2016-11-28, 22:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte minst undrar jag hur man lyckades med att få tag på heliga Irinas Dna?
Ja, detta torde vara ett mysterium.
Men, å andra sidan så verkar #Fagro veta att heliga Irina ljög när hon berättade om att Nerijus hade svårt med erektionen så kanske denne har någon mer intim information om paret att delge oss, något som kan förklara den heliga kvinnans DNA på offrets trosor?
Fan vet, eller #Fagro.
2016-11-29, 01:15
Medlem
,
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det finns kanske två alternativ. Det ena är att Du läst igenom förundersökningen men inte förstår vad det står där. Det andra är att du är solidarisk med mördaren och ifrågasätter ingenting som han eller hans försvarare kommit med. "Han har aldrig träffat Lisa", punkt.
Alla normalt tänkande individer som begriper bevisvärdering och det juridiska förstår att detta är ett solklart fall.
Det är därför som ingen annan "genomskådat" förundersökningen och livstidsdomen som du.
Mitt tillvägagångssätt är följande, jag läser igenom hela förundersökningen och memorerar den att jag känner till varenda mening i den, sedan blir det samma sak med pläderingarna och domarna när de kommer.
Sedan kan jag se en kedja med många länkar som måste passa in det får inte finnas någon bruten länk där utan det måste vara ett sammanhängande scenarium.
Att placera in Nerijus som gärningsmannen blir till en omöjlighet, därför enligt telefonpejlingen och andra vittnesuppgifter kommer Lisa ut från cafeet 18.20 och åker iväg 18.22 och sedan 18.26 pratar hon svenska med en person när hon stannar med mopeden och pratar med någon hon känner sedan tidigare. Ett vittne Anders möter som han är säker att det är Lisa komma körande från Blomberg 18.30.
Innan 20.00 den 7 juni får Arne Jönsson ett telefonsamtal att Lisa är borta, den som ringer honom skulle inte gjort det om inte något mycket allvarligt hänt henne, och det är att hon sannolikt hittats död och mördad, som visar sig stämma in.
Här kan man dra slutsatsen att Lisa blev mördad någonstans på hemvägen av en gärningsman och det är helt omöjligt att Nerijus är gärningsmannen.
Nu finns en man som kört John Deere traktorn under söndagseftermiddagen och sedan fanns en man som vid 14.30 tiden varit inne på cafeet och hotat Lisa och hon skall ha sagt att det var hennes pojkvän. Viktor möter också en SUV bil med en man 25-35 år på allen från herrgården vid 17.30 tiden den 7 juni.
18.10 fanns en svart SUV bil parkerad vid cafeet, som sedan åkte extremt sakta mot spritfabriken enligt flertal vittnen, strax innan Lisa kom ut från cafeet 18.20.
Föraren i SUV bilen blir starkt misstänksam för mordet på Lisa.
Från utredningens sida vill man inte veta av SUV bilen och föraren, annars skulle den blivit sökt upp och föraren förhörd, om så skett skulle han varit chanslös.
Det som sker är att det blir yttrandeförbud och censur på fallet från 8 juni tills den 12 juni när kroppen tas fram, därför finns ingen möjlighet att få fram uppgifter vad som sker under den tiden.
Jag gör bedömningen stora saker sker bland annat i ladan den tiden.
När polisen kom till platsen vid 23.00 tiden 7 juni trodde de att ladan var brottsplatsen och gjorde en stor undersökning där men hittade ingenting som visade att Lisa varit där och avslutade söket 05.20 och satte ingen avspärrning på ladan, som visade att det fanns inget misstänkt där.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-29 kl. 01:49.
2016-11-29, 01:45
Medlem
Det måste finnas en mordplats där Lisa blev mördad men genom att det är satt yttrandeförbud och cencur finns ingen möjlighet att veta var den fanns.
En spekulation är att kroppen göms undan för att efter likstelheten släppt placera den i byssjan på Martorp.
En gärningsman skulle aldrig ha placerat kroppen i en sådan lokal, som var absolut inget gömställe.
Därför kroppen placerades i byssjan var att kunna sätta dit Nerijus som gärningsmannen som hade ingenting med mordet på Lisa att göra.
Nu bakas det ihop ett scenarium med underliga vittnen att han hade bilen placerat vid ladan och sedan kört till Martorp och sedan till bostaden.
Sedan att skapa ladan som någon mordplats bevisar att hela utredningen hamnade på en så låg nivå att det är helt obegripligt, den som har läst förundersökningen kan aldrig tro att ladan var någon mordplats.
Det är också endast polisen som med specialfolk undersöker det som är mordplatsen och tillkännager en sådan, men som de aldrig gjort.
Därför finns det ingen känd mordplats i det här fallet den är okänd genom att censur och yttrandeförbud infördes.
Nerijus fanns i bostaden när Lisa försvann och blev mördad, som är mycket lätt att bevisa.

Jag anser att ni är mycket naiva som tror att ingen visste vem som var ägaren till den svarta SUV bilen som fanns parkerad vid cafeet 18.10 och sedan körde mot spritfabriken och vidare.
Alla bilar har registreringsskyltar även den svarta SUV bilen hade det.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-29 kl. 02:25.
2016-11-29, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det måste finnas en mordplats där Lisa blev mördad men genom att det är satt yttrandeförbud och cencur finns ingen möjlighet att veta var den fanns.
En spekulation är att kroppen göms undan för att efter likstelheten släppt placera den i byssjan på Martorp.
En gärningsman skulle aldrig ha placerat kroppen i en sådan lokal, som var absolut inget gömställe.
Därför kroppen placerades i byssjan var att kunna sätta dit Nerijus som gärningsmannen som hade ingenting med mordet på Lisa att göra.
Nu bakas det ihop ett scenarium med underliga vittnen att han hade bilen placerat vid ladan och sedan kört till Martorp och sedan till bostaden.
Sedan att skapa ladan som någon mordplats bevisar att hela utredningen hamnade på en så låg nivå att det är helt obegripligt, den som har läst förundersökningen kan aldrig tro att ladan var någon mordplats.
Det är också endast polisen som med specialfolk undersöker det som är mordplatsen och tillkännager en sådan, men som de aldrig gjort.
Därför finns det ingen känd mordplats i det här fallet den är okänd genom att censur och yttrandeförbud infördes.
Nerijus fanns i bostaden när Lisa försvann och blev mördad, som är mycket lätt att bevisa.

Hur fick åklagaren reda på att ladan var mordplatsen om inte via underställda poliser som utrett saken och kommit till den slutsatsen? Det är väl att tillkännage? Och till rätt instans också. Eller skall det ske genom ett pressmeddelande som förbigår åklagaren för att du skall bli nöjd? Berätta gärna om någon polis som varit involverad i utredningen och som inte står bakom åklagarens gärningsbeskrivning.
Kan du svara på hur många som var inblandade i komplotten? En uppskattning mellan tummen och pekfingret räcker.
Senast redigerad av X-pert 2016-11-29 kl. 02:19.
2016-11-29, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Hur fick åklagaren reda på att ladan var mordplatsen om inte via underställda poliser som utrett saken och kommit till den slutsatsen? Det är väl att tillkännage? Och till rätt instans också. Eller skall det ske genom ett pressmeddelande som förbigår åklagaren för att du skall bli nöjd? Berätta gärna om någon polis som varit involverad i utredningen och som inte står bakom åklagarens gärningsbeskrivning.
Kan du svara på hur många som var inblandade i komplotten? En uppskattning mellan tummen och pekfingret räcker.
Om polisen undersöker en misstänkt mordplats och kommer fram till att det är mordplatsen, finns det i förundersökningen, men nu finns ingenting i förundersökningen att polisen hittat någon mordplats.
Mordplatsen är mycket viktig i en mordutredning som många gånger är avgörande för att lösa ett mordfall.
Hur åklagaren fått reda på att ladan var mordplatsen som han säger i pläderingen känner jag inte till, men det kan inte vara genom någon polisundersökning, eftersom något sådant finns inte i förundersökningen.
2016-11-29, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Det är en konspiration där mordet på Lisa skulle skyllas på Nerijus, hur många som agerat som konsulter för alla planteringar m.m. som är gjorda är omöjligt att säga men alla har sannolikt fått yttrandeförbud som skulle medföra långt fängelsestraff om de uttalade någonting som avslöjade vad de sysslade med i fallet.
De som känt till att Nerijus var inte gärningsmannen är sannolikt flera hundra personer, därför i ett litet samhälle som Blomberg fanns ingen möjlighet att hålla en sådan här sak hemlig, sedan sprider sig sådana rykten som en löpeld.
Den metoden som jag själv använder är mycket effektiv att se när utredningen inte stämmer som den verkligen inte gör i det här fallet.
Det är helt garanterat att Nerijus var ingen gärningsman och det fanns inget motiv till mordet heller.
Motivet till konspirationen är inte politisk som det annars brukar vara vid konspirationer, de här fallet är inte det enda, men inget så klumpigt utfört som det här.
Jag anser att det är mutor inblandad, att gärningsmannen sannolikt betalde en större summa för att kunna löpa, fanns väl inget annan orsak att han inte åkte fast.
Jag skulle tro att det är ett fåtal som fått del av kakan, men många ville skydda gärningen för att undvika en större internationell skandal att svenska rättsväsendet är korrumperad.
Jag anser själv att någon rättssäkerhet finns inte i landet och att det är ett genomruttet rättssystem, när oskyldiga människor kan bli medvetet åtalade och dömda för mord.
Sådana här fuskverk kostar gigantiska summor att utreda med generösa arvoden till höger och vänster, som kommer medföra att hela rättssystemet kommer att kollapsa och grova brott kommer helt enkelt att måste läggas ned.
Det måste ske en förändring av hela rättssystemet, det kunde fungera för 50 år sedan, men idag fungerar det inte, utan kostar endast en massa pengar.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-29 kl. 04:22.
2016-11-29, 04:45
Medlem
Ett effektivt system att lösa mord exempelvis, är att chefen för utredningen är polisbefäl kan vara två högre befäl med en chef och under sig har de poliser, utredare, tekniker, förhörsledare m.m.
När utredningen är klar görs en förundersökning som går till åklagare som bestämmer om den misstänkte skall åtalas eller inte.
Anses det att den misstänkte skall åtalas gör åklagaren ett åtal som går till domstol och den misstänkte åtalas.
En sådan här utredning med polisbefäl i toppen skulle inte låta sig styras, utan de ser som en utmaning att lösa brottet oavsett vem gärningsmannen är.
Med det här Lisa fallet är jag helt övertygad att de skulle tagit föraren i den svarta SUV bilen till förhör och hela fallet skulle sannolikt ha rullats upp på några veckor, till en minimal kostnad mot som nu har skett.
Det systemet jag nämnt finns exempelvis i Canada och det finns ingen kritik mot sättet att lösa brott där, de har problem med organiserad brottslighet där fallen helt enkelt är svåra att lösa och den typ av brottslighet är på väg till det här landet med stormsteg.
Det nuvarande svenska systemet är bra för att kunna styra utredningarna att inte fel person enligt auktoriteten blir åtalad och dömd, utan blir istället en "scapegoat".
Svenska folket är värda ett bättre rättssystem än det nuvarande.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-29 kl. 04:50.
2016-11-29, 08:15
Medlem
Citat:
Det är en konspiration där mordet på Lisa skulle skyllas på Nerijus, hur många som agerat som konsulter för alla planteringar m.m. som är gjorda är omöjligt att säga men alla har sannolikt fått yttrandeförbud som skulle medföra långt fängelsestraff om de uttalade någonting som avslöjade vad de sysslade med i fallet.
De som känt till att Nerijus var inte gärningsmannen är sannolikt flera hundra personer, därför i ett litet samhälle som Blomberg fanns ingen möjlighet att hålla en sådan här sak hemlig, sedan sprider sig sådana rykten som en löpeld.
Den metoden som jag själv använder är mycket effektiv att se när utredningen inte stämmer som den verkligen inte gör i det här fallet.
Det är helt garanterat att Nerijus var ingen gärningsman och det fanns inget motiv till mordet heller.
Motivet till konspirationen är inte politisk som det annars brukar vara vid konspirationer, de här fallet är inte det enda, men inget så klumpigt utfört som det här.
Jag anser att det är mutor inblandad, att gärningsmannen sannolikt betalde en större summa för att kunna löpa, fanns väl inget annan orsak att han inte åkte fast.
Jag skulle tro att det är ett fåtal som fått del av kakan, men många ville skydda gärningen för att undvika en större internationell skandal att svenska rättsväsendet är korrumperad.
Jag anser själv att någon rättssäkerhet finns inte i landet och att det är ett genomruttet rättssystem, när oskyldiga människor kan bli medvetet åtalade och dömda för mord.
Sådana här fuskverk kostar gigantiska summor att utreda med generösa arvoden till höger och vänster, som kommer medföra att hela rättssystemet kommer att kollapsa och grova brott kommer helt enkelt att måste läggas ned.
Det måste ske en förändring av hela rättssystemet, det kunde fungera för 50 år sedan, men idag fungerar det inte, utan kostar endast en massa pengar.

Å du tror att alla dom skulle hålla truten, menar du
det på fullt allvar
2016-11-29, 08:50
Medlem
Citat:
Om polisen undersöker en misstänkt mordplats och kommer fram till att det är mordplatsen, finns det i förundersökningen, men nu finns ingenting i förundersökningen att polisen hittat någon mordplats.
Mordplatsen är mycket viktig i en mordutredning som många gånger är avgörande för att lösa ett mordfall.
Hur åklagaren fått reda på att ladan var mordplatsen som han säger i pläderingen känner jag inte till, men det kan inte vara genom någon polisundersökning, eftersom något sådant finns inte i förundersökningen.

Då har du tydligen inte förstått skillnaden mellan förundersökning och förundersökningsprotokoll. Eller menar du att det enda som dryftats mellan alla dem som deltagit i utredningen är det som står i protokollet. Har du någon gång varit på ett möte där det förts protokoll? Har du jämfört vad du minns av mötet med protokollet? Sas det inget mer på mötet än det som står i protokollet? Möten vill gärna vara i en timme eller drygt. Tillhörande protokoll brukar gå att läsa upp på ett par minuter. Detta brukar ske på efterföljande möte under punkten "föregående mötes protokoll". Det sker alltså kommunikation som inte förs in i protokollet förstår du. Eller gör du inte det?
2016-11-29, 09:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å du tror att alla dom skulle hålla truten, menar du
det på fullt allvar
Med så många människor som vet att Nerijus är oskyldig - enligt #Fargo - och ingen som har sagt något, är inte det otroligt mystiskt?!
Det måste tyda på någon form av masspsykos eller så kanske "förhandlaren" sett till att något "lögnserum" inplanterats i Kinnekulles vattenledningssystem. ALLA som dricker av vattnet blir lögnare och håller med åklagaren och domstolarna om att NB är mördaren, så därför håller alla som känner till sanningen truten.
Eller hur #Fagro, kan det vara så?
2016-11-29, 10:00
Medlem
Citat:

Det där fängelsestraffet som skulle drabba den som avslöjar sammansvärjningen skulle väl dömas ut i en domstol antar jag. Kan du peka på en lämplig lagparagraf som skulle kunna åberopas i så fall?

Är du en ofta anlitad föreläsare?
2016-11-29, 10:06
Medlem
Citat:
Ett effektivt system att lösa mord exempelvis, är att chefen för utredningen är polisbefäl kan vara två högre befäl med en chef och under sig har de poliser, utredare, tekniker, förhörsledare m.m.
När utredningen är klar görs en förundersökning som går till åklagare som bestämmer om den misstänkte skall åtalas eller inte.
Anses det att den misstänkte skall åtalas gör åklagaren ett åtal som går till domstol och den misstänkte åtalas.
En sådan här utredning med polisbefäl i toppen skulle inte låta sig styras, utan de ser som en utmaning att lösa brottet oavsett vem gärningsmannen är.
Med det här Lisa fallet är jag helt övertygad att de skulle tagit föraren i den svarta SUV bilen till förhör och hela fallet skulle sannolikt ha rullats upp på några veckor, till en minimal kostnad mot som nu har skett.
Det systemet jag nämnt finns exempelvis i Canada och det finns ingen kritik mot sättet att lösa brott där, de har problem med organiserad brottslighet där fallen helt enkelt är svåra att lösa och den typ av brottslighet är på väg till det här landet med stormsteg.
Det nuvarande svenska systemet är bra för att kunna styra utredningarna att inte fel person enligt auktoriteten blir åtalad och dömd, utan blir istället en "scapegoat".
Svenska folket är värda ett bättre rättssystem än det nuvarande.

Då var vi där igen. Du missar all den fina undervisning du får i tråden. Nu tror du fortfarande att utredning och förundersökning är skilda ting och tydligen också att förundersökningen är samma sak som dess protokoll. Men du har minsann en effektiv metod du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in