2016-12-03, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Du borde läsa lite mer om andra mordfall där unga kvinnor har dödats av sina ex när relationer var slut.
Citat:
Det räknas att L var singel men hon tyckte om en annan kille.
Citat:
Man skulle leta efter yngre person som Lisa kände och som hade anledning att hämnas.
Citat:
Nerijus så i förhöret att han pratade med mamma och frågade om dem har kollat det i hans dator,
men förhörsledare brydde sig inte om att kolla det, han var som döv.
Detta med snedvriden irrelevant statistik har vi ju hört till leda.

- i 90% i fallen finns mördaren i bekantskapskretsen.
- kan man inte ge sig på exets alibi så får man hitta på en ny pojkvän och anklaga honom som Xenia gjorde via Victors snapchat.

Att NBs mor inte ska ha skypat med NB 19.35-19.52 var det ju ett herrans liv om i andra tråden innan den stängdes.
Vad har sistnämnda aspergerliknande tjatter med din teori att göra?
Senast redigerad av develi 2016-12-03 kl. 21:56.
2016-12-03, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ligger i konspirationsteoriernas natur att vara tossiga.

Mycket konstiga uppgifter om den sk: Svarta Suven.

Billy Bertilsson säger sig ha sett denna jäkla mystiska svart SUV.

http://www.expressen.se/gt/han-ar-ny...-holm--fallet/

Hur trovärdig kan han vara....Jag tvivlar på hans information.

Men för vissa kanske informationen betyder något.

Vi får kalla SUV,en för Spök-Suv,en.
2016-12-03, 22:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det är inte alls bevisat att NB mördade Lisa. Så långt räcker inte den tekniska bevisningen hur gärna ni åklagarkramare än vill. Han bör rimligen ha hanterat kroppen i något skede, det är allt. I övrigt är det bara gissningar, önsketänkande, hur sjukt det än må låta. Och så beskyller ni oss tvivlare för kränkning ...
Ja - det är en KRÄNKNING att anklaga oskyldiga människor i Lisas vänkrets som har alibi och absolut inte är ämne för att han mördat sin vän.
Det är även en KRÄNKNING att påstå att Lisa tagit livet av sig när hon mördats brutalt.

Det är bevisat via tre rättsinstanser att NB är mördaren och ingen av er noviser med juridisk hybris har än inte kommit med nåt som motsäger domen.
2016-12-03, 22:30
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det är inte alls bevisat att NB mördade Lisa. Så långt räcker inte den tekniska bevisningen hur gärna ni åklagarkramare än vill. Han bör rimligen ha hanterat kroppen i något skede, det är allt. I övrigt är det bara gissningar, önsketänkande, hur sjukt det än må låta. Och så beskyller ni oss tvivlare för kränkning ...

Hallå!!! det är i slutet på 2016, December månad nu.
Har du missat både TR 2015 och HR domen i Februari i år med den starka bevisningen?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22227809.ab

"Nerijus Bilevicius har gjort sig skyldig till ett lömskt angrepp på en plats som vid tidpunkten varit förhållandevis ödslig och detta mot en person som måste ha varit intet ont anande och som saknade alla möjligheter att komma undan", står i domen.

Dags för dig och andra likasinnade alternativare att vakna upp och inse ren fakta istället för att babbla på ogrundat och hejdlöst.
2016-12-03, 22:55
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
Mycket konstiga uppgifter om den sk: Svarta Suven.

Billy Bertilsson säger sig ha sett denna jäkla mystiska svart SUV.

http://www.expressen.se/gt/han-ar-ny...-holm--fallet/

Hur trovärdig kan han vara....Jag tvivlar på hans information.

Men för vissa kanske informationen betyder något.

Vi får kalla SUV,en för Spök-Suv,en.

Vad spelar det för roll, finns inga bevis för att någon förare av en SUV hade med mordet att göra. Inga problem för Polisen att kolla upp registreringsnumret och ägaren, men dom tyckte inte att den hade något med mordet att göra. Försvarsadvokaten verkade inte heller vidare uppspelt över den där SUVn. Finns såklart en anledning till att den var så ointressant, så den fick hamna i slasken där sånt hamnar. Men där finns det säkert en guldgruva att hämta för såna som Sundharma,Xeniaonatopp och Fagro.
2016-12-03, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad spelar det för roll, finns inga bevis för att någon förare av en SUV hade med mordet att göra. Inga problem för Polisen att kolla upp registreringsnumret och ägaren, men dom tyckte inte att den hade något med mordet att göra. Försvarsadvokaten verkade inte heller vidare uppspelt över den där SUVn. Finns såklart en anledning till att den var så ointressant, så den fick hamna i slasken där sånt hamnar. Men där finns det säkert en guldgruva att hämta för såna som Sundharma,Xeniaonatopp och Fagro.

Jag tror inte heller att SUV föraren har något med mordet att göra.
Men..det verkar troligt att det var en svart SUV där, och Lisa kanske talade med förare.
Därefter åkte Suven iväg, och mycket troligt kan det vara att NB överföll Lisa direkt efter
att SUVen åkt därifrån.
Det är ju bara NB som vet, och vi lär aldrig få klarhet i detta.
Men vissa påstår att en Svart SUV aldrig varit aktuell.
Men nu har vi fakta på att det Troligen kan ha varit en Svart SUV som Lisa talade tillfälligt med.
2016-12-03, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Men vissa påstår att en Svart SUV aldrig varit aktuell.
Men nu har vi fakta på att det Troligen kan ha varit en Svart SUV som Lisa talade tillfälligt med.
Det finns INGEN fakta på att Lisa pratat med nån i en svart SUV.
Det är enbart en spekulation som saknar all förankring oavsett om det funnits en svart SUV vid cafét som BB påstår han sett kl 18.11. Han såg inga personer runt cafet för övrigt.

Denna hörsägen har aldrig förekommit i förhör, intervjuer eller media.
Det är enbart via påståenden i huvudtråden och det är sen detta rykte som Rönnbäck frågar CB om i TR - varav han förklarar att det han har hört det via Lena, som hört det via nån annan.
Citat:
IR: Känner du till om det hänt nåt särskilt vid cafét den här dan?
CB: Nej, det har varit en massa rykten bara.
IR: Men finns det nåt annat än rykten som du har fått till dig?
CB: Nej, inte annat än att det är rykten, jag har inte fått nåt bekräftat.
IR: Nej, men vad har det handlat om?
CB: Nej, dom.. det är så mycket rykten att man... bland annat att hon skulle varit hotad av nån som inte fått nåt kaffe och så vidare och att.. det var nån typ utav annan utlänning då.
IR: Den dagen alltså?
CB: Ja, men jag vet ju inte om det stämmer nånting men
IR: Men var det nåt som hon hade pratat med nån om eller?
CB: Det var väl vad man hade hört men jag.. vet inte.
IR: Nej, ok.
IR:: Och sen har det vart nån information till dig om att flickan setts vid nån bil vid den här tiden?
CB: Ja, det var Lena som sa det på cafét att nån hade sagt att hon hade stått och pratat med nån i en svart Kia på andra sidan vägen.
IR: När skulle det ha varit då?
CB: Det var på söndagen då men det är ju ingenting som är bekräftat.
IR: Nej.
Från ljudfil TR.
Senast redigerad av develi 2016-12-03 kl. 23:42.
2016-12-03, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns INGEN fakta på att Lisa pratat med nån i en svart SUV.
Det är enbart en spekulation som saknar all förankring oavsett om det funnits en svart SUV vid cafét som BB påstår han sett kl 18.11. Han såg inga personer runt cafet för övrigt.

Denna hörsägen har aldrig förekommit i förhör, intervjuer eller media.
Det är enbart via påståenden i huvudtråden och det är sen detta rykte som Rönnbäck frågar CB om i TR - varav han förklarar att det han har hört det via Lena, som hört det via nån annan.

Jag skriver att det kan vara (TROLIGT) att Lisa kanske kan ha talat med någon i en Svart SUV.
Sen har Vi ju Fakta om att fd. Polisen Bertilsson har sett denna SUV.

Själv tror jag inte denna SUV har något med mordet att göra.

Men mycket talar för att det har funnits en Svart SUV....och KANSKE har Lisa tillfällit talat med föraren.
Det vet Vi inte.
Och lär aldrig få veta det.

Men att en Svart SUV har varit vid Cafe i samband med att Lisa slutade, kan ju Bertilsson redogöra för.

Man kan inte blunda för den informationen.
Då tillhör man dom som vill dölja sanningen.
2016-12-03, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag skriver att det kan vara (TROLIGT) att Lisa kanske kan ha talat med någon i en Svart SUV.
Sen har Vi ju Fakta om att fd. Polisen Bertilsson har sett denna SUV.

Själv tror jag inte denna SUV har något med mordet att göra.

Men mycket talar för att det har funnits en Svart SUV....och KANSKE har Lisa tillfällit talat med föraren.
Det vet Vi inte.
Och lär aldrig få veta det.

Men att en Svart SUV har varit vid Cafe i samband med att Lisa slutade, kan ju Bertilsson redogöra för.

Man kan inte blunda för den informationen.
Då tillhör man dom som vill dölja sanningen.
Och jag skriver att det enbart är ett RYKTE att Lisa överhuvudtaget talat med nån person i en svart SUV.

Det är således ingen FAKTA överhuvudtaget - oavsett om Billy Batong sett en svart SUV vid cafét vid en tidpunkt som är innan de ens klivit ur cafét.

För övrigt skulle det inte förvåna mig om nån person gått in i cafét och berättat för Lena om det som spekulerades över i huvudtråden. Det kan likaväl vara så detta korkade rykte uppstått.

Det ses tydligt att CB inte finner detta relevant öht att prata om i TR. Gång efter annan betonar han att det är rykten och obekräftat.

Om det funnits en person som sett Lisa stå vid en svart SUV så kan du vara väldigt säker på att denna sladdertacka framkommit och dragits in i förhör via Rönnbäck.
Det vore nämligen ett jävla ess att dra fram som alternativ gärningsman - men det finns uppenbart ingen.
2016-12-04, 00:19
Bannlyst
Citat:
Och jag skriver att det enbart är ett RYKTE att Lisa överhuvudtaget talat med nån person i en svart SUV.

Det är således ingen FAKTA överhuvudtaget - oavsett om Billy Batong sett en svart SUV vid cafét vid en tidpunkt som är innan de ens klivit ur cafét.

För övrigt skulle det inte förvåna mig om nån person gått in i cafét och berättat för Lena om det som spekulerades över i huvudtråden. Det kan likaväl vara så detta korkade rykte uppstått.

Det ses tydligt att CB inte finner detta relevant öht att prata om i TR. Gång efter annan betonar han att det är rykten och obekräftat.

Om det funnits en person som sett Lisa stå vid en svart SUV så kan du vara väldigt säker på att denna sladdertacka framkommit och dragits in i förhör via Rönnbäck.
Det vore nämligen ett jävla ess att dra fram som alternativ gärningsman - men det finns uppenbart ingen.

Du hänvisar till vittnen som inte vet ett dugg om det är ett rykte eller ej.

CB verkar inte veta vilket ben han ska stå på..så hans info saknar helt betydelse.

Bertilsson ansåg själv att hans information sköttes slarvigt av Polisen.

Men man måste ta vara på hans information, även om föraren av SUV inte har något med mordet att
göra.
Men..vederbörande hade kunnat redogjort i vilket humör Lisa var, och om föraren sett något annant
av värde för utredningen.
Jag är helt övertygad att föraren av SUV...INTE har något med mordet att göra.

Men ...jag är beredd att hålla med Bertilsson om att hans information sköttes slött och slarvigt av Polisen.
Det går inte att komma ifrån...hur man än vrider och vänder på allt.
Föraren av SUV...borde ha förhörts om vederbörande hade sett något ovanligt eller ej.

Det tror jag även Du bör hålla med om.

Att det är NB som mördat lilla Lisa, har vi ju en mycket stark bevisning som redogör att det
är NB som dödat Lisa, för sitt nöjes skull.
Senast redigerad av Angel22 2016-12-04 kl. 00:21.
2016-12-04, 00:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Du hänvisar till vittnen som inte vet ett dugg om det är ett rykte eller ej.

CB verkar inte veta vilket ben han ska stå på..så hans info saknar helt betydelse.

Bertilsson ansåg själv att hans information sköttes slarvigt av Polisen.

Men man måste ta vara på hans information, även om föraren av SUV inte har något med mordet att
göra.
Men..vederbörande hade kunnat redogjort i vilket humör Lisa var, och om föraren sett något annant
av värde för utredningen.
Jag är helt övertygad att föraren av SUV...INTE har något med mordet att göra.

Men ...jag är beredd att hålla med Bertilsson om att hans information sköttes slött och slarvigt av Polisen.
Det går inte att komma ifrån...hur man än vrider och vänder på allt.
Föraren av SUV...borde ha förhörts om vederbörande hade sett något ovanligt eller ej.

Det tror jag även Du bör hålla med om.

Att det är NB som mördat lilla Lisa, har vi ju en mycket stark bevisning som redogör att det
är NB som dödat Lisa, för sitt nöjes skull.
Oavsett vad BB anser om hanteringen av tips - vilket är totalt ointressant - så vittnar inte hans iakttagelser om att Lisa pratat med nån i en svart SUV:

Tidpunkten är för övrigt ointressant (de har inte kommit ut) och likaså i förhållande till de olika vittnen som kommer efter BB och sen ser Lisa ensam stå vid mopeden då de väl kommit ut från cafét. Det finns ingen SUV på norra parkeringen samtidigt.

Föraren kan för fan inte förhöras om man inte ens vet vem det är! BB kunde inte ens uppge bilmärke på den SUV han såg.

BB tillförde inte ett skit mer än att han iakttog en svart SUV och sen kryddas detta med ett helt obekräftat rykte.

Varför tror du Rönnbäck sket i att fördjupa sig i denna bilhistoria mer än ville göra affär och insinuera kring bilen? Inte förhörde Lena vart hon fått detta ifrån?

För att hon är advokat och inte vill ha bekräftat inför TR att det enbart var en hörsägen. Man måtte vara rejält bakom flötet om man inte inser detta.
2016-12-04, 00:45
Bannlyst
Citat:
Oavsett vad BB anser om hanteringen av tips - vilket är totalt ointressant - så vittnar inte hans iakttagelser om att Lisa pratat med nån i en svart SUV:

Tidpunkten är för övrigt ointressant (de har inte kommit ut) och likaså i förhållande till de olika vittnen som kommer efter BB och sen ser Lisa ensam stå vid mopeden då de väl kommit ut från cafét. Det finns ingen SUV på norra parkeringen samtidigt.

Föraren kan för fan inte förhöras om man inte ens vet vem det är! BB kunde inte ens uppge bilmärke på den SUV han såg.

BB tillförde inte ett skit mer än att han iakttog en svart SUV och sen kryddas detta med ett helt obekräftat rykte.

Varför tror du Rönnbäck sket i att fördjupa sig i denna bilhistoria mer än ville göra affär och insinuera kring bilen? Inte förhörde Lena vart hon fått detta ifrån?

För att hon är advokat och inte vill ha bekräftat inför TR att det enbart var en hörsägen. Man måtte vara rejält bakom flötet om man inte inser detta.

JA...Man måtte vara rejält bakom flötet om man inte kan ta in information BB framfört.

Då lär man vara bra trångsynt och inte öppen för information som kan ha lite betydelse i ärendet.
Det spelar inte någon roll om BB inte sett Lisa tala med någon eller ej.
Det saknar betydelse..för föraren av SUV har inget med mordet att göra.
Vi vet inte om han sett något ovanligt eller ej.
Om man bara hade forskat i Vem som körde SUV bilen, så hade lite nyttig information kanske kommit fram.

Begriper man inte det...ja..då är man bra bakom flötet och jäkligt trångsynt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in