2016-11-13, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det minns jag inte, dock så minns jag att jag någonstans påstod att doft från kroppen kan ha varit innesluten i boden och att det kan vara anledningen till att ingen hund markerade liklukt kring boden.

Jag tror att kroppen har legat i boden sedan den forslades bort från ladan.
Ja, det tror jag med, redan på söndag. Hade dock Fagros och A1HORNYLADs argument i åtanke:
Citat:
Likhunden kände ingen liklukt precis utanför boden, det borde den ha gjort om hon legat där i fem dar.
Är likhunden där den dagen hon återfanns så ser jag inte tyngden i argumentet - med tanke på argumenten om Kadaverin från Fagro själv dess innan som har repeterats ofta.
Här har han en klar stund då han diskuterar ladan:
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Eftersom kroppen avger kadaverine lukten (liklukten) efter ca 20 min sedan dödsögonblicket inträffat, har NB sannolikt hunnit transporterat kroppen till Martorp inom den tiden och därför har inte likspårhundarna känt någon vittring.
2016-11-13, 20:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Därför när det påstås att polisens hundar inte kände vittringen från kroppen i byssjan är rena skämtet, om de fanns i närheten av lokalen.
En kropp börjar avge kadaverine lukten (liklukten) efter 20 minuter och polisen har hundar som är enbart tränade för den lukten, som också är skarp vittring för en hund.
Enligt polisens uppgifter hade de 20 hundar vid söket efter Lisa.
Påståendet att det var svårt att hitta Lisas kropp är en lögn, men fanns inte kroppen i byssjan utan kom dit kanske den 11 juni blir det en annan sak.
Antal hundar är inte intressant.
När undersöktes utsidan av boden med kriminalsökhund specialtränad för likmolekyler?
2016-11-13, 20:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När undersöktes utsidan av boden med kriminalsökhund specialtränad för likmolekyler?

Efter att hon hittats. Likhund utanför och blodhund inne i byssjan.
2016-11-13, 20:31
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Sen när började polisen använda blodhundar?
Letade inte hunden inne i byssjan efter sperma?
Du vet sånt där som du tycker passar bra på en arbetsplats.
2016-11-13, 20:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tar med Fagro i sammanhanget eftersom du nämnde honom gällande larver i samma inlägg. Han har alldeles nyss repeterat sitt "kadaverine".
Citat:
En kropp börjar avge kadaverine lukten (liklukten) efter 20 minuter och polisen har hundar som är enbart tränade för den lukten, som också är skarp vittring för en hund.
Lisa återfanns i skåpet i framskriden förruttnelse. Likhunden är där efter hon hittats och söker på utsidan.
Du skrev följande:
"Två saker talar för att Lisa hamnade i boden senare i veckan"
"Likhunden kände ingen liklukt precis utanför boden, det borde den ha gjort om hon legat där i fem dar."
2016-11-14, 01:18
Medlem
Citat:
Det är en fördel om man sätter in sig i hur gärningsmannen hade tänkt, men i det här fallet skulle han inte ha placerat kroppen i skåpet, den skulle ha funnits på mordplatsen eller gömts på annat sätt.
Nu finns det möjlighet att undersöka hur länge kroppen legat på en viss plats, men någon sådan undersökning gjordes inte i det här fallet.
Det har varit förbjudet all eldning i naturen, om den lagen har ändrats känner jag inte till.
Jag tror inte på att det är endast att ringa Räddningstjänsten och det är fritt fram att elda, de vet inte vad som finns under rishögen.

Hur hade du tänkt att detta skulle gå till. Jag betvivlar att du är så nära bundis med NB att du har någon susning om hur han tänkte i detta läge. Han trodde förmodligen i sin enfald att han hittat det optimala gömstället. Hade inte NB ballat ur hade han förmodligen lyckats.

Om han sedan hade tänkt att placera Lisa i rishögen och tända på vet vi inget om. Sen har det aldrig varit något förbud att elda ris på landsbygden i detta land.
2016-11-14, 02:11
Medlem
Efter att kroppen togs fram den 12 juni gjordes kompletterande undersökning av lokaler och annat i närheten till byssjan, därför kallades likspårhunden Uno bland annat att undersöka vid byssjan den 14 juni men den markerade ingenting där.
Uno var aldrig in i byssjan, däremot var det en spårhund för blod och sperma som var inne i byssjan, men markerade ingenting där.
Det här området borde ha sökts med spårhund mycket tidigare, nu verkar det som att det var ett vitt område.
Eftersom polisen hade tillgång till 20 spårhundar när söket sattes in var det inte brist på resurser, samt med helikopterspaning borde hjälmen och jackan ha observerats från helikoptern.
Sannolikt fanns ingen hjälm och jacka där föränn den 11 juni.
Jag antar att det satt spanare i helikoptern med skarpa kikare som scannade av terrängen.
Eftersom det gjordes ingen undersökning hur länge kroppen kunde ha legat i skåpet, antar jag att den kom dit ca den 11 juni.
Enligt vittnesuppgifter var det en väldig aktivitet i närheten av byssjan den 11-12 juni, som visade att något stort var på gång.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-14 kl. 02:16.
2016-11-14, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Sen när började polisen använda blodhundar?
Letade inte hunden inne i byssjan efter sperma?
Du vet sånt där som du tycker passar bra på en arbetsplats.
Det var en blodspårhund som användes, en hund som söker blodspår helt enkelt.
2016-11-14, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hur hade du tänkt att detta skulle gå till. Jag betvivlar att du är så nära bundis med NB att du har någon susning om hur han tänkte i detta läge. Han trodde förmodligen i sin enfald att han hittat det optimala gömstället. Hade inte NB ballat ur hade han förmodligen lyckats.

Om han sedan hade tänkt att placera Lisa i rishögen och tända på vet vi inget om. Sen har det aldrig varit något förbud att elda ris på landsbygden i detta land.
Jag ser det som totalt omöjligt att Nerijus skulle haft någonting med Lisas försvinnande att göra, han satt på trappen och rökte, när mordet på Lisa skedde.
Nerijus sade vid första förhöret att han hade aldrig träffat Lisa. som sedan dess har aldrig kunnat motbevisas, utan sedan har det kommit det gamla vanliga, när det finns inga bevis mot den misstänkte
"Han skall erkänna".
Det finns inga bevis att Nerijus har utfört något mord på Lisa, det är sanningen.
Vid förhören med förhörsledarna av Nerijus har de aldrig kunnat påstå eller få fram att hans uppgifter stämmer inte vad han lagt fram vid förhören och det har gjorts omfattande förhör med Nerijus.
I det här fallet hade förhörsledarna mycket snabbt fått fram om uppgifterna som Nerijus framlade inte stämde, men allt var korrekt från början till slut.
Nerijus svarar på alla frågor han får, det är inga svar "jag minns inte" eller liknande.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-14 kl. 02:54.
2016-11-14, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den undersöktes den 14 juni och kroppen togs fram den 12 juni, därför sökte de annat och inte kroppen.
2016-11-14, 03:40
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Efter att kroppen togs fram den 12 juni gjordes kompletterande undersökning av lokaler och annat i närheten till byssjan, därför kallades likspårhunden Uno bland annat att undersöka vid byssjan den 14 juni men den markerade ingenting där.
Uno var aldrig in i byssjan, däremot var det en spårhund för blod och sperma som var inne i byssjan, men markerade ingenting där.
Det här området borde ha sökts med spårhund mycket tidigare, nu verkar det som att det var ett vitt område.
Eftersom polisen hade tillgång till 20 spårhundar när söket sattes in var det inte brist på resurser, samt med helikopterspaning borde hjälmen och jackan ha observerats från helikoptern.
Sannolikt fanns ingen hjälm och jacka där föränn den 11 juni.
Jag antar att det satt spanare i helikoptern med skarpa kikare som scannade av terrängen.
Eftersom det gjordes ingen undersökning hur länge kroppen kunde ha legat i skåpet, antar jag att den kom dit ca den 11 juni.
Enligt vittnesuppgifter var det en väldig aktivitet i närheten av byssjan den 11-12 juni, som visade att något stort var på gång.

Nu gjorde du bort dig rejält . Nu är det färdigtrollat i tråden .
Inte nog med att du repeterar allt som har skrivits om hundarna .
Nu kom det där med helikoptern med också .
Hur stark förstoring tror du att det var på dom skarpa kikarna som scannade ?
100 x ? 1000 x ? 1000000 x ?
Du satt tydligen i helikoptern också så du har väl koll på detta .
Du var ju med i Litauen och såg vevandet .
Och du låg tydligen tillsammans med Nerijus i sängen och tittade på BDSM-bilder .
Sen stod du ju intill ljugkärringen när hon såg männen vid dungen .
Och du var med i duschen när hon hörde misstänkta personer i huset .
Och när dom tog hennes trosor och kollade i museét efter dolda vapen .
Du har glömt att nämna BS , han som var elak mot din älskling .
Varför skulle området kring byssjan sökts av tidigare ?
Ingen visste ju att din älskling hade gömt offret där innan fredag då
jubelidioten och mördaren Nerijus pekade ut var han hade gömt kroppen .
Senast redigerad av boidis12 2016-11-14 kl. 04:26.
2016-11-14, 04:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Sannolikt åkte SUV bilen mot Husaby hållet där Lisa skulle komma fram och svänga upp mot Kinne Kleva, men hon kom aldrig fram till korsningen.
Det sannolika händelseförloppet är att Lisa blev blockerad av SUV bilen som gjorde att hon lade ned mopeden som fick skrap på visiret och började springa iväg, men gärningsmannen hinner upp hene och bakifrån bryter ned henne och hon blir strypt.
Varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in