2017-02-10, 11:50
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
FUP 1065. Råkade du missa meningen vart han ritade bilarna?
Utanför entrén och inte på gårdsplanen. Råkade du missa att han inte såg en enda person på gården?
Denna uppgift är mer överensstämmande med CB och backen ner till Martorp. Den är överensstämmande med BS och att de åkte förbi Martorp, de kan mycket väl ha stannat till.
Vad som däremot inte stämmer ett skit är det NB sen säger dvs mycket militär och polis. Han såg således INGEN leta på gården.
För övrigt är det totalt ointresssant:
Hans DNA finns på kläderna oavsett om den - enligt er alternativstollar -
oerhört sympatiske mannen letat mask, mockat skit eller borstat kossor. Denna händelse är inte epicentrum juridiskt sett, lika lite som Adriana.

Förklara hur hans blod DNA fanns på jackan tidig fredag kväll när han lämnade blodprov den 13e.

Snacka om att förvränga allt och återge felaktigt för att passa ens egen Fagro-fantasi och skapa en alldeles egen FUP som inte stämmer överens med den riktiga. Precis som en viss noppe kör med också, pajasfasoner som genomskådas.

"Förklara hur hans blod DNA fanns på jackan tidig fredag kväll när han lämnade blodprov den 13e."
Den förklaringen kommer du aldrig att få för dom varken vill eller vågar sig på den.
Senast redigerad av PantherE 2017-02-10 kl. 12:01.
2017-02-10, 12:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE

Läs och återge FUP som den är skriven och inte din egenkomponerade FUP som inte stämmer överens med originalet.

Det fanns alltså inga militärfordon inne på Martorps Gård under hela veckan som du så fint har klippt och klistrat ihop efter dit eget tycke.

Edit:
Ser att #develi svarade innan nu men jag låter mitt med stå kvar för du är ett stort skämt utan verklighetsförankring och lever i din egen fantasivärld.
Hahahaha, det är helt stört ur flera vinklar:
1. Totalt ovidkommande för domslut.
2. NB har överdimensionerat händelsen som om Skövde regemente ihop med västra götalands polisen stått i aktivt sök inne på gården: de facto har de inte sett en enda person.
3. CB har heller inte sett ett aktivt sök som NB försökt göra gällande.
4. Absolut ingen klarar av att redovisa det väsentliga: hur fan hans blod hamnat på jacka och hennes jeans som hittas innan han tappas på blod.
5. Det står klart och tydligt i FUP att de inte varit på tilldelat område tidigare.
6. Sökområdet utvidgas till att inkludera Martorp gård först på fredag vilket är ett direktiv från polis. Givetvis kan ingen kliva in hur som helst på privata gårdar.
7. Inte en enda anställd återger eftersök på Martorp gård innan fredag. Varken av militär eller nån annan.

NB uppfattas som suspekt och tas till förhör. Inom drygt en vecka, 10 dar hade han oavsett hämtats in när svar anlänt från NFC. Fördelen var givetvis elimination av flyktrisk från det att hon återfanns. Speciellt med hans bekymmer om spår och hur DNA överförs om man tar i en annan person.
2017-02-10, 14:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 1057
Förhörsledaren: Vad sade din bror till Missing People. Aivara: Vilka ? FL. De med gula västar.
Aivara: Han sade till mig att han nämnt till någon att här hade de letat redan.
FL: Hur visste han det ? Aivara: Jag vet inte
FL: Varför tar han sig det uttrycket och vill leda bort sökandet efter denna tjej ? Aivara : Jag vet inte.
FL: Vad säger han till dig. Aivara: Jag såg att bilen stod vid garaget en gång när vi kom till garaget i Martorp.
FL: Vilken bil ? Aivara: Det var en sådan militärbil med jättelånga snablar uppåt.
FL:Var din bror ensam den gången uppe på Martorp.
Aivara: Nej jag var med. Aivara: Det var onsdag eller torsdag.
FUP 1065
FL: Du nämner militärfordon med snablar.
Aivara: Det var någon av dagarna de var där. (måndag eller tisdag)
Den första var ljus de två andra var med snablar. Det var första gången jag såg dem, därför lade jag dem på minnet.
FL: Träffar ni några militärer vid bilarna.
Aivara: Nej.
FUP 1402
Nerijus kommer till Martorp 11 juni och ser tre militärbilar men inga personer. Nerijus blir informerad på kontoret att militär sökt i området.

Det borde väl inte finnas någon tvekan utan det fanns militär hela veckan på Martorp enligt uppgifter från Aivara och Nerijus.
När Nerijus går in på kontoret blir han informerad att militär sökt i området, och när Missing People kommer och söker där på fredag vill Nerijus vara hjälpsam och informera dem att det var sökt i området, man kan påstå som tack för hjälpen blev alla tre litauerna anhållna och senare häktade.
Nerijus och Aivara var i Martorp för att söka mask, därför där de i vanliga fall sökte mask i en gammal sädeshög, var det området avspärrat av polis.
Det har påståtts upprepade gånger att Nerijus pratade mycket knagglig engelska, men första polisförhöret med honom hölls på engelska, utan tolk.
Vid frågan av ekonomichefen vid HR hur Nerijus engelska var svarade han, lika bra som min.
Ekonomichefen hade mycket att göra med Nerijus när det gällde ombyggnader, reparationer och inköp av material m.m.

Jag ställer frågan fanns det inte någon bland Missing People som kunde så hjälplig engelska att de kunde ha fått noggrannare information av Nerijus, när han sade att det var slöseri med tiden att söka där Missing People sökte.

Vad var det mer för information han skulle kunnat ha lämnat ?
Tror du att han skulle ha talat var han hade gömt offret och hennes tillhörigheter ?
Nog för att han är en jävla idiot och klantskalle din älskling mördaren Nerijus
men så dum kan väl inte ens han vara eller vad tror du ?
Hade han lämnat mer information så hade det ju bara handlat om fler lögner .
"Waste of time" var ju bara en av alla de lögner som han och hans ljugkärring Irina kom med .
Senast redigerad av boidis12 2017-02-10 kl. 15:11.
2017-02-10, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Vid frågan av ekonomichefen vid HR hur Nerijus engelska var svarade han, lika bra som min.
Då får man förmoda att de förstår varandra väldigt väl.

NB fick veta kl 03 att Lisa försvunnit. CB åkte till Blomberg 10 kl 08 på måndag morgon med spik och pratar med NB.

" det första han sa var: - vet du vad som hänt? Nej så jag. - Det är en flicka som är försvunnen sa han och sen pekade han på sin bror och sa att han hade börjat lyfta upp en handske, han sa: - lägg tillbaks den för det kan vara någonting. Det var vad han sa." Ljudfil TR

Sen hittas hansken och ladan spärras av kl 11.40.

Vi får veta via hans bror att NB var väldigt orolig över att Lisa försvunnit. AB finner det överdrivet:
Citat:
han har ju en alltså en äldre dotter nu vet, nu minns jag inte hur gammal hon är men hur som helst, hade hon varit försvunnen då skulle jag ha förstått varför han var så orolig

Irina berättar också om NBs oro för Lisa och nämner hans dotter:
Citat:
"På måndagen när de berättade på nyheterna, hur kunde det hänt. Både Nerijus och jag
undrade hur en människa kan vara borta
Hur var Nerijus då
Han var orolig för hennes skull"

"Han sa bara att man är orolig om en människa försvinner någonstans, och han har en dotter
också"
I TR åberopar NBs sin fina empatiska förmåga till Lisas familj, att han förstår då han själv är far.

Redan klockan 7 anar således den empatiska pappa NB att handsken kan ha med försvinnandet att göra.
Meddelar han polisen? Nope.
Ber han sin arbetsgivare om råd gällande handsken? Nope.
NB arbetar obekymrat vidare.

Sen väller empatin ut genom porerna och han är så bekymrad hela veckan.

....han sa: - lägg tillbaks den för det kan vara någonting.
2017-02-10, 16:24
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Du framstår enbart patetisk när du försöker ge sken om att du vet mer kringinformation om det så är statligt iscensatta utredningar och FRA.

Är det sån desperat brist på förklaringar att du inbillar dig att nån ska köpa ditt långsökta svammel utan minsta förankring?
Du tillför inte diskussionen ett dugg och borde snarare ägna dig åt gärningsförlopp och förklara det som är väsentligt, främst hans blod DNA. Berätta hur du ska överträffa ÅK - att du misstror militär och hennes far lär inte påvisa NBs oskuld.

Som jag skrev innan så har Justitiedepartementet avfärdar bestämt att dom över huvud taget har anlitat någon "privatspanare" i Lisa Holm fallet. Att hundrik försöker med att ge sken av att hen vet mer en alla andra är helt genomskinligt och en direkt lögn.

Som bekant så ingår bland annat: Bekämpning av terrorism, Brottsbekämpande och brottsförebyggande, Rättssäkerhet och rättstrygghet, Rättsväsendet i Justitiedepartementet område.
2017-02-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Han gör väldigt klart att han är osäker på om hans minnesbilder är från tisdagen eller långt tidigare då de brukade fika i byssjan. Säger han faktiskt att minnesbilden av trasmattorna är från tisdagen? Nej se det gör han inte.
Det är bland annat därför som BS är ett så trovärdigt vittne eftersom han inte säkert kan säga att det är Nerijus som pekar och domderar om "waste of time".

Jo du, BS var tvärsäker på sin "felkänsla".
Han var säker på hur litauerna såg ut den dagen eftersom han åkt fram och tillbaka och stirrat på dem men inte "hunnit" vinka.
Men varför rör denna militär ihop siffrorna på bilen? Det är fortfarande inte utrett.
Är det trovärdigt att å en sidan hitta ett busskort och å andra sidan inte vara den som gör det?

Eller är han rörig i huvudet som varken vet hur saker och ting och har gått till eller väderstreck och avstånd? Som ser ilskna katter och plufsiga kvinnor (och kollegan ser små svarta hundar)? Trovärdig? Ja, om man vill - dvs om LJ & co vill.
Om domarna var en förhandskonstruktion - ja, då är han "trovärdig".
2017-02-10, 16:32
Medlem
Citat:
Det var runkmördaradvokaten som åberopade försvarshemligheter. Tror du också att hon fiskade upp det ur tomma luften. Välkommen i klubben.

Oj vad du kan. Men du svarade inte på frågan. Tror du att det skrevs en rapport? Det är tillåtet att spekulera.
2017-02-10, 16:36
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Oj vad du kan. Men du svarade inte på frågan. Tror du att det skrevs en rapport? Det är tillåtet att spekulera.

Man kan inte skriva rapport på något som inte har hänt och som bara Inger hittade på som du sedan apar efter.

Din "husgudinna" har fört dig bakom ljuset.
Senast redigerad av PantherE 2017-02-10 kl. 16:41.
2017-02-10, 16:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo du, BS var tvärsäker på sin "felkänsla".
Han var säker på hur litauerna såg ut den dagen eftersom han åkt fram och tillbaka och stirrat på dem men inte "hunnit" vinka.
Men varför rör denna militär ihop siffrorna på bilen? Det är fortfarande inte utrett.
Är det trovärdigt att å en sidan hitta ett busskort och å andra sidan inte vara den som gör det?

Eller är han rörig i huvudet som varken vet hur saker och ting och har gått till eller väderstreck och avstånd? Som ser ilskna katter och plufsiga kvinnor (och kollegan ser små svarta hundar)? Trovärdig? Ja, om man vill - dvs om LJ & co vill.
Om domarna var en förhandskonstruktion - ja, då är han "trovärdig".

Inte konstigt att BS får en felkänsla efter din älsklings usla skådespel .
Även en tvååring hade förstått att han hade med mordet att göra .
Att inte du kan få in det i vacuumburken är ju inte vårt fel .
Står det Lt på svenska nummerskyltar också ?
Alltså rörde han inte till siffrorna på bilen .
Plufsig kvinna stämmer ju in på ljugkärringen och vet du att katten inte var arg ?
Naturligtvis var BS trovärdig , du , mördaren Nerijus och ljugkärringen NEJ .
Allt är bara lögner och fantasier , du har inte kunnat bevisa ett skit av det du skriver .
2017-02-10, 16:47
Medlem
Citat:
På vilket sätt hotades Irina? Vad ställde förhörsledaren i utsikt att han skulle se till att det drabbade Irina? Att be ett vittne att noga betänka de sociala konsekvenserna av vad hon säger är en service för att hjälpa till så att hennes fortsatta tillvaro inte skall lida skada. Det är stor skillnad på service och hot.

Suck. Jag trodde att du hade ett bättre minne än så.
sid 1280
den Litauiska ambassadören har hört av sig till förundersökningsledarna, han har
uttryckt att han skäms, och att han beklagar att Litauiska medborgare är misstänkta i
ärendet, eh och därför är det ju ännu viktigare att du faktiskt talar sanning,
..
jag sökte på Lisa Holm och mord och
Litauisk eh ny, nyheter, och jag översatte dom ord till Litauiska när jag sökte för och få
träff på Litauiska medier, eh och det tog mig ungefär en minut och göra den sökningen,
jag ska visa dig vad jag får fram för bilder då, kr, kring mordet i Litauisk media så ser
det ut så, dom har lagt ut bilden på dig och din man på bröllopsfoton
...
…ja, do, do, det är den median har publicerat dom bilderna, och utifrån det så tycker
jag synd om din familj där hemma och din son, jag tycker synd om dig också om du
inte är inblandad i detta, men se nu till att lägga en riktig berättelse så att nu när
medierna är intresserade av detta, att man kanske kan avföra dig från utredningen, och
då kan du inte sitta och hitta på uppgifter för att eh skydda Nerijus eller någon annan,
det enda du kan göra det är och berätta precis som det var, och då kanske…

Detta är rikligt lågt av Niklas Lindström att blanda in IB:s son. Han antyder också att sonen skyddas om hon säger rätt: "lägger fram en riktig berättelse". Vad är detta annat än i strid med FN:s tortyrkonventions artikel 1?

Mer på samma sida:

och det kan visa sig att han har gjort saker
som du eh säkert också tycker är avskyvärt, och om han har gjort det så hoppas jag att
du inte skyddar honom, i den vågskålen så ska du i så fall lägga eh ditt eget anseende,
din sons anseende, dina föräldrar och syskon i Litauen, som behöver läsa på medias i
bilder att du är misstänkt i den här utredningen, är Nerijus värd att försvara eller
skydda och lämna felaktiga uppgifter, det ska du väga mot det, för mig hade valet varit
väldigt enkelt

Vad är detta för förhörsmetod? Är det tillåtet i Sverige att göra så här? Framtvinga vittnesmål genom att tala om hennes sons anseende? Detta måste utrönas. Kan polisen alltid använda barn som påtryckningsmedel eller är det bara när det handlar om litauer?

Niklas Lindström fortsätter med otillbörliga förhörsmetoder mot IB:

Sid 1301
Ja kanske att vi berättar att du vill att han ska berätta, att du mår dåligt för att du är
inlåst här, och att det kanske skulle rentvå andra personer som dig och hans bror om
dom inte, om inte han är inblandad, hans bror är ju faktiskt inte häktad för grovt
skyddande av brottsling, utan häktad för misstanke, eller delaktighet i mord, och om
du, om du Aivaras och Nerijus berättar samma sak om vad som har varit ( ohörbart…)
och han berättar om vad han har gjort, så skulle vi befria er i så fall om det stämmer
det som du berättar, tidningen skulle ju kunna skriva om det här när det är aktuellt och
eh ni inte skulle vara, att ni inte är misstänkta längre,
Jag vet inte

Hon lockas alltså med att släppas direkt om hon ”berättar ”dvs säger det som FL vill.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Googlande Niklas Lindström...
2017-02-10, 16:50
Medlem
Citat:
20 års erfarenhet som polis inkl utbildad krim.tekniker ger ett tränat öga för detaljer. Klar med rishögen, begriper att gården är hot spot med tanke på fynd, gör okulär besiktning.
Där har du rätt fokus på grenar och nertrampat buskage till skillnad från dina paranoida pseudoanalyser.

Men hon var inte klar med rishögen. Den som trampade ner buskaget står ju bredvid henne.
Detta är ett utav de stora frågetecknen - varför rusade HA till boden?
Senast redigerad av nopomil 2017-02-10 kl. 16:59.
2017-02-10, 16:53
Medlem
Citat:
Om militärer varit synliga i trakten betyder inte att det är slöseri med tid att leta i områden som dessa kört förbi. Nerijus visste att det var slöseri med tid att söka bakom ladugården i Martorp. Detta förmedlade han till ledaren för Missing People-patrullen. Han kunde uttryckt sig lite mindre kategoriskt: 1) militär har varit synliga här eller 2) militärer har sökt lite översiktligt här. Men nejdå Nerijus visste berätta att det var slöseri med tid minsann.

Du vet inte vad NB sa. Du vet bara vad ett enda vittne i denna Kinnekullesoppa påstod att NB sa. Ett vittne som dessutom är mycket negativt inställd till litauerna.

Eller var du där? Eller har du förloppet inspelat? Annars är det din förutfattade mening som styr.
Senast redigerad av nopomil 2017-02-10 kl. 17:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in