2016-09-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Enligt nopomil har ju ALLA människor i Sverige fortfarande armbandsur på sig. Har man inte det, ligger något mystiskt bakom. Vederbörande, har jag för mig, hade tydligen sett en gammal bild med Lisa bärandes en klocka på armen (festbild eller liknande). Enligt noppe-logiken måste hon ju då även haft klocka på armen även 7 juni 2015. Det är på den nivån det ligger.

När det gäller vägbeskrivningar har dock nopomil lite mer modernt synsätt. En tårtkartong är inte normalt att skriva på, nej nej nej, vilken 17-åring skulle göra så? Det naturliga vore att ta upp mobilen stup i kvarten för att följa en karta.

Lite kuriosa om hur det står till på hjärnkontoret bland vissa "som tänker annorlunda".

Det fetade: Var har jag påstått det? Varför ljuger du? För att smutskasta?

Jag har däremot anklagat utredningen för ytterligare ett hål eftersom de inte har utrett om Lisa hade klocka den söndagen och var den i så fall tagit vägen. Hon var blodig på handlederna.

Lisa hade klocka ibland och ibland inte. Det finns anledning att tro att hon hade klocka denna dag.

Varför så stort uppslag om klockarmbandet för att sedan helt försvinna? Varför finns inte klockdelarna i fupen när upphittade petflaskor, t-tröjor och kvarglömda trosor fanns med? Vad hade dessa föremål med Lisa att göra?

Du förstår - det handlar om analys och kritisk vaket tänkande.
2016-09-26, 21:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Jag har däremot anklagat utredningen för ytterligare ett hål eftersom de inte har utrett om Lisa hade klocka den söndagen och var den i så fall tagit vägen. Hon var blodig på handlederna.

Lisa hade klocka ibland och ibland inte. Det finns anledning att tro att hon hade klocka denna dag.

Varför så stort uppslag om klockarmbandet för att sedan helt försvinna? Varför finns inte klockdelarna i fupen när upphittade petflaskor, t-tröjor och kvarglömda trosor fanns med? Vad hade dessa föremål med Lisa att göra?

Varför finns det anledning att tro att hon hade klocka "denna dag" ?
Om du inte kan bevisa detta kan du ju inte fråga efter klockdelarna .
Det kallar jag inte vaket tänkande .
2016-09-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så pappan blev "fullständigt vansinnig"?
I TR berättar pappan - och samspråkar med sin fru emellanåt - att de gjort upp med Lisa att skicka sms dels när hon kommer till cafét och likså innan hon åker.

Ett helt normalt förfarande eftersom det var en lång resa på moped och som omtänksamma föräldrar ville de veta att allt går bra. Med facit i hand hjälpte inte omsorgen för svinet Nerijus dök upp och mördade henne på det mest vidriga sätt.

Det är intressant i sig att du gör pappan till centralfigur - när det egentligen är mamman som anar oråd, ringer och får inget svar och skickar iväg pappan att leta.

Ljudfil TR:

Hon skickade ju inget sms när hon kommit dit.
SH skickade däremot från sin försvarsmaktstelefon ett sms 0932 och ett 1748. Ingetdera svarade Lisa på. Vad skrev SH?
Däremot sms:ade HH innan de åkte dit på dagen - för att förvarna Lisa? Lisa var ju inte glad för att de kom dit. Hon ville ju inte träffa dem.

Lisa och HH hade god kontakt och hade åkt tillsammans på lördagen till cafeet.
2016-09-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför finns det anledning att tro att hon hade klocka "denna dag" ?
Om du inte kan bevisa detta kan du ju inte fråga efter klockdelarna .
Det kallar jag inte vaket tänkande .

Jag vet inte om det går att kommunicera med dig utan ett dussin smileys - du kanske inte förstår menar jag.

På vilket sätt menar du att Lisa och en petflaska hänger ihop?
2016-09-26, 21:47
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag vet inte om det går att kommunicera med dig utan ett dussin smileys - du kanske inte förstår menar jag.

På vilket sätt menar du att Lisa och en petflaska hänger ihop?

Det var klockan vi diskuterade nu , inte petflaskan .
Hur vet du att hon hade klocka på sig på söndagen ?
Att anta räcker ju knappast .
Och utan att veta om hon hade klocka på sig kan man inte påstå
att det är ännu ett hål i FUP och kalla det för vaket tänkande .
Senast redigerad av boidis12 2016-09-26 kl. 21:49.
2016-09-26, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon skickade ju inget sms när hon kommit dit.
SH skickade däremot från sin försvarsmaktstelefon ett sms 0932 och ett 1748. Ingetdera svarade Lisa på. Vad skrev SH?
Däremot sms:ade HH innan de åkte dit på dagen - för att förvarna Lisa? Lisa var ju inte glad för att de kom dit. Hon ville ju inte träffa dem.

Lisa och HH hade god kontakt och hade åkt tillsammans på lördagen till cafeet.
Du är nog det mest pantade som drabbat dessa trådar:
KONTAKTA GROVA BROTT - hur fan ska JAG veta vad pappan skrev?!

Lisa var på jobbet utan mamman för första gången. Hon hade aldrig sommarjobbat tidigare och var säkerligen absorberad av tillvaron och GLÖMDE skicka sms vid ankomst.
Hon börjar kl 09 och använder givetvis inte mobilen under arbetstid.

Varför i helvete skulle mamman varna om de åker dit för att dricka kaffe på em?
Lisa själv har lunchrast i samma veva och äter med Maria på baksidan:
Citat:
Strax efter klockan tre tog Lisa och Maria en liten paus och satt utanför och då åt Lisa lite soppa.
Att Lisa inte var glad och inte ville träffa föräldrarna är en jävla lögn som upprepas från dig och några andra stollar.

Pappan via TR ljudfil:
Citat:
..det var kastvindar som det heter när man åker motorcykel eller moped så man vinglar ju lite då - men hon ville klara av det här sa hon, nej du får ta bilen hem och det kan man ju grunna på lite.

Citat:
Hon var jätteglad, hon bara sa till oss, vi kom ju in där och störde henne i sitt jobb " ge er iväg liksom, här är jag och jag kan", hon hade fått sommarjobb, hon skulle få sin första lön, hon hade redan räknat ut precis vad hon skulle köpa - hon var så lycklig.

Mamman via FUP:
Citat:
Lisa var glad när de träffade henne på caféet på söndagen
Senast redigerad av develi 2016-09-26 kl. 22:35.
2016-09-26, 22:23
Moderator
OT raderat.
Sluta med ofoget att byta ut bokstäver mot siffror i texten.

/Moderator
2016-09-27, 00:06
Medlem
Alternativa teorier om vad som egentligen hände handlar om att vara uppmärksam på mönster. Spåren av den verkliga sanningen finns kvar som glödande punkter. När man häller bränsle - i form av kritiska ifrågsättanden - på dessa glödande punkter flammar de upp och blir tydliga. Mönstret kan därför också skönjas genom att observera var släckningsinsatserna blir som intensivast.

Var och en som sätter sig in i detta ärende på allvar ser detta mönster. Var och en, som är observant på var de desperata utryckningarna att släcka glöden uppträder som intensivast, får detta mönster bekräftat.
2016-09-27, 00:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Alternativa teorier om vad som egentligen hände handlar om att vara uppmärksam på mönster. Spåren av den verkliga sanningen finns kvar som glödande punkter. När man häller bränsle - i form av kritiska ifrågsättanden - på dessa glödande punkter flammar de upp och blir tydliga. Mönstret kan därför också skönjas genom att observera var släckningsinsatserna blir som intensivast.

Var och en som sätter sig in i detta ärende på allvar ser detta mönster. Var och en, som är observant på var de desperata utryckningarna att släcka glöden uppträder som intensivast, får detta mönster bekräftat.

Är det Irinas trosor som du tycker glöder så hett eller vad svamlar du om?

Connect-the-dots är inget annat än ett sista desperat argument i avsaknad av fakta...
2016-09-27, 00:23
Medlem
katws avatar
Citat:

Smutskastning står du själv för, du som tror att armbandsur är lika vanligt idag som 1996. Hur vet du att det inte är utrett att Lisa hade klocka eller inte denna dag? Varför ljuger du? För att smutskasta?

Du har väl aldrig jobbat på café och bageri där det är noga med hygienen. Klocka hör inte direkt till det första men tar på sig.

Sen heter det fortfarande fupet, inte fupen.
Senast redigerad av katw 2016-09-27 kl. 00:28.
2016-09-27, 00:27
Medlem
katws avatar
Citat:

Syftar du på något speciellt? Eller är det tyst medhåll från din sida i nopomils fantastifulla/kränkande historier hur hemsk en pappa med anställning i Försvarsmakten är?
2016-09-27, 01:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Då får vi anse oss som en brandkår på ständig semester i så fall .
Jag har i alla fall inte sett någon av er som har lyckats få fyr på någon punkt .
På över ett år har ingen av er lyckats presentera något av värde som är
i närheten av att kunna få fram några tvivel på att mördaren Nerius är skyldig .
Ni letar efter försvunna trosor och kastar skit på offret och hennes familj .
Är det detta som du kallar för glödande punkter ?
Senast redigerad av boidis12 2016-09-27 kl. 02:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in