Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Martorp är mordplatsen och där måste utredningen påbörjas. Det som åklagaren säger har hänt i Ladan är påhitt för att vända uppmärksamheten på litauer som arbetade där. Det andra villospåret är sexualmord. Detta ger åklagaren ett motiv som annars inte finns. När Nerius faller bort faller bort även motivet. Varför mördades Lisa?
Här finns inte annat än att det var militären som fick ansvaret att ta reda på var Lisa finns och att arbeta material för att vilseleda, som mördaren la ut bit för bit.
Mitt möte i Kinnekulle visade att det som hade fastnat mest var att militärhelikopter kom direkt på måndag. Militären hade kommit redan på natten, men då var de familjen vänner. Utredningen var en militär fråga inte en polisfråga. Martorp var platsen där allt hände, efter att Lisa hade kapats i en bil vid sin moped.
Jag väntar med spänning dina iakttagelser om Martorp. Jag kan lägga till att jag fick se en mindre bostad 100 meter från Byssjan där någon hade varit verksam och lämnat en mjölkflaska med slutdatum 12/06. Dit hitade inte militären och polisen bröt sig in efter att Lisa hade hittats
Kan det ha funnits ett hot mot militären ?
SH har ju enligt visa medier, tex GP, tillhört ett specialförband.
LH har fotats i SHs Afghanistanuniform och lagt ut bilderna på nätet.
Enligt denna artikel i Expressen har det förekommit att våra specialförband utsatts för hot.
http://www.expressen.se/nyheter/sven...tsatt-for-hot/
"Ni undersöker också förekomsten av vad ni kallar överförda hot, alltså om det finns en hotbild mot Sverige som överförs från Mali?
– Exakt vad som ingår är ingenting som jag vill beröra. Men uppgiften är att se över helheten och vad som är fallet på platsen men också vad som kan vara skäl för eftertänksamhet här hemma i Sverige, säger Erik Lagersten.
Analysen beräknas vara klar om två till tre veckor.
– Den får visa om det finns anledning att vara fortsatt restriktiv med namn och bild i social medier eller om det inte finns någon anledning att avråda från det, säger Erik Lagersten."