Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vadå förklarar mer? Den enda som förklarat är åklagaren och ni håller med. Det är ju lite enklare än att göra som andra här i tråden som tänker, ifrågasätter och undersöker det åklagaren inte förklarar.
Vad motivet är vet varken du eller åklagaren utan ni antar att det är sexuallsadism av en man som aldrig tidigare pysslat med det. Då är det enklare för en del att tänka hat och hämd istället som motiv, och där passar inte NB heller in. Han skulle dock passa in som en misslyckad våldtäktsman som aldrig lämnade några spår utan det gjorde andra i syfte att få honom fälld, och det är ju då kanske "bra" om man bortser från rättsäkerhet.
Till och börja med förklara vad som är fel i förundersökningen och domen. Att böla som blöjbarn som ingen bytt på en vecka att det är fel utan förklaring eller någon form av bevis är bara korkat och rättshaverist varning på.
Åklagare har framlagt en bild som är rimlig, och betydligt mer rimligare än stollarna som hänvisar till hämnd av falanger i mellanöstern, svenska militärer och fan och hans moster.
Och att han inte har hållit på med sexuellt våld vad vi vet i verkligheten, betyder ingenting ocm det finns dnabevis och stöd för åklagarens beskrivning i annan teknaik bevisning.
Och porr erkänner han själv att han kollat på men hans förklaring till våldsporren som hittades i han dator är ren lögn. Se citat från rättegången i en kvällstidning:
"Våldsporrbilder i datorn
I den misstänkte Nerijus Bilevicius dator har polisen hittat bilder med våldsporr. Åklagaren vill veta varför. 35-åringen säger att våldsporren kan ha kommit med när han har surfat in på vanliga porrsajter.
– Jag har absolut inget intresse av våldsporr.
Åklagaren fortsätter pressa: Du tittar på porr?
– Hur ska man säga: Jag tittar inte ofta men jag tittade ett par gånger med min fru.
Det finns cirka 1 500 porrbilder i er dator. Av dem är det cirka sex bilder som är grov våldsporr med bindningar och liknande.
– Sådana bilder finns absolut inte i min dator.
– Det var länge sedan jag rensade min dator."
Så hur menar du att hans dna spår hamnat på hennes kropp, innanför kläderna?? Menar du på fullaste allvar att någon annan lagt dit dem utan att själv lämna egna dna??? Ja då består huvudknoppen på dig av Ikeamöblernas vanligaste material.