Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-16, 20:57
Medlem
"Han kommer att fortsätta gräva i fallet under lång tid". - Tror du Hurtig lyfter ett finger efter det att han inte längre har någon att fakturera?

Om du tror att Hurtig är en idealistisk sanningsökare som inte drar sig för att låta folk på byrån jobba gratis i månader/år för att få fram uppgifter för ett eventuellt prövningstillstånd har du nog missbedömt advokatens drivkraft ordentligt.......

2016-02-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vad du påstår här på nätet om ovanstående är fullständigt ointressant.

Det är bara att läsa fupen. Dessa vittnen är osäkra på dag och har färgats av media.
Deras integritet och mod är därefter. De är förbrukade i vilken rättsprocess som helst.
Men inte i denna - för denna rättsprocess liknar ingen annan.

Här är det ok för polis att bryta mot lagen, att ljuga, googla sig fram till hot mm.
Det är ok för vittnande militärer att ljuga.
Det är ok för HR att ljuga.

Som sagt - det liknar inget annat. Men eftervärldens dom kommer.
Sverige är en medial ankdamm. Det tar bara lite tid att hitta den andra dammen.

Och vad du påstår här på nätet som "hobbyrättshaverist" är ju helt enligt sanningen och inget annat.
Om HD inte tar upp målet så är det färdiglekt med skattepengarna, gudskelov...
2016-02-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
"Ulrik berättar att han arrenderar mark till sina hästar. Marken ligger på gården efter
Hjelmsäter. Ulrik och hans fru (Ej förhörd) åkte från Broby (Källbyhållet) och de passerade
Klostercafét i Blomberg på vägen till hästarna.
Ulrik vet sedan tidigare att det renoverats vid ladan mitt emot Klostercafét. Just denna Söndag
var det ingen aktivitet vid ladan. Han noterade en bil som var inbackad vid cafébyggnaden vid
ett stallet. Platsen där bilen stod ligger mellan vägen mot slottet och cafébyggnaden. Bilen var
delvis svart och delvis grå (troligen var karossen mörk och ljusare upptill) eller i liknande
färger och var en större modell av en minicooper.

Efter ladan (mitt emot cafét) svängde Ulrik vänster i riktning mot Hjälmsäter och såg då in
snett bakom ladan. På baksidan stod en mörkgrön lastmaskin, troligen John Dere, delvis
inkörd i ladan. Öppningen där maskinen stod ligger ungefär på mitten av ladan/byggnaden och
han beskriver att bakdelen stod utanför ladan och framdelen med gafflarna var inne i ladan.
Ulrik såg ingen människa i anslutning till platsen.
Vid tillfället var klockan ca 20:20, "

Vems bil var där och varför stog lastmaskinen där? Vart tog lastmaskinen sedan vägen?
Pappan borde har sett...

Det fetade: det där är jätteintressant. Var det någon som bevakade Lisa?

Problemet är också att vi inte vet när pappan kom fram till caféet. Det finns också olika uppgifter om han hade en mobil med sig eller inte. I annat fall skulle man naturligtvis gjort en mobil-positionering för att säkert veta.
Jag tycker fortfarande att det är krystade förklaringar varför han flyttade på moppen.

Hunden kände heller inga utgående spår varken på det ställe till vilket moppen flyttats eller där som moppen stått (enligt SH). Flög Lisa? Det är fullständigt ologiskt. Finns inget tecken på någon strid där eller i närheten.
Var fick Lisa sina skador ifrån? Var kom skadorna på den bristfälligt undersökta moppen ifrån?

Var det rentav så att de som var vid ladan med den John Deeren iakttog något som de inte skulle?
Eller tvärtom?

Att det står två anmälare på försvinnandet kanske har en oegentlig förklaring någonstans här.
2016-02-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
Håller med!
Både angående nivån på huvudtråden och att det kommer att komma fram nya fakta i målet.

Det som har missats här att det finns poliser som har varit inblandade i fallet som har körts över totalt av de sexualsadistiskt intresserade/besatta och tunnelseende utredarna.

Det finns nog en del att gräva i här - det ligger t o m ganska grunt.

De räddhågsna vill både att NB ska "försvinna" (minns lynchmobben den där natten!) och att ladan ska brännas ner. Allt för att förhindra sanningen att komma fram.

Finns starka skäl till det. Tystnadskulturen är gammal på Kinnekulle. Där skyddas och beskyddas vissa.

Vilken lynchmobb pratar du om? Har inte jag hört nåt om.

Intressant inlägg. Vi hoppas på många snälla poliser som tror på sanning och rättvisa.
2016-02-17, 23:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ok.
Ja, litteraturhänvisning är inte en medicinsk bedömning. Du tvivlar alltså på att han gjorde en medicinsk bedömning i sannolikhetsfrågan.
Jag kompletterar svaret här:
Jag anser det osannolikt att AB:s bedömning av att dödsfallet orsakades av annan person var en medicinsk bedömning. Det finns inget i utlåtandet som stöder det, bedömningen gjordes av omständigheter i övrigt.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-02-17 kl. 23:24.
2016-02-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Vilken lynchmobb pratar du om? Har inte jag hört nåt om.

Intressant inlägg. Vi hoppas på många snälla poliser som tror på sanning och rättvisa.

Det var en natt innan TR-domen som tråden gick bananas om vad man skulle med NB om han gick fri. Någon har inspirerats av den fruktansvärda lynchstämning som kom till uttryck då.
2016-02-19, 00:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag vet att Lisa placerades i skåpet kort efter att hon avled. Och det vet alla inom utredningen. Du kan glömma att hon hamnade flera dagar senare. Det tjänar ingenting till att du försöker lura dig själv och andra. Det hade synts tydligt på kroppen om den flyttats senare. Det har den inte gjort. Det får du bara acceptera.

Vet du när hon avled också?
2016-02-19, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottP
"Han kommer att fortsätta gräva i fallet under lång tid". - Tror du Hurtig lyfter ett finger efter det att han inte längre har någon att fakturera?

Om du tror att Hurtig är en idealistisk sanningsökare som inte drar sig för att låta folk på byrån jobba gratis i månader/år för att få fram uppgifter för ett eventuellt prövningstillstånd har du nog missbedömt advokatens drivkraft ordentligt.......

Ja Hurtig kommer säkert att fortsätta gräva djupt även efter att det inte finns någon att fakturera, om han tror att han tjänar på det än mer senare.
2016-02-20, 12:41
Medlem
I det här fallet är det viktigt att ha i åtanke att militären är experter på underrättelse och att dölja brott. Det ligger inte i deras intresse att utreda brott.

Det är polisen som ska göra det i Sverige men då krävs mod och integritet. Det saknas här helt och hållet bland utredarna.
2016-02-20, 19:07
Medlem
Citat:
I det här fallet är det viktigt att ha i åtanke att militären är experter på underrättelse och att dölja brott. Det ligger inte i deras intresse att utreda brott.

Det är polisen som ska göra det i Sverige men då krävs mod och integritet. Det saknas här helt och hållet bland utredarna.

Militärens uppgift var att hitta Lisa, därför blev dom inringda. Önskar jag hade kollegor inom det militära att ringa in om någon i min familj försvann.
2016-02-20, 22:43
Bannlyst
Citat:

Har du några bevis för att militären är experter på att dölja brott?
Eller fabulerar du bara för att dölja uppenbara fakta & bevisar därmed bara att det är du som försöker sprida desinformation.
2016-02-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Militärens uppgift var att hitta Lisa, därför blev dom inringda. Önskar jag hade kollegor inom det militära att ringa in om någon i min familj försvann.
men om militärerna far åt fel håll och de skyldiga går fri så skulle jag aldrig känna mej trygg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in