Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag undrar vilket ägg dom envist ruvar på? Vem är denne/a alternativa mördaren/skan då? Månne.
Lisa är död, brutalt hängd, flera meter silvertejp inlindad om huvudet, blottat kön mm. Nerijus dömd i alla instanser.
Kom med något konkret som bevisar annan gärningshen ...
Existerar en alternativ teori alls? Som går att föra i bevis?
Exakt. Det är mest en massa ältande på repeat om FUP snarare än förklaringar om klockslag.
Konspirera mera!
Får väl hjälpa dem på traven då.
Ett grundläggande kvinnohat är mer en regel än ett undantag vid sexuellt våld.
Bitterhet och snedvriden sexualitet är aldrig en lyckad kombination - det blir ett fasligt runkande och fantiserande för att lätta på trycket gällande frustration.
NB fick slicka svensken för att hålla ställningarna som den duktige hantverkaren. Han lovade runt och det steg honom övr huvudet. Han log och log och log.
Det litar nog på i långa loppet.
Som Åsgård sa: de här fantasierna är "det är de mest bisarra tankar du kan föreställa dig".
...stress, en trigger och mordet är ett faktum. Det tippar över mellan fantasi och verklighet.
Det rent av överbetonas socioekonomisk status versus den stackars gästarbetaren som ett slags offer. Stora draman sägs ha utespelat sig på Kinnekulle som ett slagfält mellan backstugesittare och borgare.
Vilket osökt får mig att tänka på juristutbildade Adriana, AJs sonhustru som vissa personer presenterat i mycket nedvärderande termer.
Därav ska jag utgå från detta uppskattade tema.
Med tanke på att NB fick slicka svensken så kan han mycket väl härbärgera ett hat ihop med sina egna tidigare misslyckanden. Emellanåt tar han ut det på sin fru då han är berusad.
AJ svepte runt och förevisade ladan, sina ägor, för sin familj framför de som arbetat i sitt anletes svett.
Borta vid silon står NB och betraktar överhögheten som glider in, han får en nick på nåder.
Han påminns om sin förlorade familjelycka.
Han påminns om sin förlorade status - från högskolestuderande, till svartjobbare och gästarbetare.
Han uppvisar agg mot Lisas pappa - han symboliserar säkert den far han inte fick vara.
Om NB känner igen Adriana från tidigare på dagen så kan det röra sig om hämnd.
Han driver gäck med henne, känner makt. Han tänker kanske - jag är en sekund från att bryta sköldbenet i halsen på dig, din fisförnäma hora.
Skillnaden är att Adriana inte är en hora. Han känner henne inte ens.
Det är ett kognitivt bias i NBs snedvridna värld; en avundsjuka; en bitterhet - ett hat.
Skillnaden är att NB inte är ett offer, en stackars mobbad gästarbetare:
Han har själv satt sig i sitsen då han hoppade av högskolestudierna, var våldsam mot sin fru och förlorade sin dotter och har sen dess hankat sig runt på olika jobb.
Där jävlar levererades konspirationer och gärningsbeskrivning om NB så änglarna över den litauiska bibeln gråter.
Jag hypotetiserar således om att NB gör ett igenkännande gällande Adriana.