Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Vid frågan av ekonomichefen vid HR hur Nerijus engelska var svarade han, lika bra som min.
Då får man förmoda att de förstår varandra väldigt väl.
NB fick veta kl 03 att Lisa försvunnit. CB åkte till Blomberg 10 kl 08 på måndag morgon med spik och pratar med NB.
" det första han sa var: - vet du vad som hänt? Nej så jag. - Det är en flicka som är försvunnen sa han och sen pekade han på sin bror och sa att han hade börjat lyfta upp en handske, han sa: - lägg tillbaks den för det kan vara någonting. Det var vad han sa." Ljudfil TR
Sen hittas hansken och ladan spärras av kl 11.40.
Vi får veta via hans bror att NB var väldigt orolig över att Lisa försvunnit. AB finner det överdrivet:
Citat:
han har ju en alltså en äldre dotter nu vet, nu minns jag inte hur gammal hon är men hur som helst, hade hon varit försvunnen då skulle jag ha förstått varför han var så orolig
Irina berättar också om NBs oro för Lisa och nämner hans dotter:
Citat:
"På måndagen när de berättade på nyheterna, hur kunde det hänt. Både Nerijus och jag
undrade hur en människa kan vara borta
Hur var Nerijus då
Han var orolig för hennes skull"
"Han sa bara att man är orolig om en människa försvinner någonstans, och han har en dotter
också"
I TR åberopar NBs sin fina empatiska förmåga till Lisas familj, att han förstår då han själv är far.
Redan klockan 7 anar således den empatiska pappa NB att handsken kan ha med försvinnandet att göra.
Meddelar han polisen? Nope.
Ber han sin arbetsgivare om råd gällande handsken? Nope.
NB arbetar obekymrat vidare.
Sen väller empatin ut genom porerna och han är så bekymrad hela veckan.
....han sa: - lägg tillbaks den för det kan vara någonting.