Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Och jag skriver att det enbart är ett RYKTE att Lisa överhuvudtaget talat med nån person i en svart SUV.
Det är således ingen FAKTA överhuvudtaget - oavsett om Billy Batong sett en svart SUV vid cafét vid en tidpunkt som är innan de ens klivit ur cafét.
För övrigt skulle det inte förvåna mig om nån person gått in i cafét och berättat för Lena om det som spekulerades över i huvudtråden. Det kan likaväl vara så detta korkade rykte uppstått.
Det ses tydligt att CB inte finner detta relevant öht att prata om i TR. Gång efter annan betonar han att det är rykten och obekräftat.
Om det funnits en person som sett Lisa stå vid en svart SUV så kan du vara väldigt säker på att denna sladdertacka framkommit och dragits in i förhör via Rönnbäck.
Det vore nämligen ett jävla ess att dra fram som alternativ gärningsman - men det finns uppenbart ingen.
Du hänvisar till vittnen som inte vet ett dugg om det är ett rykte eller ej.
CB verkar inte veta vilket ben han ska stå på..så hans info saknar helt betydelse.
Bertilsson ansåg själv att hans information sköttes slarvigt av Polisen.
Men man måste ta vara på hans information, även om föraren av SUV inte har något med mordet att
göra.
Men..vederbörande hade kunnat redogjort i vilket humör Lisa var, och om föraren sett något annant
av värde för utredningen.
Jag är helt övertygad att föraren av SUV...INTE har något med mordet att göra.
Men ...jag är beredd att hålla med Bertilsson om att hans information sköttes slött och slarvigt av Polisen.
Det går inte att komma ifrån...hur man än vrider och vänder på allt.
Föraren av SUV...borde ha förhörts om vederbörande hade sett något ovanligt eller ej.
Det tror jag även Du bör hålla med om.
Att det är NB som mördat lilla Lisa, har vi ju en mycket stark bevisning som redogör att det
är NB som dödat Lisa, för sitt nöjes skull.