna" om du betalar(stor lösensumma så klart) och han får en tidsfrist, om pengarna inte betalas likviderar vi henne och löser situationen ändå. Han klarar inte detta och vi vet resten. Lämplig GM utses tidigt och allt är riggat, SH försöker att fixa allt, han förbereder sig dock på det värsta, men ringer sina militärpolare och drar igång sökaktionen som pågår dag o natt, i riktig special-ops anda, i hopp om att hitta henne på gömstället och befria henne, hinna före och skicka iväg och gömma henne i något annat land via Sotenäs militär flygplats. Han vet att han inte kan fixa fram pengarna. Sen hittar dom grejerna som planterats ut, det blir svettigt, för man jobbar emot tiden hela tiden och man vet inte vem som är med eller emot en. Militären som sen vittnar emot NB är köpt, eftersom det inte går att lita på någon i denna situation. Interpol kopplas också in tidigt, varför? Jo, för att det blivit en läcka någonstans att hon kan försvinna ur landet. Brukar man annars koppla in Interpol på det stadiet? Komplicerat värre alltså.

Jag avhåller mig från vidlyftiga fantasier. Jag vill ha svar.

Vad gäller tjänstehunden och hundföraren är det helt säkert att de hade hittat spår av Lisa om hon varit i ladan. Inte en chans att de hade missat det. Det är något jag är helt säker på i denna Kinnekullehärva. (Hunden hittade avföring och visade förhöjt intresse vid kraftledningsgatan - varför undersöktes dock inte).
Senast redigerad av nopomil 2016-06-10 kl. 20:03.
2016-06-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Kan någon förklara för mig huruvida det är en mobilstöld eller ett mord som diskuteras?
Förvisso, blir en 17 årig tjej av med sin mobil så är det inte konstigt att man blanda ihop det hela.

Kanske Lisa egentligen lever?

Du menar att någon stal mobilen? Från kroppen? Vem skulle det vara?
2016-06-10, 20:03
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Du menar att någon stal mobilen? Från kroppen? Vem skulle det vara?
Nerijus så klart
2016-06-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Nerijus så klart

Vilket för oss tillbaka till frågan: varför analyserar inte två svenska domstolar hur och varför mobilfynden ( som var så enormt viktiga första veckan och "gav" upphov till den röda streckade linjen till Martorp) placerades där de hittades?
Varför saknas minneskortet?
2016-06-10, 20:08
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Vilket för oss tillbaka till frågan: varför analyserar inte två svenska domstolar hur och varför mobilfynden ( som var så enormt viktiga första veckan och "gav" upphov till den röda streckade linjen till Martorp) placerades där de hittades?
Varför saknas minneskortet?
Fråga Nerijus han kan ge dig svaren
2016-06-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden

Jag har också mycket funderat på litauisk och eller rysk maffia.
Smuggelkontakter?
Lisa såg ngt hon inte skulle?
NB tvingas städa upp?
Han vittnar inte utan är tyst.
För det är man om rysk maffia är inblandad.
Det var ju en okänd man med NB dagarna efter mordet. Står i FUP.
Det står att Lena ser NB med en främmande okänd man.
NB säger att de mekar med bilen och NB gestikulerar avvärjande till Lena, " kom inte in".
Den okände mannen mördar flickan och NB kan aldrig säga något.
Det är helt självklart om det är rysk maffia, eller litauisk, iblandad.
Det är kanske därför det är så tyst?
2016-06-11, 16:25
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag har också mycket funderat på litauisk och eller rysk maffia.
Smuggelkontakter?
Lisa såg ngt hon inte skulle?
NB tvingas städa upp?
Han vittnar inte utan är tyst.
För det är man om rysk maffia är inblandad.
Det var ju en okänd man med NB dagarna efter mordet. Står i FUP.
Det står att Lena ser NB med en främmande okänd man.
NB säger att de mekar med bilen och NB gestikulerar avvärjande till Lena, " kom inte in".
Den okände mannen mördar flickan och NB kan aldrig säga något.
Det är helt självklart om det är rysk maffia, eller litauisk, iblandad.
Det är kanske därför det är så tyst?

Sida i FUP?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in