2016-12-22, 10:12
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Som sagt, ingen rekonstruktion. Ingen möjlighet att se om brottet gick att utföra inom tillgänglig tidsram. Vallningen gällde inte hur brottet gick till, eftersom NB inte medgav medverkan i brottet.

Du har fått svar innan på detta av flera skribenter så varför försätter du?

Att rota fram gamla inlägg som redan har diskuterats leder inte tråden framåt men inte ens det fattar du.

Citat:
Bättre att Lisa hittas självmördad på en arbetsplats än mördad på en annan.

Lisa blev brutalt och på ett sadistiskt sätt mördad av Nerijus och inget annat.

Har du fortfarande inte fått in det i din tröga skalle?
Varför fortsätter du att kränka en död person som blev dödad av någon annan?

Svara nu ärligt på dessa två frågor och inga undanflykter med massa ogrundad trams.
Senast redigerad av PantherE 2016-12-22 kl. 10:40.
2016-12-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Pappan ber inte Nerijus "att börja berättelsen vid byxknäppningen", det är din UNDERLIGA fantasi som spelar dig spratt.
Pappan ber ödmjukt att mördaren ska stå för vad han gjort, att han ska erkänna sitt brott istället för att sitta och vagga i stolen och titta ner i bordet.

Han ber mördaren att åtminstone VISA LITE RESPEKT FÖR LISA och erkänna sitt brott.
Han ber mördaren att tala om vad hans fingrar gjorde just där, för det är det mest avslöjande beviset, det som berättar att MÖRDARENS FINGRAR var där.

Jag tycker inte att byxknäppningen är mer specifikt än blodfläckarna i jackan. Alla fläckarna har kommit förmodligen samtidigt. Frågan är bara vem som har lagt dessa blodfläckar på Lisas kläder. För övrigt finns det inte NB:s DNA på Lisa eller hennes kläder, bara blod DNA.

Pappas agerande i rättsal kan man verkligen ifrågasätta. Har ni hört förut att en anhörig börjar leka förhörsledare och påtvinga den misstänkte till försvar och erkännande. Vet ej om hans beteende kan räknas som OK i en rättsal. Hur ödmjuk än han lät. Osmaklig beteende i varje fall. Han fick hållas...

Att det fanns en pytteliten blodfläck på knäppningen bertyder inte att NB har gjrot detta, men möjligtvis "en mördare", som du säger.
2016-12-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag tycker inte att byxknäppningen är mer specifikt än blodfläckarna i jackan. Alla fläckarna har kommit förmodligen samtidigt. Frågan är bara vem som har lagt dessa blodfläckar på Lisas kläder. För övrigt finns det inte NB:s DNA på Lisa eller hennes kläder, bara blod DNA.

Pappas agerande i rättsal kan man verkligen ifrågasätta. Har ni hört förut att en anhörig börjar leka förhörsledare och påtvinga den misstänkte till försvar och erkännande. Vet ej om hans beteende kan räknas som OK i en rättsal. Hur ödmjuk än han lät. Osmaklig beteende i varje fall. Han fick hållas...

Att det fanns en pytteliten blodfläck på knäppningen bertyder inte att NB har gjrot detta, men möjligtvis "en mördare", som du säger
.

Självklart inte, den va ju sååå liiiten.
2016-12-22, 13:39
Medlem
Citat:

Att det fanns en pytteliten blodfläck på knäppningen bertyder inte att NB har gjrot detta, men möjligtvis "en mördare", som du säger.

Den ytterst minimala cirkelrunda blodfläcken är allra mest sannolikast Lisas eget blod. Kan t o m vara avsatt vid ett annat tillfälle. Inte så lätt att få bort små små blodfläckar i tvätten.
Hade blodfläcken varit avsatt så som åklagarkramarnas fantasier gör gällande, hade den inte haft det cirkelrunda utseendet. Det är helt enkelt inte sannolikt. Den hade varit oregelbunden om mördaren/dräparen avsatt den.

Men den var bra att sätta ingång "fingersnacket" på nätet med. Det som sedan följdes upp i rättssalen.

Det är konstigt att det inte finns i fupen vems blod det är på den cirkelrunda fläcken. Eller inte förresten.
2016-12-22, 13:50
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Det intelligensbefriade och kränkande dravlet fortsätter.
Vad har ni egentligen för anledning att likt hyenor kasta er över offrets sörjande far och smutskasta honom?
Är det någon del i en alternativ teori ni försöker påvisa eller har ni någon annan anledning till att vilja offret Lisa och hennes familj något ont?
Svara på det, tack.

Om du tycker att pappans beteende är "osmakligt" och att han "försökte leka förhörsledare" så undrar jag vad det är för osmaklig lek du håller på med och vad syftet med den är?
Är det en slags alternativ teori som bottnar i kränkningar av offret och pappan?
Förklara dina tankegångar, tack.

En "pytteliten" blodfläck, ger den en pytteliten sannolikhet till att det är mördaren som avsatt fläcken?
Ju mindre fläcken är, desto oskyldigare kan man tycka att "fläck-lämnaren" är?

Din "logik" går liksom inte ihop. Den pyttelilla fläcken har nog avsatts av en mördare men inte av den som avsatt blodet, nämligen mördaren Nerijus. Fläcken är så pytteliten så den ska inte räknas som ett bevis mot Nerijus, utan mot någon annan. Korrekt?

Läs lite innantill om hur denna bevisning värderas. Här valda delar ur hovrättsdomen, även om det förmodligen är som att kasta pärlor...
Varsågod, läs och lär:
Citat:
Det handlar om dels vilka ställen på Lisa Holms kläder som spåren avsattes, dels typen av spår som avsattes.
Som tidigare har redovisats fanns Nerijus Bilevicius DNA bl.a. på ärmarna på Lisa Holms jacka och på avigsidan av såväl hennes jeans, vid knäppningen, som hennes träningsbyxor. När det gäller spåren på jackan förefaller det rimligt att anta att dessa härrör från att någon greppade tag om Lisa Holm
Såvitt avser spåren på insidan av byxorna framstår det som högst osannolikt att de skulle ha hamnat där genom en slumpmässig beröring med något annat föremål. I stället är spåren mycket väl förenliga med tesen att de avsattes där i samband med att Lisa Holms byxor drogs ned.
Flera av spåren utgörs av blodbesudlingar, blod som vid överföringen måste ha varit vått.
Det finns sådana besudlingar på både Lisa Holms jacka och hennes jeans.
2016-12-22, 14:06
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Frågan är bara vem som har lagt dessa blodfläckar på Lisas kläder.

Enkelt svar: Det var Nerijus. Bevisat och klart.

Citat:
Pappas agerande i rättsal kan man verkligen ifrågasätta. Har ni hört förut att en anhörig börjar leka förhörsledare och påtvinga den misstänkte till försvar och erkännande. Vet ej om hans beteende kan räknas som OK i en rättsal. Hur ödmjuk än han lät. Osmaklig beteende i varje fall. Han fick hållas..

Ett lugn normalt och städat beteende.
Han lekte varken förhörsledare eller påtvingat misstänkte att erkänna. Han var själv förhörd och ville självklart ha förklarat (som vilken annan normal pappa som har fått sin dotter brutalt mördad) vad den misstänktes fingrar gjorde innanför hans dotters byxor.

Har han gjort dig något illa eftersom du försöker smutskasta honom?

Citat:

Precis vad det betyder, Jo mindre blodfläck desto svårare att applicera så att det ser äkta ut om inte mördaren själv har avsatt den, vilket skedde i detta fall.

En klok "mördare" som besitter mycket stora kunskaper i molekylärbiologi och samtidigt helt dum som tar livet av en 17-årig flicka på den mest bestialiska sätt.
Du som vet kan ju slänga upp hans namn så att "rätt" mördare bestraffas istället för "den helt oskyldiga, rara goa Nerijus".
2016-12-22, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilken katastrof till argument.... du är ju helt slut.

Pappan hade enligt dig ett osmakligt beteende via att vilja veta vad åtalad gjort med hans mördade dotter.

Om du hakar på Xenia samt A1HORNYLADs sjukt störda angepp på pappan och inte har mer att komma med än att nedvärdera en sörjande pappa så borde du dra ur sladden till datorn och allvarligt fundera över hur det är ställt med dig själv.

Detta har för övrigt inget med en alternativ teori eller domslut att göra.
Senast redigerad av develi 2016-12-22 kl. 14:10.
2016-12-22, 14:12
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Den ytterst minimala cirkelrunda blodfläcken är allra mest sannolikast Lisas eget blod. Kan t o m vara avsatt vid ett annat tillfälle. Inte så lätt att få bort små små blodfläckar i tvätten.
Hade blodfläcken varit avsatt så som åklagarkramarnas fantasier gör gällande, hade den inte haft det cirkelrunda utseendet. Det är helt enkelt inte sannolikt. Den hade varit oregelbunden om mördaren/dräparen avsatt den.

Men den var bra att sätta ingång "fingersnacket" på nätet med. Det som sedan följdes upp i rättssalen.

Det är konstigt att det inte finns i fupen vems blod det är på den cirkelrunda fläcken. Eller inte förresten.

Den som fantiserar är ju "lilla du" åklagaren la ju bara fram mycket stark teknisk bevisning vilket ledde till livstidsdom och det i två instanser. Det var inte han som dömde. Försvaret hade ju inget att komma med mer än samma svammel som kommer från dig.
2016-12-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Den som fantiserar är ju "lilla du" åklagaren la ju bara fram mycket stark teknisk bevisning vilket ledde till livstidsdom och det i två instanser. Det var inte han som dömde. Försvaret hade ju inget att komma med mer än samma svammel som kommer från dig.

Suck.
10 DNA-spår.
2016-12-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Känner mig inte som en kollega till dig. Svordomar? Närdå? Jag går igång på stupiditet förstår du. När någon förvränger fakta och skarvar i med egna fantasier vill jag gärna gå i svaromål.
Beträffande fotovisningen så kunde den göras bättre. Först skulle man visat Yvonne Fletcher i dödskamp utanför Libyens ambassad i London. Sedan Rachel Corrie krossad av en Israelisk Caterpillar i Ramallah. Först därefter bilderna på Lisa. Då hade man kunnat utröna om Irina bara var allmänt känslig eller om hon reagerade som hon reagerade för att hon visste det hon visste. Jag tror att hon visste mycket väl att det var hennes man som var Lisas mördare. Hennes reaktion var ju till och med somatisk. Och man måste bryta igenom hennes skal av förnekelse och bagatellisering av Nerijus brott. Lisa hade inte bara ramlat och slagit huvet i en sten eller vad hon nu i sitt inre målade upp för bild för att motivera för sig själv att fortsätta stödja Nerius historia.

Nu blir jag besviken igen. Varför tror du jag skrev citationstecken om det där med kollega?
Med tanke på vad du har skrivit tidigare om din kollega?
Det är mot den bakgrunden jag funderar över varför du reagerar med sådan ilska mot mig.
(Eller är det herrtidningar och skuld som spökar.....vad vet jag.)

Det fanns ingen som helst anledning att visa en bild på Lisas kropp för IB. Ingen. Om det inte var av en sexualsadistisk anledning förstås. Att använda en 17-årig flickas kropp att chocka en kvinna med. Och givetvis att bryta ner IB och få bort fokus från hennes vittnesmål om två män där mobildelarna hittades.
Kanske njöt de sexualsadistiskt mycket "intresserade" Fhls av att visa fotot? Vad tror du? Det tror jag mot bakgrund av vad ** säger i förhör i fup och hur många gånger de våldsamma porrbilderna visades.

Det är en djup kränkning av Lisa Holm, som den 17-åriga människa hon var, att använda hennes kropp på det här sättet. Men det går i linje med andra likadana händelser under utredningen.
Senast redigerad av nopomil 2016-12-22 kl. 14:31.
2016-12-22, 14:31
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det är ditt antagande. AB sa att miljön var trygg eftersom Lisa saknade avvärjningsskador efter att ha blivit överraskad. I en otrygg miljö är man mer beredd.

Lisa var i en trygg miljö, i lugna Kinnekulle. Hon hade aldrig tidigare råkat ut för något överfall, oddsen var minimala att något skulle hända. Bara att kolla storleken på Nerijus sen jämför du med Lisa, du har rätt i att han överraskade Lisa. Därav inga avvärjningsskador, inget konstigt med det.

Du som inte tror att brottet gick att utföra inom tillgänglig tidsram, varför inte åka ner till Kinnekulle och göra din egen "realistiska" rekonstruktion. Det har inte hindrat dig tidigare från att trampa runt på brottsplatser. Hur gick det förresten med ditt test från din soffa?
2016-12-22, 14:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nu blir jag besviken igen. Varför tror du jag skrev citationstecken om det där med kollega?
Med tanke på vad du har skrivit tidigare om din kollega?
Det är mot den bakgrunden jag funderar över varför du reagerar med sådan ilska mot mig.
(Eller är det herrtidningar och skuld som spökar.....vad vet jag.)

Det fanns ingen som helst anledning att visa en bild på Lisas kropp för IB. Ingen. Om det inte var av en sexualsadistisk anledning förstås. Att använda en 17-årig flickas kropp att chocka en kvinna med. Och givetvis att bryta ner IB och få bort fokus från hennes vittnesmål om två män där mobildelarna hittades.
Kanske njöt de sexualsadistiskt mycket "intresserade" Fhls av att visa fotot? Vad tror du? Det tror jag mot bakgrund av vad ** säger i förhör i fup och hur många gånger de våldsamma porrbilderna visades.

Det är en djup kränkning av Lisa Holm, som den 17-åriga människa hon var, att använda hennes kropp på det här sättet. Men det går i linje med andra likadana händelser under utredningen.

Det tycker inte det är en kränkning av Lisa holm, när du sitter och försvarar hennes mördare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in