2016-02-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Militären satte dit lituaerna. Det var därför dom greps. Alltså p g a kammarspelet på Martorp.

Att sedan ett antal ologiska och sporadiska DNA-spår hittas väcker bara mer frågetecken. Särskilt efter att de förutsades av Niklas Lindström vilket jag redan utrett.

Eftersom militärens förehavanden inte /får/ granskas utan polisen godtar allt finns anledning till ytterligare oro. Skövdepolisen grova brott har inte utmärkt sig för mod eller integritet. De skulle aldrig utmana militär.

När du benämner militären, är det Lisas pappa då eller menar du P4 i Skövde eller vad??
2016-02-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
C-GB sa det i TR. Om det är hörsägen får stå för dig.

Då du inte skrev vem NB hört det ifrån så blev det hörsägen, comprende?
2016-02-21, 12:07
Medlem
Citat:
Militären satte dit lituaerna. Det var därför dom greps. Alltså p g a kammarspelet på Martorp.

Att sedan ett antal ologiska och sporadiska DNA-spår hittas väcker bara mer frågetecken. Särskilt efter att de förutsades av Niklas Lindström vilket jag redan utrett.

Eftersom militärens förehavanden inte /får/ granskas utan polisen godtar allt finns anledning till ytterligare oro. Skövdepolisen grova brott har inte utmärkt sig för mod eller integritet. De skulle aldrig utmana militär.

Så svensk militär offrar en anställds dotter för att sätta dit någon random hantverkare från Litauen??
Vad är då syftet med att göra NB till syndabock, vem ska "straffas", LH`s pappa, för vad isf?
2016-02-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Varför skulle polisen ha något emot att pappans arbetskamrater hjälper till att leta efter SH:s dotter?

Militären hjälper mer än ofta till att leta efter försvunna bärplockare också. Men du kanske inte tycker att det är okej?

Jag vet inte om poliser har brytt sig om militärens närvaro överhuvudtaget. Men poliser skulle ha kunnat avvärja sig från militärerna. Så klart skulle militärer få som privatperosner delta i MP, om poliser tillät MP att delta.

SH sade i TR att de festa som var där och letade var familjsen vänner och hans kollegor.

I det här fallet låg militären hela tiden ett eller flera steg tom före poliser. Militärer var lite överallt, snokade runt, var först inne i ladan, var först i Martop, ledde MP i letandet, innan poliser ens kom till platsen. Militären kan ha rört saker, gått på platser som var en brottsplats, pappan rörde mopeden osv. Militären tog självmant ledninegn, de lydde inte under polisens överseende sas.
2016-02-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag vet inte om poliser har brytt sig om militärens närvaro överhuvudtaget. Men poliser skulle ha kunnat avvärja sig från militärerna. Så klart skulle militärer få som privatperosner delta i MP, om poliser tillät MP att delta.

SH sade i TR att de festa som var där och letade var familjsen vänner och hans kollegor.

I det här fallet låg militären hela tiden ett eller flera steg tom före poliser. Militärer var lite överallt, snokade runt, var först inne i ladan, var först i Martop, ledde MP i letandet, innan poliser ens kom till platsen. Militären kan ha rört saker, gått på platser som var en brottsplats, pappan rörde mopeden osv. Militären tog självmant ledninegn, de lydde inte under polisens överseende sas.

Mig veterligen så leder inte militären MPS och MPS inleder inte sitt sökande utan polisens bedjan/tillåtelse, men jag kan ju ha fel och så du...
2016-02-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottP
"Han kommer att fortsätta gräva i fallet under lång tid". - Tror du Hurtig lyfter ett finger efter det att han inte längre har någon att fakturera?

Om du tror att Hurtig är en idealistisk sanningsökare som inte drar sig för att låta folk på byrån jobba gratis i månader/år för att få fram uppgifter för ett eventuellt prövningstillstånd har du nog missbedömt advokatens drivkraft ordentligt.......

Så kommer ett nytt häpnadsväckande uttalande människor som likt slavar jobbar i månader och ibland år, utan att få lön.

Det underliga är att du inte själv kommer på att här kan det vara bra att förklara eller länka så läsaren förstår hur det ligger till.

Kan du svara på hur du vet det du skriver.
2016-02-21, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag tror att NB har börjat tala.
Det tror jag också, problemet är att han inte vet vad han ska säga & inte har tillräckligt med information och kunskap för att formulera argumenten. Dvs få någon ute att ta tag i de bevis-delar som bara han vet var de finns och ändra dem så att de ger någon annan skulden.

Att tvätta sig själv ur sin egna byk är svårt och kräver att han lyckats få igenom ett påstående i likhet med vad han också måste göra - Att plantera bevis på något ställe som sammanför med brottet och sedan skylla på någon annan. Att någon annan gjort exakt det han nu gjort.
2016-02-21, 19:04
Bannlyst
Citat:
Det är så militär underrättelsetjänst jobbar. Skulle dom avslöja brott skulle dom sätta dit sina egna källor.
Är detta nytt för dig?
Att militären är experter på att dölja brott är nytt för mig ja! Har du några bevis för att så är fallet? Har Nerijus talrör fått Irinas blod på toppen och sedan taskspelat detta troslärigt eller är detta bara ett pittoreskt påhitt från DNA lobbyns militarisering av populärkulturen, eller vad menar du i just detta fallet?

Kan mordet vara planerat under Swarowski iskristallens lampa i Jukkasjärvi Ishotell som en drop out inför den paramilitariserade regnbågen? -Liksom för ett 4-faldigt eko från Halo Halo i olika färger? Egenjagets Mi-Rage? Eller exakt vad menar du?
2016-02-22, 11:29
Medlem
Pappan tillhör enligt artiklar I GP & Expressen ett specialförband, han är alltså inte "vanlig" mekaniker som påståtts här I tråden. Mekaniker kan han förstås vara ändå. Mekaniker behövs självklart även I speciella uppdrag.

"Pappan ingår i en militär grupp vid den svenska försvarsmakten som är utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa. Specialförbandets medlemmar måste räkna med att befinna sig i riskfyllda miljöer utomlands med fokus på strid och underrättelse. - See more at: "

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...litara-uppdrag

http://www.expressen.se/gt/sapo-inte...en-kring-lisa/
2016-02-22, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Pappan tillhör enligt artiklar I GP & Expressen ett specialförband, han är alltså inte "vanlig" mekaniker som påståtts här I tråden. Mekaniker kan han förstås vara ändå. Mekaniker behövs självklart även I speciella uppdrag.

"Pappan ingår i en militär grupp vid den svenska försvarsmakten som är utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa. Specialförbandets medlemmar måste räkna med att befinna sig i riskfyllda miljöer utomlands med fokus på strid och underrättelse. - See more at: "

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...litara-uppdrag

http://www.expressen.se/gt/sapo-inte...en-kring-lisa/
OM detta nu skulle vara sant vilket inge på något sätt visat eller bevisat att det är så skulle pappan därmed få sin dotter mördad och aldrig kunna återvända till det jobb han är utbildad för och den roll han har i den gruppen då hans identitet är röjd och effektiviteten i insats grupper bygger på en säkrad integritet kring medlemmarna för att ingen ska interagera mot deras medlemmar eller funktion. Förlorar en dotter och Jobbet, även om inget syns på ytan.

Sedan kan ju journalister ringa gång på gång och försöka få bekräftat eller förnekat att en person i hemlig ställning gör det ena eller andra. SH förefaller ju varit en väldigt officiell mekaniker vilken tidningar har skrivit om etc.

Att röja en hemlig ställning i en insatsgrupp är ingen barnlek och hade det verkligen skett undrar jag om inte försvaret agerat hårt mot just det. Varför skulle en journalist lätt kunna ta reda på att en person ingick i ett specialförband? Jag tillåter mig att tveka på det. Låter mer som rykten. Om det sedan skulle ha någon med mordet att göra hur det än förhåller sig håller jag mig tveksam till. Men röjande av särskild ställning inom insatsförband låter som ett högförräderi mot rikets säkerhet.
2016-02-24, 02:27
Medlem
För egen del har jag alltid funnit det fruktbart att inleda alla funderingar kring detta fall med att läsa Kommissarie H.A:s PM på sidan 602 i FUP.

Därefter kan man läsa på sid 780 i FUP om hur det gick till den 10/6 kl. 22 när det örhänge hittades, som Kommissarie H.A med 100% säkerhet uppger inte fanns där den 8/6.

Därefter är det intressant att läsa på sidorna 498-499 samt sid 571 i FUP angående hur NFC (inte) undersökte örhänget.

Varför inte sedan studera hur t.ex fynden av den krossade mobildisplayen (FUP s. 778), Displayskyddet (FUP s. 779) och körkortet (FUP s. 781) gick till? NFC:s undersökning av display/-skydd finns på sid. 486 i FUP.
Senast redigerad av Pilsnerfilm 2016-02-24 kl. 02:48.
2016-02-24, 02:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
OM detta nu skulle vara sant vilket inge på något sätt visat eller bevisat att det är så skulle pappan därmed få sin dotter mördad och aldrig kunna återvända till det jobb han är utbildad för och den roll han har i den gruppen då hans identitet är röjd och effektiviteten i insats grupper bygger på en säkrad integritet kring medlemmarna för att ingen ska interagera mot deras medlemmar eller funktion. Förlorar en dotter och Jobbet, även om inget syns på ytan.

Sedan kan ju journalister ringa gång på gång och försöka få bekräftat eller förnekat att en person i hemlig ställning gör det ena eller andra. SH förefaller ju varit en väldigt officiell mekaniker vilken tidningar har skrivit om etc.

Att röja en hemlig ställning i en insatsgrupp är ingen barnlek och hade det verkligen skett undrar jag om inte försvaret agerat hårt mot just det. Varför skulle en journalist lätt kunna ta reda på att en person ingick i ett specialförband? Jag tillåter mig att tveka på det. Låter mer som rykten. Om det sedan skulle ha någon med mordet att göra hur det än förhåller sig håller jag mig tveksam till. Men röjande av särskild ställning inom insatsförband låter som ett högförräderi mot rikets säkerhet.

Men de har väl inte uppgett hans specifika ställning inom förbandet, dock angavs det som skäl till varför polis så snart började leta efter henne och dels kopplade in interpol så snart. Och "lätt" är det kanske inte men omöjligt är det väl inte, journalister har väl ofta militära "förkläden" om de är på uppdrag utomlands i oroshärdar och skvallrar nog sinsemellan lika gott som militärer också är kapabla till.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-02-24 kl. 03:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in